Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "Diesel"
| 23. 6. 2004 17:48
a tak to i zůstane.Bmw má větší výkon a rychlost ne!
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "Tom"
| 24. 6. 2004 10:26
Ty si to najprv urovnaj v hlave o čo sa tu jedná.Nejde o maximalku,ktorá je aj tak obmadzená,ale o novú techniku,ktorej sa MB nemoze ani len rovnat.Kazdy je taky mudry aby zvysil vykon preplnovanim,ale to co BMW dokazalo s atmosferickym motorom,ak vies aky to je,tak to tu este nebolo.A zapametaj si Motory BMW v ramci dokonalosti nikto neprekona.Nehovorim ze Merccedes je zly,ale nikdy to nebude to co BMW.A este nieco neporovnavaj to s Brabusom.Ked uz chces tak maximalne s AMG lebo to je v principe pre Mercedes to co pre BMW M POWER.Mas sa co este ucit.
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "King"
| 24. 6. 2004 10:50
Vlku vlku, kdes vzal to, že "to co BMW dokazalo s atmosferickym motorom,ak vies aky to je,tak to tu este nebolo"? A značka Honda ti něco říká? V roce 1987 z motoru 1,6 l dostala 160 k (100k/l), v roce 1997 opět z motoru 1,6 l pro změnu 185 k (116 k/l), mezitím v roce 1996 z objemu 1,8 l měla 190 k (106 k/l) a zlatý hřeb - od 1998 má dvoulitr v S2000 240 k!!!, tedy 120 koní na litr. A to bez elektronických škrticích klapek na každý válec a plynule proměnného sacího traktu, prostě čistá kovařina, pouze údajně zastaralý VTEC. Jistě, BMW je skvělý motorář, ale na rozdíl od Hondy se pohybuje spíše od šestiválců výš, zatímco Honda dělá čtyřválce. Proč, to je jasné - provozní náklady a ochrana ž.p., takže obě značky mají svá teritoria a moc nesoupeří. Ale pokud bereme v globálu srovnání obou, to, co dokáže s benzinovými motory Honda zatím BMW nezvládá. Tím nechci BMW srážet, vždyť konkurenti M-B, Audi a další umí držet krok jen díky turbům, ale vůči Hondě má ještě co dohánět, proto bych pro příště prosil trochu více soudnosti .
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "HUFUH"
| 24. 6. 2004 13:20
jsem fanda BMW, ale musim uznat, že HONDA fakt umí ...
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "lonestarstate"
| 24. 6. 2004 13:47
stejně pořád nechápu, co máte všichni s poměrem objem/koně. to, že z dvoulitru dostanu 240 koní mi může být ukradený, pokud má spotřebu stejnou jako třílitr s 240 koňma. myslím, že důležitější je tedy poměr koně/spotřeba.
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "Skyline"
| 24. 6. 2004 15:41
Dvoulitr s 240 k ma spotrebu podstatne nizsi, nez stejne vykonny trilitr. A co s tim mame? Mozna to, ze to do znacne miry ukazuje technologickou uroven vyrobce. Udelat trilitr 240 k umi temer kazdy, udelat dvoulitr 240 k umi jen Honda. Celkove je ale uplny nesmysl srovnavat tyto motory, protoze maji kazdy zcela jine urceni - vysokovykonny dvoulitr je bomba na okruhu, ale prives bych radsi tahl s trilitrem a naopak.
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "kiwi"
| 24. 6. 2004 13:49
Kingu: Mas pravdu ze u HONDY jsou 4 valcovi kouzelnici, ale tady to je o necem jinem! Wolf chtel poukazat na to, ze jeste nikdo neudelal podobne vykonej seriovej motor bez pomoci kompresoru nebo turba! A to cele bude zabalene v maximalne ovladatelne bestii jmenem M5, kde (verim) bude opet podvozek rychlejsi motoru! Ne jako u mercedesu, ktery v honbe za konmi a newtonmetru pali pneumatiky i na 4 a stabilizacni system si nevydechne ani na minutu!
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "Flavio"
| 24. 6. 2004 15:05
Kingu, já si myslím v určitých oblastech je po motorické stránce BMW dál. Např. Valvetronic od BMW je o stupínek výš, neboť na rozdíl od i-VTECu od Hondy mění zdvih ventilů plynule v celém otáčkovém spektru, kdežto i-VTEC tohle provede skokově a jednorázově v určitých otáčkách.
Ale jinak na světě jsou jen dvě velkosériové automobilky které umí vyrobit sportovní motor bez použití turba, a to je BMW a Honda. A také tyto značky umí zároveň vyrobit špičkový diesel a v případě Hondy i motory do motorek, sekaček, člunů.....
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "Skyline"
| 24. 6. 2004 15:26
Ted si pletes dva ruzne pojmy a nemas pravdu. VTEC, ktery existuje uz nejaky ten patek, opravdu meni zdvih ventilu skokove. Ale tebou zmineny i-VTEC uz "umi" menit zdvih v celem spektru otacek. Podobny system pak ma peknou radku let i Toyota pod jmenem VVT-i (a myslim, ze snad i Nissan).
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "Flavio"
| 24. 6. 2004 15:42
Nepletu se, i-VTEC mění zdvih jen jednorázově. Co však mění plynule v celém rozsahu otáček je časovaní sacích a výfukových ventilů, které se u staršího VTECu měnilo jen spolu se zdvihem ventilů taktéž jednorázově. VVTi od Toyoty je systém variabilního časování ventilů a teprve VVTLi u 1.8 mění zdvih, ale opět "pouze" jednorázově. Nissan má jen proměnlivé časování ventilů, nikoli zdvih.
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "King"
| 25. 6. 2004 10:10
Flavio, všechna čest, je vidět, že se vyznáš . Ušetřil jsi mi práci s vysvětlováním Valvetronic x VTEX x i-VTEC x VVTL-i . Docela se dá souhlasit i s tou technologickou špičkou, BMW je přece jen více nabité elektronikou (škrticí klapky, naprosto plynulá změna délky sání (Honda má jen dvoustupňové)). nejsem expert, abych posoudil kvality materiálů a propracovanost toho či onoho, faktem je ale to, že podstatný je výsledek a ten hovoří dosud ve prospěch Hondy, litrový výkon zatím u BMW zaostává a dost možná za to může právě ten plynule proměnnný zdvih ventilů valvetroniku. Honda ho sice dělá jen skokově, vzhledem ke konstrukci ale může použít pro vysoké otáčky ostřejší vačku než BMW a výsledek je poznat. Je to sice primitivnější (však je to také rok 87, tuším) než Valvetronic, ale určitě efektivnější. A to mluvíme o 240 koních u pouhého VTECu, i-VTEC má podle mého ještě větší potenciál, jen si ho dle mého názoru Honda nechává pro nějaký nový model. Mimochodem - v zápalu diskuse jsme trochu opomenuli Ferrari . A jsem docela rád, že se tu bavíme na úrovni a že to zatím nesklouzlo do obvyklé chatové úrovně
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "asimov"
| 25. 6. 2004 15:52
Vážně nevím co tu všichni řešíte s litrovým výkonem, snad si nemyslíte, že každej touží mít stále vytočeno nad 7000rpm. Ano, je to zajímavé, ale ten třílitr s 240k pojede jako bejk už od volnoběhu a kdyby takovej motor dal někdo auta srovnatelné váhy jako S2000, tak nevim nevim. Nic proti Hondám, jsou to bezva stroje, ale šlápnout třílitru za krk mi přijde jako větší legrace.
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "King"
| 25. 6. 2004 16:10
Litrový výkon neřešíme, bereme ho jen jako veličinu s dobrou vypovídací hodnotou. Taky nemusím mít neustále plný plyn a 9000, stačí mi to při předjíždění a blbnutí, to si pak rád zaplatím těch 19 na 100. Ale proč bych měl živit třílitr, který i v klidu baští dvanáct, když můžu jezdit za 9? Nehledě na pojistky, ručení ap. Mimochodem - cenově srovnatelné BMW Z4 2.8 má dobrý start, ale nahoře je docela mdlé a větší zábava je s S2K.
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "asimov"
| 25. 6. 2004 17:10
S2000 je auto na vyblbnutí, ovšem nikdo mě nepřesvědčí, že ten motor vydrží to, co běžný konfekční dvoulitry. Těch zdechlejch 1,6ek od Hondy jsem viděl docela dost a to ta auta neměla ani 150 kkm. Mám na mysli ty silnější verze, nejde o žádné polikače kilometrů, ale auta pro radost. Nic víc, nic míň. A ani u Hondy nejsou padlí na hlavu a do Accorda ten 2,4l má celkem normálních cca 190 koní, aby to taky něco vydrželo.
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "Pavel"
| 29. 6. 2004 11:36
jeste argument - samozrejme zalezi, kde je motor ulozen, ale mensi motor=nizsi hmotnost a vetsinou i jeji lepsi rozlozeni!
I proto je lepsi 2L Turbo v STI nez 3.2 ve VW R32 (i kdyz ten zvuk :-) ).
