Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 100 oktanů do běžného motoru? Test benzínu Shell V-power

Je to už nějaký čas, co německý ADAC testoval několik automobilů, aby zjistil, komu se vyplatí investovat do dražšího benzínu Shell V-Power. Jezdíte si také pro V-Power, aby váš motor skvěle Shell? Jaké jsou vaše zkušenosti?
Zpět na článek
17. 5. 2004 12:09
neregistrovaný "mlock"
17. 5. 2004 12:19
neregistrovaný "HUFUH"
17. 5. 2004 14:16
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 14:53
neregistrovaný "mlock"
26. 5. 2004 19:22
neregistrovaný "SAMBA"
17. 5. 2004 12:15
neregistrovaný "HUFUH"
21. 3. 2005 10:38
neregistrovaný "Pat B"
17. 5. 2004 12:16
neregistrovaný "HUFUH"
17. 5. 2004 14:36
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 15:07
neregistrovaný "mlock"
17. 5. 2004 19:54
neregistrovaný "mato"
18. 5. 2004 15:03
neregistrovaný "Liba"
21. 5. 2004 10:16
neregistrovaný "Martin"
19. 5. 2004 10:06
neregistrovaný "Libor"
17. 5. 2004 12:31
neregistrovaný "BoBik"
17. 5. 2004 13:39
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 12:44
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 13:41
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 14:00
neregistrovaný "anonym"
18. 5. 2004 09:21
neregistrovaný "Laďa007"
18. 5. 2004 10:46
neregistrovaný "Gergi"
19. 5. 2004 08:07
neregistrovaný "007"
9. 9. 2006 00:50
neregistrovaný "Najvi"
21. 5. 2004 09:48
neregistrovaný "jmeno"
23. 5. 2004 12:56
neregistrovaný "PeTr"
23. 5. 2004 14:15
neregistrovaný "anonym"
13. 8. 2007 13:14
anonym
8. 6. 2004 19:35
neregistrovaný "Fidzi"
17. 5. 2004 14:42
neregistrovaný "Jáva"
17. 5. 2004 15:02
neregistrovaný "mlock"
17. 5. 2004 17:14
neregistrovaný "brm"
18. 5. 2004 15:17
neregistrovaný "Marty"
17. 5. 2004 14:57
neregistrovaný "omi"
17. 5. 2004 15:13
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 15:06
neregistrovaný "Jirka"
17. 5. 2004 15:29
neregistrovaný "riso"
18. 5. 2004 15:21
neregistrovaný "Rad"
26. 5. 2004 19:07
neregistrovaný "SAMBA"
17. 5. 2004 15:29
neregistrovaný "REND"
17. 5. 2004 16:28
neregistrovaný "PSE"
17. 5. 2004 20:37
neregistrovaný "Max Fratzek"
17. 5. 2004 21:39
neregistrovaný "P"
17. 5. 2004 23:34
neregistrovaný "gigi"
18. 5. 2004 07:46
neregistrovaný "milo"
18. 5. 2004 17:14
neregistrovaný "viktor"
21. 5. 2004 09:47
neregistrovaný "Martin"
26. 5. 2004 17:29
neregistrovaný "P"
17. 5. 2004 22:33
neregistrovaný "Honza"
31. 5. 2004 10:53
neregistrovaný "anonym"
18. 5. 2004 08:54
neregistrovaný "Petr"
18. 5. 2004 09:24
neregistrovaný "mirek"
21. 5. 2004 23:51
neregistrovaný "davy"
18. 5. 2004 21:49
neregistrovaný "wagi"
18. 5. 2004 10:26
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
21. 5. 2004 10:13
neregistrovaný "Martin"
18. 5. 2004 11:55
neregistrovaný "eee"
18. 5. 2004 22:28
neregistrovaný "Cuxxy"
21. 5. 2004 10:05
neregistrovaný "Martin"
22. 5. 2004 23:19
neregistrovaný "Toudy"
19. 5. 2004 08:31
neregistrovaný "šťoura"
20. 5. 2004 06:57
neregistrovaný "Pepek ! Hornet 600"
20. 5. 2004 16:38
neregistrovaný "ViKILL"
21. 5. 2004 09:54
neregistrovaný "Martin"
25. 5. 2004 10:34
neregistrovaný "Petr"
26. 5. 2004 19:16
neregistrovaný "V"
12. 6. 2004 21:52
neregistrovaný "Lukas"
13. 6. 2004 00:53
neregistrovaný "DJ.UFIK"
17. 6. 2004 10:52
neregistrovaný "Fitipaldi"
25. 6. 2004 10:29
neregistrovaný "centsm"
7. 7. 2004 15:54
neregistrovaný "Mirecek"
18. 6. 2004 19:19
neregistrovaný "petko"
14. 7. 2004 15:37
neregistrovaný "Pavel"
9. 9. 2006 01:03
neregistrovaný "bmw"
25. 8. 2004 12:43
neregistrovaný "Paur"
22. 3. 2005 01:41
neregistrovaný "Geralt"
16. 3. 2007 12:15
neregistrovaný "Michal"
14. 5. 2007 12:23
neregistrovaný "steve"
neregistrovaný "mlock"
17. 5. 2004 12:09
V - Power
Nejsem si zrovna moc jistý, jestli je V - Power 100 oktanový benzím, podle mne je to jen V - Power Racing.
Před několika lety jsem jsem ze zvědavosti do Dacie (požadovaný 96 oktanový benzín, karburátor) tankoval 98. Subjektivně auto lépe jelo. Spotřeba byla také nižší. Náklady na provoz na 95 i 98 byly přibližně shodné. Takže není pochyb jaký benzín jsem tankoval.
Pokud jde o zkušenosti s novějšími auty, tak mám dojem, že u moderních aut již skoro žádný rozdíl mezi 95 a 98 není, jak bylo rovněž uvedeno v článku.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "HUFUH"
17. 5. 2004 12:19
Re: V - Power
jo to máš pravdu ... 100 oktanů má jen V-Power Racing ... třeba je to jen malá chyba autora v názvosloví ... jinak v článku jasně rozlišuje 95, 98 i 100 oktanů ...
