Spolupráce Chrysleru a Fiatu začíná nabírat konkrétní podobu. Na autosalonu v Detroitu představuje americká automobilka nové čtyřválce s technikou MultiAir od Fiatu
Kromě těchto motorů budou vozy Chrysler používat také nové dvouspojkové převodovky DDCT (Dual Dry Clutch Transmission), vyvinuté divizí Fiat Powertrain Technologies. Výroba pohonných jednotek bude probíhat přímo v USA v továrně GEMA (Global Engine Manufacturing Aliance) v Dundee ve státě Michigan.
"papirove nema lepsi parametry" - z čoho vychádzaš(?), pretože práve papierovo má plne porovnateľné parametre...
Ak vychádzaš z 3,6 FSI naladenej pre Passat R36, tak na tú stráca 11kW, no oproti verzii použitej v Superbe má navrch 18kW, takže neviem aké "papiere" máš na mysli. Krútiaci moment tiež plne porovnateľný, takže skôr by som počkal na testy a realitu. Papiere veľa pravdy o charakteristike motora nenahovoria. ;-)
No to bylo zas pro jiné, co si myslí že s příchodem Fiatu poznaj u chryslera žázračnou technologii :-):-)
A oni už jí dávno maj, i když jí pro ně vyrábí někdo jiný
Pracuji v Americke firme pro Italske zakazniky - napriklad i Fiat Powertrain, ale kdyz vidim ten burdel u jednech i u druhych pak povazuji za blazna kazdeho kdo si od nich koupi kolobezku, ne tak auto. :-! Jinak VW je myslim s downsizingem prece jen o kus dal, tam kde ted Fiat predstavuje atmosferickou 1,4 tak tam je 1,2 tsi, preplnovane 1,4 se zdaji byt srovnatelne, akorat ta od VW uz je tu nejaky ten rok, misto 2,4 MA je to 2,0 Tfsi s vetsim vykonem a 3,6tkach ani nemluve...
No jistě ve čtyřválcových dýzlech koncenrn poněkud v určité době zaspal, ale jinak jenom bambula jako ty může ignorovat současnou motorářskou dominaci koncernu.
Tak to by si rekl spatne. CR vyvinuli v svajciarskom technologickom institute, a prvy krat to prakticky nasadila japonska firma Hino Motors v svojich nakladakoch. Samotne komponenty im pritom dodala dalsia japonska firma Denso. Jednalo sa este o mechanicky kontrolovane vstrekovanie...
Modernu verziu CR (ovladane uz cez ECU) vyvinul Fiat v spolupraci s Magnetti Marelli. Potom Fiat urobil najvacsiu chybu svojej historie a predal hotovy projekt firme Bosch. Tam to len upravili do podoby vhodnej pre masovu produkciu. Prve prakticke pouzitie v osobnych autach bolo opat u Fiatu, konkretne Alfa 156 1.9JTD...
MultiAir vyzera byt velmi zaujimava technologia na ktoru zatial nemaju ostatni ziadnu ekvivalentnu odpoved (aspon nie v podobe ktora by mohla ist do vyroby). Navyse Fiat dnes predsa len nie je v situacii, zeby bol nuteny rozpredavat "rodinne striebro".
Ale niekolko vyrobcov (napr. bmw, ford, tusim ze aj fiat) pracuje aj na uplne "bezvackovom" ovladani ventilov, ktore by sa dalo nasadit aj v beznych seriovych autach. To co je zatial v tomto smere k dispozicii je prilis drahe, nepresne, velke, komplikovane...