Podle mne, BMW i Honda jsou spicka, i kdyz se oba specializuji na trochu jiny objem. Srovnat 3.2 v M3 a 2 v S2000 a najit vitezne zda se mi ponekud nemozne
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "anonym"
| 26. 6. 2004 01:23
Kingu, asi máš pravdu, že Honda se soustředí více na výkonovou charakteristiku v nejvyšších otáčkách a na max. výkon, což potom motoru přidává na sportovnosti. I když na druhou stranu bych řekl, že jí s i-VTECem ani nic jiného nezbývá. Valvetronic díky plynulé změně zdvihu ventilů umožňuje variabilnější nastavení výkonové křivky motoru, i když je pravdou, že ona variabilita na druhé straně může stát za menším litrovým výkonem, neboť čím víc se soustředím na jednu hodnotu (Nm), tím víc je to na úkor druhé (max. výkonu).
V zápalu diskuse jsme opomenuli nejen Ferrari, ale také Porche a její VarioCam Plus, které mění zdvih ventilů dvoustupňově. Kingu, moc by mě zajímalo zdali je u i-VTECu zdvih ventilů aplikován jak u sacích tak výfukových ventilů. S časováním jsem si jist, že jde jak o sací tak výfukové ventily, ale u zdvihu si jist nejsem. Vím, že Valvetronic mění zdvih jen sacích ventilů a VarioCam Plus od Porche taktéž jen sacích. Nevíš jaký systém variabilního rozvodu používá Ferrari?
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "Flavio"
| 26. 6. 2004 01:25
Ten předchozí příspěvek pro Kinga jsem psal já!!! Flavio
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "Pol"
| 26. 6. 2004 12:04
VTEC ma taky tri stupne:
1)pomala vacka maly zdvih (kazdej ze dvou ventilu ovlada jina vacka, kazdej ventil ma jinej zdvih)
2)pomala vacka, stredni zdvih (oba ventily ovlada stejna vacka)
3)rychla vacka, velky zdvih
VarioCam v podstate velmi podobny
1)pomala vacka, malej zdvih
2)pomala vacka, velkej zdvih
3)rychla vacka, velkej zdvih
Vypada to podobne, ale technicky reseni je jiny (mrkni na [odkaz] )
Tam je taky psany, ze variocam plus se pouziva jen u sacich, VTEC saci i vyfukove, a pak kombinace i-VTEC saci a VTEC vyfukove. To jsou ale informacu uz tak 3 az 4 roky stare, jak je to u novych motoru se snad dozvime od kinga.
A mensi litrovy vykon valvetronicu (pochopil jsem snad spravne, ze tenhle novej V10 valvetronic nepouziva) je vysledek toho, ze valvetronic neni vhodny pro vysoke otacky - je tam proste mechanismus navic mezi vackou a ventilem = vetsi hmotnost a setrvacnost, to se negativne projevi predevsim ve vysokych otackach.
Nejrychlejší limuzína je Mercedes
neregistrovaný "Milhouse"
| 26. 6. 2004 19:39
MB vi proc turba dela. Podle jednoducheho vzorce P=M*n da prednost M a motoru ktery drzi - no BMW ma trochu jinou startegii - k poutovemu Designu - poutovy motor pro 120 000 km (trocha nadsazky pro milovniky BMW neuskodi, ze?).
Panove - prestante se predvadet, kolik toho vite o casovani ventilu a zkonstruujte nejaky jiny pohon, ktery nebude idiotsky prevadet posuvny pohyb na rotacni. Pak nam prestanou ty vysoke otacky u BMW a Hondy trochu snizovat zivotnost. S vasimi znalostmi tu konstrukci urcite zvladnete ruk cuk !!!
velky hov.NO
neregistrovaný "Hans"
| 28. 6. 2004 01:17
Haha cheche...Vis, ze turba a kompresory dokazi tocit i pres 50.000 otacek (az 65.000), kdyz jedou naplno?? Taky to sou jedny z nejporuchovejsich casti celeho motoroveho systemu. Slapou systemem nic, naplno, zpomali, skokove nahoru, naplno, vypnout na chvili a za okamzik ti zase slapou na max.Nelze je srovnavat s pistovou rychlosti. A co to je kdyz se ti takovy motor vysplha do 6000 a konec? Navic zvysovani tlaku vede prave k vetsimu opotrebovani dilu a proto nizsi spolehlivosti.
Vysokootackove motory maji par slabych stranek - tou nejvetsi - je problem s odvodem tepelne energie pri vysokem zatizeni motoru. Jinak zivotnost vysokootackovych motoru je stejna jako obycejnych.
Nerekl bych, ze M3 je poutove vozitko. Myslis to elektricky komediantsky? Tak to ovsem jezdi rychleji nez zmrzlinarovo vozejcek.
velky hov.NO
neregistrovaný "Milhouse"
| 28. 6. 2004 23:22
Tak ted´s me dostal. Ha ha ha, che che che. U BMW maji asi nejakej novej system, kde v horni a dolni uvrati nejdou pisty do klidu a pak zas zpatky. Asi tam ani neexistuji setrvacne sily posuvnejch hmot pri tech super extra tocenejch 8000 min-1. Taky nevim odkdy Kompressor toci tech Tvejch 65 000 za min (vlastne vim - splet sis to turbodmychadlem - ale ty MB u Otto nepouziva) - Kompressor toci cca 25 000 za min. Neni to sice malo, ale lopatky se rozhodne nedotykaj sten Gehäuse jako pistni krouzky valce. Hlavni je, ze se toci dokola (podobne jako vacka (a picicandicky okolo casovani) naseho genialniho BMW do 18000 za min). A jeste neco - Kompressor u MB nema stejnou zivotnost jako Turba od Subaru.
Ale je to jasny - proste jsou Bavoraci chytrejsi nez Svabove. Svabove vymeni po 200 000 km 2 Kompressory a Bavoraci celej motor .... Moc chytry.
Pro urazene BMWfily - samozrejme to neni tak jednoznacne, ale prave proto by jste z toho "meisterstücku"nemeli byt tak vyjeveny a hned si myslet, ze se ten skopek BMW konecne dostal alespon trochu bliz k Mercedesu.
Amen - prave jmeno Jezise bylo Gottlieb Daimler !
velky hov.NO
neregistrovaný "Milhouse"
| 29. 6. 2004 07:25
Sorry, zopakuji si rozdil mezi nasobenim a delenim - to s temi 18000 za min je blaf. Beru zpatky.
velky hov.NO
neregistrovaný "Pavel"
| 29. 6. 2004 11:50
Kecas. MB pouziva sice u benzinu pouziva prevazne kompressor, obcas ale i turbo - treba 5.5 V12.
Vykonne MB maji sice obri kroutak, ale silene hmotnosti, a ten kroutak je na***, kdyz jen palis pneu. Take od 3L vys je k mani jen automat, coz mi ke sportovnimu autu moc nesedne (pokud nejsou packy pod volantem, ale i tak).
O cem se bavime, limuziny nebo sportovni auta? Podle mne sportovni = relativne lehke a hodne vykonu. Az budu chtit limuzinu, koupim si Audi A6 s Quattrem, 3L diesel a muzu si piskat.
Turba u objemnych motoru - podle mne vyhoda preplnovani i motoru mensich objemu je v narustu kroutaku. Cim je auto tezsi, tim vic kroutaku je potreba. Tak si nemyslim, ze Civic Type-R by vzhledem k hmotnosti mel Nm nedostatek.
Objemne motory (BMW M5) turbo nepotrebuji, kroutaku maji uz tak dostatek. A nezapomente, ze turbo kazi reakci motoru, proste pro pozitek z rizeni a moznost ovladani motoru je nepreplnovany motor lepsi.
velky hov.NO
neregistrovaný "Milhouse"
| 29. 6. 2004 23:45
Cau Pavle, s tim Turbem u MB je mi to nejaky divny. Kazdopadne, jestli ho vubec delaj, slovicko "obcas" se tam nehodi.
Obri kroutak neni na***. Kroutak = zrychleni a pruznost. Hodne ho pouzijes ne na semaforu ve meste z klidu, kdyz chces na ctvrt plynu vokourit rvouciho bavoraka, ale hlavne na dalnici pri zrychleni ze 180, kdy ti vsichni bavoraci zacnou v pravym zrcatku delat takovou hnusnou rozplizlou caru. Pri tom se Ti ale kola neprotocej. Jediny co uslysis budou prerusovane spilave zvuky tech BMW jak radej mezi 3 a 4. Motor v Tvem Mercedesu ale moc neuslisis. Bodes mit totiz zarazeno 7 a pojedes na 2500min-1.
Jednu vyhodu to ale ma, ten hnus Z4 v ty rozplizly care ani nepoznas.
iMi
neregistrovaný "i-hans-i"
| 1. 7. 2004 00:42
Aaaa, merglacek je tady. Mercedes je nejoblibenejsi auto pro teplouse a buzny, radi v nich pichaj vzadu, kryty folii.
To je vtip,ne?Ty ani nevis, co znamena pojem kroutici moment, boze Zrychleni je vykon a pruznost je tocivy moment, matematicky se priblizuje derivaci vykonove krivky, laicky je to prirustek vykonove krivky v zavislosti na otackach. a AMG je Mercedes??? No to by byli radi, vzdyt nepostavi ani auto, maximalne postavi novy kola, pridaj cip do motoru, pozmeni naraznik, prirazi si 20%ceny navic a prodavaj to. To aspon v Mnichove si daj namahu a postavi tomu adekvatni motor. Je to obycejnej tuner. Jenom dostali posveceni od MB, ze si tam muzou nechat hvezdu ve znaku. Hmmmm, ses docela honenej. Jdi buzerovat s tema scestnejma kecama nekam do p.ice§. To ze si nejakej mladej buzik poridi starou kraksnu a borci se silnejsim a novejsim autakem si z nich strilej neni zabava pro chlapi, ale pro ty, co si hojej mindraky.