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 14:16
Re: V - Power
Zaujal me vas prispevek. Tez vlastnim Dacii 1300(R 12) a premyslel jsem ze bych zkusil Natural98 co to udela. Lil jste tam stejne mnozstvi aditiva jako do Naturalu 95?
neregistrovaný "mlock"
17. 5. 2004 14:53
Re: V - Power
Lil jsem tam stejně aditiva jako do 95. Každopádně se musí pořádně seřídit motor.
neregistrovaný "SAMBA"
26. 5. 2004 19:22
Re: V - Power
Mam odzkouseno na vice typech vozu ze nejvetsi rozdil ve vykonu je s V-power Racing u karburatorovych motoru. U modernich strikacek tak velky rozdil nebyl jak ve vykonu tak ve spotrebe.
neregistrovaný "HUFUH"
17. 5. 2004 12:15
menší opotřebení motoru?
někdo mi tvrdil, že čím více oktanů, tím lépe pro motor ... nižší opotřebení a déle čistý olej ... co si o tom myslíte???
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Pat B"
21. 3. 2005 10:38
Re: menší opotřebení motoru?
blbost
neregistrovaný "HUFUH"
17. 5. 2004 12:16
kolikrát natankován V-Power v terstu?
No a taky neni v testu uvedeno kolikrát byla nádrž zccela naplněna 100 oktanovym benzinem nez probehla rozdilova mereni ... vysledek by se mel projevit az caa u 3. nadrze ... ???
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 14:36
Re: kolikrát natankován V-Power v terstu?
Muzu se zeptat, proc az u treti nadrze??? Ja souhlasim s autorem, ze dnesni motory nejsou naladeny na lepsi palivo, tudiz se rozdil neprojevi!
neregistrovaný "mlock"
17. 5. 2004 15:07
Re: počet tankování
asi málokdo tankuje do prázdné nádrže, takže se benzíny smíchají a výsledné oktanové číslo se s počtem tankování postupně zvyšuje
neregistrovaný "mato"
17. 5. 2004 19:54
Re: počet tankování
Súhlasím s nutnosťou tankovať viackrát. Mne sa to pri tretej nádrži prejavilo poklesom spotreby o skoro 2 litre.
neregistrovaný "Liba"
18. 5. 2004 15:03
Re: počet tankování
Podle mych zkušeností, byl rozdil citit pri prvnim natankovaní, mel jsem v nadrži temer jenom pary, odhaduju cca 2 litry a tankoval jsem za 400,- = 13 lirtu. Nevim jestli to bylo stylem jizdy nebo palivem, ale spotreba se zvedla - pry kvuli dokonalejšimu a rychlejsimu spalovani, ale narust vykonu byl take znatelny. Golf IV 1.6 16v - doporucovan je N98
neregistrovaný "Martin"
21. 5. 2004 10:16
Re: počet tankování
Cili jako napriklad z 8l/100km na 6l/100km? No tak se prosim probudte a prepocitejte si to... To je kravovina.
Nebo jezdite na N95 po meste a na V-Power 100 po okreskach? Tak to se da udelat rozdil ve spotrebe treba i TRI litry na 100km. Zkuste to. Stujte co nejvic v kolonach a pak vyrazte pohodovou devadesatkou okolo Vltavy. Fakt to min zere!!! Super benal co? :))))))
neregistrovaný "Libor"
19. 5. 2004 10:06
Re: počet tankování
To je mozna zajimavy nazor natankovat vicekrat za sebou. Nezminil jste, proc je treba natankovat 3krat plnou nadrz, ale je pravda, ze se motor a spalovaci prostor muze lepsimi aditivy "vycistit", (navic i ridici jednotky motoru jsou adaptivni a muzou se postupne adaptovat na palivo, i kdyz je to asi mnohem drive nez za 3 nadrze)
neregistrovaný "BoBik"
17. 5. 2004 12:31
Blbost
Podle mě je tankování víceoktanového benzínu než doporučuje výrobce celkem k ničemu. Zaprvé je zvýšení výkonu (pokud vůbec je) naprosot minimální. Za druhé, i kdyby k nějakému zvýšení došlo, je otázka jestli se při cenovém rozdílu mezi klasickým Naturalem 95 a V-Power Racing nevyplatí koupit o třídu vyšší motor (1,8 místo 1,6 atd.).
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 13:39
Re: Blbost
Ale jinak souhlasím. Nevyplatí se jezdit na to pořád. Spíš tak občas pro radost a pro ten "pocit".
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 12:44
Zkušenosti
Řekl bych, že určitě to palivo něco do sebe má, ale skutečně záleží na typu auta jak se s ním vyrovná. Ze zkušenosti čím menší objem motoru a nižší výkon, případně starší typ motoru - tím více se lepší benzín projeví. Shodou okolností jsem v sobotu natankoval první nádrž V-Power Racing do svého Colt 1.3i a čekám jak se to projeví. Zatím jsem na to najel necelých 150km. Auto je při běžných otáčkách tišší, ale naopak při těch nejvyšších jako by se mu nechtělo a trochu se trápilo. Největší posun jsem zaznamenal ve středních otáčkách především v pružném zrychlení. A taky kopec, který jsem ve 4 lidech jel na trojku jsem si mohl dovolit vklidu na čtverku aniž bych zpomaloval a dusil motor. Zatím pořád ještě čekám co to udělá až se dostanu za půl či 3/4 nádrže, jestli se bude ještě něco dít. Takhle to vypadá, že je možná o něco lepší Blue Octans od Benziny - ten se projevil mnohem rychleji a motor ve vysokých otáčkách neměl takový divný a utrápený zvuk.
Jinak poměrně často tankuji "obyčejný" V-Power, tam krom lepší spotřeby paliva se to moc neprojevuje. A když jsem ho natankoval do dvoulitrové mazdy tak naprosto nic. Naopak ve starém žigulíkovi to dělalo divy.
Co bych mohl jedině doporučit, tak je normální 95 oktanový natural od ÖMV. Auto mi na něj skvěle jede, najedu na něj bezkonkurenčně nejvíc kilometrů. Ještě víc než na V-Power 95. Opravdu dobrý benzín a stojí o 3 Kč míň než V-Power 95.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 13:41
Re: Zkušenosti
A nepracuješ takhle náhodou u ÖMV?
