Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nová Octavia - první jízdní dojmy!

Jak moc se liší prezentace od skutečnosti? Silné i slabé stránky nové Octavie jsme hledali během několika set kilometrů po řeckých silnicích. S novým podvozkem i motory a ve všech jízdních režimech.
Zpět na článek
23. 3. 2004 19:25
neregistrovaný "mates"
24. 3. 2004 11:01
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
30. 3. 2004 11:31
neregistrovaný "jiri klempirik"
30. 3. 2004 16:41
neregistrovaný "DJ"
2. 4. 2004 18:13
neregistrovaný "Erik"
23. 3. 2004 20:30
neregistrovaný "mata"
23. 3. 2004 20:47
neregistrovaný "petrp"
23. 3. 2004 20:51
neregistrovaný "Enzo"
23. 3. 2004 20:54
neregistrovaný "rimmer"
24. 3. 2004 08:20
neregistrovaný "anonym"
23. 3. 2004 21:04
neregistrovaný "HUFUH"
23. 3. 2004 21:12
neregistrovaný "rampouch"
23. 3. 2004 21:32
neregistrovaný "HUFUH"
23. 3. 2004 21:43
neregistrovaný "rampouch"
23. 3. 2004 22:25
neregistrovaný "Karel"
24. 3. 2004 09:54
neregistrovaný "preceda"
24. 3. 2004 12:32
neregistrovaný "Fechta"
24. 3. 2004 11:34
neregistrovaný "anonym"
24. 3. 2004 11:39
neregistrovaný "Rybiz"
26. 3. 2004 12:52
neregistrovaný "Fitipaldi"
24. 3. 2004 09:49
neregistrovaný "Radek"
24. 3. 2004 11:37
neregistrovaný "Rybiz"
27. 3. 2004 19:17
neregistrovaný "Tom"
23. 3. 2004 22:26
neregistrovaný "Jufus..."
24. 3. 2004 06:25
neregistrovaný "dzin"
26. 3. 2004 17:57
neregistrovaný "Pavel"
27. 4. 2004 15:07
neregistrovaný "tlama"
24. 3. 2004 08:08
neregistrovaný "ter"
24. 3. 2004 08:22
neregistrovaný "anonym"
24. 3. 2004 09:09
neregistrovaný "doktor"
24. 3. 2004 11:17
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
24. 3. 2004 15:41
neregistrovaný "PJ"
25. 3. 2004 15:46
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
26. 3. 2004 12:57
neregistrovaný "Fitipaldi"
24. 3. 2004 16:13
neregistrovaný "Michal"
30. 3. 2004 11:20
neregistrovaný "jiri klempirik"
30. 3. 2004 11:25
neregistrovaný "jiri klempirik"
24. 3. 2004 08:15
neregistrovaný "Svoboda"
24. 3. 2004 08:19
neregistrovaný "Pupik"
24. 3. 2004 11:58
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
24. 3. 2004 23:10
neregistrovaný "RobOL"
25. 3. 2004 10:46
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
30. 3. 2004 11:39
neregistrovaný "jiri klempirik"
24. 3. 2004 11:27
neregistrovaný "Cica"
25. 3. 2004 07:02
neregistrovaný "Svoboda"
24. 3. 2004 08:20
neregistrovaný "Coach"
24. 3. 2004 10:00
neregistrovaný "doktor"
26. 3. 2004 17:01
neregistrovaný "kuca"
24. 3. 2004 08:25
neregistrovaný "ShakeDown"
24. 3. 2004 12:01
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
25. 3. 2004 08:01
neregistrovaný "Trap"
24. 3. 2004 08:32
neregistrovaný "Baldi"
24. 3. 2004 12:03
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
24. 3. 2004 08:38
neregistrovaný "Tydyt"
24. 3. 2004 12:42
neregistrovaný "Fechta"
24. 3. 2004 09:11
neregistrovaný "thym"
24. 3. 2004 09:30
neregistrovaný "Jura"
24. 3. 2004 09:51
neregistrovaný "doktor"
24. 3. 2004 10:02
neregistrovaný "Clouseau"
24. 3. 2004 15:21
neregistrovaný "Optimit"
25. 3. 2004 16:11
neregistrovaný "Steve"
27. 3. 2004 13:28
neregistrovaný "dzonek"
27. 3. 2004 14:13
neregistrovaný "Permon"
24. 3. 2004 11:16
neregistrovaný "King"
24. 3. 2004 12:28
neregistrovaný "Duke"
24. 3. 2004 15:41
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
24. 3. 2004 12:39
neregistrovaný "Honza"
24. 3. 2004 13:07
neregistrovaný "junker"
24. 3. 2004 16:58
neregistrovaný "škodovák.."