Von se totiz musi nejdriv ten efekt dostavit, nemusi se cekat nejakou tu vterinu nez naskoci t nebo k. BMW je lehci takze zacimco se bude MB klatit v zatacce jako osika, smykat se sem tam, bawo bude pevny v kramflecich a projede zatackou jako podle pravitka. Navic se mu nebude kroutit karoserie. Brzdny vykon je opet o dost lepsi u BMW, takze kdyz to MB na rovince konecne rozjede k nejaky hodnote, tak bude muset uz zase brzdit, aby to nekam v zatacce (vetsinou nejaka hola hlava, cikan nebo albanec) nenapral. Ovsem pojede-li i novym vozem, bude muset pocitat s pouhymi 5-stupnemi. A i 5 stupnu bude mit vlastne k dispozici i v narvane DTM verzi, ktera se teprve zacne vyrabet. To je fakt k placi. Nedavno sem videl Hondu Accord r.v.snad 80 a vzadu hrdy napis 5-speed, nejak mi to pripomnelo Mercedes A kdyz se majitel BMW nasmeje, vytoci motor a za krasne filharmonie 10-valcu, pri 8000 otackach podjede tu krabici s hvezdou vnitrni stranou zatacky, zamava mu a bude zase jednou konec tomu trapnymu honeni auticek, co si mysli, ze na to maj.
Tuhle sem na dalnici videl usmevnej moment. Nova 530d, majestatne, 150 za hodinu, neslysel jsem, ze ani projela okolo me. Koukas na peknej zadek. Vyhodila blinkr a zaradila se 10m prede mnou. A ted hhhhhheeeeeennnnn, nakej starej mercedes, hulilo to jako cinska uhelna elektrarna, řvalo jako by to ridili nahluchly, naraznik nakrivo, rvali to jako by jeli nejakej zavod o zivot (mozna to byl ten Canonball nebo jak se menoval ten zavod) a horkotezko toho kluka v 5.predjeli. Za 20 kilaku byla pumpa, ja tam bral a ejhle, barevny kluci v merglu se potili nad motorem, asi se jim rozbil nebo co. Je zahada proc, ale hvezda na kapote dostava do varu vetsinou * a vymastence a ne chytry a inteligentni lidi. Ovsem BMW take, ale uz mene. snad nejmene tehle pablbu jezdi Japoncema.
iMi
neregistrovaný "Milhouse"
| 2. 7. 2004 00:08
Ale Ty ubozacku. Nebudu Ti vysvetlovat, ze tahle diskuse neni o vyhlazeni Homosexualu, Albancu a Cikanu - jsi pravdepodobne jeden z nich a mas z toho komplex (i kdyz nevim proc). Budu se radeji drzet techniky. Kdyz si nekdy, kdyz jsi se vracel ze zvlastni skoly tramvaji, zaslechl Vysokoskolaky jak vypraveji Gymnazistum o derivacich, zapamatoval sis sice dobre ten pojem. Asi si ale moc brzo vystoupil a uz jsi neslysel, ze derivovat zvladne cvicena opice, kdyz se nauci dva postupy a par vzorecku - coz neni problem. Usetri nas svejch akademickejch prirovnani - nikoho tim tady neohromis a jenom si delas v tom svym slepicim mozecku zmatek. Nevim, jak se vnem totiz povedlo separovat pojem zrychleni a pruznost. Dokazes ze sebe vyloudit jeste dalsi perlu a definovat mi pojem pruznost vozidla bez toho, abys pouzil pojem zrychleni (nebo nejake jeho synonymum)? Vykon je soucin momentu a otacek. Abys auto rozpohyboval potrebujes Moment. Jak se chces dostat do vysokejch otacek kde mas nejvyssi vykon, kdyz nemas Moment ! A kdyz mas Momentu vic zrychlujes rychleji - at z klidu (coz se tak mozna nevyuzije) nebo ze 150 (pruznost).
O AMG by sis mel asi neco precist nez jenom tlachat - ale Ty to asi delas furt. Kazdopadne je to MB.
Nemluvil jsem o DTM, ale o 7G Tronic. Pokud vim, tak sestikvalt v BMW si chlapci z Mnichova museli koupit u ZF.
Ty Tvoje suchy historky nestoji za komentar. Ty si vypravej svym kamaradum u pullitru.
nunu tutu
neregistrovaný "e-Hans"
| 2. 7. 2004 23:09
Odpovim ti jediny - najdi si nejakeho kvalitniho, zkuseneho psychologa. A povidej si hlavne s nim. Skvele si spolu pokecate o autech. Pa cukrousi.
fyzika
neregistrovaný "e-Hans-i"
| 3. 7. 2004 01:36
Kdyz se bavime o fyzice. Rovnici ze 7.tridy zakladni skoly se neda popsat kvalita motoru. Zakladni velicina je vykon, ne moment, to je odvozena velicina. Preptam se matfyzaku, nerad bych se mylil, ale tady jsi se seknul. A hodne. A napisu ti odpoved s podrobnym vysvetlenim. pro priste
AMG neni MB, ackoliv nazev firmy je Mercedes-AMG . Podle nekolika znaku - Skupina DaimlerChrysler produkuje automobily, AMG pouze upravuje (bylo to 1.1.1999, co firma obdrzela statut oficialniho upravce fy.Mercedes-Benz, takze si jako jedina muze i po uprave zachovat plnou identitu vozu, tj.zachova si logo MB narozdil od Carlssona, Brabuse, Kleeemana aj).
Firma vznikla na zaklade dalsiho vylepsovani produktu MB, predevsim ve sportovnich soutezich, pozdeji ji "koupili"-a to nevim, jestli je to spravny pojem- kuci z MB. Nevim, zda-li je podnik GmbH nebo AG, kdo je majitel, zda-li pravnicka ci fyzicka osoba, ale mam ten dojem, ze je to stale GmbH a ze AMG v dobe zalozeni (odhaduji na prelom 68-69??) nijak majetkove ani pravnicky v propojeni nebyl. Ted je, i kdyz si myslim, ze jedou spolu na zaklade dohody, ktera byla uzavrena na zacatku 90.let (90 nebo 91??) Stejne jako to bylo s McLarenem. Chteli supersport, koupili ML a podel.ali ho. Respektive vznilk SLR, hybrid sportovniho vozu, ale s nadpozemskym designem.
Cili MB vyrabi, AMG upravi (co AMG zustalo od pocatku vyroby jsou vyvoj a produkce vlastnich motoru), proda jako MB AMG. Dulezite je to MB pred AMG. Ale nelze souhlasit s tim, ze je to sportovni oddeleni. Na soutezich takto vystupuji, ale v civilu uz sport.nejsou.
Zatimco MB pouziva techniku na ovladnuti vykonu motoru, pak BMW na jeho umocneni.
Kazdopadne ZF prevodovky umi.
A z tveho predchoziho prispevku je videt, ze mas fakt problem. Ber to jako cennou radu a objednej se uz dneska.
fyzika
neregistrovaný "Milhouse"
| 4. 7. 2004 00:22
Mas to marny ! V tehle rubrice zustanes jediny, kdo pravidelne navstevuje psychologa. Ja ho nepotrebuju. Abych Ti pomohl pochopit, kdo tu ma problem (ostatni uz to z Tvych reakci davno pochopili), par Tvych pasazi k tematu problematiky moment - vykon. Tady jsou presne Tvoje slova: "auto pro teplouse a buzny, radi v nich pichaj vzadu, kryty folii; jdi buzerovat s tema scestnejma kecama nekam do p.ice§" - to jsou vsechno argumenty genia. Samozrejme nenapsal jsi jenom to - mluvil jsi i o motorech - napr.: "Jinak zivotnost vysokootackovych motoru je stejna jako obycejnych." - ty nemas asi opravdu vsech pet pohromade. Tenhle kid jsi vymyslel sam nebo Ti ho taky poradili hosi z Matfyzu?
Kdyz jsem Ti psal, aby sis neco precet o AMG myslel jsem ne historii firmy, ale to, ze nemeni jenou cipy v motoru. Historii AMG neznam tak podrobne, jako sis to vyhledal (nebo znal). Je mi uplne u p.dele jestli byla driv financne nebo pravnicky propojena s MB, Hindustanem nebo cim ja vim, nebo jestli to budes brat jako sportovni oddeleni nebo ne. Napsal jsem, ze AMG je Mercedes (Hosi z MB ho prece i podle Tebe koupili). Jinak se urcite nebudu prit o to jestli BMW je (a bude) vetsinou modelu sportovnejsi a Mercedes komfortnejsi. Je jasne, ze maji trochu jinou strategii a tomu take odpovida stavba motoru, povozek atd. I pres tu eleganci by 65 AMG natrhlo jakymukoli BMW *(novemu 10 valci samozrejme, protoze ma o 2 valce a 1 litr objemu navic - tudiz by se to nemelo srovnavat). Jinak je samozrejme videt, ze se mi Mercedes libi, ale nenavist k BMW nechovam (coz Ty k Medaku pravdepodobne jo) - ale to je fuk.