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 14:00
Re: Zkušenosti
Bohužel ne. Ale nevadilo by mi to - třeba bych měl nějakou slevu na benzín
neregistrovaný "Laďa007"
18. 5. 2004 09:21
Re: Zkušenosti
Mám podobnou zkušenost s benzínem OMV a u firmy nepracuju
neregistrovaný "Gergi"
18. 5. 2004 10:46
Re: Zkušenosti
Mam podobnou zkusenost. Mate nekdo vysvetleni? Aditiva?
neregistrovaný "007"
19. 5. 2004 08:07
Re: Zkušenosti
ne ne!!!je to tim ze do litru benzinu se vejde vice paliva=vetsi hustota od ÖMV.asi tak 1,1litru shellova paliva...Mam to od kamarada pracujiciho v ÖMV.
neregistrovaný "Najvi"
9. 9. 2006 00:50
Re: Zkušenosti
OMW casto vozi benzin z Rakouska a ten je z Norska, aspon v Brne, jsem slysel.. ;-)
neregistrovaný "jmeno"
21. 5. 2004 09:48
Re: Zkušenosti
Je to divny, ale na 95 od OMV mam nejnizsi spotrebu, vykonove je to na stejno.
neregistrovaný "PeTr"
23. 5. 2004 12:56
Re: Zkušenosti
zdravim, netusite, co by to udelalo, kdybych to nalil do 120ky? samozrejme s tim olovenym aditivem ci co je treba :)
neregistrovaný "anonym"
23. 5. 2004 14:15
Re: Zkušenosti
Do 120ky už nic nelej. Škoda peněz, protože i litr paliva Shell V-power má větší hodnotu než celá Tvoje vražda. Raději tu pojízdnou rakev hoď do šrotu a kup si auto!!!!!!!
anonym
13. 8. 2007 13:14
Re: Zkušenosti
třeba jako ty - Favorita >:D
neregistrovaný "Fidzi"
8. 6. 2004 19:35
Re: Zkušenosti
Přesně já to tankuju Natural 95 od ÖMW do motorky Aprilia Sr 50 Di-Tech a jede to jako drak.
neregistrovaný "Jáva"
17. 5. 2004 14:42
Peugeot
Vlastním Peugeot 309 GT 1,6l (76kW) a nedávno jsem ho měl v servisu na seštelování motoru a jelikož už má přeci jenom něco za sebou (cca 160 000km), ptal jsem se mechaniků na recept pro oživení motoru a bylo mi doporučeno zkusit benzín s co možná největším oktanovým číslem a tím pádem i aditivy. Rozdíl by se měl projevit až po několikerém natankování, kdy dojde k "vyčištění" motoru. Jelikož jsem teprve na počátku experimentu, tak zatím nemohu soudit. Sám jsem velmi zvědav, zdali se budu schopen rozdíl vnímat a alespoň subjektivně posoudit. Nicméně tankování lepšího benzínu do staršího (příp. ojetějšího) auta by údajně měla být cesta k revitalizaci motoru.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "mlock"
17. 5. 2004 15:02
Re: Peugeot
Pro vyčištění motoru je také dobré použít místo minerálního oleje polosyntetiku nebo syntetiku. Nevýhodou je první zkrácený interval výměny oleje. Někdy pomohou též aditiva do motorového i převodového oleje.
neregistrovaný "brm"
17. 5. 2004 17:14
Re: Peugeot
Na to jsem se ptal v servisu (sam jsem celkem laik), a bylo mi receno ze bych si tim mohl odrovnat motor.

Tak ti nevim :)
neregistrovaný "Marty"
18. 5. 2004 15:17
Re: Peugeot
To je pochopitelne. Protoze to rozpusti vsechen bordel, ktery se v motoru celou dobu usazuje.... Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze jsou to obcas slusny "kusance". Zalezi na celkovem stavu motoru. Kdys jsem mel starou octavii a bylo mi divny ze nezere olej. Ale jen do doby, nez jsem se pokusil vymenit filtr (filcova vlozka) - musel jsem ho vysekavat :o)
neregistrovaný "omi"
17. 5. 2004 14:57
bez titulku
Myslim, ze si nikdo nemysli, ze kdyz do auta nalejete V power racing, tak ze pojede jak formule. Jde hlavne o to, ze procisti motor apod. Nekde jsem videl test, kde to bylo jasne videt. Pro auta co maj doporuceno jezdit na 98 to je reseni misto te 98. Ale nic neni videt po jednom natankovani...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "anonym"
17. 5. 2004 15:13
Re: bez titulku
Jo, jo. Z toho důvodu ten V-Power 95 poměrně často tankuju. Kdysi byl ve světě motorů test tohoto benzínu. Testovali to na Mondeu 1.8, krom asi 2 desetin ve zrychlování, 1 deci na spotřebě a o 3km/h vyšší nejvyšší rychlosti byli především zajímavé údaje ze státní zkušebny - po 5000km ježdění na V-Power zmizelo 50% usazenin ze sedel ventilů a po delším intervalu (už si nepamatuju) ty ventily byli téměř čisté. Myslím si, že v tomhle směru to asi opravdu funguje.
neregistrovaný "Jirka"
17. 5. 2004 15:06
V-Power
Na mém Scénicu 1,6i mám najeto cca 170.000 a od začátku mu sem-tam "dopřeji" klasický V-Power, vždy alespoň 2 nádrže za sebou, aby měl motor radost a čistil se (snad...)
Vždy mi to sníží spotřebu cca o 0,5 až 0,75 l, tzn. že se to +- vyrovná v celkové ceně tankování.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "riso"
17. 5. 2004 15:29
a ako diesel?
a ako je to s naftou? mam TDI tak ma to zaujima - niekde som uz videl dva druhy nafty, a ta jedna bola pravdaze lepsia (alebo "lepsia") ako ta druha ... nazory? moze to byt pri nafte ine? vacsi rozdiel? pravdupovediac zatial som sa neodhodla vyskusat tu lepsiu ;)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Rad"
18. 5. 2004 15:21
Re: a ako diesel?
Mám tuto zkušenost: jezdil jsem s Tipem 1,7 D na normální naftu a jednou jsen bez jakékoli vazby na reklamy(ani jsem nevěděl, že běží) natankoval naftu u ARALu. Bez skrupulí mohu prohlásit, že na tu naftu jsem od té doby ujel vždy větší porce km, motor se zcela jasně ztišil - to byl mimo jiné důvod proč jsem sezačal pídit potom co tuto změnu způsobilo- tak markantní ten rozdíl byl, a auto ožilo. tak tak
neregistrovaný "SAMBA"
26. 5. 2004 19:07
Re: a ako diesel?
