Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Motory V12 (2. díl): Mercedes+Maybach

30 komentářů

Opět super článek!
Při 1000 ot./min je možno využít 570 Nm, o 500 ot/min výše hodnota vzroste na 830 Nm!
Fantazie, to bych chtel mit ve svem raketoplanu 😄
Spotřeba měst👋mimo měst👋kombinovaná : 23/14/10 litrů - to je fakt nářez, možná to "kombinuje" stavy jede/nejede, pak těch 10 litrů je reálná hodnota 😉))
pěkný článek.děkuji!
Motory super, ale ještě by to mohli doladit v F1.
Opět skvělý článek, prostě bomba! Ještě bych se chtěl zeptat, zda-li by nemohl vyjít jeden článeček o převodovkách, které přenášejí vysoké kroutící momenty? 😄
To je jednoduche, kamiony musej prenaset az o 800Nm (max.az o 1400Nm navic) vice nez je "magicka" hranice 1000Nm. A nalozene byvaj nekdy az o 46 tun tezsi nez jsou tyto Mercedesy. Co to muze delat s takovym rozjezdem do vrchu asi? Takze ono to zase neni az takova veda. Zvlast kdyz MB dela i kamiony. Spis by me zajimala pruznost od 100km/hod.vyse, treba 120-160 by byl zajimavej udaj. Moc konkurentu nemaj, protoze kdo by delal preplnovanou V12?? To je opravdu nadluxus pro uebermensche.
Ježiši - to se ví že je to věda - mimochodem převodovka v náklaďáku váží 5x tolik (tipuju) jako v osobáku.
Hmm přeplňovanej motor umí udělat každá automobilka, by mě zajímalo kdyby se nějaká Japonská (Honda,Mazda,Mittsubishi.....) automobilka rozhodla evropě ukázat co by uměl jejich V12 ale to by nemusela býti omezována limitem 300hp. Když někdo atmosféricky dokáže vytáhnout z 3.5V6 300k a to ještě kůli předpisům musí být pouze na 300k podle údajů ma dávat 400k tak jak by asi vypadal zminovaný 6litr V12.
Na co tam je asi treba protiprokluz??? No omezuje tocivy moment a vykon prece. Kdyby si nekdo dal tu praci a zmeril ubytek vykonu treba na 1 stupen oproti standartni krivce, tipuju, ze motor by byl kroceny minim.o 40% od x-tych otacek! To uz na 5 ci 6 tam jde cely vykon. To je uloha modernich hlidacich systemu mimojiny. 4x4 - z mereni vyplyvalo, ze auta zrychlovala 0-50km/hod.temer 2xrychleji nez s jednou pohanenou napravou. Naopak ve vyssich rychlostech se projevuji ztraty ve vykonu. Jednoduche a logicke.
No, uprimne receno, bez preplnovani by byly ty auta zrejme slaba a lina.
A jak jsem rikal, prevodovka, ktera umi prenest az 2400Nm na max.hmotnost 48 tun (zrejme asi neumite cist) je veda a to je u me PREVODOVKA. Tim nepopiram, ze Mercedes je snad neumi. Ted budu hadat - tyhle koraby se nedodavaji s primo razenou ale hydrodynamickou, ze? Hydrodynamicka je dle meho nazoru jedina, ktera je schopna bez vetsich uprav pracovat pod timhle motorem.
Ona to zase taková věda není spočítat převodovku nad 2000Nm, když se ví jak na to. Dělal jsem projekt převodovky a ta měla přenášet až 2800Nm!
Nechápu, proč by suchá třecí spojky nebyla spchopna přenést to co hydrodynamický měnič?! V moderních hydro spojkách se používají i prvky suché spojky aby se odstranily její nevýhody!
Nejsem technik. Mluvil jsem o hydro prevodovce, kde - zjednodusene- proti sobe rotuji ozubena kola aniz by byla spojena - dava je do pohybu proudeni jakesi kapaliny okolo. Kapalina je zanedbatelne stacitelna, takze prenasi vykon trochu citliveji nez klas.spojeni, je to tak, ne?
Mas pravdu. Myslel jsem jenom, ze se sila prevede kultivovaneji, bez velikych razu, hladceji. Ale fascinuje mne, jak maly kousek nejake stagle rozhyba poradne tezkej kus nakladaku a pritom se pres nej prenasi obr sila vic nez priznivci MB, ktery sou v transu z 1000Nm a zasnou nad mysterii prevodovky. Oni ale nezasnou, ze daleko vetsi sila se prenasi treba v 1000konovym Veyronu nebo v jinych silnych karach. zachvili budou v haji z toho, ze asi budou standartne nabizet system 4 wheel, patentovany. Vsichni asi vite, co znamena slovo wheel...doslova...
No, aspon se zacalo poradne diskutovatSou tu nejaky nezodpovezeny dotazy (nahore i dole), chce to ted nekoho, kdo tomu opravdu rozumi. Co je s DSG spatneho???
Nevím, co by mělo být na DSG (direct shift gear) převodovce za problém s přenosem točivého momentu. Na téhle převodovce není nic "převratného". Výchází ze 3 hřídelové převodovky a krom jedné spojky tam jsou použity dvě aby mohlo být umožněno řazení pod zatížením. To, že má Audi problémy s přenosem vyšších toč. momentů bych považoval za kec.
