Technika
kdyz sem petku videl poprve, tak ve me hrklo, ale ted se mi zacina libit vic a vic....a jak koukam, zvesti o vysokootackovym motoru se potvrdily 😄 sem zvedavej na prvni testy!! Tiff Needell uz z toho urcite nemuze spat 😁 chtel bych byt na jedho miste...
Nechci nikomu nic říkat ale konečně po různých přeplnovaných monstrech někdo dokázal jak dokonale se dá vybrousit atmosférický motor sláva BMW.
Jen počkej! Za chvíli tu je další přeplňovaný monstrum!
Audi trošku převrtá nesmrtelnou 4.2 přidá další dvě turba a budete namydlený...
RS6 Forever
Audi trošku převrtá nesmrtelnou 4.2 přidá další dvě turba a budete namydlený...
RS6 Forever
Ty asi nechápeš ten rozdíl mezi atmosferickým vysokootáčkovým motorem a turbomotorem co? Přesněji řečeno s tím nemáš žádné zkušenosti. Nabroušený atmosferický motor ti dá VŽDY lepší zážitek z jízdy (i když je třeba o něco slabší - ty snad umíš využít 1000 Nm u Mercedesu přenášené na zadní kola? celou dobu ti bude blikat protiprokluz) než ty podělané turba co nabíhají dvě vteřiny. U atmosferického motoru máš okamžitou odezvu.
Tak, tak presne moja reč a to nevravím o nákladoch ak mu tie turba pri 100 tis. km odídu. Mercedes aj Audi môžu byť silné, ale komunikatívnosť BMW s vodičom asi nikdy nedosiahnu. BMW je pre fajšmekerov a takéhoto auta by aj bola škoda na bohapusté honenie po rovnej dialnici.
To by snad tech 1000 Nm melo byt prenaseno na predek, aby ten protiprokluz neblikal ? Nebo snad AMG ala BIZI s pohonem levyho predniho a pravyho zadniho ? 1000 Nm kazdopadne vyuzijes. Kroutak je zrychleni a pruznost. Hodne ho pouzijes ne na semaforu ve meste z klidu, kdyz chces na ctvrt plynu vokourit rvouciho bavoraka, ale hlavne na dalnici pri zrychleni ze 180, kdy ti vsichni bavoraci zacnou v pravym zrcatku delat takovou hnusnou rozplizlou caru. Pri tom se Ti ale kola neprotocej. Jediny co uslysis budou prerusovane spilave zvuky tech BMW jak radej mezi 3 a 4. Motor v Tvem Mercedesu ale moc neuslisis. Budes mit totiz zarazeno 7 a pojedes na 2500min-1.
Jednu vyhodu to ale ma, ten hnus Z4 v ty rozplizly care ani nepoznas.
Jednu vyhodu to ale ma, ten hnus Z4 v ty rozplizly care ani nepoznas.
Jestli mislíš těch 101,5 koně z jednoho litru, tak buď seš blbej nebo ses právě probudil. Pokud vím tak Honda má už pár let přes 120 koní z litru bez přeplňování a Toyota 106,5 koně v corole a dá se jmenovat dál.
A dela snad toyota nebo mazda nejaky ty 10-valce? A kdyz ne, tak proc? Vona to asi nebude zadna *udelat takovy monstrum ...
Honda dělá dokonce i litrovej dvouválec se 150 koňma do motorky a destiválec Honda dělá. Mě to taky sere, taky přeju evropě ale realita je jiná, bohužel. Desetiválec není žádný monstrum. Pokud vím tak BMW dělá i dvanáctiválce a už pěkně dlouho. Tohle je jenom marketingovej tah, ostatně jako všechno.
Ještě jsem chtěl dodat, že si musíš uvědomit celkovou stavbu motoru, čím víc válců tím je lepší vyvážení motoru a můžeš si pak víc dovolit. On takovej dvouválec je něco tak nevyváženýho. V tom motoru pak pusoběj úplně jiný síly na válce, písty a ojnice.
roztrhejte si obcanky . Uz ted je vic nez jasny, ze tenhle motor vyhraje svou kategorii pristi rok a bude utocit i na absolutni vitezstvi, pokud neprijde Toyota s hybridem, kterej bude jezdit za tri litry, dostane z jedna.trojky 300 koni a z vejfuku mu budou vypadavat oriskovy kosicky... Uz jen ten fakt, ze ma 4 katalyzatory v nerezovejch trubkach. Turba a kompressory jsou proti tomuhle jen hracky pro deti... Desetivalec a toci osm tisic!!! Pral bych vam vsem sedet ve dvoutisicovce, kdyz toci 9.000 rpm!!!! SEM SRAAAAL
Uz se tesim, az budes Sraaat pri placeni generalky motoru. MB vi proc turba dela. Podle jednoducheho vzorce P=M*n da prednost M a motoru ktery drzi - no BMW ma trochu jinou startegii - k poutovemu Designu - poutovy motor pro 120 000 km (trocha nadsazky pro milovniky BMW neuskodi, ze?).