Ano mohu jen doporucit, mam uplne stejnou zkusenost.
neregistrovaný "REND"
17. 5. 2004 15:29
95 vs V-Power Racing
Ahoj,
..mam 160PS 2.0i v mem Mitsubishi a musim rict, ze po natankovani se zlepsil kroutici moment.Cili kopce, ktere jezdim denne jsem misto na 3 jel v pohode za 4.S vykonem ve vysokych otackach se mi to tak valne nezda.Omezovac mam na 7.5tis...a vuz se chova stale stjene.Takze snad jen ten zatah odspoda je lepsi.Nicmene caste hlasky, ze se ma nejdrive vyjet nekolik nadrzi jsou hlouposti.Pokud clovek rozumi trochu vozum, jiste si zjistil i stavy jednotlivych aditiv (prisady,oleje,pohonne latky).Takze "hloupy" natural 95 je samozrejme bezolovnaty benzin.Sice obsahuje jine prisady, nicmene oproti V-Power Racingu neni zase tak spiínavy.Jde pouze o ruzne prisady a primesy urychlujici spalovani.Cili pokud vezmete do skoro prazdne nadrze V-Power Racing, poznate (nebo nepoznate - zalezi na voze) to uz na v polovine te nadrze.
PS: velky narust vykonu ani Nm necekejte :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PSE"
17. 5. 2004 16:28
Želví power
Jezdím na naftu, takže mi to moc nazajímá, ale jestli není znát rozdíl mezi tímto drahým benzínem a normálem tak to přidává pouze zisku společnosti Shell. Ať žije marketing, jo Žel ví power ....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Max Fratzek"
17. 5. 2004 20:37
Mini Cooper 116 k
V power racing je super, take novy 100 oktan od OMW je velmi dobry, dovolim si ho tak jednou za mesic plnou nadrz a procistim si tim motor. Rozhodne funguje, obrovsky rozdil hlavne v zime, ale i v lete oproti tomu co se v cechach prodava jako 95 oktanu a cemu v mnoha testech namerili treba jen 91 oktanu. Rozhodne nedoporucuju Benzinu, doporucuji OMV, ESSO. Shell 95 oct. take nic moc.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "P"
17. 5. 2004 21:39
Americkým V8 stačí 85 oktanů
Dobrému motoru - V8 (v americkém voze koncernu GM :-)) - stačí 85 oktanový benzín. Je pravda, že u nás moc "amerik" nejezdí, ale kdyby i některá zdejší auta (evropská) měla motory, kterým by stačil 85 oktanový benzín, byl by zřejmě v prodeji a mohli bychom i přes stávající vysokou spotřební daň jezdit podstatně levněji. Dle mého názoru je 100 oktanové palivo naprostá zbytečnost.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "gigi"
17. 5. 2004 23:34
Re: Americkým V8 stačí 85 oktanů
no to je jasny americky karky jezdej na "říznutej" benzín a proto musej i normální káry mít minimálně 6ti válec aby to vůbec jelo :) , když pak do V8, 5L nalijete 100oct tak tam je hned o 50ihaháčů víc
neregistrovaný "milo"
18. 5. 2004 07:46
Re: Americkým V8 stačí 85 oktanů
som v usa (NY) uz par rokov, a co to som najazdil. bezne dostupny benzin tu ma 85 - 93 oktanov. prave jazdim na Toyote Camry Solara, a rozdiel medzi 87 a 93 bol velmi podstatny .. nizsia spotreba, lepsi tah v nizkych otackach a pruznejsi motor. takze, ano, mas pravdu, 85 oktanov staci, ale to auto sa potom aj tak chova....
neregistrovaný "viktor"
18. 5. 2004 17:14
Re: Americkým V8 stačí 85 oktanů
k tym americkym "oktanom" - tych 85 az 93/94 nie je to iste ako oktanove cislo v europe. tam je to priemer RON (research octane number) a MON (motor octane number). V europe sa pouziva RON, co byva bezne o ca 10 bodov vyssie nez MON. Takze kludne pripocitaj k tym 85 az 93 4-5. Cize napriklad 93-jka v US zodpoveda takej 98 v EU.
neregistrovaný "Martin"
21. 5. 2004 09:47
Re: Americkým V8 stačí 85 oktanů
Pan chytry zase machruje s "AMERIKOU" a bohuzel nevi, ze severoamericke znaceni bezninu se od evropskeho lisi!
Cislo v Americe neudava pocet oktanu, ale dle prepoctovych tabulek 85US znamena 91oktanovy benzin v Evrope.
neregistrovaný "P"
26. 5. 2004 17:29
Re: Americkým V8 stačí 85 oktanů
Nikterak jsem nemachroval, nejsem chemik ani znalec označování benzínů. O tom, že označení v US a v Evrope se liší jsem nevěděl. Vycházel jsem z toho, co jsem si přečetl v knížce "Owner's and Driver's Manual" k mému vozu (motor 305 cui) r.v. 85, kde se píše, že oktanové číslo benzínu je průměr mezi RON a MON, tak jak píše Viktor. Že se v Evropě používá pouze RON jsem se dozvěděl až z jeho reakce.
Na výroku, že V8 small block je dobrý motor však na základě označení "pan chytrý" nic měnit nehodlám. Ten v mém 19 let starém voze má už najeto přes 200 000 mil a vyžaduje pouze pravidelnou údržbu (tím mám na mysli výměnu oleje, chladicí kapaliny a čas od času přetěsnění ventilových vík). Jediné, co by mohl mít, je větší objem - 350cui je optimální.
Genialita těchto motorů spočívá v jejich jednoduché a léty prověřené konstrukci s rozvodem OHV. Na naše poměry větší objem pak přináší výhodu menšího počtu pracovních cyklů motoru vlivem dosahovaných nižších provozních otáček pramenících z velkého točivého momentu a s tím spojenou delší životnost.
