Toyota Prius je v prodeji na hlavních evropských trzích, v USA i v Asii a podle posledních informací se připravuje její uvedení na český trh. Co hybridní automobil nabízí běžnému uživateli?
Při takovémto tvaru a zakrytování spodku bych čekal lepší výsledek - cca 0,22 (se zakrytím zadních kol a difuzorem vzadu je možné se dostat na cca 0,20). 0,26 dosahují snad i úplně obyčejně vypadající sedany MB.
Ale abych jen nekritizoval, tak mě osobně připadá výše uvedená cena super nízká. To myslím vážně. Když si uvědomíte jak moc se toto auto odlišuje a jak moc je jiné (složitější) tak už cena pod milion je super. Je také otázkou nakolik je tento projekt ziskový. Podle mě moc ne, ale Toyta si to asi může dovolit a za tu image jí to určitě stojí.
Je to super vozitko, jen kdyby zkusili vymenit zazehovou 1.5 za vznetovou 1.3 s filtrem pevnych castic, tak by snad spotreba jeste klesla, byt emise by byl mozna problem. Jinak k cene, souhlasim s tim, ze jde o doboru cenu za takovy vuz, narozdil od nas je uz v USA nebo UK skupina bonitnich lidi, kteri na to maji chovat se zamerne ekologicky, stavi si ekologicky domy a vubec jejich zivotni naklady jsou mnohem vyssi, ale jsou proste in nebo to povazuji za spravne.
Máš pravdu. Dieselové MB se v USA (ne v Kalifornii. ale v USA) nesmějí prodávat, protože jsou to smraďoši a neplní tamní normy. Jenom tady v Evropě se nás pořád někdo snaží přesvědčit, že emise souvisí se spotřebou a že jsou tudíž u dieselů nižší. Samozřejmě nejsou. Jsou vyšší a především mnohem jedovatější. Ovzduší evropských měst je toho důkazem...........
no jo. přísný limity jsou v celým USA (protože narozdíl od toho, co se nám snaží namluvit zdejší média, tak Američani se chovají velmi ekologicky), ale Kalifornie....je fakt hódně přísná (ostatně byla prvním státem světa s povinným katalyzátorem).
Filtr pevných částic toho moc nezachrání. Porovnej oxidy dusíku Priusu s dieselovou Euro IV (kterou stále ještě většina dieselů není schopná splnit). Rozdíl - 25ti násobek - mluví za vše....... Inu i moderní diesel je pořád smraďoch a do ekologického auta rozhodně nepatří.......
Samozřejmě by šlo o verzi především pro evropu, v USA moc diesely nefrčí, byť se prý VW pokusí prosadt se svým TDI i tam, přece jen cena PHM letí nahoru a plno lidí začne na spotřebu slyšet. Ta nižší spotřeba by za to stála, při tak malé spotřebě by šlo i tak o eko vůz. Jako byl např. svého času i u nás prodávaný VW Golf ECO (lidi se smáli, že to řidiči na křižovatce chcíplo).