Panove - prestante se predvadet, kolik toho vite o casovani ventilu a zkonstruujte nejaky jiny pohon, ktery nebude ***sky prevadet posuvny pohyb na rotacni. Pak nam prestanou ty vysoke otacky u BMW a Hondy trochu snizovat zivotnost. S vasimi znalostmi tu konstrukci urcite zvladnete ruk cuk !!!
Panove - prestante se predvadet, kolik toho vite o casovani ventilu a zkonstruujte nejaky jiny pohon, ktery nebude ***sky prevadet posuvny pohyb na rotacni. Pak nam prestanou ty vysoke otacky u BMW a Hondy trochu snizovat zivotnost. S vasimi znalostmi tu konstrukci urcite zvladnete ruk cuk !!!
Eh heh... Už sem měl na jazyku spoustu ošklyvých slov, ale naštěstí sem se včas uklidnil... Prosil bych všechny naturbený AUDInofily a MERGLOfily, aby si koupili SPEED 7/04, nalistovali na stránku 68-69 a přečetli si o čem to je a pak teprve psali své, podle mě naprosto ***, příspěvky.
Jinak teda smekám, tleskám, uctívám, klaním se... Je tu další PAN MOTOR!!!
Btw. ten článek doporučuju všem je to krutost...
BMW Power Forever!!!
Jinak teda smekám, tleskám, uctívám, klaním se... Je tu další PAN MOTOR!!!
Btw. ten článek doporučuju všem je to krutost...
BMW Power Forever!!!
Je mi vás líto :😊) Moc!
Tak sem si ho teda přečetl. Nic krutýho na tom článku nevidim. Ale možná, že Mr. BIG je pro BMWfily krutost nejtěžšího kalibru...
"A jen dodat autu sílu? To není náš styl!"
"A jen dodat autu sílu? To není náš styl!"
blbosti blbosti a blbosti...tezko nekdo muze zvanit o maximalce kdyz je u vseho omezena a tam kde nejni ji nikdo z vas neproveroval...vetsina z vas tady ma tak koktavku nebo filcku....tohle je motor pan motor a jeho vydrz i vykon jsou na optimu....jestli to nevite tak v roce 1978 uz byli nemecti konstrukteri vyloudit litrovy vykon pres 1000koni a to na pouhou hodinu zivota motoru....samozrejme srovnavat zivotnost motoru honda toyota a bmw je hovadina....takze hadat se tady o litrovem vykonu ktery by tento motor mohl realne mit je blbost...mohl by mit treba tech x koni ale v bmw nejsou blbci je to auto na denni jezdeni a proto to ma taky neco vydrzet.sportovni motor od hondy napriklad v dobrem stavu nebude urcite uz po 150 000km u r typu a po 300 000 u beznych sport. typu.hovorime tady o nesmyslech.nastartujte sve felicie a nepiste blbosti.diky
Amen. Ale voni se stejne objevi typci, co maj nabuseny vytuneny precipovany japonce, ktery porad toci nad 8k a maj nalitano 300k uplne v pohode se vsim original a beze ztraty vykonu 😉
BMW má určitě super motory a tenhle desetiválec je opravdu bomba. Ale než ty začneš takhle zběsile soudit, tak se projeď nevytuněným a neprecipovaným japoncem- Civic Type-R, nebo S2000. To jsou také dost famózní motory.
No ale to ja nijak nepopiram, ja jen ze posledni dobou skoro na vsechny novinky z naseho kontinentu nejak casteji slychavam 'no dobry, ale ti japonci, ti to meli, maj a budou mit dycky lepsi' ... zhruba ... kolega na kteryho sem reagoval se tam hodne bavil o litrovem vykonu a vydrzi a na to same jsem reagoval i ja 😊
Honda je fajn, ale když tě pak v Prelude 2,2 VTEC bere na brněnským okruhu seriovej Kadet GSI 2.0, protože holt to asi jede i pod 5000rpm, tak to asi nebude tak jednobarevný. Podotýkám, že rozdíl v řidiči není příčina. Asi všichni sledujete nějakej ten motorsport, tak asi víte, že zdaleka ne všemu vládne Honda a BMW..............F1, Mistrovství cestovních vozů, WRC....atd atd.
Nechat se předjet na okruho od Kadetta, to je buď naprostá neznalost charakteristiky motoru Honda, nebo levost řidiče a byl bys blázen, kdybys tvrdil něco jiného. Kadeta bych ošklivě prohnal i s mým ekonomickým 1.5 VTEC. A pokud jde o motorsport - každá značka se angažuje jinde. Honda má motorky, F1, měla Cart a teď má IRL. Na tovární podporu rallye, DTM nebo jiných okruhů už prostě nemá, ale pokud vím, tak i soukromé týmy patří na okruzích k té lepší části - Viz britský BTCC. Ale BMW opravdu momentálně nikde nijak zvlášť nevyniká, na okruhy asi docela kašle a po slušných dvou letech v F1 je to letos docela slabé. Ale to je jen otázka času, nikdo nemůže být na vrcholu stále.