A navíc, kdo se nesvezl s "bublající" vé osmičkou, stejně nepochopí a nebo nebude chtít pochopit a bude použivat termíny jako "Pan chytry zase machruje s "AMERIKOU"".
neregistrovaný "Honza"
17. 5. 2004 22:33
Vlastní zkušenost s V-Power
Otec tankoval V-Power do Vectry (1,6i, 74 kW), já do Felicie (1,3 a 50kW). Nikdy jsme to neměřili (motorová brzda, zrychlení se stopkama, atd.), ale subjektivně jsem u Vectry nic moc nepozoroval, zato Felda docela kalila. Faktem ale je, že jsem v ní měl taky nějaké ty sportovní svíčky Brisk. I tchán, zkušený automechanik, docela žasl, jakou má páru. Fotky čistých ventilů po dlouhodobém testu s V-Power jsem v AutoTipu viděl, ale je otázka nakolik byly retušované :-) Koníkům pod kapotou zdar!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "anonym"
31. 5. 2004 10:53
Re: Vlastní zkušenost s V-Power
Naprosto stejná zkušenost. Ve Favoritu 1,3i 50kW byl lepší benzin hodně znát. V mém soukromém R19 1,8i 66kW jsem jej skoro nepoznal. V obou případech jsem lepší palivo tankoval do téměř prázdných nádrží.
neregistrovaný "Petr"
18. 5. 2004 08:54
Shell je nejlepší jen v propagaci
Můj známý, který se zabývá dovozem závodního benzínu z Itálie tam jednou nechal udělat rozbor V-Power racingu z Shellky ve Frýdku -Místku a zjistili tam údajně jen 96 oktanů. V neděli jsme při testu Favoritu sk. A, se kterým jezdí kamarád amatérské závody, použili poprvé místo Shellu Blue octan z Benziny a auto jelo subjektivně o moc lépe než s V-powerem. Asi by bylo dobré udělat rozbor a porovnání nějakou zkušebnou.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "mirek"
18. 5. 2004 09:24
Re: Shell je nejlepší jen v propagaci
Obecne je asi problem sehnat kvalitni vysokooktanovy benzin. Znam cloveka, ktery ma Lotus a "uspokojil" ho az skutecne vysokooktanovym LETECKYM benzinem, jinak rikal ze zkousel vsechno, od Aralu az po Shell a nejlip se to chovalo s leteckym.
neregistrovaný "davy"
21. 5. 2004 23:51
Re: Shell je nejlepší jen v propagaci
Nemohl bys mi prosim dat kontakt na toho kamose s Lotusem pls?
neregistrovaný "wagi"
18. 5. 2004 21:49
Re: Shell je nejlepší jen v propagaci
No to je jasný že Schell je nejlepší v propagaci ale všichni mu ty keci žerou.Jaký je asi rozdíl mezi Schellem, Aralem ÖMV atd?Prakticky jsou všechny stejné jen jiná firma, jiná reklama.Záleží na Vašem pocitu co jste natankovaly ale je to jen pocit.Osobně však souhlasím z názorem že u slabších vozů typu Fellicia i možá nějaký ten rozdíl je ale nemyslete že z toho máte najednou auto o výkonu dvoulitru!Je fakt že kupovat takové ty levné benziny u "nrznačkových " benzinek je ztráta ale mezi značkovými takové rozdíly nejsou.Ale odolali by ste reklamám na Schell když je jich na každém rohu jak hoven od psů.Hold reklama je hlavní.
neregistrovaný "Leonardo Cupranek"
18. 5. 2004 10:26
Nastaveni
Autor clanku pise, ze senzory klepani jsou nastaveny na maximalne 98 oktanovy benzin.
Neni tedy mozne toto nastaveni upravit pomoci upravy programu (resp. datove mapy) ridici jednotky? Tedy neco podobneho jako chiptuning, v tomto pripade by ale uprava proste nebyla zamerena na predvstriky a plnici tlaky, ale na upravu charakteristiky cidla klepani....
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Martin"
21. 5. 2004 10:13
Re: Nastaveni
No ja si myslim, ze chiptuning je hlavne o potlaceni informaci z cidel klepani, protoze to vidim jako jedinou cesta jak donutit motor mit vetsi predstih a proto vetsi vykon. Pak se jeste da udelat mirne ridsi smes, ale to je risk propaleni pistu a navic je nutne nejak se poprat s Lambda sensorem a emise by byly uplne misto limity.
Jakykoliv chip pro benzinove auto ma u sebe napsano, ze pro plny potencial chipu je nutny N98. O N99 - N100 nikdo nikde nic nepise.
neregistrovaný "eee"
18. 5. 2004 11:55
bez titulku
opakovaně jsem zkoušel rozdíly ve výkonech a spetřebě při tankování Naturalu 95 a 98 a to do vozu Mazda 626 2,0 VTEI.Rozdíl jsem zjistil velmi malý,tak do 1l/100 km.Po dodatečném namontování mech.klimatisace již nebyl pozorovatelný rozdíl žádný.Podle mého názoru je tankování jiného než Naturalu 95 jen vyhazováním peněz(nevyžaduje-li to ovšem výrobce pro některé typy motorů)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Cuxxy"
18. 5. 2004 22:28
Co je senzor klepani?
Nevi nekdo, co je a jak funguje senzor klepani? Muze zabranit poskozeni motoru kvuli pouzit benzinu s prilis nizkym oktanovym cislem? Mam Volvo S40 T4, kde je doporucen BA 98. Chtel bych ale tankovat 95 kvuli cene. Pripadne snizeni vykonu mi nevadi, motor ma udavanych 147 kW, coz pro moje potreby bohate staci, ale v servisu tvrdili, ze pri vysokych tlacich a nizkem oktanovem cisle dochazi k samozapalu a muze byt poskozen motor. Jenze v znackovych servisech jsou sami alibisti, kteri se od doporuceni vyrobce nikdy neodchyli. A jeste, jak poznam (jsem moto ignorant) klepani motoru? Diky za info.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Martin"
21. 5. 2004 10:05
Re: Co je senzor klepani?
Senzor klepani je PIEZZO soucastka namontovana u valcu. (obvykle dve) Ma presne dany utahovaci moment. Pri otresech generuje male elektricke impulzy. Ridici jednotka ma nekolik map vtsrikovani a predstihu. Pokud zjisti, ze motor "klepe" na kratkou dobu snizi predstih (nove motory mozna manipuluji i s delkou vstriku nevim) pokud klepani nepolevi snizi ho dle mapy znovu. (pokud je to mozne). Vysledkem je, ze motor chce mene do otacek a ma mensi vykon.