25. 3. 2004 08:27
neregistrovaný "Honza"
25. 3. 2004 09:00
neregistrovaný "Baldi"
25. 3. 2004 09:10
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 10:59
neregistrovaný "Honza"
25. 3. 2004 12:53
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 13:34
neregistrovaný "Martin"
25. 3. 2004 14:27
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 14:19
neregistrovaný "Honza"
25. 3. 2004 15:03
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 15:18
neregistrovaný "Martin"
27. 3. 2004 13:55
neregistrovaný "dzonek"
25. 3. 2004 15:41
neregistrovaný "Honza"
1. 4. 2004 12:07
neregistrovaný "Petr"
1. 4. 2004 11:44
neregistrovaný "Petr"
14. 4. 2004 21:47
neregistrovaný "matopp69"
7. 1. 2005 15:12
neregistrovaný "Trig"
25. 3. 2004 13:56
neregistrovaný "miam"
25. 3. 2004 14:35
neregistrovaný "Honza"
25. 3. 2004 12:20
neregistrovaný "Baldi"
25. 3. 2004 13:01
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 13:16
neregistrovaný "Martin"
25. 3. 2004 15:32
neregistrovaný "škodovák.."
25. 3. 2004 11:10
neregistrovaný "Pepa"
30. 4. 2004 21:14
neregistrovaný "MHPlus"
24. 3. 2004 13:37
neregistrovaný "Dusan"
24. 3. 2004 17:33
neregistrovaný "leon"
24. 3. 2004 17:50
neregistrovaný "antileon.."
24. 3. 2004 17:59
neregistrovaný "y"
24. 3. 2004 18:00
neregistrovaný "leon"
24. 3. 2004 20:13
neregistrovaný "antileon.."
25. 3. 2004 13:56
neregistrovaný "y"
25. 3. 2004 09:29
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 13:24
neregistrovaný "vedeni"
25. 3. 2004 09:44
neregistrovaný "milan"
25. 3. 2004 09:45
neregistrovaný "milan"
29. 3. 2004 09:24
neregistrovaný "Houmles"
25. 3. 2004 10:23
neregistrovaný "Dzosua"
25. 3. 2004 11:01
neregistrovaný "Trap"
25. 3. 2004 13:05
neregistrovaný "Martin"
25. 3. 2004 12:28
neregistrovaný "pivous"
25. 3. 2004 13:19
neregistrovaný "vedeni"
26. 3. 2004 08:16
neregistrovaný "pivous"
25. 3. 2004 14:48
neregistrovaný "mates"
25. 3. 2004 14:32
neregistrovaný "ant"
25. 3. 2004 19:03
neregistrovaný "Dottore"
25. 3. 2004 22:41
neregistrovaný "PHOO"
26. 3. 2004 09:53
neregistrovaný "Amigos"
28. 3. 2004 12:05
neregistrovaný "Alesi"
28. 3. 2004 21:38
neregistrovaný "Milan"
29. 3. 2004 09:20
neregistrovaný "Houmles"
29. 3. 2004 20:07
neregistrovaný "Amigos"
30. 3. 2004 10:53
neregistrovaný "Tom"
30. 3. 2004 10:56
neregistrovaný "Tom"
28. 3. 2004 12:06
neregistrovaný "Alesi"
28. 3. 2004 16:22
neregistrovaný "saus"
26. 3. 2004 13:50
neregistrovaný "Ranger"
26. 3. 2004 16:02
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
28. 3. 2004 22:09
neregistrovaný "cool-hand"
26. 3. 2004 16:10
neregistrovaný "Radek"
27. 3. 2004 13:59
neregistrovaný "Petr"
29. 3. 2004 09:34
neregistrovaný "BIZI"
1. 4. 2004 15:05
neregistrovaný "Huligans"
29. 3. 2004 10:46
neregistrovaný "ID"
29. 3. 2004 23:36
neregistrovaný "bob"
30. 3. 2004 07:31
neregistrovaný "Lanosek"
30. 3. 2004 18:46
neregistrovaný "BIZI"
29. 3. 2004 15:39
neregistrovaný "Jirka"
31. 3. 2004 15:32
neregistrovaný "jojko"
8. 4. 2004 21:10
neregistrovaný "Máňa"
10. 4. 2004 09:44
neregistrovaný "Montre"
12. 5. 2004 17:49
neregistrovaný "Rapid"
11. 9. 2004 13:29
neregistrovaný "Rado"
28. 3. 2005 18:03
neregistrovaný "anonym"
27. 11. 2020 11:02
neregistrovaný "mates"
23. 3. 2004 19:25
?
