Maxima - 823 tisíc za dvoulitr v základní výbavě
podle zběžného pohledu do ceníku nemá lepší výbavu než Audi, která je navíc horkou novinkou a v základu nabízí také dvoulitr, ale drahé TDI o stejném výkonu, jako Maxima 2,0 i, a podstatně větším kroutícím momentu
proti Maximě vidím navíc douzónovou automatickou klimatizaci (Maxima manuální) a ESP (o tom není v ceníku Nissanu ani slovo)
v téhle optice mi cena nové Audi zase nepřipadne tak zlodějská, nebo jsem něco podstatného přehlédl?
přehlédl jsi minimálně 2 věci. akční cena Maximy QX byla opravdu jeden čas pouhých 750 000 Kč. navíc onen motor 2,0 kterým disponuje Maxima je šestiválec a ne nějaký německý chrochtáč. pochybuju, že Audi má ve výbavě tolik věcí navíc (i když několik navíc určitě ano), že to ospravedlní cenu o 300 000 vyšší
Ok, Maxima už je na trhu docela dlouho, uvidíme, jestli i nová generace, která se jistě ukáže zanedlouho, bude nabízena za tak příznivé ceny. Od svatby Nissanu s Renaultem se zejména v Nissanu dějí věci nevídané.
Máš pravdu, v Maximě je skutečně velmi dobrý šestiválec, ale ten německý chrochtáč se kultivovaností projevu rychle blíží víceválcovým motorům (třeba v nové oktávce se chová velmi ukázněně), to vše při dostatečném kroutícím momentu (to se o dvoulitru v Maximě nedá říct ani při nejlepší vůli) a vůbec nemluvím o spotřebě. Navíc je to hodně drahý motor, kdyby Audi vyráběla obdobný agregát (konvenční zážehový dvoulitr, byť víceválec, bez drahých moderních technologií) a nehledě na blížící se Euro IV ho do nové A6 zamontovala, jistě by se cena dostala ještě níž. Podle mě jde ten rozdíl v ceně z větší části na vrub motoru a zbytek auta je de facto k mání za srovnatelné peníze.
no ještě jsem zapomněl napsat, že je celohliníkový. což dnes už taková rarita není, ale v době uvedení na trh byla.
kultivovanost dieselů....no podívej, možná není slyšet uvnitř auta díky utlumení, ale když kolem mě jede krokem turbodiesel nejmodernější konstrukce tak ten traktor prostě slyším.....benzín je benzín. v rodině máme Dodge Grand Caravan 3,3 V6. při jízdě na dálnici ti klesne spotřeba na 8 litrů a je super živý. kdežto konkurenčímu evropskému libovolnému MPV 1,9 turbodiesel spotřeba na dálnici na 8 litrů naopak vzroste a navíc jede auto zposledního dechu a do kopce už zrychlovat nedokáže.....jasně ve městě diesel klesne na 6 a benzín 3,3 V6 vyleze nad 14. ale diesely mají mnohem dražší servisní prohlídky. a navíc nafta stojí už jen o korunu méně. přidášli o několik desítek tisíc vyšší pořizovací cenu dieselu, tak se ti do 4 let investice do dieselu nevrátí (pokud nejsi taxikář) a potom už podnikatel kupuje nový auto na odpis....takže diesel nemá šanci.
Kdyz srovnas vybavy, tak se do tech zhruba 200 000 vejdes. Priznejme si, chteli byste starsi maximu nebo novou a6?
Toto je nejdulezitejsi vybava, tak mi zkus totez napsat pro maximu:
ABS
airbag řidiče a spolujezdce
airbag pro hlavu SIDEGUARD včetně bočních airbagů vpředu
automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany
dálkově ovládané centrální zamykání
dešťový senzor
elektrické ovládání oken vpředu i vzadu
ESP - elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu
imobilizér
kola hliníková litá, 9ramenný design, velikost 7Jx16, s pneumatikami 205/60 R 16 (pro model 103 kW a 130 kW)
kožený čtyřramenný volant
mlhové světlomety
Multi-Media-Interface basic plus včetně integrovaného rádia Concert, deseti reproduktorů a přehrávače CD
servotronic
vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče
ukazatel venkovní teploty
tak s tím lepším motorem si mě fakt dostal. motory V6 z Maximy pravidelně vyhrávají nejprestižnější americké ceny ve své zdvihové kategorii. navíc patří k prvním motorům, které byly celohliníkové!
Myslel jsem ten zakladni, vis? Nechapu, proc porad pocitas s tou akcni cenou. Nicmene ti nic nebrani, aby sis tu svoji maximu koupil. Ja ti ji zavidet nebudu...
no jo. jenže i základní 2,0 litru je onen hliníkový šestiválec (!, tak malý šestiválec má už jen Lexus IS, Jaguar X-type má 2,1), což je jen verze se sníženým obsahem onoho slavného amerického 3,5 litru, který vyhrává, co může.
jak muze nekdo srovnavat maximu s novou A6?!?! a proc vubec srovnavat nejlevnejsi verzi? za svuj zivot sem videl jenom 2 A6 aktualni generace se ctyrma valcema, teda ty oznaceny. vsichni si kupujou 2,8 nebo 2,5 TDi tak co resit. a kam se ten vrak z dalnyho vychodu hrabe na Quatrro, DSG, a podobny vychytavky? a argument ze meri taky pres 4,9 metru. ted sem videl nekde stat starou rezavou modrou avii a ta byla dlouha aspon 8! a byla tam cedule: dam za odvoz. a to je cena co? kdyz chcete srovnavat novou A6 tak s BMW 5 nebo MB E-klass a ne z plechovkama z dalnyho vychodu. snad se audi vytahne i s kupatkem schopnym konkurovat 645 Ci a CLK
až jsem se divil, jak se vás na mě sesypalo málo....asi to bude tím, že jsou prázdniny a tak všichni venku leštíte tuningovaný VW Golf předminulý generace....jeden takovej bydlí blok ode mně a asi je taky pryč....máš ale pravdu, srovnávat vysoce kvalitní japonská auta s takovýma výškrabkama z hitorie motorismu je fakt nemožné.
Nechapu, proc spojujes nejaky debilky s vytunenejma golfama s priznivcema audi... Ono automaticky neznamena, ze audinar je taky lidovkar. Stejne jako ze audi je jen drazsi vw apod. No a kolega nize mi usetril praci, takze doufam, ze uz to konecne pochopis. No a kdyz ne, tak nevadi, my ti tu maximu zavidet opravdu nebudeme.
Co je to tady zase za diskuzi?
Nezlobte se na me, ale srovnavat maximu s a6, to je trochu zvlastni. Maxima urcite neni spatny auto, ale a6 konkuruje pouze cenou (zdanlive) a mozna tou spolehlivosti (to nevime). Maxima nabizi pouze dva motory (zadny diesel), 4stupnovy automat, neni moznost pohonu 4x4, je v ni mnohem mene mista, mensi kurf atd. atd. A to nemluvim o jizdnich vlastnostech. Navic neni mozne dokoupit spoustu "luxusnich" prvku vybavy, coz prave odlisuje luxusni znacku od normalni, ale dobre, to vynechme.
1. Motory: 1 100 000 za V6 2.4 130 kW/230 Nm pri 3000, oproti 800 000 za V6 2.0 103/179 pri 4000; 6-stupnovka oproti 5
rozdil tech tvejch 300 000
2. Vybava: oproti a6 maxima NEMA auto klimatizaci (natoz dvouzonovou), palubni pocitac, hlavove airbagy, destovy senzor, ESP, R 16 kola, uzaverku diferencialu, promenlivy posilovac, elekromechanikou brzdu, ani mlhovky.
Myslis, ze to nestaci na 300 000? A to nemyslim pouze vybavu, ale i predtim uvedene rozdily, ktere maxima vubec nenabizi.
nevím, jestli si vůbec někdy viděl Maximu v reálu, ale na předních i zadních sedadlech nabízí výrazně víc prostoru než A6. takže fakt nevím, odkud máš, že A6 je prostornější.
na diesely z vysoka kašlu.
a věta, že možná konkuruje Ašestce spolehlivostí a do závorky ještě napíšeš, že to není jisté....to už je fakt k smíchu přečti si někdy JD Power VDS.
Tak za prve se podivej na rozmery, a6 nabizi alespon vzadu vice mista, o kufru nemluve. Vepredu mozna, to zjistovat nebudu.
2. Nesrovnaval jsem diesly a 3. jak se muzu podivat do tech tvejch slavnejch tabulek, kdyz se a6 jeste pomalu ani neprodava.
je to velký rozdíl (hlavně v poruchovosti Primery a Maximy). protože v letech, kdy ještě Maximu do TUV zařazovaly, byla v té druhé věkové kategorii (myslím že je to 4-5 let) druhá hned za Toyotou Starlet!
luxusní auto v Německu s nejvyšší spokojeností zákazníků(2002):
[odkaz]
celkové hodnocení počtu poruch vozů jednotlivých značek za první 4 roky provozu za rok 2003:
[odkaz]
nissam maxima je spolu s toyotou camry a avalon nejméně poruchovým autem ve vyšší střední třídě za rok 2000:
[odkaz]
Jasne, souhlasim, ze bude asi mene poruchova, ale u takovyho auta to urcite neni ten nejdulezitejsi aspekt a 90 % zakazniku si to asi neuvedomi. Co se tyce toho mista, tak bych se shodnul na tom, ze to bude podobne, nekde mene, nekde vice.
Takze abychom to shrnuli, maxima je lepsi akorat v te spolehlivosti a mozna i nekde v rozmerech. Cena je po dorovnani velmi slabe vybavy temer shodna, a6 nabizi silnejsi motor a muzu si doobjednat spoustu dalsich prvku vybavy, coz take vetsinou tak byva, protoze v zakladu se tato auta vetsinou nekupuji. Takze pokud nekdo chce malo vybavy za nizsi cenu, pujde do maximy. A urcite se taci najdou, ale kdyz se podivam na prodeje, tak jich mnoho neni.
jasně. určitě dodatečnou výbavou můžeš A6 posunout na mnohem vyšší úroveň, než kde je evropská Maxima. ale já osobně vidím po Praze jezdit mnoho A6 s 1,9TDI a v základní výbavě. ale tvoje přesvědčení ti neberu. nejdůležitější je stejně, aby si každý koupil to, po čem touží a pak spíš nevidí nedostatky a je šťasten a to je hlavní.(viz index spokojenosti zákazníků škodovek je nejvyšší hned po Toyotě:-) )
měj se.