nevím proč ale to auto mně nenadchlo možná proto že nikdy nebude válečník stejně jako 3,0 CSI nebo audi quattro S1 (v serii). A co se týče životního prostředí a spotřeby nenchte se vysmát ale bylo to poslední co BMW zajímalo. Kvality těžko soudit ale vím, že BMW 325 roček 94 byl solidní motor z dobrým zvukem ale do 150 tis dva infarkty jako Ital)
Takže to chce klid a nohy v teple 😄)
Takže to chce klid a nohy v teple 😄)
Omlouvám se nejsem anonym
Ten motor je opravdu super,ale nevidim duvod proc hanet Audi. Napr., 5 ventilu na valec dela jedine Audi a pak Ferrari. Ale mit V10 na bezne jezdeni asi nelze, aleR4 nebo V6 asi jo.
"Napr., 5 ventilu na valec dela jedine Audi a pak Ferrari".
No a co? Svýho času vyrábělo hliníkový motor zase jenom Ferrari a Záporožec. 5 ventilů nemusí být žádná výhra.
No a co? Svýho času vyrábělo hliníkový motor zase jenom Ferrari a Záporožec. 5 ventilů nemusí být žádná výhra.
Eh, myslim, ze ferrari uz od 5-ti ventilu upustilo nekdy uprostred 90 let (byl jen u F355). Vyhody petventilu proti 4 ventilu se ukazaly jako nulove.
Novy motor, ktery snad bude do fabie uz taky nebude 5 ventil. V F1 jsou taky 4 ventily. Jedinej seriove vyrabenej 5-ti ventil je 1.8 od VW, ktery je uz vybehovym motorem.
Novy motor, ktery snad bude do fabie uz taky nebude 5 ventil. V F1 jsou taky 4 ventily. Jedinej seriove vyrabenej 5-ti ventil je 1.8 od VW, ktery je uz vybehovym motorem.
V12 biturbo je zaujimave, ak niekto potrebuje spravit IVECO supersport s nosnostou 5 t a zrychlenim z 0 na 100 za menej ako 10 sekund. Soferoval som BMW 545i, silnejsi motor do sviznej limuziny s celkovou hmotnostou do 3 ton ani netreba. Ten motor tahal vynikajuco v rozmedzi 2000 - 4000 ot./min. s manualnou prevodoukou. Ked som na dialnici siel 170 v najrychlejsom pruhu a zbadal som dobiehajuce ma 350Z (a nechcel som ho obmedzovat v testovani noveho auta😊, podradil som do 5ky a pridal plyn - rychlost 230 som tam mal za par sekund a vsetkych nas oprelo do sedaciek, ako keby sme sa rozbiehali z miesta. Motor pritom nebolo ani pocut.
Davat turbo do motora s objemom nad 4 l do auta s pohotovostnou hmotnostou menej ako 2600 kg, je prejav neschopnosti vyrobcov spravit dobre casovanie ventilov. Davat turbo do V12 s objemom nad 5 l, je hotove barbarstvo, zbytocnost a kravina. Ved ta prevodovka je tam potom taka tazka ako z traktora. Slovo Mercedes by som pri sportovych autach ani nevyslovoval, ved oni by najradsej ten 5-supnovy automat dali do F1 a do motorky. Mercedes a Brabus vytvorili novy druh vozidiel: nadopovany, snobsky, akoze "super-sport", pre tych co nevedia radit a co si potrebuju mysliet, ze su sportovci za volantom a keby nebolo ABS, EBD, ABC a podobne. tak ich mame plne cintoriny.
BMW M5 je jednoducho vykon, otacky, sila, radost - a to vsetko v pohodlnej limuzine a bez zbytocneho dopingu.
Mercedesaci do mna!!!
Davat turbo do motora s objemom nad 4 l do auta s pohotovostnou hmotnostou menej ako 2600 kg, je prejav neschopnosti vyrobcov spravit dobre casovanie ventilov. Davat turbo do V12 s objemom nad 5 l, je hotove barbarstvo, zbytocnost a kravina. Ved ta prevodovka je tam potom taka tazka ako z traktora. Slovo Mercedes by som pri sportovych autach ani nevyslovoval, ved oni by najradsej ten 5-supnovy automat dali do F1 a do motorky. Mercedes a Brabus vytvorili novy druh vozidiel: nadopovany, snobsky, akoze "super-sport", pre tych co nevedia radit a co si potrebuju mysliet, ze su sportovci za volantom a keby nebolo ABS, EBD, ABC a podobne. tak ich mame plne cintoriny.
BMW M5 je jednoducho vykon, otacky, sila, radost - a to vsetko v pohodlnej limuzine a bez zbytocneho dopingu.
Mercedesaci do mna!!!
Musim souhlasit! Na podobne tema napsal moc pekne zamysleni pan Hanke v Autoratingu. Pustte namachrovanyho blbecka, ktery se spoleha na vsechny mozne elektronicke stabilizace a pomocniky, do poradneho auta typu OPEL SPEEDSTER a uvidite jak dlouho zustane na silnice!