Jestli jsem ten clanek spravne pochopil, tak je nova Octavie jednoznacnym vrcholem dnesniho automobiloveho prumyslu Je neco co pany redaktory nenaplnilo bezmeznym nadsenim? Je skoda, ze jinak velmi dobry server se dostava na uroven bulvaru (AutoBild).
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
24. 3. 2004 11:01
Re: ?
Pokud se na článek podíváte znovu, zjistíte, že mnohé je chváleno (a stojím si za tím), ale je tam i kritika a ne jedna. Nemám však ve zvyku hledat na jakémkoliv zkoušeném automobilu chyby, které tam nejsou jen proto, aby článek byl "vyvážený".
neregistrovaný "jiri klempirik"
30. 3. 2004 11:31
Re: ?
O tom to je, Skoda krok za krokem valcuje cely koncern, v kvalite vyroby, kvalite produktu. je potreba zacit Skodu vnimat jako velice kvalitni znacku. Jen tak dal. Skoda vyjadruje svetonazor: Inteligence+kvalita+serioznost. Take se mi vse nelibi, napriklad fabka s 3.valcem htp za 270tisic je des, ale euro ceny se blizi.
neregistrovaný "DJ"
30. 3. 2004 16:41
Re: ?
Jasně... asi Vám škodovka připadá trochu drahá, ale ve skutečnosti ta cena není tak hrozná. Podívejte se do světa. Beru to, že na průměrnej českej plat je to až až. No jasně, že si náš čecháček radši koupí nějaký to Daewoo... nebo podobně za supr prachy supr výbava atd... no, ale ..... Naprvní pohled vypadaj pěkně.. :) Tuhle jsem slyšel srovnání Daewoo Kalos a Octávky... myslim, že to jsou to úpně rozdílný auta.. ten co mi to říkal tvrdil, že jsou hodně podobný... no nevim
jinak plně souhlasím s Jirkou
neregistrovaný "Erik"
2. 4. 2004 18:13
Re: ?
ty si pravdepodobne zaryty odporca znacky Skoda! naozaj znacka Skoda urobila (s pomocou) VW velky krok vpred, ale mnoho ludi bude stale odsudzovat Skodovku ako XX triedne auto. Naozaj, preco hladat chyby, ked su nie na prvy pohlad zname? Chce to dlhodoby test a potom sa uvidi! Poviem pravdu, ze kolega, ktory pracuje v Bratislavskom VW povedal, ze kedysi sa im pacil len Golf a Octavia bol pre nich velky "*". teraz videli Golf V a povedali, ze by si ho nikdy nekupili. Len si porovnajte kvalitu pouziteho materialu interieru a celkovy design Octavie a Golfu. Hned clovek zisti, ze Golf je odsudeny na prezitie kym Octavia na zitie.
Pekny den!
neregistrovaný "mata"
23. 3. 2004 20:30
FSI
FSI 1.6 9 litrů naturalu 98 a to se vyplatí
Rozbalit vlákno
17
neregistrovaný "petrp"
23. 3. 2004 20:47
Re: FSI
píšou při osté jízdě - normálně to nebude tak žíznivé
neregistrovaný "Enzo"
23. 3. 2004 20:51
Re: FSI
U nedavno testovanyho Golfu se stejnym motorem nejmensi spotreba neco kolem 6,5 asi s hodne lehkou nohou a prumerna byla 8,9 litru na sto a to se s naturalem 98 vyplati
neregistrovaný "rimmer"
23. 3. 2004 20:54
Re: FSI
che to dlouhodobější test ... ale 2,0 TDI může být pěkné svezení, jsem zvědav na cenu
neregistrovaný "anonym"
24. 3. 2004 08:20
Re: FSI
V roce 1997 jsem si kupoval passat 1,8T a spotřeby v testech časopisů byly asi 11-12litrů(to víte turbo). Já jsem pak 5 let jezdil za 8,5-9 na 100. Od té doby to beru s rezervou.