Fiat nepredstavuje 1.4 atmosferu, ale ju vylepsuje a proti nej nema VW 1.2TSI,ale tiez atmosfericku 1.4(80PS).Proti 1.2TSI bude mat tento rok Fiat preplnovane 0.9 dvojvalce, 2.4 je motor pre amikov, ktori nemaju radi motory s turbom a sestvalce su priblizne na rovnakej urovni aj ked TSI je trochu vykonnejsie.Na druhej strane ma zasa Fiat silnejsie diesle 1.6.Takze netusim o akom naskoku pises. :-O
Ja tiez nechapem. Ked Bravo ponukalo pred dvoma rokmi 1.4 T-Jet s vykonom 120k a 150k, Golf o turbo-benzine len snival. Myslim, ze niektori ludia by mali mat zakazane mudrovat. :-)
A 1.6 MultiJet v Brave tiez ponuka najlepsie papierove parametre spomedzi 1.6 naftovych turbo motorov. Problem je, ze je to ako celok cele rozhegane. :-) Motor je to ale silny a usporny.
No opravdu nechci se hadat ale prvni turbovany motor 1.4 Fiat uvedl jiz v 90.letech, ten soucsny zde byl o cca 1 rok drive nez od VW, po nem prisel turbovany 1.2 od Renaultu. Ovsem je pravda ze Fiatí 1,4 se z pocatku v cechach vubec neprodaval tak to mozna mate. To same 1,6 JTD ma Fiat v nabidce minimalne vice nez 2 roky
byl uveden do cca 6 mesicu od uvedeni noveho Brava ale opet ne v cechach! ;-)
aha, a já zas dělal pro Siemens a bordel tam byl taky. Takže co s tím? Asi si to auto raději vyrobím sám, protože v tomhle světě se nedá věřit nikomu, že? >:D:no:
VW o kus dál? (nespletl sis pořadí?)
V čem prosím tě?
Takovéhle nesmysly jsou hned po ránu opravdu užasné. Pokud vím tak Fiat(novodobá éra) i VW přišel s prvními 1.4T zhruba ve stejnou chvíli, navíc Fiat od té doby přišel s revolučním řešením Multiair, na které nemá adekvátní odpověď žádná automobilka na světě.
Lze z toho tudíž bez nadsázky vyvodit jasný závěr, že v oblasti progresivity technologie motorů je Fiat na zcela oprávněném prvním místě.
(Mimo to 1,2T už má Renault několik let.)
(Jistě 1,2 TSi je špičková motorizace, lepší než TCE)
O naftě nemá cenu hovořit vůbec (1,3 1,6 atd.MJTD vs. 1,4TDi, 1,6TDi 55kw v Polu-tragédie, kdo jel,ví.)
Jinak objektivne receno ma VW asi poprve v dejinach v modernich benzinovych motorizacich na vrch pred konkurenci, ale da se rici, ze opravdu poprve v dejinach. V cem ovsem nestiha soucasnemu italskemu a francouzskemu standartu jsou diesely do 2litru. To musi jeste hodne zapracovat. :no:
Kdysi jsem pracoval pro německou firmu. Světový softwarový lídr ve svém oboru. Podle toho bordelu tam bych si v Reichu nekoupil snad ani rohlík...
Teď pracuji pro americkou firmu (kde je bordel podobný) pro německy mluvící země. Jednoznačně nejorganizovanější a nejpreciznější jsou Švýcaři, no ale jaksi auta nevyrábí že >:-[] Aspoň že tu čokoládu mají suprovou :yes:
Tak Fiat (jako koncern) bude mít/má v blízké budoucnosti:
foukané: 0,9 T-Jet, 1,4 T-jet, 1,8 T-jet, 2,4 T-Jet, 3,6 T-jet
atmosferické: 0,9, 1,4, 2,4, 3,6 (nedávám sem HEMI a motorizace od Maserati)
nafta: 1,3, 1,6, 2,0, 2,4 a 3,0 MJTD
Takže, když tak na to zevrubně mrknu, tak se nám ta nabídka časem víceméně překryje(vá) s tím, že Fiat má moderní pohonné jednotky ještě níž než VW a vynechám-li špičkové motorizace koncernu Fiat, apk má lepší špičku (rozsáhlejší). Zásadní rozdíly tam však nevidím a je potřeba uznat, že koncern VW )ale i Fiat) udělal notný kus práce v oblasti motorizace.