Protoze ne vsude je N98 v Evrope dostupny, tak vyrobci vytvareji auta na N95/N98 (pokud je N98 vyhodny). Motor to sam pozna. Je nutne vyzkouset jestli snizena spotreba na N98/100km neni vyhodnejsi nez N95/100km. Osobne muzu rict, ze pri rozdilu cen nad 2Kc/litr se uz N98 nevyplati.
Abych se vratil na zacatek. Senzor(y) klepani nemaji moc zastavit motor. Pouze mohou do ECU zapsat chybove hlaseni, ze je detekovano neustale klepani motoru. (Oprava tankovat vyssi oktany)
Audi S4 (2.2Turbo benzin) na kvalitni N95 jezdi naprosto v pohode - netankovat v nejakych JZD o padestnik levneji)
neregistrovaný "Toudy"
22. 5. 2004 23:19
Re: Co je senzor klepani?
Tvoj popis cinnosti senzoru klepania (cidla klepania) bol vcelku spravny. Len jednu drobnost by som dodal - a to, ze benzinovy motor ako taky klepe vzdy. To je jedna z jeho vlastnosti. Podstatne je ako intenzivne. Hlavnym regulacnym parametrom, ktory riadi intenzitu klepania je predstih, ako si spravne uviedol. V podstate cim vacsi predstih, (to znamena ako skoro pred hornou uvratou piesta sviecka odpali valec) tym je vacsia pravdepodobnost, ze to bude klepat. Ono sa to klepanie rata na cykly - ze aky pocet cyklov z urciteho mnozstva-povedzme zo sto- "klepe". A ked sa dostanes na hranicu (ktora je zistena experimentalne-pri takejto hodnote klepania motor mechanicky vydrzi tolko a tolko...) tak riadica jednotka skrati predstih.Klepanie ako fyzikalny jav vlastne zavisi hlavne od dvoch parametrov - a to od vrtania a od tlaku vo valci. Od vrtania preto, lebo cas, za ktory vlastne zmes vo valci zhori = t.j. cas za ktory sa iskra od sviecky dostane az ku stenam valca rastie s rastucim priemerom valca. A od tlaku vo valci preto, lebo cim je vacsi tlak, tak tym je pri konstantom objeme (a to uvazujeme ze v hornej uvrati je) vacsia koncentracia a tedy aj pravdepodobnost, ze dva atomy (palivo + kyslik) budu spolu reagovat, lebo vzdialenosti medzi nimi su mensie a teda aj aktivacna energia ich spolocnej chemickej reakcie je nizsia... S pozdravom
Toudy
neregistrovaný "šťoura"
19. 5. 2004 08:31
laické shrnutí???
91 oktanů - absolutní *(možná do sekačky)
95 oktanů - horší průměr (ještě se dá na to jezdit)
98 oktanů - standart (ts-ts: čistí to taky motor a zvedá výkon???)
100 a více oktanů - lepší průměr (vyplatí se za tu cenu???)
vidím to správně???
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pepek ! Hornet 600"
20. 5. 2004 06:57
???
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ViKILL"
20. 5. 2004 16:38
Suzuki GSXR - 100 oktanů nemusí
Vlastním Suzuki GSXR 600 2001. Z 600 kubíků dělá 122 koní. Běžně tankuju 98 oktanů od Aralu nebo Agipu a jsem naprosto spokojen. Při natankování V-poveru 100 se motor nejen chová tak nějak divně, žádná radost z otáček, ale hlavně se dost citelně přehřívá. Pokud bych ho chtěl i nadále používat, chtělo by to přeprogramovat jinak řídící jednotku a nejlépe do systému přidat pover commander. No prostě jsem v klidu zůstal u výborné 98-čky a nic mi nechybí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Martin"
21. 5. 2004 09:54
bez titulku
Ja slysel zajimavou informaci. V-Power (jakykoliv) ma v sobe nejake dalsi prisady na zlepseni kluznosti. Vysledkem je, ze motor, ktery po tisicich km ma v jednotce naucene informace o vnitrnich odporech atd. se s tim nevyrovna.
Jedina moznost kdy by se to dalo objektivne posoudit je zresetovat ECU a "naucit" ho jezdit primo na dany benzin. Ja mam zkusenosti, ze ani Fiesta 1.25 ani Audi V6 2.8E z benzinu neprofituji. Spis naopak. Fiesta po sjezdu z dalnice mela vonobezky skoro minutu pres 2000ot a i nadale s nimi houpala. Audi houpalo volnobezkami. Nikdy vice V-*. Klasicky N98 odvedl lepsi praci (proti N95) v podobe mirne lepsi spotreby (necely litr/100 ve meste, mimo mesto nic).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Petr"
25. 5. 2004 10:34
dobrá finta jak tahat peníze...
Čím ono to asi bude, že u stojanů s V-Powerem vidím skoro pokaždé takové rachotiny jako jsou Favority, Feldy nebo ještě horší střepy . Jednou jsem si natankoval V-Power omylem a zjistil jsem to až když jsem přemýšlel, proč mi na účtu vyskočila tak vysoká částka... . Na cestě Brno Praha jsem nepocítil ani ten min. rozdíl (tankoval jsem asi 50l, takže nádrž před tím byla skoro na dně).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "V"
26. 5. 2004 19:16
VPR100 do skutru
Ja tankuju Shell VPR100 do skutru a je to zbesilost. Tak velky rozdil mezi N95 a N100 asi nikde jinde nezazijete. Jede to o 8-10km/h vic a daleko lepe to tahne. Kdyz nenajdu Shell a musim tankovat normalni tak je to jako jet na mezku. Takze jedine VPR100 a z padesatky je 125!!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lukas"
12. 6. 2004 21:52
Re: VPR100 do skutru
do padesatky?? Tak to bych to taky mohl nekdy zkusit nalit do skutriku, mam 150, takze by se to mohlo projevit... bylo to znat uz na poprvy?
neregistrovaný "DJ.UFIK"
13. 6. 2004 00:53
95a co kdyz 100?
Hele kucí poradte v tech.mám nasano 95 ale co kdyz tam naleju 100?Muze to mit vliv na motor?nebo na neco jineho?co kdyz tam naleju 91?+/- par oktanu ne?Prosim odpovedi na DJ.UFIK@seznam.cz dik moc hlavne mi nerikejte ze sem vul.Jo mam Twingo 1,2 16V proto se ptam.-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Fitipaldi"
17. 6. 2004 10:52
V-Power
Jezděte na trinitrotoluen nebo dynamit. Okamžitě po prvním natankování se to projeví. Budete překvapeni tím výkonem (bohužel asi jen jednou).