Co se týče toho hydro měniče, tak máte ve směs pravdu s tím rozdílem, že nerotují proti sobě ozubená kola,ale lopatky turbíny a čerpadla a vlivem tečných napětí v hydraulickém oleji se energie přenáší na lop. čerpadla->turbína a čerpadlo se samozřejmě točí v souhlasném směru. To co píšu je popsáno velmi zjednodušeně. Ale v principu to takhle je.
OK. Netvrdím, že s tím má nebo nemá problémy, ale proč v oficiálních údajích o DSGčku je 350Nm max? To je mi divny a asi na to neco bude, taxe holt blbe ptam.
Když Audi udává, že je schopna přenést 350Nm, tak to bude pravda. Vtip je v tom, že při návrhu spojky se mimo jiné vychází z toho jaký max. toč. moment má spojka přenášet. Bylo by nelogické dávat k motoru spoju, která přenese 700Nm, když motor dá nejvíce 200Nm. Spoří se tím především peníze neboť ty jsou alfou a omegou aut. průmyslu. Potažmo se tím tvoří i koncová cena automobilu,protože když použiju spojku takovýho výkonu, tak musím zase více dimenzovat jiné součásti jako např. vypínací ústrojí neboť morna mi říká,že síla kterou řidič působí nohou na spojkový pedál nesmí přesáhnou 190N, tj. cca 19kg!
Tak jo, díky moc. Asi jo to ten pravej důvod. Ale jako výrobce bych t neuváděl, tam kde nemusím. 😄
Precet jsem si ten clanek opet. Je tam vskutku automat. Proc se do takhle silnejch aut dava jen automat??? Ma to nejaky duvod?
MB ti svy 12Valy ale poradne dopuje, snad mu to neublizi na zivotnosti. Asi bych nedokazal rozpoznat, co je pod kapotou, jestli V8 nebo V10-V12. Dle meho nazoru je V8 final stop.
Důvodů proč je používají může být několik. A to že tahle spojka svojí konstrukcí ještě zvyšuje toč. moment motoru, pak jak jste psal, umožnuje měkký rozjezd automobilu a především tlumí torzní kmity motoru.
Podle mě je V8 vrchol blaha. Ale V10-12-16 se dělají pro ty, co nevědí co s penězma a mohli machrovat že mají 16 válců a ne nějakých uslintaných 8. Tito lidé tvoří nezanedbatelnou část trhu na kterou se MB také orientuje.
Vazeni, nevim, proc tu probiha tak zbytecne vasniva debata na tema prevodovky. Kdo umi, ten umi, tak to nechte na nich. Ja jen muzu rict, ze jsem cetl interni Mercedes data z vyvojovych testu modelu CL 65 AMG a tam se potykali s jinymi problemy, nez s moznostmi prevodovky. Ten motor mel uplne puvodne dokonce skoro 1250 N.m., ale likvidovalo to poloosy, proste nevydrzely. Zdalo se mi to divny, spis by podle me sli kola do prokluzu nez aby praskla poloosa, ale data z telemetrie hovorila jasne... Jestli o tom nekdo neco vite vic, sem s tim!
No tak si vzpomen na Dakar jak obema Tatram praskly predni poloosy. Loprais ma neco pres 3000Nm a Tomecek lehce pod. Pokud se auto vyhrabavalo z pisku, tak enormni cast sily sla na prave predni napravu. No a ta se pak prekroutila. Tak si nejak dovedu vysvetlit problem s poloosou.
Dobře. Tak věřím všem zůčastněným v diskuzi (děkuji), že lze vyrobit převodovku, která přenese v podstatě lib. kroutící moment. Ale asi tam někde háček bude. Tedy proč Audiňácká DSG je schopna přenést pouze 350Nm, když to je krouťák vyspělýho turbodieselu? Nevíte někdo, prosím.
ja vim - protoze ma naskok diky technice
Ab Sommer 2004 wird die 232.000 EUR teure CLK-DTM Straßenversion ausgeliefert. Sie besitzt den 5,5 Liter großen V8-Kompressor mit 580 PS.
parádní výkony jak je u MB zvykem, ale kde na to mám brát korunky??
To je celkem vtipny, srovnavat Enzo s tirakem....k clankum, ktere opevuji tyto "dokonale" motory jen jeden dotaz: k cemu to jako vsechno je? Ke zvyseni osobniho ega? K lecbe mindraku nad velikosti penisu majitele? Ke zduvodneni, proc nema auto stat pul milionu ale pet? Dyt tomu Maybachu na normalni silnici nalozi kazda 147 za par slupek....mozna i v nafte! Zkusil jste si nekdo se s timhle dvouapultunovym "skvostem" trefit do zatacky? A co - podarilo....? Ani ne, co? Ja jsem teda mel jenom tu cest s AMG E 55 (500 koni) a zbytecnejsi auto jsem jeste nevidel! Skoda, ze se v Moste nedokazalo ani priblizit casu malyho SLK s kompresorem a to je zavodni okruh....na silnici by asi bylo lepsi vystoupit a honit toho mrnouse pesky....
Tvůj nick HOVOŘÍ ZA VŠE!!
Mas abs. pravdu! Tahle auta, ale nejsou prioritne delany na okruh. Jsou na reprezntaci. Ceho, at si kazdy zvoli sam. Jasne ze kazdy auto do 1t s 400k pojezdi vsechny tyhle 12 valce, ale o to nikomu nejde. Se 147 prezident jezdit nemuze, i kdyz by Chodkovi sady projel o 5s rychleji.
Proč jenom tříventilová technika ?