P.S. Pokud by někdo namítnul, že motory od Chysleru se nemohou počítat..., nesouhlasím, enboť s těmi motory Fiat počítal už dlouhou dobu a dostaly moderní italský systém řízení, vstřikování a budou doplněny turbodmíchadly. Pentastar dokonce jedním a nebo dvojicí (ten by měl časem nahradit 8 válce, byť si myslím, že HEMI v určité podobě přežije)
Jo, na ty koncernovy motory zapomneli, ale ty bys taky mel hodne doplnit znalosti(na neznalost poukazujes), kdyz jsi nedavno zjistil, ze VW vyrabi 1.8TSI a dava ho do Octavie. A ze Saab montoval i 6 valec do svych aut.... viz. tvoje nedavne prispevky.
Do Audi nešel proto, že svým charakterem neodpovídal pojetí značky. Jeho zástavba taky není nic jednoduchého a v důsledku by se stejně takto motorizovaných Audin prodalo minimum.
Audi vyvinulo svůj V12TDI v odkazu na své úspěchy v LeMans.
Nutno rozlišovat má/bude mít. Fiat má z těch turbomotorů pouze a jenom 1.4 a 1.8. Přičemž 1.8 je asi jenom kusová výroba do Delty a 159 :no: Kdežto u VW jsou TSI všech objemů masivně nasazovány a prodávány, viz nástup 1.2TSI. :yes:
to je stená hláška, jako bych řekl, že 1,2 TSI, 1,4 TSI a 2,0 TSI u VW není využívána, protože tam cpou 1,6 MPI.
to, že je 1,8 T-Jet na nase pomery drahá neznamená, že není. U nás prostě většině stačí 1,4 T-Jet. A další motory co má Fiat sem tam taky záměrně neuváděl (1,9, 2,2 3,2 JTS a další) protože už je to prostě starší generace motorů a rpavděpodobně budou narazeny těmi uvedenými. I když to nejsou vůbec špatné motory. zrovna te´d je doba, kdy obecně automobilky co na to mají své portfolio předělávají s cílem honby za co nejnižšími emisemi. Jinak takové motory jako 4,2 FSI a pod. v budoucnu prostě místo nemají,a le abych neskudlil, tak sem ho tam naspal.
To ostatní bude ve velmi blízké budoucnosti...
Ono 1,4 TDI a spousta dalších enjsou úplně nejmodernější motory..., podobně jako 1,8 TSI... tot aky se svými 118 kW není úplně typický produkt downsizingu... Uznávám, že je na tom teď VW mírně lépe...,ale asi to není na věky.
Jinak pepíku nezapomněli... Záměrně sem taky nepsal HEMI a motory od Maserati či Ferrari. Jako jakž takž běžný motor sem zmínil tu 4,0 TDI, která je top motorizací pro A6. 5,0 a 6,0 je jen pro speciální model Audi A 8, touareg a Porsche. Proto sem to tam nebabral. to je skutečně kusová výroba. Víc jak 5000 ks toho za rok asi ani nebude...
4.0 TDI se nevyrábí už několik let, nikdy se nedávala do A6. Byla brzy nahrazena 4.2 TDI. 5.0 TDI se dává do Phaetonu. Do Porsche se dává upravená 3.0 TDI. Do A8 se NEDÁVÁ 6.0 TDI. Stejně si mimo. :-!
PS: Já taky nepsal motory od Lamborghini, Bentley a Bugatti.
Kromě toho, že je směšné srovnávat někoho kdo má s tím, co někdo "bude mít", tak ti u VW chybí kupa motorů. Od turbené 1.0 přes atmosferický V10 5.2FSI po takový 5.0TFSI... nehledě na to, že i VW nějaké motor "bude mít" (viz 2.0TSI 221 kW, 2.0 TDI 176 kW apod...)
HEMI přežije 1000% bod s atmosférou V6 ti RAM 3500 Heavy duty s vlekem o hmotnosti 3 tuny moc nepojede, a foukaná verze s přímým vstřikem ti zas 600 tis km vydrží leda čistým omylem a kdo si to myslí je šílenec!
navíc spotřeba půjde u HEMI ještě srazit, je tam prostor pro vylepšení