Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Vysokotlake axialni cerpadlo? To ma GDI od Mitsubishi rovnez. Vstrikovani presne davky paliva primo do prostoru kolem jiskriste zapalovaci svicky? Rovnez zadna novinka - GDI to uz davno pouziva. 32-bitova RJ (ECU)? Ale jdete, tim se snad jeste dnes nekdo chlubi? Pravda, GDI od MMC (zrejme) nema piezovstrikovace a nepracuje s pilotnimi predvstriky. Ale nejvetsi for na celem tomhle humbuku ("mnoho povyku pro nic") je, ze v Evrope system primeho vstikovani benzinu (at uz jakykoli, resp. od jakekoli firmy) nebude mit zadany efekt, dokud nebude dostupne bezsirnate palivo za prijatelny peniz. Kdyz je totiz v evropskem benzinu 20x vice siry, nez treba v japonskem, pak to stezi muze fungovat a prinaset slibovane afekty v podobe nizsi spotreby a lepsich exhalaci pri soucasnem narustu merneho vykonu!
Pokial viem, tak sucasne a pripravovane europske normy tykajuce sa obsahu siry v palive su na hodnotach prijatelnych pre Otto-motory s priamym vstrekom. V tom teda problem nevidim. Horsie je to uz s tym, o com kazdy mlci, resp. nikto nechce nahlas hovorit - a to ze benzinove motory s priamym vstrekom produkuju znacne mnozstvo pevnych castic. A to je teda problem, lebo napriklad u Otto-motorov s vstrekom do sacieho potrubia nie su vobec legislativne upravene normy pre pevne castice! Dla vyjadreni roznych vyrobcov, ak budu regulovane pevne castice aj u priamovstrekovanych benzinovych motorov, tak to bude znamenat ich smrt. Jenoducho, naklady na vyvoj a vyrobu komplexnych systemov na znicovanie exhalatov nebude chciet nikto niest. Nechajme sa prekvapit...
Mohu se zeptat jaky je zdroj vasi informace?
[odkaz]
Ok beru na vedomi ze "GDI bylo uvedeno v r. 1995", ve vyrobe je ale az od 8/1996 jako modelovy rok 1997.
[odkaz]