A jeste jedna vec... rad bych vedel odkud autor vzal informaci ze idealni objem valce je 500 ccm? Ne ze bych chtel polemizovat, chci jen prostudovat zdroj a doplnit si znalosti.
Po pravdě řečeno zdrojem je tiskova zprava BMW (mohu zaslat emailem).
Ale jinak je pullitrovy objem valce oblibeny u vetsiny dnesnich dvanactivalcu a pohledem na nejvetsi dnes pouzivane objemy ctyrvalcu a sestivalcu se dostaneme k podobnemu cislu. Na trhu neni prilis mnoho ctyrvalcu, ktere by mely vice nez 2.2 l a podobne typickym objemem sestivalce jsou 3 l (plusminus nejaka ta desetina).
Ale jinak je pullitrovy objem valce oblibeny u vetsiny dnesnich dvanactivalcu a pohledem na nejvetsi dnes pouzivane objemy ctyrvalcu a sestivalcu se dostaneme k podobnemu cislu. Na trhu neni prilis mnoho ctyrvalcu, ktere by mely vice nez 2.2 l a podobne typickym objemem sestivalce jsou 3 l (plusminus nejaka ta desetina).
Jen bych to jeste doplnil. Je to vec znama uz desitky let. Kdyz se zeptate strojare s vysokou skolou, tak vam to potvrdi. Ja jim nejsem, takze vsechny detaily k tomu nevim, ale pri tomto objemu valcu jsou vsechny abych tak rek souvisejici cinnosti v nejidealnejsim stavu. Kdyz jsou vetsi, ma to negativni vliv na tohle, kdyz jsou mensi, ma to negativni vliv zas na neco jineho. Tento objem je z konstrukcniho hlediska proste nejidealnejsi. Prodavam jak jsme koupil, tak snad se skutecny strojar nad timhle vykladem nevytoci.
Jen o 1,3 kW víc než Civic TypeR, takže ten motor není bůhví jaký zázrak 😊. Ale i tak to musí být skvělé svezení.
Sem někde čet, že Volvo má prototyp 2,5 litrového motoru s výkonem kolem 200 k a spotřebou kolem 6 litrů benzínu... Nevíte o tom někdo?
i když má u mě navrch Mercedes, musím uznat, že je to dobré auto.
ci je to dobre auto to uvidime ale motor ...no moze byt.Mercedes aj u mna zatial vyhrava ale to je otazka vkusu.
No je to sice vsechno pekne jak se dohadujete ze BMW je sportovni a MB tolik ne, ale ja si treba myslim ze kdyz pojedu po Praze nebo po dalnici tak Mezi MB a BMW vetsina z vas vetsi rozdil stejne nepozna ! No a pak si odpoledne vyjedu na okresky a tam uz mozna jo,ale nemyslim si ze rozdil bude velkej! No tak mi to muzete vymlouvat ........... 😊
Tak si nejsem uplne jist, jestli vestina zde diskutujicich "odborniku" vystudovala alespon fyziku pro 7. rocnik obecne skoly....
nenazyvam se odbornikem, mam sve zkusenosti
To vidim. Evidentně se jedna o letite zkusenosti s hltanim prospektu...
kdepak, jel jsem v M, S, CL, C, a E tride. Navic taky ve trojkove a petkove rade od BMW, takze to mohu posoudit.
To je zajímavý! Zatím jsem tu podobnou věc zaznít naslyšel, ale je to pravda. Sice jsem nejel v "emku", jinak v tom co jsi jmenoval jsem jezdil taky. Pro mě je mnohem důležitější jaký mám z auta pocit, hádání typu MB kontra BMW je sice zábavný, ale k ničemu. Na ježdění do práce po Praze je mnohem lepší třeba dieselový "céčko" než benzínové BMW. Na Mercedesech se mi líbí, že mají takovej uklidňující účinek (jako Jaguary). BMW chce pořád jet naplno, to unavuje. Mercedes dokáže zbavovat napětí, bavoráky ho vyvolávají. Někomu to asi vyhovuje. Pravda je ta, že nejrychleji jezdí řidiči Audi.
Taky bych se chtěl připojit do debaty o přeplňování a Hondách atd. Já jsem třeba v Civicu Type R byl po pár kilometrech úplně na prášky. Je to sice opravdu "závodní" pocit, jet pořád kolem sedmi tisíc, ale pak vám začne lézt na nervy, že to auto nedělá jedený kompromis. Vysokootáčkové motory jsou dobré na víkendové jěždění. Na každý den se vůbec nehodí, proto bych tak nehanil přeplňování.
P.S: Měl by jsi si sehnat jízdu v G... To auto jezdí snad i po stropě a má opravdový charakter.
