Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Toyota Prius (1. díl): Hybrid Synergy Drive

29 komentářů

supr kára. rozhodně lepší než turbodiesel.
Prius je vybaven systémem, který je schopen sám zaparkovat do řady stojících vozů.(v Evropě se to nebude v nabídce) Jinak design nic moc, ale jinak je to skvěle vybavené auto. Trochu bych se bál situace, když se něco stane s elektronikou toho vozu. Asi to nebude levné opravit!!!!
Model Prius je po Lexusech nejméně poruchovým vozem od Toyoty (J.D.Power VDS). jinak model, co sám parkuje je možné nechat si individuálně dovézt z USA.
jo a nějakej Chorche mi vždycky v televizi před Autosalonem vnucuje něco na hubnutí. to asi nebudeš ty?
jak nic moc?! tohle auto je nádherný! mít tolik peněz na auto, tak se vůbec nerozmejšlim. osobně mě teda uchvátilo. 'se pro srovnání podívejte, co se dělá v evropě..
>Prius je vybaven systémem, který je schopen sám zaparkovat do řady stojících vozů.
Musim Vas zklamat - Prius zadnym takovym systemem vybaven neni.
Dědek Piech a spol. nás přece přesvědčili, že nevýkonější, nejúspornější, nejekologičtější, nejspolehlivější a vůbec nejlepší je TDI. Hloupí Japonci by se měli nejdříve učit u dědka Piecha a nepouštět se do komplikovaných nesmyslů.
tak teď si nejsem jist, zda to byl vtip nebo míněno vážně. každopádně rakovinotvorné TDI bych rozhodně nenazval ekologickým. je obestavěnej různejma tlumicíma hmotama jak černobyl
no měl to být vtip no. Příště se snad polepším
to ne. já si budu muset vylepšit smysl pro humor. jenže už jsem tady četl divnější věci míněný vážně...
Na elektriku mají jezdit tramvaje a ne auta. Je to hnus.
Jo az na to, ze niektore auta ne elektriku (vacsinou sa jedna o prototypy, ale plne funkcne) dosahuju lepsie jazdne a technicke parametre, ako klasicke takze, len sa velmi ... ,lebo mozno prave tvoje deti sa na niecom takom budu vozit a ked im ukazes svoju staru neekologivku karu tak si len budu klepkat na celo 😊)))
je to náhodnou krásně ekologický a hlavně dojdou penízky arabům
Tohle je budoucnost tímhle směrem se budou za pár let ubírat všichni. Aspoň si to myslím
Je jen skoda že další automobilky se do seriové výroby podobných projektů moc nehrnou. Možná by se nad tím mohly zamyslet taky legislativci a nákup podobných, ekologických aut zvýhodnit.
Už se těsím na první velký srovnávací test rodiných aut s Hybridním pohonem proti autům s pohonem na vodík. Zdá se že Toyota si uz svůj směr vybrala
No nechci vám kazit nadšení a ovace pro Toytotu, na druhou stranu radostná zpráva, že se o tyto technologie zajímají i jiní a déle. HONDA totiž se svými hybridními motory IMA už řadu let vyhrává ve své kategorii v hodnocení The Best Engine Of The Year. Takže jenom pro doplnění a držme jim palce, budoucnost je opravdu ve vodíku, potažmo elektrice!
Především akumulátor NIMH má omezenou životnost - to všichni znáte z mobilů, takže je zapotřebí si položit otázku, kolik bude stát nový akumulátor o hmotnosti 39 kg, když ten do mobilu stojí 1500 Kč ? Jaká bude životnost takového akumulátoru, zejména mnohem více namáhaného - velký odběr se střídá s nabíjením při každém brzdění, přičemž NIMH akumulátory mají obvykle životnost jen okolo 500 cyklů ? Asi nebudu daleko od reality, že akumulátor bude stát nejméně 20000 kč a bude ho při běžném provozu automobilu (40 - 50 tisíc Km ročně) třeba měnit každých 9 měsíců. Výsledek? Děkuju nechci - raději si nechám své TDI.
Projektovaná životnost baterie je 240 000 km.
Myslim si ze srovanvas nesrovnatelne-NIMH jsou v pohode pokud pouzivas spravnou nabijecku (rizenou procesorem) a ne kdyz to nabijis jak chces, kdy chces a jak dlouho chces. NIMH vydrzi dyl nez LiPol a pod. a v takovem aute se vymakane nabijeni da predpokladat.
Jo a baterii do mobilu sezenes tak za 500kc.
mno 500 je taky dost drahy, ja kupoval tusim na mobilhouse.cz do svy N 3310 asi za 300 ...
to zatial nieje a ani nemoze byt auto pre siroke vrstvy. Preto si ani nemyslim ze zatial bude udrzba lacna. Ale topto auto si nekupi niekto kto uvazuje o Fabii alebo Octavii. aj ked je velkostne priblizne ako Octavia cena bude ovela vyssia. To je auto pre uvedomelych ludi ktorym nieje lahostajne zivotne prostredie, a ktori na to maju peniaze. Mozno o 15 rokov to uz bude ine a ceny takych aut klesnu, ale zatial sa nemozu porovnavat ceny s obycajnymi autami - a to momentalne ani nieje ciel
Koupil jsem Prius pred dvema tydny, tady v USA je podstatne levnejsi nez v Evrope. Zatim mam na nem 1,500 mil, spotreba cca 4.7l / 100 km (48.5 MPG)

Tajemstvi dlouhe zivotnosti baterii pouzitych v Priusu spociva v tom ze ze jednotka neni nikdy vybita na mene nez 80 procent kapacity. Takze baterie se vybiji / nabiji pouze v prostoru asi patnacti procent celkove kapacity.

Kdyby se baterie plne vybijela a nabijela, musela by byt menena kazdych asi 20,000 mil. Zaruka na baterii je 8 let nebo 100,000 mil, co vyprsi drive.
Prozraďte kolik to bude stát u nás?
Někde bylo psáno, že cena bude jako u dobře vybaveného Avensisu. tj. cena cca do 1 mil kč.
To určitě ne. V Německu se prodává za cca. 25 tis. EUR, tj. necelých 800 tis. Kč vč. DPH při individuálním dovozu. U nás nebude určitě dražší.
Spoustu přispěvovatelů zřejmně nečetla celej článek, protože jinak by tady nesrovnávali TDI, nespílali arabům jak si můžou s ropou trhnout a podobný bludy co zde někteří vypotili. Ona totiž kombinovaná spotřeba činí 4,3 litry na sto km.Kdo si myslí, že se v motoru spaluje místo benzínu či nafty voda se plete.
Alternativní zdroje budou v budoucnu určitě muset přijít , protože ropa cirka do padesáti let dojde , ale nemyslím si , že tohle je ta zprávná cesta.Kdyby se tolik neplýtvalo finančními zdroji na honění teroristů ve světě , ale podporovaly se celosvětové vědecké skupiny a dostávali by peníze na vívoj , již dávno by naše auta jezdila třeba na vodu.Jenže zatím to vypadá tak , že s poslední kapkou ropy se lidé vrátí ke koním a pomaloučku do středověku a dál a dál do minulosti , až úplně zaniknem , což by bylo vůči jiným živočichům fér..
predstavte si, ze by vsetky auta boli taketo hybridy! paneboze zmiluj se