neregistrovaný "HUFUH"
23. 3. 2004 21:04
Re: FSI
ovšem žere Natural 98 za ostrou cenu ;)
neregistrovaný "rampouch"
23. 3. 2004 21:12
Re: FSI
proto bych si vybral 1,6 75kw (natual 95), se kterou jsem maximállně spokojen v současné oktávce, rozdíl 10 kw mi za to nestojí.
neregistrovaný "HUFUH"
23. 3. 2004 21:32
Re: FSI
kolik reálně baští?
neregistrovaný "rampouch"
23. 3. 2004 21:43
Re: FSI
jezdím prakticky jenom po městě za 8,5
neregistrovaný "Karel"
23. 3. 2004 22:25
Re: FSI
To je uzasny. Sice uz ji nemame, ale taky byla nase Oktavka jezdena temer vyhradne po meste a byla to 74kW a spotreba dle palubniho pocitace 8.5 l :-))
neregistrovaný "preceda"
24. 3. 2004 09:54
Re: FSI
U Touranu s 1,6 FSI se dá s velice lehkou nohou jezdit za 7,5 l, ale pokud se chcete pořádně svést tak si vezme i 11 l. Průměrná spotřeba na dálnici s tempomatem na 140 km/h je asi 8,5 l, ale při 160 km/h už přes 10 l. Proto pánové benzín patří do zapalovačů! Jedině TDI!!!
neregistrovaný "Fechta"
24. 3. 2004 12:32
Re: FSI
"ale pokud se chcete pořádně svést" ... ty závodníku!
neregistrovaný "anonym"
24. 3. 2004 11:34
Re: FSI
Benzin do zapalovacu, nafta do kamen, ze by LPG bylo to prave !?
neregistrovaný "Rybiz"
24. 3. 2004 11:39
Re: FSI
Sorry , odpoved patri o level niz !
neregistrovaný "Fitipaldi"
26. 3. 2004 12:52
Re: FSI
Nejlepší se BIOPLYN - sedneš a JEDEŠ
neregistrovaný "Radek"
24. 3. 2004 09:49
Re: FSI
Natural 98 jí sice chutná, ale zrovna tak papá i Natural 95 a lze jí natankovat (krátkodobě - hrozí totiž detonační spalování) i Natural 91. Viz. návod k obsluze na Golf FSI. Takže hurá s Naturalem 95 do FSI!!!
neregistrovaný "Rybiz"
24. 3. 2004 11:37
Re: FSI
......vytáčení auta přes čtyři tisíce , to je jako hodne ? Tak mozna pro ropaka ! To jsou otacky kdy motor (poradny benzinovy) zacina pracovat tak jak ma !!
neregistrovaný "Tom"
27. 3. 2004 19:17
Re: Takovej souhrn
TDI bude paráda ale cena nebude žádná lidovka. Do 1.6 FSI bych klidně šel 9l sice nic moc ale motor je to dobrej původem od AUDI a ty blbej motor neudělaj a když papá 95 tak o nic nejde. Spotřeba záleží mi ze 30% na řidiči, nejde o to jezdit s lehkou nohou ale optimálně řadit a jet plynule a i tak se dá slušně svést. Jinak ted je asi nej nabídka cena/hodnota akční golf za 415 kůlů 6x pytel a digi klima až na ten motor 1.4 16v 55Kw kterej je teda slabej moc nejde ani ve fabce. Takže škodě zdar. Jinak ze začátku se žádný chudobný verze za 425 moc nebudou dát sehnat. Zdar Tom
neregistrovaný "Jufus..."