Taky bych se chtěl připojit do debaty o přeplňování a Hondách atd. Já jsem třeba v Civicu Type R byl po pár kilometrech úplně na prášky. Je to sice opravdu "závodní" pocit, jet pořád kolem sedmi tisíc, ale pak vám začne lézt na nervy, že to auto nedělá jedený kompromis. Vysokootáčkové motory jsou dobré na víkendové jěždění. Na každý den se vůbec nehodí, proto bych tak nehanil přeplňování.
P.S: Měl by jsi si sehnat jízdu v G... To auto jezdí snad i po stropě a má opravdový charakter.
G muže být fajn! Každému se líbí něco jiného. Pro mě není duležité, jestli má auto 300 nebo 500 koní, ale jak se v něm cítím - stejně jako u tebe.
BMW je stejne nejlepsi.. nejaky posrany mercedes ktery ma 1 000 Nm je stejne *.... to jsou uz magori
Ale jinak na světě jsou jen dvě velkosériové automobilky které umí vyrobit sportovní motor bez použití turba, a to je BMW a Honda. A také tyto značky umí zároveň vyrobit špičkový diesel a v případě Hondy i motory do motorek, sekaček, člunů.....
I proto je lepsi 2L Turbo v STI nez 3.2 ve VW R32 (i kdyz ten zvuk 😄 ).
Podle mne, BMW i Honda jsou spicka, i kdyz se oba specializuji na trochu jiny objem. Srovnat 3.2 v M3 a 2 v S2000 a najit vitezne zda se mi ponekud nemozne
V zápalu diskuse jsme opomenuli nejen Ferrari, ale také Porche a její VarioCam Plus, které mění zdvih ventilů dvoustupňově. Kingu, moc by mě zajímalo zdali je u i-VTECu zdvih ventilů aplikován jak u sacích tak výfukových ventilů. S časováním jsem si jist, že jde jak o sací tak výfukové ventily, ale u zdvihu si jist nejsem. Vím, že Valvetronic mění zdvih jen sacích ventilů a VarioCam Plus od Porche taktéž jen sacích. Nevíš jaký systém variabilního rozvodu používá Ferrari?
2)pomala vacka, stredni zdvih (oba ventily ovlada stejna vacka)
3)rychla vacka, velky zdvih
VarioCam v podstate velmi podobny
1)pomala vacka, malej zdvih
2)pomala vacka, velkej zdvih
3)rychla vacka, velkej zdvih
Vypada to podobne, ale technicky reseni je jiny (mrkni na [odkaz] )
Tam je taky psany, ze variocam plus se pouziva jen u sacich, VTEC saci i vyfukove, a pak kombinace i-VTEC saci a VTEC vyfukove. To jsou ale informacu uz tak 3 az 4 roky stare, jak je to u novych motoru se snad dozvime od kinga.
A mensi litrovy vykon valvetronicu (pochopil jsem snad spravne, ze tenhle novej V10 valvetronic nepouziva) je vysledek toho, ze valvetronic neni vhodny pro vysoke otacky - je tam proste mechanismus navic mezi vackou a ventilem = vetsi hmotnost a setrvacnost, to se negativne projevi predevsim ve vysokych otackach.
Panove - prestante se predvadet, kolik toho vite o casovani ventilu a zkonstruujte nejaky jiny pohon, ktery nebude ***sky prevadet posuvny pohyb na rotacni. Pak nam prestanou ty vysoke otacky u BMW a Hondy trochu snizovat zivotnost. S vasimi znalostmi tu konstrukci urcite zvladnete ruk cuk !!!
Vysokootackove motory maji par slabych stranek - tou nejvetsi - je problem s odvodem tepelne energie pri vysokem zatizeni motoru. Jinak zivotnost vysokootackovych motoru je stejna jako obycejnych.
Nerekl bych, ze M3 je poutove vozitko. Myslis to elektricky komediantsky? Tak to ovsem jezdi rychleji nez zmrzlinarovo vozejcek.
Ale je to jasny - proste jsou Bavoraci chytrejsi nez Svabove. Svabove vymeni po 200 000 km 2 Kompressory a Bavoraci celej motor .... Moc chytry.
Pro urazene BMWfily - samozrejme to neni tak jednoznacne, ale prave proto by jste z toho "meisterstücku"nemeli byt tak vyjeveny a hned si myslet, ze se ten skopek BMW konecne dostal alespon trochu bliz k Mercedesu.
Amen - prave jmeno Jezise bylo Gottlieb Daimler !
Vykonne MB maji sice obri kroutak, ale silene hmotnosti, a ten kroutak je na***, kdyz jen palis pneu. Take od 3L vys je k mani jen automat, coz mi ke sportovnimu autu moc nesedne (pokud nejsou packy pod volantem, ale i tak).
O cem se bavime, limuziny nebo sportovni auta? Podle mne sportovni = relativne lehke a hodne vykonu. Az budu chtit limuzinu, koupim si Audi A6 s Quattrem, 3L diesel a muzu si piskat.
Turba u objemnych motoru - podle mne vyhoda preplnovani i motoru mensich objemu je v narustu kroutaku. Cim je auto tezsi, tim vic kroutaku je potreba. Tak si nemyslim, ze Civic Type-R by vzhledem k hmotnosti mel Nm nedostatek.