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "centsm"
25. 6. 2004 10:29
Re: V-Power
Dosud nejgeniálnější vyjádření potřeby VPR 100. Gratuluji. Mimochodem, moje čtyřtaktní sekačka na trávu má předepsán benzín o 86 oktanech. Co udělá, když tam dám VPR 100? Neusekne mi nohy?
neregistrovaný "Mirecek"
7. 7. 2004 15:54
Re: V-Power
Absolutní bomba je automobil umýt a naleštit. Když to udělám, tak jede i s obyčejným benzinem 95 Oct. jako raketa. Jó, jsou věci mezi nebem a Zemí.
neregistrovaný "petko"
18. 6. 2004 19:19
nic
neni o nic lepsi nemusia ho vobec nosit
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Pavel"
14. 7. 2004 15:37
Re: nic
Benzin - surovina je vzdycky stejna (ropa). Rozhodna je kvalita ropy (obsah siry...) a jeji zpracovani. Do Cech se dodava ze dvou zpracovatelen, jedna tusim v Rakousku (OMV,...), druha bohuzel nevim (Shell, Agip, Jet, ...). Tim zazrakem jsou prisady, nebo kvalitnejsi zpracovani (V-Power). Takze si myslim, ze neni dobre tankovat u neznackovych pump. Mam diesel, jezdil jsem na "Globus", ted jezdil na OMV ci Jet, a subjektivne je motor pruznejsi, lip jde do otacek, je tissi, a asi i trochu lepsi spotreba.

Co se tyka benzinu, zalezi na tom, jak je motor naladen. Minimalne nejnovejsi motory (pr. BMW V12, FSI u VW - btw. oboji primy vstrik) maji cidla, ktera rozpoznaji kvalitu (oktanovou) benzinu. Kdyz detekuji mene oktanu, nez je k auto predepsano, lehce !snizi! vykon, prave kvuli opotrebeni.

V-Power - zajimave srovnani bylo u motorek (kde je kvalita paliva vic znat). V Power 99+ oproti klasickemu 95 oct. palivu nemel temer zadny rozdil (na brzde i v provozu). Zato V-Power 95 zlepsil prubeh kroutaku, motor byl zivejsi, a mene to zralo. To proto, ze motory v motorkach nejsou ladeny na vic oktanu, a tak potencial viceoktanoveho benzinu nevyuziji. Zato VPower 95 ma prisady, cistici, a zlepsujici spalovani, snizujici tlaky v motoru ... a tak je to znat.

Shell VPower 99+ (resp. dnes 100) je znat nejvice ve vysokootackovych motorech (Civic Type-R, BMW M3, ...), kde ve vysokych otackach kazdy oktan navic znat. U klasickych turbomotoru to nebude tak znat. Zato treba u Subaru STI nebo treba Mysakovi zlepsuje, z obdobneho duvodu, prubeh vykonu ve vysovych otackach.

Takze - podle auta (resp. motoru) zvolte benzin. Do 105 lijte prepaleny olej, do 95 cas od casu VPower 95 pro vycisteni (rika se 1 na 3 klasicke nadrze). V klasickem motoru pouzitim mene oktanu trochu klesne vykon, ale svet se kvuli tomu nezbori. Klasicke turbomotory jsou v pohode (ale motor se vic namaha), a kdo ma na sportaka, at mu da doprat. Clovek taky pije radsi pravy Champagne, kdyz na to ma, a nenici si vnitrnosti prepalenou bramborou.

Mimochodem, kolega chemik mi rikal, ze 100 oktanu je maximum, vic nejde. A ze kdyz tam dam prisadu, redi to koncentraci. Takze 100+ by mela byt hloupost. Treba jen keca
neregistrovaný "bmw"
9. 9. 2006 01:03
Re: Benzin- převzato z BMW fora
S původem paliv v ČR to vypadá následovně. U nás v současnosti vyrábí palivo rafinací z ropy prakticky dva výrobci a to Česká rafinerská s rafinriemy v Kralupech a v Litváku a Paramo v Pardubicích(ti ale dělají jen MN). To z jaké ropy je palivo vyrobeno dnes nikdo neřeší. Musí odpovídat platným normám a tak se také ropa upravuje např. ta ruská odsířením atd. Čepro není výrobce, pouze provozovatel sítě skladů PHM po celé ČR. Dále se k nám dostává mnoho již hotové PHM z okolních zemí Slovenska, Polska, SRN a Rakouska a to jak vlaky tak i v autocisternách. Nakupuje se tam dle momentálních deních cen a dle toho jak daleko je rafinerie v zahraničí od místa dodání. OMV doposud dováží zboží i z rakouska ale i od jinud a nakupuje též od našich rafinerií. Ostatně stejně jako všichni prodejci PHM u nás na trhu. Vše je prostě o ceně. Tudíž pokud nekoupíte PHM přímo na nějakém terminálu v rafinerii je velice problematické určit původ.
Pro příklad: OMV si nakoupí hmotu u Slovnaftu a nechá si ji uskladnit na nějakém terminálu Čepra na Moravě(je to produktovodem nejblíž, produktovod=tlustá roura ve které se dopravuje PHM mezi rafineriemi a sklady). Jenže možnost vybírat tyto uskladněné litry má pochopitelně na všech terminálech(skladech) Čepra po celé ČR. Poté si např. Benzina koupí zboží od České raf. z Kralup a uskladní si ho někde na terminále Čepra v čechách, opět s tím že může zboží vybírat po celé ČR. Tudíž pokud cisterna OMV natankuje hmotu na terminálu Čepra v čechách dotane zboží vyrobené v České raf. i když fyzicky se jim odečte zboží, které nakoupili ve Slovnaftu. To samé se děje když cisterna Benziny vybere PHM na terminálu Čepra na Moravě. Dostane zboží vyrobené ve Slofnaftu, ale fyzicky se jim to odečte z toho co nakoupili v Č.Raf. Děje se tak nebo? dostat hmotu ze slovenska produktovodem až do Čech by bylo velmi nákladné a samozřejmě steně tak i naopak z Čech na Moravu. A v terminálech Čepra jsou produkty rozděleny ve skladovacích nádržích pouze dle druhu(MN,BA95 atd.) a ne dle skladujících firem.
Tudíž prostě Franta Vomáčka z Moravy dostane na Čepru PHM které si třeba nakoupil v Rakousku a uskladnil v Čepru původně Pepa Vohnout, ktrej si ale vybral svoji kvótu na terminále v Čechách kde dostal PHM původně koupené Lojzou Novákem z Č.Raf., které je ovšem již smíchané ve skladovací nádrži Čepra s PHM, ktré si z německa přivezl minulí týden Kája Opička. Pepa Vohnout dodá palivo do čerpačky společnosti XY, v jejíž nádržích je ale již uskladněn zbytek PHM, které bylo dovezeno minulý týden cisternou přímo z terminálu německé rafinerie v Hartmansdorfu, tudíž se obě paliva smíchají. No a teď mi určete od jakého výrobce máte v nádrži vašeho miláčka palivo Rolling Eyes . Dobrej bordel, co Very Happy ? Doufám, že jsem vám systém distribuce PHM v ČR alespoň trochu osvětlil. Tak to prostě funguje.
neregistrovaný "Paur"
25. 8. 2004 12:43
Trochu teorie
Princip funkce snímače klepání je vysvětlený celkem dobře v jiném příspěvku. Jenom dodám, že řídící jednotka má adaptační funkci, t.j. "naučí" se, s jakým snížením předstihu zážehu má v jednotlivých režimech jet, aby regulace nemusela pracovat s velkým zdvihem. Pokud natankujeme benzín s vyšším o.č., chvíli trvá, než se adaptuje na vyšší předstih (pokud je to vůbec možné - maximum je dané základním polem předstihu, regulace ho může pouze snížit). U motorů bez čidla klepání (i starší motory s rozdělovačem) samozřejmě tento princip chybí, takže buď je přínos nulový, nebo je třeba zvětšit předstih, aby byl potenciál paliva využitý. I motory s čidlem klepání jsou nastaveny tak, aby při provozu na předepsané palivo regulovaly předstihy co nejmíň. Samozřejmě různým vlivem výrobních tolerancí, zakarbonování spalovacího prostoru atd. může mít část motorů požadavek na o.č. vyšší nebo nižší. V tom prvním případě se výkon motoru po natankování víceoktanového paliva zvýší, v druhém ne - tam by pomohlo jedině přečipování na vyšší předstihy. Takže i u stejného typu vozu může vysokooktanový benzín výkon na jednom autě zvýšit a na jiném ne. Nikdy ale nemůže uškodit! Teplotní zatížení motoru je totiž paradoxně vyšší při použití nižšího o.č., protože potom je menší předstih a z toho vyplývající vyšší teploty výfukových ventilů, katalyzátoru atd. Všechny druhy benzínu (a vlastně i nafta) mají výhřevnost (=množství energie v 1 litru) téměř stejnou, takže tady jde opravdu jenom o vliv o.č., eventuelně protiúsadových přísad. Zvýšením hranice klepání je možné jet s vyššími předstihy, tím se zvýší Mk a klesne spotřeba (vlivem vyšší účinnosti).
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Geralt"
22. 3. 2005 01:41
Re: Trochu teorie
Jeste k tomu oktanovemu cislu. 100 je nejvetsi hodnota protoze to cislo udava, jak moc je smes třaskavá. Palivo je totiž hlavně směsí 2 látek. Oktanu a ještě jedné (bohužel jsem zapoměl) oktan hoří rovnoměrně, to druhé je třaskavé. oktanové číslo udává procento oktanu ve směsi která bude mít stejnou třaskavost jako použité palivo. tudíž 100 jsme schopni dosáhnout prakticky, více ne.

a z vlastní zkušenosti vím, že pokud jsem Shell VPR99+ nacpal do Simsona tak mel tendenci pri rozjezdu ztracet adhezi predniho kola, (na 95 malem chcipal) jel asi o 10km/h vic mel zhruba o litr/100km mensi spotrebu (z 3,5 na 2,5 proc to se me neptejte) a byl i pres helmu slysitelne tissi. prusvyh byl pri teplotach nad 30°C ve stinu kdy se proste nestihal uchladit. ted ho obcas davam do Gillera Cougar 125 (taky karburator, vzdochem chlazeno ale 4-takt) a rozdíl je ale ne tak markantni. (nejakych 5km/h a asi jen 1/4litru, hlasitost stejna)
neregistrovaný "Michal"
16. 3. 2007 12:15
Toyota Carina II, 1.6, 16V
asi pred rokem mi auto zacalo cukat a pri seslapnuti plynu se dusilo. Uz jsem chtel do servisu a pak mi bylo doporuceno zkuset shell V-power racing. Zajel jsem na pumpu a do nadrze, kde bylo cca 10l jsem vzal 40l + jsem chtel dokoupit aditivum na cisteni motoru za cca 130kc. Pan na pumpe mi to rozmluvil, ze palivo, ktere jsem natankoval jiz tyto prisady obsahuje. Byl jsem na D1, takze uz od pumpy jsem tomu slapal na krk a jel jsem cca 100km. Auto prestalo cukat, volnobezne otacky byly o cca 200 vice, po najeti cca 1500km na stejne palivo motor zacal o poznani lepe tahnout a to mezi 3500 - 4300 otackami. Nyni jezdim na standardni beznim 95 oktanu a jednou za pul roku beru 3 nadrze shell v-power nebo shell v-power racing. Asi se nevyplati na to jezdit porad, protoze 32/l je dost a hlavne si za chvilku zvyknete na vyssi vykon a pak vam prijde, ze to nejede. Ale tech cca 1000 kc rocne navic mi prijde jako dobra cena za udrzbu motoru. Rozdil ve spotrebe jsem nepozoroval, nebot si uzivam vyssi vykon tezsi nohou na plynovem pedalu ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "steve"
14. 5. 2007 12:23
Re: Toyota Carina II, 1.6, 16V
aj mne cukalo, skusal som vsetky mozne prisady a v powery - az nakoniec to bolo v snimaci nasavaneho vzduchu
sranda bola, ze bezna diagnostika to neukazovala

zdravim vsetkych majitelov vw aut, ti urcite vedia o com je rec

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku