Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Kia Picanto na českém trhu a nové ceny vozů Kia

11 komentářů

Bolo by to ok až na ten otáčkomer. To by ich fak nezrujnovalo keby ho tam dali miesto toho gýčového palivomeru.
Ten otackomer tam nieje asi len preto, lebo zobrazeny model je s automatiskou prevodovkou. Myslim ze manual tam ma otackomer
Docela mne pobavila tahle formulace autora článku: "Vzhledem k pořizovací ceně vozu není nepodstatná ani tříletá záruka resp. záruka do 100.000 km." V této souvislosti bych rád dodal, že např. ve srovnávacím testu "nákupních tašek do města" německého AutoBildu Kia Picanto jednoznačně zvítězila, a to se venku prodává o dost dráž než u nás, kde jsou ceny stéle ještě nastaveny především s přihlédnutím ke kupní síle obyvatelstva! V mnohých zemích si totiž Kia už nemusí hrát především na laciný vůz a za svou značku ani původ se nestydí. Běžte se s tím svézt nebo si do toho alespoň sedněte a pochopíte (možná) sami, že v dnešním globalizovaném světě už zavedená klišé dávno přestala platit...
Ta věta nebyla zdaleka míněna tak jak jste ji pochopil.
Záměrem bylo upozornit na velkorysou nabídku, ke které se evropská konkurence dostává jen obtížně a to ještě s pomocí legislativy. Někteří výrobci nabízí rozšířenou záruku proti standardu za několik tisíc Kč, takže záruku 3 r. /100000 km u korejských vozů lze chápat jako další (finanční) bonus. Protože zde jde o jeden z nejlevnějších vozů na trhu bude i částka, kterou byste dali za rozšíření záruky mít větší podíl v % z celkové ceny vozu. Přesně tam ta věta směřovala.
Zaruku 3 roky/100 tis. km alespon ja osobne uz dobrych 10 let neberu jako financni bonus ci dalsi formu slevy, ale jako uplnou samozrejmost. Spise mne desi, ze k ustanoveni dvoulete zarucni doby "dokopala" evropskou konkurenci az evropska legislativa, resp. politika EU v oblasti ochrany spotrebitele. A ze bych si mel za prodlouzenou zaruku jeste priplacet? To nikdy! Podle mne je totiz bud vyrobek dostatecne kvalitni a spolehlivy - pak delsi zaruku nepotrebuji, nebo takovy proste neni - a pak ani prodlouzena zaruka mnoho nezachrani...
Tohle mě zaujalo - s několika výplody korejské značky KIA jsem měl tu čest a můžu potvrdit, že si na laciný vůz skutečně hrát nemusí - on to totiž laciný vůz je, a to se vším všudy! Mluvím zejména o modelech Shuma II a Rio, které jsou technicky i morálně cca 15 - 20 let za konkurencí. Neplatí to pro Sorento, s ostatními nemám zkušenost.
Ostatně jak vážně to KIA myslí se zvyšováním své prestiže myslí, je dobře vidět na jejich chodovském "paláci", architektonicky patřícím do zlatých socialistických panelákových 80. let a zdatně konkurujícím obdobným objektům firem typu Lada či Dacia.
Vy jste s nějakou Kiou někdy jezdil? Pokud ano, tak by mě zajímal váš názor na úroveň toho auta.
Ano, s Kiou Clarus 2,0. Jestli znáte Mazdu 626, tak je to to samé, bohužel i s jejími nedostatky (např. třetí rychlostní stupeň není položen přímo proti čtvrtému, ale trochu bokem, takže to chce trochu zvyku). Na druhé straně ta Kia má lépe naladěnou zadní nápravu (byť opět stejné konstrukce, jako Mazda 626), takže lépe sedí v rychle projížděných zatáčkách a není tak citlivá na změny zatížení. Předchůdce Shumy (teď mi vypadlo jméno) byl splácaninou konstrukčních prvků Mazdy 323 a Forda Escorta - bohužel z každého ze jmenovaných vozů převzal ty horší stránky. Shumu II ani Rio neznám, s žádným jsem nejel, jen v Riu seděl, a to je dost bída. Magentis je vlastně Mitsubishi Galant (dobrá volba), Opirus má podle mého názoru cosi společného s Mitsubishi Sigmou. Mají ještě jedno "menší MPV" (5, 6 či 7 míst - název mi opět vypadl), což je dosti zprzněná verze původního Mitsubishi Space Wagonu (který jsem vlastnil). Ovšem Picanto a Sorento (na Sorento se v Rakousku čeká min. 8 měsíců), to je úplně jiné kafe! Jinak by si auta pod zn. Kia zřejmě např. renomovaný vídeňský prodejde Mercedesů a Hond nedovolil nabízet ve stejném show-room(u)...
To pred Shumou sa volalo Sephia
Ešte by som doplnil model Pride, čo je viac menej identická Mazda 121 cca generácie dozadu...
Takže autá s dobrou ale nie práve modernou technológiou - niečo ako 1.6/55kW motor vo Felde .
O nových modeloch to už neplatí, skôr sa dá najsť podobnosť medzi Sorentom a Mazdou 3 (aj v parametroch motorov)...
Skôr ako ma začnete biť, odvolávam, nie Sorento ale CERATO.
je lacine ale i kvalitne. fabia ma problem!
tos ve vnitr to vypada o dost lip nez ten muj favorit,aspon ze mam otackomer k dobru.