Objemne motory (BMW M5) turbo nepotrebuji, kroutaku maji uz tak dostatek. A nezapomente, ze turbo kazi reakci motoru, proste pro pozitek z rizeni a moznost ovladani motoru je nepreplnovany motor lepsi.
Obri kroutak neni na***. Kroutak = zrychleni a pruznost. Hodne ho pouzijes ne na semaforu ve meste z klidu, kdyz chces na ctvrt plynu vokourit rvouciho bavoraka, ale hlavne na dalnici pri zrychleni ze 180, kdy ti vsichni bavoraci zacnou v pravym zrcatku delat takovou hnusnou rozplizlou caru. Pri tom se Ti ale kola neprotocej. Jediny co uslysis budou prerusovane spilave zvuky tech BMW jak radej mezi 3 a 4. Motor v Tvem Mercedesu ale moc neuslisis. Bodes mit totiz zarazeno 7 a pojedes na 2500min-1.
Jednu vyhodu to ale ma, ten hnus Z4 v ty rozplizly care ani nepoznas.
To je vtip,ne?Ty ani nevis, co znamena pojem kroutici moment, boze Zrychleni je vykon a pruznost je tocivy moment, matematicky se priblizuje derivaci vykonove krivky, laicky je to prirustek vykonove krivky v zavislosti na otackach. a AMG je Mercedes??? No to by byli radi, vzdyt nepostavi ani auto, maximalne postavi novy kola, pridaj cip do motoru, pozmeni naraznik, prirazi si 20%ceny navic a prodavaj to. To aspon v Mnichove si daj namahu a postavi tomu adekvatni motor. Je to obycejnej tuner. Jenom dostali posveceni od MB, ze si tam muzou nechat hvezdu ve znaku. Hmmmm, ses docela honenej. Jdi buzerovat s tema scestnejma kecama nekam do p.ice§. To ze si nejakej mladej buzik poridi starou kraksnu a borci se silnejsim a novejsim autakem si z nich strilej neni zabava pro chlapi, ale pro ty, co si hojej mindraky.
Von se totiz musi nejdriv ten efekt dostavit, nemusi se cekat nejakou tu vterinu nez naskoci t nebo k. BMW je lehci takze zacimco se bude MB klatit v zatacce jako osika, smykat se sem tam, bawo bude pevny v kramflecich a projede zatackou jako podle pravitka. Navic se mu nebude kroutit karoserie. Brzdny vykon je opet o dost lepsi u BMW, takze kdyz to MB na rovince konecne rozjede k nejaky hodnote, tak bude muset uz zase brzdit, aby to nekam v zatacce (vetsinou nejaka hola hlava, cikan nebo albanec) nenapral. Ovsem pojede-li i novym vozem, bude muset pocitat s pouhymi 5-stupnemi. A i 5 stupnu bude mit vlastne k dispozici i v narvane DTM verzi, ktera se teprve zacne vyrabet. To je fakt k placi. Nedavno sem videl Hondu Accord r.v.snad 80 a vzadu hrdy napis 5-speed, nejak mi to pripomnelo Mercedes A kdyz se majitel BMW nasmeje, vytoci motor a za krasne filharmonie 10-valcu, pri 8000 otackach podjede tu krabici s hvezdou vnitrni stranou zatacky, zamava mu a bude zase jednou konec tomu trapnymu honeni auticek, co si mysli, ze na to maj.
Tuhle sem na dalnici videl usmevnej moment. Nova 530d, majestatne, 150 za hodinu, neslysel jsem, ze ani projela okolo me. Koukas na peknej zadek. Vyhodila blinkr a zaradila se 10m prede mnou. A ted hhhhhheeeeeennnnn, nakej starej mercedes, hulilo to jako cinska uhelna elektrarna, řvalo jako by to ridili nahluchly, naraznik nakrivo, rvali to jako by jeli nejakej zavod o zivot (mozna to byl ten Canonball nebo jak se menoval ten zavod) a horkotezko toho kluka v 5.predjeli. Za 20 kilaku byla pumpa, ja tam bral a ejhle, barevny kluci v merglu se potili nad motorem, asi se jim rozbil nebo co. Je zahada proc, ale hvezda na kapote dostava do varu vetsinou * a vymastence a ne chytry a inteligentni lidi. Ovsem BMW take, ale uz mene. snad nejmene tehle pablbu jezdi Japoncema.
O AMG by sis mel asi neco precist nez jenom tlachat - ale Ty to asi delas furt. Kazdopadne je to MB.
Nemluvil jsem o DTM, ale o 7G Tronic. Pokud vim, tak sestikvalt v BMW si chlapci z Mnichova museli koupit u ZF.
Ty Tvoje suchy historky nestoji za komentar. Ty si vypravej svym kamaradum u pullitru.
AMG neni MB, ackoliv nazev firmy je Mercedes-AMG . Podle nekolika znaku - Skupina DaimlerChrysler produkuje automobily, AMG pouze upravuje (bylo to 1.1.1999, co firma obdrzela statut oficialniho upravce fy.Mercedes-Benz, takze si jako jedina muze i po uprave zachovat plnou identitu vozu, tj.zachova si logo MB narozdil od Carlssona, Brabuse, Kleeemana aj).
Firma vznikla na zaklade dalsiho vylepsovani produktu MB, predevsim ve sportovnich soutezich, pozdeji ji "koupili"-a to nevim, jestli je to spravny pojem- kuci z MB. Nevim, zda-li je podnik GmbH nebo AG, kdo je majitel, zda-li pravnicka ci fyzicka osoba, ale mam ten dojem, ze je to stale GmbH a ze AMG v dobe zalozeni (odhaduji na prelom 68-69??) nijak majetkove ani pravnicky v propojeni nebyl. Ted je, i kdyz si myslim, ze jedou spolu na zaklade dohody, ktera byla uzavrena na zacatku 90.let (90 nebo 91??) Stejne jako to bylo s McLarenem. Chteli supersport, koupili ML a podel.ali ho. Respektive vznilk SLR, hybrid sportovniho vozu, ale s nadpozemskym designem.
Cili MB vyrabi, AMG upravi (co AMG zustalo od pocatku vyroby jsou vyvoj a produkce vlastnich motoru), proda jako MB AMG. Dulezite je to MB pred AMG. Ale nelze souhlasit s tim, ze je to sportovni oddeleni. Na soutezich takto vystupuji, ale v civilu uz sport.nejsou.
Zatimco MB pouziva techniku na ovladnuti vykonu motoru, pak BMW na jeho umocneni.
Kazdopadne ZF prevodovky umi.
A z tveho predchoziho prispevku je videt, ze mas fakt problem. Ber to jako cennou radu a objednej se uz dneska.
Kdyz jsem Ti psal, aby sis neco precet o AMG myslel jsem ne historii firmy, ale to, ze nemeni jenou cipy v motoru. Historii AMG neznam tak podrobne, jako sis to vyhledal (nebo znal). Je mi uplne u p.dele jestli byla driv financne nebo pravnicky propojena s MB, Hindustanem nebo cim ja vim, nebo jestli to budes brat jako sportovni oddeleni nebo ne. Napsal jsem, ze AMG je Mercedes (Hosi z MB ho prece i podle Tebe koupili). Jinak se urcite nebudu prit o to jestli BMW je (a bude) vetsinou modelu sportovnejsi a Mercedes komfortnejsi. Je jasne, ze maji trochu jinou strategii a tomu take odpovida stavba motoru, povozek atd. I pres tu eleganci by 65 AMG natrhlo jakymukoli BMW *(novemu 10 valci samozrejme, protoze ma o 2 valce a 1 litr objemu navic - tudiz by se to nemelo srovnavat). Jinak je samozrejme videt, ze se mi Mercedes libi, ale nenavist k BMW nechovam (coz Ty k Medaku pravdepodobne jo) - ale to je fuk.
ZF prevodovky mozna umi, Mercedes uz lip, takze si je nemusi kupovat.
Tvoje dalsi poznatky k momentu si rad prectu - bud ale trochu umirnenejsi ve svejch projevech. Ja si pak taky ty "zvlastni skoly" atd. odpustim.
Zivotnost vysokootackovych motoru je stejna. Pri solidnim zachazeni ANO. A netvrd mi, prosim, opak. Jsou vybirany materialy a technologie, ktere jsou narocnejsi, drazsi a proto mene vyuzitelne nez do seriove podoby - kovane pisty vydrzi nekolikanasobne vice,atd...Ne jenom BMW vyrabi vysokootackove motory, ale i Ferrari, Porsche, Honda, Mazda, Toyota, Nissan, McLaren, a dalsi. Ze by se vsichni tihle vyrobci mylili? Asi neee...
Strucne - BMW motor sice neni silnejsi - a tim padem nemuze byt rychlejsi - (a tady je jedno jestli ma vyssi kroutak, to je velicina dobra tak akorat pro predjizdeni bez razeni) ale 65AMG by tezce zatopil, protoze ta je tezsi. Zvlast v zatackovitych silnicich a kopcich hraje hmotnost prim a take v rychlych manevrech. Neni to pouze o motoru, ale o celem aute-nastaveni podvozku, brzd, aerodynamika, tlumice, motor, pneu, zaveseni, elektronika.... Vykonova charakteristika je take vyborna, krivka vykonu je velice strma, neni obla, az na vrcholu. V praxi to bude takove, ze....brrr....vytahnout to od 5500, kdy je k dispozici cca 75% vykonu, odkrvi se ti cela predni cast mozku, propadne jazyk, vyhladi vrasky a budes se smat, aniz to budes chtit. BMW bude mit lehci prevody. Kdezto AMG ma oblejsi krivku vykonu, tezke prevody. hodne svym projevem pripomina TDicka. Bmw bude rychlejsi, pokud se bude drzet ve spravnych otackach. A SMG II je porad rychlejsi nez ta v AMG. Kdyby BMW udelalo stejne velky motor, bude silnejsi. O vic.