ZF prevodovky mozna umi, Mercedes uz lip, takze si je nemusi kupovat.
Tvoje dalsi poznatky k momentu si rad prectu - bud ale trochu umirnenejsi ve svejch projevech. Ja si pak taky ty "zvlastni skoly" atd. odpustim.
fyzika
neregistrovaný "Hon(d)za"
| 5. 7. 2004 01:32
Jsem unaveny z teto diskuse. Vede do kytek.
Zivotnost vysokootackovych motoru je stejna. Pri solidnim zachazeni ANO. A netvrd mi, prosim, opak. Jsou vybirany materialy a technologie, ktere jsou narocnejsi, drazsi a proto mene vyuzitelne nez do seriove podoby - kovane pisty vydrzi nekolikanasobne vice,atd...Ne jenom BMW vyrabi vysokootackove motory, ale i Ferrari, Porsche, Honda, Mazda, Toyota, Nissan, McLaren, a dalsi. Ze by se vsichni tihle vyrobci mylili? Asi neee...
Strucne - BMW motor sice neni silnejsi - a tim padem nemuze byt rychlejsi - (a tady je jedno jestli ma vyssi kroutak, to je velicina dobra tak akorat pro predjizdeni bez razeni) ale 65AMG by tezce zatopil, protoze ta je tezsi. Zvlast v zatackovitych silnicich a kopcich hraje hmotnost prim a take v rychlych manevrech. Neni to pouze o motoru, ale o celem aute-nastaveni podvozku, brzd, aerodynamika, tlumice, motor, pneu, zaveseni, elektronika.... Vykonova charakteristika je take vyborna, krivka vykonu je velice strma, neni obla, az na vrcholu. V praxi to bude takove, ze....brrr....vytahnout to od 5500, kdy je k dispozici cca 75% vykonu, odkrvi se ti cela predni cast mozku, propadne jazyk, vyhladi vrasky a budes se smat, aniz to budes chtit. BMW bude mit lehci prevody. Kdezto AMG ma oblejsi krivku vykonu, tezke prevody. hodne svym projevem pripomina TDicka. Bmw bude rychlejsi, pokud se bude drzet ve spravnych otackach. A SMG II je porad rychlejsi nez ta v AMG. Kdyby BMW udelalo stejne velky motor, bude silnejsi. O vic.
Rozumej - z ekonomickeho hlediska je nekdy lepsi nevenovat se vyvoji, do ktereho nasypu spoustu penez a nevim s jakym vysledkem. Obrovske firmy si vetsinou najimaji na vyvoj produktu jine firmy. Usetri naklady na odborniky, muzou sikanovat dodavatele. Koupi par zarizeni, aby se nereklo, prozkoumaj, vylepsi a maji lepsi produkt za nesrovnatelne mene penez.
Nenavist k MB nemam, jsem k nim neutralni. Meli jsme jednoho v rodine, je to delsi doba a bylo to vyborne auto (i kdyz bylo ojete), myslim ze stranky komfortu, pocitu rizeni a bezpecnosti. Ale uz ne totalne arogantni servis. Fuc.k em. Ale to ma ostatne BMW take.
A dal mi s.ere, ze MB musi porad delat vetsi motory BMW 3.0 MB 3.2; 4.5 - 5; 2,5d - 2,7CDI. Oni maj tohle, my vic.pche, to mi pripomina Troskovy komedie - kdyz oni taky, my vice! To, ze je kupujou vselijaky smeckari, mafie a barevny me take sere. A hlavne podle toho jezdej - bezohledne, rychle. Neudelas s tim ale nic. V zapadni E.jsou to spise starsi lide, vzdyt vekovy prumer majitelu (rok 2001) MB je 49 let!!
Jo, a podle definice derivace je krivka tociveho momentu odvozena od vykonove krivky, cili hodnota tociveho momentu je prirustek vykonu. Podivas-li se na obe krivky, z posledniho obrazku je to patrne. Vykonovy vrchol prirustku=vrchol tociveho momentu, vzroste-li nekde vykon, pak i tocivy moment. Je to proste videt. Je jednoduche derivovat, ano, ale nejdulezitejsi je pochopit, co to vlastne derivace je! Neboj zvladam i diferencni a diferencialni rce, ale jeste ne dvojne a trojne integraly.
Nikdy nikde nevysla zadna studie, ze teplousi radi soustaj v MB, kdybys mel predstavivost, pochopis to. Stejne jako kdyz nekdo rekne, ze francouzi delaj bramboroidni auta.
fyzika
neregistrovaný "Milhouse"
| 7. 7. 2004 23:16
Ted nejak nemam cas odepisovat, ale jestli Te jeste zajima moje reakce (prestoze to vede do kytek) mrkni za tyden (14.7.). Solidnim zachazenim motoru myslis patrne netocenim do vyssich otacek, ze?
fyzika
neregistrovaný "Jenda"
| 14. 7. 2004 23:58
V podstate - nevytacenim do maxima za studena, ale se spravne zahratym motorem a sem tam mu doprat poklidnejsi jizdu, nesetrit na servise ani kvalite naplni a paliv. Ja taky tak jezdim a vse mi na mym aute slape.
Jo a tak za 2 roky bych si rad poridil nove (ojete bohuzel, tak okolo 360.000, ne starsi 5let, 3-4 roky, premyslim o dovozu z usa - toyota matrix, nebo nejakou acuru, chtel jsem toyotu celiccu, ale tu asi ozelim - potrebuji take sem tam od casu nejake praktictejsi auto).
K definici derivace - jeste mi tam chybi dodat, ze cely vzorecek je v absolutni hodnote.
fyzika
neregistrovaný "Milhouse"
| 2. 7. 2004 00:15
Mel jsi pravdu, nejaky Turba MB dela - ( A Klasse a jeste neco).
fyzika
neregistrovaný "King Of The Road"
| 22. 1. 2005 22:59
S BMW M5 s tebou souhlasim, ale u Mercedesu se dávají turba jen do 600 a pak je dává pod kapotu BRABUS- jinak sou to kompresory.
fyzika
neregistrovaný "Hans"
| 29. 6. 2004 17:18
pistove rychlosti nejdou srovnavat. me je tohle ale egal, videl jsem starou m3 E36 se 400tkm a jestli nebylo neco v cajku, tak prave motor. Kompres asi tolik netoci, nevim.
Tenhle motor v pohode tocil 10000 rpm, jenom to seskrtili a navic se to nebude moci tocit, pokud motor nebude zahraty. Stara ohrana pisen - kdy nejaky MB dostal titul Motor roku vyjma poslednich 2 let a to jeste za AMG?? Bawo vitezi celkem pravidelne. Spolu s Hondou, ta sbira vic oceneni.
A jeste tu mame jednoho special tunera z Japonska, ktery dava turbo do M-series. Vykonove je MB na urovni konskeho potahu.
fyzika
neregistrovaný "Milhouse"
| 29. 6. 2004 23:26
1. Tak byl ten ctvrtej motor v ty M3 v cajku nebo ne, nebo jak to teda bylo ! 2. AMG je Mercedes
3. A jeste tu mame jednoho special tunera z Etiopie, kterej sbira prdy z velbloudu do tlakovy lahve a pohani tim dmychadlo u Smartu for Four AMG. Ale nemusime tu zminovat vsechny Bastlery na svete ze...
fyzika
neregistrovaný "Forest"
| 29. 6. 2004 14:05
No, tak tady někdo asi netuší, že turbína VNT17 od Garretu točí až 130tis. otáček ...jo a jen jako "třešínka na dortíku": zvýšení otáček z 10tis. na 130tis. dosáhne během jedné vteřiny
fyzika
neregistrovaný "Cuore Sportivo"
| 28. 6. 2004 13:23
ZAPOMĚL JSI ZMÍNIT Alfu Romeo!!!
fyzika
neregistrovaný "King"
| 29. 6. 2004 13:33
Nezapomněl
Honda a nafta
neregistrovaný "Forest"
| 29. 6. 2004 14:01
Tak to prrr! Jestliže někdo bude tvrdit, že dieselový motor od Hondy je něco úžasného, tak ať si přečte, co dokáže VW kooncern a rychle se stáhne, protože z 2,2 motoru dostat 140 koní je ubohost, nehledě na to, že použít u tak vysokého objemu jen turbo VNT15 (Garret) je přímo trestuhodné a zavání to přizdisráčstvím (omlouvám se za ten výraz, ale nic výstižnějšího mě nenapadlo a zbabělost je až moc oficiální). Chápu, že Honda (co se naftových motorů týče) zaspala, ale to, že vyrábí skvělý benzínové motory neznamená, že i naftové jsou hodny obdivu !!!
A s tou Hondou mě už všichni taky neštvěte, protože nebýt toho, že Hondě veškerý vývoj platí NASA, tak kdoví, kde by byli!
To je celý "zázrak" na Hondě! Ono se lehce vyvíjí (potažmo machruje) za "tatínkovi peníze"
Honda a nafta
neregistrovaný "King"
| 29. 6. 2004 17:15
Ty jsi se teď někdy v poslední době ošklivě uhodil do hlavičky, že ano? Hondě platí vývoj NASA? Tak to je hláška měsíce... A pokud jde o diesel, měl bys nejdříve osobně vyzkoušet, než budeš plácat prázdnou slámu. Výkon sice není nic moc, ale točák je více než slušný, pozoruhodnější je ale celkový výsledek - kultivovanost běhu, hlučnost, vibrace, plynulý zátah, dynamika. Až vyzkoušíš, tak se sem vrať, tlučhubo bez rozhledu.
Honda a nafta
neregistrovaný "Hans"
| 29. 6. 2004 17:23
Prave BMW a Opel finisuji s dvoustupnovym preplnovanim. Za nimi pak v zavesu MB. 2.0 TDI 103 kw je svym chodem, vykonovym projevem a spotrebou na urovni toho v Honde. Navic z 2.2 dostat 103 je malo. Ford je dale, piezo zapalovani v AUDI je technicky zase dale. Ale je to prvni vlastni motor vod Hondy, tak se nechame prekvapit, jak dale kuci japonsky dojdou.
Honda a nafta
neregistrovaný "Pol"
| 1. 7. 2004 23:15
Hele ty piezovstrkovace v audi, to pouziva peugeot od roku myslim 2001 u P307 HDI. I kdyz tehdy jeste vyhody tech piezo-serpetcek nevyuzivyl naplno, tak ty PR kecy, ze audi to ma prvni, jsou fakt kecy.
Honda a nafta
neregistrovaný "BMW Erste Classe"
| 4. 8. 2004 14:18
Co takový dieselový motor v BMW 1 - má z 2L 120 kW....to může jít celé VW, Honda sr.t... Navíc je to CR se sametovým chodem a můžete ho točit až do 5K otáček... VW si občas na chatě pletu s projíždějícím traktorem z kterého padá při každém sešlápnutí plynu asi tak 5 briket...a navíc co tisíc otáček musíte řadit...
postamble();
Honda a nafta
neregistrovaný "Endy"
| 25. 6. 2004 09:10
Ukažte jiný auto s "jedna šestkou" než Honda Civic 1,6, který akceleruje 0-100 km/h za 9.2s. Tady se pozná um japonských mistrů :-). A spotřeba 6,5. Většina značek může jen tiše závidět. Honda je prostě Honda.
Honda a nafta
neregistrovaný "anonym"
| 25. 6. 2004 11:27
tak se podivej trochu zpet na Alfu Romeo 33 1,716V.
Honda a nafta
neregistrovaný "Skyline"
| 25. 6. 2004 12:48
1.7 neni 1.6, to by mel vedet uz zak zakladni skoly. Jinak muj Civic 1.6 ma 100 za 7.8.
Honda a nafta
neregistrovaný "King"
| 25. 6. 2004 16:15
A co uměla?
Honda a nafta
neregistrovaný "gusto"
| 25. 6. 2004 13:56
Len pre zaujímavosť, rok 1987, BMW 320is, motor S14B20, objem 1990 cm3, 192 PS / 210 Nm, štvorvalec bez variabilného časovania ventilov. Ešte niečo?
Honda a nafta
neregistrovaný "King"
| 25. 6. 2004 16:14
Super parametry, ale stále je to o 4 k/l méně než u Honďácké 1.6 z té doby . Kam se takové motory u BMW vytratily?
Honda a nafta
neregistrovaný "gusto"
| 25. 6. 2004 16:23
Zomreli.
Ale vážne, veď motor M3 E36 bol niekoľkokrát po sebe vyhlásený motorom roka, trojliter aj novší 3,2..
Honda a nafta
neregistrovaný "King"
| 25. 6. 2004 16:29
A co myslíš dvoulitr v S2000? Už pět let po sobě v Motoru roku je BMW historicky o pár vítězství lepší, ale třeba letos se to moc nepovedlo
some facts
neregistrovaný "Hans"
| 28. 6. 2004 01:36
Nechci nijak hanet - predem rikam, ze Honda umi ctyrvalce, BMW vice-valce. Motor z S2000 je zavodni, proste ho vyndali ze soutezaku, drobet poupravili a pustili do seriovky. V nizkych a nizsich otackach to ovsem moc netahne (ve srovnani s 2.0 ve 147), plne si to vynahrazuje ve vysokych otackach. Modernizace motoru tento rok nedostatek pry castecne napravila.
Kdyz rucicka otackomeru sla pres 6000, tak jsem se volantu uz jenom drzel a modlil se, protoze mi ujizdelo sedadlo pod *. Nic vic jsem nestihl, jenom rychle podradit (a bylo tam bezmala 8000). Poslat rucku k cervenemu poli jsem si opravdu netroufl. Nevedel jsem, ze se nekdy takhle skvele svezu v S2000......
some facts
neregistrovaný "yulo"
| 28. 6. 2004 23:02
kdyz tu vsichni zminujete ten litrovej vykon tak se radsi podivajte na Wankel... objem 1,3 a vykon 250 koni... taky k tomu mate nejnizsi povinny ruceni... tohle je pro me technologickej skvost...
some facts
neregistrovaný "Dano"
| 25. 6. 2004 20:31
Ked si taky mudry tak mi vysvetli preco ked poziadal McLaren Hondu aby im vyrobila motor do GRT tak sa stiahli s trapnou odpovedou ze robia motory len do objemu 4l. *! Nevedeli ho spravit. A tak aj Mercedes sa stiahol. BMW s tym nemalo problem a uz vtedy dokazalo ze je spicka vo vyrobe motorov. Honda nerobi zle motory, ale urcite sa nepusti do velkoobjemoveho motora. Robia motorceky do vysavacov.
some facts
neregistrovaný "offface"
| 29. 6. 2004 09:47
Nevím, co tady řešíte. Nejdůležitější jsou stejně konečné jízdní výkony. Je sice pravda, že technologické zpracování motoru si taky zaslouží jistou úctu, ale to není o tom, kdo je rychlejší. Ale pokud to berete takto, všechny hravě shrábne do kapsy Mazda RX-8, která má jen dva válce, objem 1.3 a dává to ve výkonnější verzi 170 kw, což je v přepočtu 231k. Je to sice wankel, ale pokud to berete celkově, tak nic lepšího nenajdete.
some facts
neregistrovaný "King"
| 29. 6. 2004 13:44
S tím souhlasím, Wankel je bomba, točí 9400 . Ale táhne od 6000 tak nějak furt stejně, žádná prudká akcelerace VTECu, to mi docela chybělo. Ale pokud bych chtěl sakra sportovně vypadající sedan, jdu do něj. Jediný problém je, že umí jet nejméně za 14, a to i při klidné jízdě , jinak 16-19, tedy víc, než třeba Nissan 350Z
some facts
neregistrovaný "Turbo"
| 2. 7. 2004 15:33
No, to je prave ten problem Wankela. Vykon stejny jako treba BMW 30, ale spotreba pri stejnem vykonu min. o 2 litry vyssi. Takze cislo 1.3l je mi na hov.. (mozna tak na to povinne ruceni, ale to je chaba naplast)
some facts
neregistrovaný "Syetti"
| 11. 3. 2005 16:44
to je mozne ze je ale zkus jet s RX-8 a BMW 30 stejne rychle. Kdyz das zavod tehle dvou aut musi to oba drzet v otackach kde ma rx-8 zase mensi spotrebu-ma totiz jinou charakteristiku horeni... tj. jestli chces ty kone a jezdit snema rychle a pritom usetrit(zanedbatelne) kup si rx-8
some facts
neregistrovaný "Mac"
| 8. 7. 2004 08:02
Honda? Tak to sa uz radsej pozri na Mazdo RX-8... 1,2L 140 Kw
BMW is the Best
some facts
neregistrovaný "fun-door"
| 24. 6. 2004 10:43
Nic proti tobe kolego Diesele, ale asi Ti to vazne nedochazi. Kdyz budes hodne chtit, das si turbo nebo kompressor, kam te napadne, ale udelat poradnej atmosferickej motor umi jen BMW a Honda. To zes asi cet clanek v casopisu o nejrychlejsim mercedesu bude jen tim, ze si ho nekdo vybral pro ladeni do maxima (asi kvuli strizlivejsimu designu nebo co). Vsechny tyhle auta maj v serii priskrcenou maximalku. Az si nekdo vezme do parady tuhle M5-ku, zbydou Ti jen oci pro plac. Sorry for the truth, dog! ... CONGRATULATION BMW ENGINEERS!!!!
some facts
neregistrovaný "anonym"
| 24. 6. 2004 21:21
Upravene 65 AMG.... a vsem muzete mavat pres zpetna zrcatka...
some facts
neregistrovaný "Kolecko"
| 25. 6. 2004 08:35
Iste, iste. Po dialnici vie ist 320 rovno kazdy idiot.

Skus ten nakladak pretiahnut na Nurburgringu, pripadne po trase Roznov p. Radhostem - Makov a uvidis rozdiel.
Ale podla tvojho prispevku Ti asi okamzita reakcia na plyn a komunikativnost nic nevravia, takze to pravdepodobne nepochopis.
some facts
neregistrovaný "rs4digitec"
| 26. 6. 2004 13:39
Je pravda ze MB nie je az tak stavane na okruhy, ale ruku na srdce. Kto z majitelov sa cely den prehana po okruhu. Ludia si ich kupuju kvoli dobremu pocitu z vykonu a bezpecia. Bmw chce ponuknut viac, vyuzit motor aj na ine ucely, ktore ale az tak casto v realnom zivote nevyuzijeme (niektori). Co vam ponukne vacsie kralovanie: vytocit motor v Honde na 9000 alebo takmer na volnobehu 1000Nm v 65 AMG??? Predchazanie okolnych aut bez namahy motora, niektori si uz vybrali...
PrxRST();
some facts
neregistrovaný "Kolecko"
| 5. 7. 2004 15:12
Heh, vraj predchadzanie okolnych aut! Na predbehnute na beznej ceste v nasich koncinach nepotrebujes 1000 Nm. Potrebujes poriadny podvozok, motor, tu suciastku medzi volantom a sedadlom a cojones. Po rovinke vie ist 250 kazdy blbecek, to nie je ziadne umenie. Skus vyuzit tych vela Nm niekde v zakrute, tak si z toho ucvrnknes do slipov. Problem je ten, ze najskor pridas a veci sa zacnu diat az o chvilu. Dakujem, neprosim. Radsej sa uspokojim s mensou porciou, ale prave vtedy, ked ju chcem ja a nie nejake turbo.
Mimochodom, ked budes koncom septembra vidiet zeleny caterham s Presovskymi znackami niekde medzi ZA a PO, blikni. Rad ukazem, co zvladne z 1,8 atmosferickych 180 konikov oproti nejakemu germanskemu turbu.
some facts
neregistrovaný "Pao"
| 28. 6. 2004 13:59
Formula 1 dosahovala z 1500ccm 800k. Preplnovany motor. Tak neviem, ci si uvedomujes o com to je.
BMW rulezzz
neregistrovaný "Adam"
| 23. 6. 2004 18:16
kdyz sem petku videl poprve, tak ve me hrklo, ale ted se mi zacina libit vic a vic....a jak koukam, zvesti o vysokootackovym motoru se potvrdily :-) sem zvedavej na prvni testy!! Tiff Needell uz z toho urcite nemuze spat :D chtel bych byt na jedho miste...
Sláva!
neregistrovaný "Williams"
| 23. 6. 2004 20:15
Nechci nikomu nic říkat ale konečně po různých přeplnovaných monstrech někdo dokázal jak dokonale se dá vybrousit atmosférický motor sláva BMW.
Sláva!
neregistrovaný "Quattro"
| 23. 6. 2004 21:46
Jen počkej! Za chvíli tu je další přeplňovaný monstrum!
Audi trošku převrtá nesmrtelnou 4.2 přidá další dvě turba a budete namydlený...
RS6 Forever
Sláva!
neregistrovaný "BIZI"
| 24. 6. 2004 07:19
Ty asi nechápeš ten rozdíl mezi atmosferickým vysokootáčkovým motorem a turbomotorem co? Přesněji řečeno s tím nemáš žádné zkušenosti. Nabroušený atmosferický motor ti dá VŽDY lepší zážitek z jízdy (i když je třeba o něco slabší - ty snad umíš využít 1000 Nm u Mercedesu přenášené na zadní kola? celou dobu ti bude blikat protiprokluz) než ty podělané turba co nabíhají dvě vteřiny. U atmosferického motoru máš okamžitou odezvu.
Sláva!
neregistrovaný "Baldi"
| 24. 6. 2004 09:48
Tak, tak presne moja reč a to nevravím o nákladoch ak mu tie turba pri 100 tis. km odídu. Mercedes aj Audi môžu byť silné, ale komunikatívnosť BMW s vodičom asi nikdy nedosiahnu. BMW je pre fajšmekerov a takéhoto auta by aj bola škoda na bohapusté honenie po rovnej dialnici.
Sláva!
neregistrovaný "Milhouse"
| 30. 6. 2004 23:04
To by snad tech 1000 Nm melo byt prenaseno na predek, aby ten protiprokluz neblikal ? Nebo snad AMG ala BIZI s pohonem levyho predniho a pravyho zadniho ? 1000 Nm kazdopadne vyuzijes. Kroutak je zrychleni a pruznost. Hodne ho pouzijes ne na semaforu ve meste z klidu, kdyz chces na ctvrt plynu vokourit rvouciho bavoraka, ale hlavne na dalnici pri zrychleni ze 180, kdy ti vsichni bavoraci zacnou v pravym zrcatku delat takovou hnusnou rozplizlou caru. Pri tom se Ti ale kola neprotocej. Jediny co uslysis budou prerusovane spilave zvuky tech BMW jak radej mezi 3 a 4. Motor v Tvem Mercedesu ale moc neuslisis. Budes mit totiz zarazeno 7 a pojedes na 2500min-1.
Jednu vyhodu to ale ma, ten hnus Z4 v ty rozplizly care ani nepoznas.
Sláva!
neregistrovaný "Pepa"
| 23. 6. 2004 23:52
Jestli mislíš těch 101,5 koně z jednoho litru, tak buď seš blbej nebo ses právě probudil. Pokud vím tak Honda má už pár let přes 120 koní z litru bez přeplňování a Toyota 106,5 koně v corole a dá se jmenovat dál.
Sláva!
neregistrovaný "Lib"
| 24. 6. 2004 08:23
A dela snad toyota nebo mazda nejaky ty 10-valce? A kdyz ne, tak proc? Vona to asi nebude zadna *udelat takovy monstrum ...
Sláva!
neregistrovaný "Pepa"
| 24. 6. 2004 10:52
Honda dělá dokonce i litrovej dvouválec se 150 koňma do motorky a destiválec Honda dělá. Mě to taky sere, taky přeju evropě ale realita je jiná, bohužel. Desetiválec není žádný monstrum. Pokud vím tak BMW dělá i dvanáctiválce a už pěkně dlouho. Tohle je jenom marketingovej tah, ostatně jako všechno.
Sláva!
neregistrovaný "Pepa"
| 24. 6. 2004 11:01
Ještě jsem chtěl dodat, že si musíš uvědomit celkovou stavbu motoru, čím víc válců tím je lepší vyvážení motoru a můžeš si pak víc dovolit. On takovej dvouválec je něco tak nevyváženýho. V tom motoru pak pusoběj úplně jiný síly na válce, písty a ojnice.
Sláva!
neregistrovaný "fun-door"
| 24. 6. 2004 12:23
roztrhejte si obcanky . Uz ted je vic nez jasny, ze tenhle motor vyhraje svou kategorii pristi rok a bude utocit i na absolutni vitezstvi, pokud neprijde Toyota s hybridem, kterej bude jezdit za tri litry, dostane z jedna.trojky 300 koni a z vejfuku mu budou vypadavat oriskovy kosicky... Uz jen ten fakt, ze ma 4 katalyzatory v nerezovejch trubkach. Turba a kompressory jsou proti tomuhle jen hracky pro deti... Desetivalec a toci osm tisic!!! Pral bych vam vsem sedet ve dvoutisicovce, kdyz toci 9.000 rpm!!!! SEM SRAAAAL
Sláva!
neregistrovaný "Milhouse"
| 26. 6. 2004 19:33
Uz se tesim, az budes Sraaat pri placeni generalky motoru. MB vi proc turba dela. Podle jednoducheho vzorce P=M*n da prednost M a motoru ktery drzi - no BMW ma trochu jinou startegii - k poutovemu Designu - poutovy motor pro 120 000 km (trocha nadsazky pro milovniky BMW neuskodi, ze?).
Panove - prestante se predvadet, kolik toho vite o casovani ventilu a zkonstruujte nejaky jiny pohon, ktery nebude idiotsky prevadet posuvny pohyb na rotacni. Pak nam prestanou ty vysoke otacky u BMW a Hondy trochu snizovat zivotnost. S vasimi znalostmi tu konstrukci urcite zvladnete ruk cuk !!!
Bez kompressoru to umí taky
neregistrovaný "AMG"
| 24. 6. 2004 17:40
Testwerte
Audi S4
BMW M3
Mercedes CLK

Beschleunigung

0-100 km/h
5,7 s
6,0 s
6,1 s

0-130 km/h
9,0 s
9,1 s
9,0 s

0-160 km/h
13,4 s
13,0 s
12,5 s

0-200 km/h
22,1 s
19,8 s
19,7 s

AUTO BILD TEST & TUNING-Spurt
bez titulku
neregistrovaný "HALELUJA"
| 23. 6. 2004 23:03
Eh heh... Už sem měl na jazyku spoustu ošklyvých slov, ale naštěstí sem se včas uklidnil... Prosil bych všechny naturbený AUDInofily a MERGLOfily, aby si koupili SPEED 7/04, nalistovali na stránku 68-69 a přečetli si o čem to je a pak teprve psali své, podle mě naprosto ***, příspěvky.
Jinak teda smekám, tleskám, uctívám, klaním se... Je tu další PAN MOTOR!!!
Btw. ten článek doporučuju všem je to krutost...
BMW Power Forever!!!
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "BRABUS SV 12"
| 23. 6. 2004 23:12
Je mi vás líto ::)) Moc!
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "HALELUJA"
| 23. 6. 2004 23:29
mě tebe taky... to mi věř
srovnávat tuning a sérii, je kapičku mimo...
BMW Power Forever!!!
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "Pepa"
| 23. 6. 2004 23:53
A kde je v F1?
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "Quattro"
| 24. 6. 2004 00:18
Tak sem si ho teda přečetl. Nic krutýho na tom článku nevidim. Ale možná, že Mr. BIG je pro BMWfily krutost nejtěžšího kalibru...
"A jen dodat autu sílu? To není náš styl!"
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "anonym"
| 24. 6. 2004 01:10
blbosti blbosti a blbosti...tezko nekdo muze zvanit o maximalce kdyz je u vseho omezena a tam kde nejni ji nikdo z vas neproveroval...vetsina z vas tady ma tak koktavku nebo filcku....tohle je motor pan motor a jeho vydrz i vykon jsou na optimu....jestli to nevite tak v roce 1978 uz byli nemecti konstrukteri vyloudit litrovy vykon pres 1000koni a to na pouhou hodinu zivota motoru....samozrejme srovnavat zivotnost motoru honda toyota a bmw je hovadina....takze hadat se tady o litrovem vykonu ktery by tento motor mohl realne mit je blbost...mohl by mit treba tech x koni ale v bmw nejsou blbci je to auto na denni jezdeni a proto to ma taky neco vydrzet.sportovni motor od hondy napriklad v dobrem stavu nebude urcite uz po 150 000km u r typu a po 300 000 u beznych sport. typu.hovorime tady o nesmyslech.nastartujte sve felicie a nepiste blbosti.diky
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "Lib"
| 24. 6. 2004 08:26
Amen. Ale voni se stejne objevi typci, co maj nabuseny vytuneny precipovany japonce, ktery porad toci nad 8k a maj nalitano 300k uplne v pohode se vsim original a beze ztraty vykonu ;)
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "Patrick le Quement"
| 24. 6. 2004 09:46
BMW má určitě super motory a tenhle desetiválec je opravdu bomba. Ale než ty začneš takhle zběsile soudit, tak se projeď nevytuněným a neprecipovaným japoncem- Civic Type-R, nebo S2000. To jsou také dost famózní motory.
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "Lib"
| 24. 6. 2004 11:50
No ale to ja nijak nepopiram, ja jen ze posledni dobou skoro na vsechny novinky z naseho kontinentu nejak casteji slychavam 'no dobry, ale ti japonci, ti to meli, maj a budou mit dycky lepsi' ... zhruba ... kolega na kteryho sem reagoval se tam hodne bavil o litrovem vykonu a vydrzi a na to same jsem reagoval i ja :)
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "asimov"
| 25. 6. 2004 16:06
Honda je fajn, ale když tě pak v Prelude 2,2 VTEC bere na brněnským okruhu seriovej Kadet GSI 2.0, protože holt to asi jede i pod 5000rpm, tak to asi nebude tak jednobarevný. Podotýkám, že rozdíl v řidiči není příčina. Asi všichni sledujete nějakej ten motorsport, tak asi víte, že zdaleka ne všemu vládne Honda a BMW..............F1, Mistrovství cestovních vozů, WRC....atd atd.
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "King"
| 25. 6. 2004 16:27
Nechat se předjet na okruho od Kadetta, to je buď naprostá neznalost charakteristiky motoru Honda, nebo levost řidiče a byl bys blázen, kdybys tvrdil něco jiného. Kadeta bych ošklivě prohnal i s mým ekonomickým 1.5 VTEC. A pokud jde o motorsport - každá značka se angažuje jinde. Honda má motorky, F1, měla Cart a teď má IRL. Na tovární podporu rallye, DTM nebo jiných okruhů už prostě nemá, ale pokud vím, tak i soukromé týmy patří na okruzích k té lepší části - Viz britský BTCC. Ale BMW opravdu momentálně nikde nijak zvlášť nevyniká, na okruhy asi docela kašle a po slušných dvou letech v F1 je to letos docela slabé. Ale to je jen otázka času, nikdo nemůže být na vrcholu stále.
640 hp / 471 kW, 1,026 Nm
neregistrovaný "King"
| 25. 6. 2004 16:33
Je tu řeč o výdrži - nějak jsem si nevšiml, že by ty vyvážené a vypiplané motory BMW vynikaly větší spolehlivostí než vysokootáčkoví Japonci, statistiky tomu nějak neodpovídají. Máte snad nějaké lepši info? Sem s ním!
bez titulku
neregistrovaný "anonym"
| 24. 6. 2004 11:51
nevím proč ale to auto mně nenadchlo možná proto že nikdy nebude válečník stejně jako 3,0 CSI nebo audi quattro S1 (v serii). A co se týče životního prostředí a spotřeby nenchte se vysmát ale bylo to poslední co BMW zajímalo. Kvality těžko soudit ale vím, že BMW 325 roček 94 byl solidní motor z dobrým zvukem ale do 150 tis dva infarkty jako Ital)
Takže to chce klid a nohy v teple :o))
bez titulku
neregistrovaný "Free"
| 24. 6. 2004 11:52
Omlouvám se nejsem anonym
bez titulku
neregistrovaný "Jada"
| 24. 6. 2004 13:29
Ten motor je opravdu super,ale nevidim duvod proc hanet Audi. Napr., 5 ventilu na valec dela jedine Audi a pak Ferrari. Ale mit V10 na bezne jezdeni asi nelze, aleR4 nebo V6 asi jo.
bez titulku
neregistrovaný "Patrick le Quement"
| 25. 6. 2004 09:31
"Napr., 5 ventilu na valec dela jedine Audi a pak Ferrari".
No a co? Svýho času vyrábělo hliníkový motor zase jenom Ferrari a Záporožec. 5 ventilů nemusí být žádná výhra.
bez titulku
neregistrovaný "Pol"
| 25. 6. 2004 11:14
Eh, myslim, ze ferrari uz od 5-ti ventilu upustilo nekdy uprostred 90 let (byl jen u F355). Vyhody petventilu proti 4 ventilu se ukazaly jako nulove.
Novy motor, ktery snad bude do fabie uz taky nebude 5 ventil. V F1 jsou taky 4 ventily. Jedinej seriove vyrabenej 5-ti ventil je 1.8 od VW, ktery je uz vybehovym motorem.
bez titulku
neregistrovaný "empi"
| 25. 6. 2004 15:43
360 Modena ma taky 5 ventilu.
bez titulku
neregistrovaný "Pol"
| 26. 6. 2004 11:31
Jo, sorry, to sem se seknul. No proste 5-ventil ti da trochu vic vykonu ve vysokejch otackach a ubere trochu kroutaku vespod. To je asi duvod, proc 5 ventilu nedavaj do svejch 12 valcovejch GTcek.
bez titulku
neregistrovaný "zigisek"
| 3. 7. 2004 12:36
2.8 30V V6 ten se taky jeste dela ne?
bez titulku
neregistrovaný "milo"
| 25. 6. 2004 12:30
a 525 z 89 roku bezmala pul mega, zatim bez infarktu
bez titulku
neregistrovaný "svoboda"
| 28. 6. 2004 13:11
Dítě štěstěny - ten motor :o)
bez titulku
neregistrovaný "asimov"
| 25. 6. 2004 16:25
A kterej Ital s motorem 2,5 má dva infarkty do 150 kkm ????? Sem snad píší děti z pomocných škol.
bez titulku
neregistrovaný "svoboda"
| 28. 6. 2004 13:09
Co takhle alfa. ale o 2,5 l jsem mluvil při 6-ti válcovém BMW.
V12 biturbo
neregistrovaný "morris"
| 24. 6. 2004 13:32
V12 biturbo je zaujimave, ak niekto potrebuje spravit IVECO supersport s nosnostou 5 t a zrychlenim z 0 na 100 za menej ako 10 sekund. Soferoval som BMW 545i, silnejsi motor do sviznej limuziny s celkovou hmotnostou do 3 ton ani netreba. Ten motor tahal vynikajuco v rozmedzi 2000 - 4000 ot./min. s manualnou prevodoukou. Ked som na dialnici siel 170 v najrychlejsom pruhu a zbadal som dobiehajuce ma 350Z (a nechcel som ho obmedzovat v testovani noveho auta:), podradil som do 5ky a pridal plyn - rychlost 230 som tam mal za par sekund a vsetkych nas oprelo do sedaciek, ako keby sme sa rozbiehali z miesta. Motor pritom nebolo ani pocut.
Davat turbo do motora s objemom nad 4 l do auta s pohotovostnou hmotnostou menej ako 2600 kg, je prejav neschopnosti vyrobcov spravit dobre casovanie ventilov. Davat turbo do V12 s objemom nad 5 l, je hotove barbarstvo, zbytocnost a kravina. Ved ta prevodovka je tam potom taka tazka ako z traktora. Slovo Mercedes by som pri sportovych autach ani nevyslovoval, ved oni by najradsej ten 5-supnovy automat dali do F1 a do motorky. Mercedes a Brabus vytvorili novy druh vozidiel: nadopovany, snobsky, akoze "super-sport", pre tych co nevedia radit a co si potrebuju mysliet, ze su sportovci za volantom a keby nebolo ABS, EBD, ABC a podobne. tak ich mame plne cintoriny.
BMW M5 je jednoducho vykon, otacky, sila, radost - a to vsetko v pohodlnej limuzine a bez zbytocneho dopingu.
Mercedesaci do mna!!!
V12 biturbo
neregistrovaný "kiwi"
| 24. 6. 2004 13:58
Musim souhlasit! Na podobne tema napsal moc pekne zamysleni pan Hanke v Autoratingu. Pustte namachrovanyho blbecka, ktery se spoleha na vsechny mozne elektronicke stabilizace a pomocniky, do poradneho auta typu OPEL SPEEDSTER a uvidite jak dlouho zustane na silnice!
V12 biturbo
neregistrovaný "Free"
| 24. 6. 2004 14:27
Taky souhlasím, ale i M5 je našpikovaná elektronikou- takže smůla
V12 biturbo
neregistrovaný "zigisek"
| 24. 6. 2004 16:13
no mas pravdu,ale abych pravdu rekl ja bych v aute co ma 600 koni ani manualne radit nechtel myslim ze bych se spletl jen jednou....
Opravdu mega Motor jste vytvorili :-)
neregistrovaný "Bibendum"
| 24. 6. 2004 15:08
Cituji "nyní 4999 cm3, dříve 4941 m3" :-)
A horni index by taky nemelo byt slozite vytvorit....
bez titulku
neregistrovaný "Bibendum"
| 24. 6. 2004 15:13
A jeste jedna vec... rad bych vedel odkud autor vzal informaci ze idealni objem valce je 500 ccm? Ne ze bych chtel polemizovat, chci jen prostudovat zdroj a doplnit si znalosti.
bez titulku
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
| 24. 6. 2004 16:15
Po pravdě řečeno zdrojem je tiskova zprava BMW (mohu zaslat emailem).
Ale jinak je pullitrovy objem valce oblibeny u vetsiny dnesnich dvanactivalcu a pohledem na nejvetsi dnes pouzivane objemy ctyrvalcu a sestivalcu se dostaneme k podobnemu cislu. Na trhu neni prilis mnoho ctyrvalcu, ktere by mely vice nez 2.2 l a podobne typickym objemem sestivalce jsou 3 l (plusminus nejaka ta desetina).
bez titulku
neregistrovaný "fun-door"
| 24. 6. 2004 16:23
Jen bych to jeste doplnil. Je to vec znama uz desitky let. Kdyz se zeptate strojare s vysokou skolou, tak vam to potvrdi. Ja jim nejsem, takze vsechny detaily k tomu nevim, ale pri tomto objemu valcu jsou vsechny abych tak rek souvisejici cinnosti v nejidealnejsim stavu. Kdyz jsou vetsi, ma to negativni vliv na tohle, kdyz jsou mensi, ma to negativni vliv zas na neco jineho. Tento objem je z konstrukcniho hlediska proste nejidealnejsi. Prodavam jak jsme koupil, tak snad se skutecny strojar nad timhle vykladem nevytoci.
bez titulku
neregistrovaný "Pavel"
| 29. 6. 2004 12:02
Mimochodem, nesmejte se, kdyz Skoda vyvyjela svuj 1.2 HTP, tak uvadeli, ze idealni objem na valec je 0.4-0.5 (i kdyz zrovna skode, co se tyka vykonu, se to vubec nepovedlo)
litrový výkon
neregistrovaný "JardaBar"
| 24. 6. 2004 15:44
Jen o 1,3 kW víc než Civic TypeR, takže ten motor není bůhví jaký zázrak :). Ale i tak to musí být skvělé svezení.
Nové motory
neregistrovaný "ricz"
| 25. 6. 2004 01:04
Sem někde čet, že Volvo má prototyp 2,5 litrového motoru s výkonem kolem 200 k a spotřebou kolem 6 litrů benzínu... Nevíte o tom někdo?
Nové motory
neregistrovaný "skesik"
| 25. 6. 2004 11:34
ne
Nové motory
neregistrovaný "Tomas Fuk"
| 27. 6. 2004 15:58
[odkaz]
[odkaz]
SAAB SVC... variabilni kompresni pomer, objem 1,6l, prefoukany 5-ti valec, 225 k, max. tocivy moment 305 Nm, ...
Co vy na to? :)
....
neregistrovaný "Petr"
| 25. 6. 2004 12:41
i když má u mě navrch Mercedes, musím uznat, že je to dobré auto.
....
neregistrovaný "MB fan"
| 25. 6. 2004 13:52
ci je to dobre auto to uvidime ale motor ...no moze byt.Mercedes aj u mna zatial vyhrava ale to je otazka vkusu.
....
neregistrovaný "Petr"
| 25. 6. 2004 14:29
asi tak. Je to otazka vkusu, nekdo ma rad sportovnejsi auta (BMW) a nekdo zase komfortnejsi automobily (Benz).
....
neregistrovaný "red bull"
| 25. 6. 2004 18:31
máš pravdu, že jsou bmw o něco sportovnější, ale přece je třeba S 65 amg podle statistik oproti této káře o něco málo rychlejší (samozřejmě bez omezovače).
idyti, nevite co ynamena BMW Motorsport
neregistrovaný "ciko"
| 25. 6. 2004 23:26
Asi jste se nikdy nesvezli s M kovym bavorakem, hnupove
idyti, nevite co ynamena BMW Motorsport
neregistrovaný "Paľo"
| 28. 6. 2004 21:17
choď do háje!!!
bez titulku
neregistrovaný "Vasek"
| 26. 6. 2004 10:07
No je to sice vsechno pekne jak se dohadujete ze BMW je sportovni a MB tolik ne, ale ja si treba myslim ze kdyz pojedu po Praze nebo po dalnici tak Mezi MB a BMW vetsina z vas vetsi rozdil stejne nepozna ! No a pak si odpoledne vyjedu na okresky a tam uz mozna jo,ale nemyslim si ze rozdil bude velkej! No tak mi to muzete vymlouvat ........... :)
bez titulku
neregistrovaný "red bull"
| 28. 6. 2004 18:07
v comfortu rozdil poznas, ale samozrejme nevidis, to co se skryva uvnitr auta.
Tak si nejsem uplne jist....
neregistrovaný "magic"
| 30. 6. 2004 11:53
Tak si nejsem uplne jist, jestli vestina zde diskutujicich "odborniku" vystudovala alespon fyziku pro 7. rocnik obecne skoly....
Tak si nejsem uplne jist....
neregistrovaný "red bull"
| 30. 6. 2004 12:00
nenazyvam se odbornikem, mam sve zkusenosti
Tak si nejsem uplne jist....
neregistrovaný "magic"
| 1. 7. 2004 12:56
To vidim. Evidentně se jedna o letite zkusenosti s hltanim prospektu...
Tak si nejsem uplne jist....
neregistrovaný "red bull"
| 1. 7. 2004 14:28
kdepak, jel jsem v M, S, CL, C, a E tride. Navic taky ve trojkove a petkove rade od BMW, takze to mohu posoudit.
tradá
neregistrovaný "Alibaba"
| 1. 7. 2004 22:42
To je zajímavý! Zatím jsem tu podobnou věc zaznít naslyšel, ale je to pravda. Sice jsem nejel v "emku", jinak v tom co jsi jmenoval jsem jezdil taky. Pro mě je mnohem důležitější jaký mám z auta pocit, hádání typu MB kontra BMW je sice zábavný, ale k ničemu. Na ježdění do práce po Praze je mnohem lepší třeba dieselový "céčko" než benzínové BMW. Na Mercedesech se mi líbí, že mají takovej uklidňující účinek (jako Jaguary). BMW chce pořád jet naplno, to unavuje. Mercedes dokáže zbavovat napětí, bavoráky ho vyvolávají. Někomu to asi vyhovuje. Pravda je ta, že nejrychleji jezdí řidiči Audi.
Taky bych se chtěl připojit do debaty o přeplňování a Hondách atd. Já jsem třeba v Civicu Type R byl po pár kilometrech úplně na prášky. Je to sice opravdu "závodní" pocit, jet pořád kolem sedmi tisíc, ale pak vám začne lézt na nervy, že to auto nedělá jedený kompromis. Vysokootáčkové motory jsou dobré na víkendové jěždění. Na každý den se vůbec nehodí, proto bych tak nehanil přeplňování.
P.S: Měl by jsi si sehnat jízdu v G... To auto jezdí snad i po stropě a má opravdový charakter.
tradá
neregistrovaný "red bull"
| 2. 7. 2004 00:27
G muže být fajn! Každému se líbí něco jiného. Pro mě není duležité, jestli má auto 300 nebo 500 koní, ale jak se v něm cítím - stejně jako u tebe.
tradá
neregistrovaný "Mac"
| 8. 7. 2004 08:27
Preto treba pozerat na DSF Motorvision. Tam testuju vsetky auta. Seriove aj upravovane. Inak Mercedesu vycitali, ze ma moc makke pruzenie(seriovy).
ps. nejde len o motor ale o celok(motor podvozok, prevodovka atd.)
BMW M The Best....
neregistrovaný "Lukas"
| 25. 7. 2004 17:32
BMW je stejne nejlepsi.. nejaky posrany mercedes ktery ma 1 000 Nm je stejne *.... to jsou uz magori
M5 V10
neregistrovaný "XXX"
| 22. 1. 2005 22:53
M5 JE NEJLEPŠÍ !!!!!!!!!!!!!!
M5 V10
neregistrovaný "Radek"
| 14. 7. 2005 00:54
Mas recht!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku