... protože byl naročný vývoj s ohledem na jejich vysokou a nepříjemnou hlučnost. Nikdy jsem to neslyšel, ale v různých fórech byly komentáře k předchozím aplikacím těchto brzd a údajně hlučí hrubým kovovým zvukem. Proto se dávaly jen do výslovných sporťáků.
Tak uvidíme, jak se Porsche předvede.
Nevim co je na tom pravdy, ale dneska sem se v Autocaru dočetl, že tyhle úžasný brzdy sice jsou o něco lepší než běžné kotouče, ale po 15 000 km se údajně začnou rozpadat, a výměna stojí 600 000 i s prací!!! Byl to článek Chrise Harrise a dokonce to prý je i v manuálu od auta. Nejsem si jistý, jestli je to pravda. Jiná věc je ta že Porsche má tak skvělý klasický brzdy, že já bych se na tyhle vykašlal.
Mam podobny klon, su to ocelove kutuce s keramickymi plochami. Podla moji skusenosti a podla toho, co som sa dozvedel od predajcu MOVIT, je tu par veci, co nikto moc nerozsiruje:
1. Musia byt sakramentky presne vyvazene, ak strmen zatlaci do strany, prasknu
2. Za mokra maju nabeh vytvarat glazuru
3. Nie je problem s tepelnou odolnostou kotuca a brzdy, ale s tym, ze to teplo ide cez piestiky do strmena a nakoniec uvari akukolvek brzdovku. Toto sa deje aj u mna, napriek tomu, ze tam je Motul 600...
No a pikoska na zaver, v predposlednom cisle EVO bol clanok o tom, ako tieto super brzdy praskaju na okruhoch uz po par tisic kilometroch!!! Vyslovene odporucaju majitelom ich dat dole a odlozit na casy, kde sa voz bude predavat.
A co sa tyka hluku... tak hucia a riadne, cakal som ticho a klud, realita je za studena zvuk, ako ked sa suchaju dva kusy porcelanu a za tepla ako ked stojite pri vodopade a aspon moje slusne vibruju. Tie full ceramic budu fungovat podobne.