Rozumej - z ekonomickeho hlediska je nekdy lepsi nevenovat se vyvoji, do ktereho nasypu spoustu penez a nevim s jakym vysledkem. Obrovske firmy si vetsinou najimaji na vyvoj produktu jine firmy. Usetri naklady na odborniky, muzou sikanovat dodavatele. Koupi par zarizeni, aby se nereklo, prozkoumaj, vylepsi a maji lepsi produkt za nesrovnatelne mene penez.
Nenavist k MB nemam, jsem k nim neutralni. Meli jsme jednoho v rodine, je to delsi doba a bylo to vyborne auto (i kdyz bylo ojete), myslim ze stranky komfortu, pocitu rizeni a bezpecnosti. Ale uz ne totalne arogantni servis. Fuc.k em. Ale to ma ostatne BMW take.
A dal mi s.ere, ze MB musi porad delat vetsi motory BMW 3.0 MB 3.2; 4.5 - 5; 2,5d - 2,7CDI. Oni maj tohle, my vic.pche, to mi pripomina Troskovy komedie - kdyz oni taky, my vice! To, ze je kupujou vselijaky smeckari, mafie a barevny me take sere. A hlavne podle toho jezdej - bezohledne, rychle. Neudelas s tim ale nic. V zapadni E.jsou to spise starsi lide, vzdyt vekovy prumer majitelu (rok 2001) MB je 49 let!!
Jo, a podle definice derivace je krivka tociveho momentu odvozena od vykonove krivky, cili hodnota tociveho momentu je prirustek vykonu. Podivas-li se na obe krivky, z posledniho obrazku je to patrne. Vykonovy vrchol prirustku=vrchol tociveho momentu, vzroste-li nekde vykon, pak i tocivy moment. Je to proste videt. Je jednoduche derivovat, ano, ale nejdulezitejsi je pochopit, co to vlastne derivace je! Neboj zvladam i diferencni a diferencialni rce, ale jeste ne dvojne a trojne integraly.
Nikdy nikde nevysla zadna studie, ze teplousi radi soustaj v MB, kdybys mel predstavivost, pochopis to. Stejne jako kdyz nekdo rekne, ze francouzi delaj bramboroidni auta.
Jo a tak za 2 roky bych si rad poridil nove (ojete bohuzel, tak okolo 360.000, ne starsi 5let, 3-4 roky, premyslim o dovozu z usa - toyota matrix, nebo nejakou acuru, chtel jsem toyotu celiccu, ale tu asi ozelim - potrebuji take sem tam od casu nejake praktictejsi auto).
K definici derivace - jeste mi tam chybi dodat, ze cely vzorecek je v absolutni hodnote.
Tenhle motor v pohode tocil 10000 rpm, jenom to seskrtili a navic se to nebude moci tocit, pokud motor nebude zahraty. Stara ohrana pisen - kdy nejaky MB dostal titul Motor roku vyjma poslednich 2 let a to jeste za AMG?? Bawo vitezi celkem pravidelne. Spolu s Hondou, ta sbira vic oceneni.
A jeste tu mame jednoho special tunera z Japonska, ktery dava turbo do M-series. Vykonove je MB na urovni konskeho potahu.
3. A jeste tu mame jednoho special tunera z Etiopie, kterej sbira prdy z velbloudu do tlakovy lahve a pohani tim dmychadlo u Smartu for Four AMG. Ale nemusime tu zminovat vsechny Bastlery na svete ze...
A s tou Hondou mě už všichni taky neštvěte, protože nebýt toho, že Hondě veškerý vývoj platí NASA, tak kdoví, kde by byli!
To je celý "zázrak" na Hondě! Ono se lehce vyvíjí (potažmo machruje) za "tatínkovi peníze"
postamble();
Ale vážne, veď motor M3 E36 bol niekoľkokrát po sebe vyhlásený motorom roka, trojliter aj novší 3,2..
Kdyz rucicka otackomeru sla pres 6000, tak jsem se volantu uz jenom drzel a modlil se, protoze mi ujizdelo sedadlo pod *. Nic vic jsem nestihl, jenom rychle podradit (a bylo tam bezmala 8000). Poslat rucku k cervenemu poli jsem si opravdu netroufl. Nevedel jsem, ze se nekdy takhle skvele svezu v S2000......
BMW is the Best
Skus ten nakladak pretiahnut na Nurburgringu, pripadne po trase Roznov p. Radhostem - Makov a uvidis rozdiel.
Ale podla tvojho prispevku Ti asi okamzita reakcia na plyn a komunikativnost nic nevravia, takze to pravdepodobne nepochopis.
PrxRST();
Mimochodom, ked budes koncom septembra vidiet zeleny caterham s Presovskymi znackami niekde medzi ZA a PO, blikni. Rad ukazem, co zvladne z 1,8 atmosferickych 180 konikov oproti nejakemu germanskemu turbu.