Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Octavia proti všem. Co lze koupit za 425.000,-Kč?

Mám 425.000,- Kč a chci auto. Pro někoho jasná volba, pro druhého obtížný úkol. Prošli jsme ceníky, které zveřejňují dovozci na svých internetových stránkách a sestavili základní přehled toho, co lze za 425.000,-Kč koupit.
Zpět na článek
31. 3. 2004 10:03
neregistrovaný "cello"
31. 3. 2004 11:10
neregistrovaný "Alesi"
17. 5. 2004 11:45
neregistrovaný "alien"
31. 3. 2004 12:43
neregistrovaný "Johny Ferpo"
31. 3. 2004 13:06
neregistrovaný "Baron"
31. 3. 2004 14:11
neregistrovaný "Baldi"
31. 3. 2004 15:07
neregistrovaný "W"
31. 3. 2004 15:33
neregistrovaný "černé září"
31. 3. 2004 21:45
neregistrovaný "Brázdič"
1. 4. 2004 14:47
neregistrovaný "doubt"
2. 4. 2004 07:43
neregistrovaný "anonym"
1. 4. 2004 13:14
neregistrovaný "Lubos"
1. 4. 2004 14:51
neregistrovaný "doubt"
16. 4. 2004 21:33
neregistrovaný "Johny Ferpo"
7. 4. 2004 17:41
neregistrovaný "Dalibor"
31. 3. 2004 13:18
neregistrovaný "didi"
31. 3. 2004 13:56
neregistrovaný "lonestarstate"
31. 3. 2004 17:39
neregistrovaný "MiraX"
1. 4. 2004 21:04
neregistrovaný "Houmles"
31. 3. 2004 15:12
neregistrovaný "anonym"
31. 3. 2004 15:18
neregistrovaný "Milan"
31. 3. 2004 17:22
neregistrovaný "MiraX"
31. 3. 2004 17:22
neregistrovaný "lonestarstate"
2. 4. 2004 07:48
neregistrovaný "anonym"
31. 3. 2004 17:23
neregistrovaný "MiraX"
1. 4. 2004 13:20
neregistrovaný "Skyline"
2. 4. 2004 12:10
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
1. 4. 2004 13:53
neregistrovaný "Skyline"
1. 4. 2004 22:25
neregistrovaný "Pavel"
1. 4. 2004 23:01
neregistrovaný "Stimulator"
2. 4. 2004 07:53
neregistrovaný "anonym"
2. 4. 2004 09:03
neregistrovaný "Skyline"
2. 4. 2004 12:19
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
1. 4. 2004 22:30
neregistrovaný "Stimulator"
1. 4. 2004 22:47
neregistrovaný "Stimulator"
neregistrovaný "cello"
31. 3. 2004 10:03
bez titulku
co z toho vyplývá...??? Mazda 3!!!!!!!!!!!!!! Má hodně argumentů proti nadpisu "Octavia proti všem...".... Asi jedno z nejlepších aut na trhu v dané třídě...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Alesi"
31. 3. 2004 11:10
Re: bez titulku
Me se 3jka v hatchbacku moc nelibi. navic ta 1,4 na dnesek nic moc. Ale podvozek je dobrej :)
neregistrovaný "alien"
17. 5. 2004 11:45
Re: bez titulku
no myslim ze mazda bude mit urcite drazsi nahradni dily a urcite nema takovej zavazadlovej prostor jako octavia.
neregistrovaný "Johny Ferpo"
31. 3. 2004 12:43
Bez titulku
Stále je mi divné,že se pořád zapomíná při srovnávání jak na internetu,tak na teletextu ČT či v řadě časopisů na Toyotu (Corrola).
Je to jedno z nejlepších aut v této kategorii jak po stránce morotové,tak
vybavení,kvality,bezpečnosti.Možná,že součastný design není úplně nejlepší,ale v ostatním je určitě na jednom (ne-li prvním) z prvních míst.
A cena je v porovnání s ostatními značkami v součastnosti více než konkurence schopná.Od zavedení nového modelu Corroly zatím nepředvedla žádná jiná značka nic nového či převratného.
Čekám na vaše reakce.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "Baron"
31. 3. 2004 13:06
Re: Bez titulku
Súhlasím s tebou, a takisto sa zabúda aj na Nissan Almera. Myslím, keď sa do výberu dostala Elantra, tak by si to zaslúžila aj Almera.
neregistrovaný "Baldi"
31. 3. 2004 14:11
Re: Bez titulku
Predbehli ste ma. To že tam chýbajú Corrola a Almera mi okamžite padlo do oka. Ja by som v danej cenovej kategórii vyberal iba medzi nimi.
neregistrovaný "W"
31. 3. 2004 15:07
Re: Bez titulku
...nemluvě o Hondě Civic 5D, to jako není konkurent?
neregistrovaný "černé září"
31. 3. 2004 15:33
Re: Bez titulku
Tu TOYOTU tam nedali proto že by za tu cenu neměla vůbec nic ve výbavě.
Když chceš TOYOTU tak musíš dát min. 500 000kč.
neregistrovaný "Brázdič"
31. 3. 2004 21:45
Re: Bez titulku
To je jednoduché proč tam nedali Corolu. Protože je to cílená komerční srovnávací tabulka. Mimochodem kdybych si měl vybrat mezi Oktávkou a Mazdou 3, tak jdu do Mazdy, ale moc se mi vzhledově nelíbí. Možná by mě přesvědčila svezením, ale to se nepovedlo ani Mazdě 6. Kdo ví
neregistrovaný "doubt"
1. 4. 2004 14:47
Re: Bez titulku
To je nějaký vtip, že Mazda6 nepřesvědčila svezením? S čím to srovnáváš? S Passatem nebo nějakou podobnou šunkou? :))) Jinak trojka má taky na svou třídu výborný podvozek, ale proti šestce trochu hůř absorbuje překážky typu železniční přejezd apod.
neregistrovaný "anonym"
2. 4. 2004 07:43
Re: Bez titulku
Svatá nejsvatější pravda, a navíc ten,komu stačí do corolly motor 1,4 nemá nárok na další airbagy.Proto corolla v žádném srovnání nemůže být,nepopírám přitom,že je kvalitní.
neregistrovaný "Lubos"
1. 4. 2004 13:14
Re: Bez titulku
Corolla je fajn, ale co sa tyka jazdnych vlastnosti, tak nic moc, je vo vnutri pomerne uzka, materialy sice kvalitne, ale po designovej stranke zastarale. Motory zive, ale zle odhlucnene. Kufor asi najmensi v triede. Cena trochu vyssia.
neregistrovaný "doubt"
1. 4. 2004 14:51
Re: Bez titulku
Nerad bych se hádal, ale Corolla (1.6 hatchback) mě překvapila právě dobrým odhlučněním. Při rychlosti 110km/h (na docela rovné okresce) bys snad slyšel i spadnout špendlík.
neregistrovaný "Johny Ferpo"
16. 4. 2004 21:33
Re: Ke Corolle
Proč jsem rozvinul tuto diskusi o Corolle-no protože ji mám,v motorizaci 1,4 3D.Když jsem ji kupoval před 2 lety,za tu cenu nebylo nic lepšího,alespoň podle mého mínění.Od Focusu mě odrazovali pro motory,Civic se mně nelíbil a i teď se mně designově stále nelíbí.Golf nezaujal taktéž,307 1,4 velmi slabá,1,6 již dražší,Octavii měl každý........
Za ty 2 roky co ji mám, jsem se provezl snad ve všech výše popsaných konkurentech a nenalezl jsem nic lepšího-samozřejmě v
obdobné motorizaci a výbavě.Sleduju nadále ceny ostatních konkurentů a nezdá se mi,že by cena Corolly byla vyšší než u ostatních,spíše v ceně vítězí,výbava dosti dobrá.Jízdní vlastnosti jsou na úrovni aut vyšší kategorie včetně dílenského zpracování ,to se
nedá říct vůbec o mnohých dalších.Problém je určitě v doobjednávání
další výbavy,ale to je jiná kapitola,myslím si,že výbava v této cenové kategorii nadprůměrná-apropo:pořád nechápu důležitost přítomnosti elektrického ovládání zpětných zrcátek,když má většina lidí auto pro sebe a polohu zrcátek nemění?!(já je sice mám,ale za 2 roky jsem to ani jednou nepoužil).
No měl bych ještě dosti připomínek,ale zatím stačí.
neregistrovaný "Dalibor"
7. 4. 2004 17:41
Re: Ke Corolle
Problem toyoty je si nic nedokupim, zoberiem strednu vybavu a chcem zadne el. okna - neda sa, pocitac - neda sa, kilma - neda sa, dialkove na central - neda sa musim si kupit o stupen vyssiu vybavu s vecami co nechcem, a to iste pri avensis - chcel som 1.6 tusim zakladny model a dokupit zadne el. okna aby som ich mal pod kontrolou - nedalo sa, len 1.8 s vyssov vybavou. ved do fabie comfort si mozem podokupovat co chcem a nemusim kupovat elegance
neregistrovaný "didi"
31. 3. 2004 13:18
golf 3D
proč je Golf jako jediný jenom třídveřový a všechna ostatní auta pětidvéřová? A přitom Fiat, Ford, Opel, Peugeot, Renault určitě mají levnější třídvéřové verze? Že by se tam potom cenově ten Golf taky nedostal?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "lonestarstate"
31. 3. 2004 13:56
Re: golf 3D
kdoví jestli nemá jen tři kola, aby se tam cenově vešel
neregistrovaný "MiraX"
31. 3. 2004 17:39
Re: golf 3D
5 dveří u Golfu za 28 tis., ale Climatronic za 47200,- to je přeháňka. A vědí Octaviáni, že Climatronic stojí na současnou Octavii 54900,-?!
neregistrovaný "Houmles"
1. 4. 2004 21:04
Re: golf 3D
Vědí, ale věc je to dobrá
neregistrovaný "anonym"
31. 3. 2004 15:12
bez titulku
taky nechapu,kdyz to "srovnavaj" s oktavkou,tak proc tam cpou megan-hatchback a nedaj tam radeji misto nej sedan?to jsou auta na porovnavani
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Milan"
31. 3. 2004 15:18
Ceny za servis
Na japonce se hodně zapomíná,neboť stále panuje názor,že jsou velice drahé náhradní díly a servis.Ono je to dnes už celkem vyrovnané,ale šokující je cena za garančku na nový golf 1,9 TDI.Je to údaj ze světa motorů a má to být 6600Kč každých 15 000KM.To by byla fakt rána.Nevíte jak je to doopravdy a zda se by bylo možné takové srovnání dotáhnout do konce a napsat pár cen hlavních nahr.dílů a ceny prohlídek.To jistě také napoví.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "MiraX"
31. 3. 2004 17:22
Re: a co takhle Mercedes? Re: Ceny za servis
Poslední zkušenost: 3200,- včetně DPH za kompletní garančku včetně oleje a filtrů po 20 tis. na MB A 170CDI - myslel jsem, že se v Mercedesáckém skleníku spletli, ale fakt to tak bylo - inu časy se mění. Koukal jsem jak blázen.
neregistrovaný "lonestarstate"
31. 3. 2004 17:22
Re: a co takhle Mercedes? Re: Ceny za servis
přesná čísla neznám, ale servisní prohlídky u dieselů jsou drahý jak prase. platíš různý filtry a jánevímcovšechno.
neregistrovaný "anonym"
2. 4. 2004 07:48
Re: a co takhle Mercedes? Re: Ceny za servis
Odpověď není těžká vyberte si servis.v tom mém účtují 500 za hodinu a hodiny jsou tak 2. Ostatní záleží na zvoleném oleji atd. Rozhodně se nedá paušalizovat. Nevěřím taky že se chodí na kontrolu po 15000 u dnes vyráběných aut od VW. Asi ani od jiných.
neregistrovaný "MiraX"
31. 3. 2004 17:23
raději kombi
Nic proti Octavii - počkejme si na ceny ostatních motorizací a výbav. Ale 1.4/75k v Octavii je jen pro ty, co nikdy nepotřebují předjíždět. Souhlasím s tím, že se v článku porovnávají ceny a né odpovídající vozy. Kdo může odpočítat DPH, tak sáhne po vozu, kde to jde - třeba Peugeot 307 kombi, a nebo Renault Megané kombi s rozvorem 2686 a 520l kufrem v 1.6/115k s dobrou výbavou včetně klimy a ESP kolem 500 tis. a po slevách už velmi blízko oněm 425 tis. Jsem opravdu zvědav, jak bude cenově nasazená Octavia II Combi.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Skyline"
1. 4. 2004 13:20
to redakce
Opet se nemohu zbavit dojmu, ze vas koncern VW plati za tendencni clany. Co znamena to "proti vsem"? Kde je Corolla (3D Base 389k, 3D Terra 424k, 5D Base 409k), Civic (3D S 399k, 5D S 419k), Almera (3D Visia 367k, 5D Visia 381k) a dalsi znacky? Proc je ve srovnani Golf, kdyz tam vzhledem ke svym 3 dverim nema co delat? Podle ostatnich prispevatelu nejsem sam, koho tyto otazky napadaji, takze?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
2. 4. 2004 12:10
Re: to redakce
Polepsime se.
V dalsich srovnanich najdete vice konkurentu. Soucasne moznosti zobrazeni tabulek nejsou prilis optimalni uz pro soucasny objem dat. 20 sloupcu obsahujicich data vsech konkurentu v nizsi str. tr. by celou vec ponekud zneprehlednilo. Jak bude nova "tabulkova" grafika Auto.cz k dispozici, budou prehledy uplnejsi.
neregistrovaný "Skyline"
1. 4. 2004 13:53
to redakce II
A jeste k vasi vete: "V praxi se technologie 16ventilových rozvodů ale také projevuje nežádoucím posunem maxima točivého momentu do vyšších otáček."

Jako motoristicti novinari snad ani tuto vetu nemuzete myslet vazne. Je to samozrejme naprosty nesmysl, protoze nezalezi na otackach, pri kterych je maximalni tocivy moment dosahovan, ale na jeho PRUBEHU. Abych to ilustroval:
Moje Honda (1.6 16V VTEC) ma opravdu maximalni kroutak pri vysokych otackach - 150 Nm/7000 ot/min. Osmiventilova sunka v ochcavce ma 148 Nm pri relativne pouhych 3800 ot/min.

ALE:

U Hondy kroutak od 2800 do 8000 NEKLESA pod 140 Nm, zatimco u ochcavky je toto rozpeti pouhe 2000 otacek - od 3000 do 5000. Takze co je lepsi? Opravdu je to nizko polozene maximum kroutaku u osmiventiloveho zastaraleho krapu, ktery tahne jen v omezenem rozsahu otacek? Nebo plynuly zatah napric celym spektrem u 16V rozvodu?
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Pavel"
1. 4. 2004 22:25
Re: to redakce II
... proc je nechas je pri tom ;-)
neregistrovaný "Stimulator"
1. 4. 2004 23:01
Re: to redakce II
SOULAS - BENZINOVE MOTORY VW nemuzou ve srovnani napriklad se zminovanym Honda 1,6 VTEC obstat. Nove FSI snad jako jedine basti benzin 98 oktanu. Navic jsem s tim jel a nijak me to neuchvatilo. Konkurence uz dohnala i jejich DIESELY... Renault, Ford a ted i Honda....
Navic nabidka spec. benzinovych motoru pro novou Oktavku je podle me nedostatecna. Nevim co nacvicujou s tou 1,6 - 100k. Ta je stara uz asi 10 let a oni se nestydej to nacpat do novýho auta. Navic ve stary oktavce na 5tu od 120 km/h ma vysoky otacky a hroze rve. Takze na dalnici si HIFI moc neuzijete. Asi krome 1,6 FSI mi nemaj.
neregistrovaný "anonym"
2. 4. 2004 07:53
Re: to redakce II
Ta finta je v tom, že dvouventil táhne solidně od 1800ot a honda od 2800ot.A vo to to je. Při normálním provozu z 95 procent netočím přes 4000. Ale 2000 skoro pořád.
neregistrovaný "Skyline"
2. 4. 2004 09:03
Re: to redakce II
A vo vo vo tom to bohuzel pro tebe neni. Pri 2000 ot/min ma Honda 130 Nm, ochcavka taky 130 Nm. Priste neplacej nesmysly a zkus si taky neco zjistit, at ze sebe nedelas vola.
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
2. 4. 2004 12:19
Re: to redakce II
Pokud vezmeme priklad obycejnejsiho motoru, ktery ma srovnatelnou dvouventilovou verzi, pravdepodobnejsi bude posunuti maxima tociveho momentu do vyssich otacek (a vyssi vykon) a soucasne snizeni tociveho momentu pri nizkych (bezne pouzivanych) otackach.
Jako priklad popsaneho chovani je zde dvojice motoru Škoda 1.2 HTP. Cervene krivky 1.2 6V, modre krivky 1.2 12V. Aby bylo možno využít větší sílu ctyřventilové verze, je třeba se pohybovat nad cca 2750 ot./min. (Bohuzel je to tedy trivalec, u ctyrvalcu je to zpravidla obdobne).
[odkaz]
Proti Honde nic nemame, naopak viz napr. test v aktualnim cisle magazinu Auto.cz.[odkaz]
neregistrovaný "Stimulator"
1. 4. 2004 22:30
OCTAVIA = CESKY GOLF
Pratele, musime si uvedomit ze Skoda Auto ma 50% trhu v CR. (ASI I KVULI PROMYSLENE SKRYTE nebo neskryte PROPAGACI - treba sobotni prekvapeni na TV Nova - novy auto jako statni svatek !!! nebo jak ??). Myslim ze maji spocitany, ze se jim vyplati prodavat za vyssi ceny i pri poklesu treba na 45 % v CR. Tento trh asi neni tak velky, aby to hralo v celkovem souctu nejakou velkou roli. Jejich sefove u VW by sice pri poklesu prskali, ale az by videli, ze zisk je stejny nebo vetsi, tak by byli hodny. Ja si ale myslim, ze podil jeste vzroste. Vedle stary oktavky se bude prodavat jeste nova. Myslim, ze to cely smerujou tak, aby pozice OKTAVKY v CR byla stejna jako pozice GOLFa v NEMECKU: Nejprodavanejsi ve sve tride, (v CR mozna i omylem ve vyssi) a za nejvyssi cenu.... pri srovnatelny vybave a motorizaci. Nepochybne auta to jsou dobry - VALUE FOR KUFR - a na vychode i image uz za ty leta maji taky OK. Myslim, ze dnes je nejvetsi rozdil v IMAGE v DESIGNU a u korejcu v BEZPECNOSTI protoze technicky spatny auta uz skoro nikdo nedela.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Stimulator"
1. 4. 2004 22:47
vsechno stejny nebo podobny
Nedavno jsem jsem se svezl s MAZDA 3 1,6 a GOLF 1,6 FSI. Kazdy auto je trosicku jiny, ale nemuzu rici, ktery je lepsi. Je mezi nima tak maly rozdil, ze normalni ridic to nepozna. Nova Skodovka pojede jako GOLF. Ale bude mit 200 litru kufru navic..... coz je treba pro rodinu s detma rozhodujici.
JINAK JE NEJDULEZITEJSI CENA - O KOLIK NAS AUTOMOBILKY ODEROU..... ..a taky POCIT, EMOCE.
PROTOZE KOUPIT SI AUTO, KTERY JE PODLE "TOHO CLANKU V CASOPISU PAPIROVE NEJLEPSI" ALE ME EMOCIONALNE NESEDNE
JE RIZIKO STALE NESPOKOJENOSTI.
Rozbalit vlákno
0