23. 3. 2004 22:26
bez titulku
Nikdo z vás ,nebyl na testovacích jízdách .To co tam dělaj z autama se nikomu ani nezdálo . Je to asi jako když dáte dítěti do ruky věc s kterou si může dělat to co chce . Tudíž ,když jednou dostali páni novináři auto k dispozici , nebudou jezdit tak jak normální řidiči , ale jezdí z extrému do extrému , vytáčení auta přes čtyři tisíce , aby vyzkoušeli maximální výkon , , jezdí na hranicí maximálního výkonu motoru . Komu se tedy zdá spotřeba vysoká , nemá o těchto zkouškách ani ánunk..Spíš mě překvapilo , že ta spotřeba je umírněná...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "dzin"
24. 3. 2004 06:25
1,6FSI
Jezdil jsem s novým golfem 1,6FSI a můj závěr je, že potěší ale nenadchne.Žere minimálné o litr více než má udáváno a musí se víc vytáčet.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Pavel"
26. 3. 2004 17:57
Re: 1,6FSI
Honda 1.6 SOHC VTEC 110k ... podle predpisu tj. 50 ve meste a 90 venku 4.7-5l ... pri hodne ostre jizde 8-9l ... udavana prumerna 6.6 .. takze i o 2l mene.
neregistrovaný "tlama"
27. 4. 2004 15:07
Re: 1,6FSI
.... a a jizdnich vlastnostech ani nemluve. Ty brdo dyt oni se chlubi necim, co ma Corolla, Civic, Focus ... uz peknou radku let! Proboha to je ale pokrok! :-)))
A k te spotrebe. Jezdim se sluzebni Octavkou 1.6. Kdyz potrebujete jet rychle, tak si bere 16l/100km (190-200Km/h podle tachometru). Pri povolenych rychlostech 8-9l/100. Nema abs. smysl hodnotit spotrebu. je to ryze subjektivni pohled.
neregistrovaný "ter"
24. 3. 2004 08:08
nezávislí novináři
Je zvláštní, jak jsou najednou novináři zmiňovány nedostatky OctavieI - nedokonalá synchronizace jednotl. převodů, vadnutí brzd. Proč jste stejně kriticky nepsali např. před půl rokem?
Subjektivní hodnocení odhlučnění motoru a utlumení jeho vibrací je k ničemu. Motor 2.0TDI v nedávno testované A3 (Autohit) byl hodnocen jako hlučný a nepříliš kultivovaný. Čemu mám tedy věřit?
Vaše články vyjadřují Váš názor nebo jsou výsledkem lobbování někoho?
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "anonym"
24. 3. 2004 08:22
Re: nezávislí novináři
Zkus to přečíst znovu.
neregistrovaný "doktor"
24. 3. 2004 09:09
Re: nezávislí novináři
...to je prave zazrak marketingu ,
ale aspon v prvej vete posielaju Ocatviu tam, kam patri tj. do nizsej strednej... a uznavaju ze priestorom na zadnych sedadlach doshuje priemer svojej triedy
za tento naznak objektivity si zasluhuju moj obdiv
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
24. 3. 2004 11:17
Re: nezávislí novináři
Motor 2.0 TDI je v Octavii opravdu dobře odhlučněn, velmi dobře je eliminováno "dunění" pronikající do interiéru. Mohu porovnávat, testoval jsem již stovky automobilů a zhruba polovina měla právě vznětové motory, takže vím jak propastné rozdíly v hlučnosti v interiéru bývají.
neregistrovaný "PJ"
24. 3. 2004 15:41
Re: nezávislí novináři
Nemam duvod Vam neverit, ale zajimalo by me, jak hodnotite hlucnost A3 a Golfa s timtez motorem. V A3 mi totiz prisel (a snad ve vsech testech meli stejny dojem) velice hlucny, az neprijemne, v Golfu pak slusne utlumeny, rozhodne jsem s tim nemel problem. Samotny rozdil me zarazi, kdyz uz bych nejaky cekal, tak opacny... Jestli jste tedy v A3 a Golfu s 2,0 TDI jel, muzete porovnat Octavii? Diky.
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
25. 3. 2004 15:46
Re: nezávislí novináři
Ano je to zvláštní - člověk by očekával u stejné platformy prakticky stejnou hlučnost (odhlučnění v interiéru), ale skutečně je 2,0 TDI v A3 hlučné (duní), zatímco stejný motor v Octavii je velmi dobře odhlučněn (dunění je výborně potlačeno). Asi tedy záleží na tom, jak se uložení motoru (a množství tlumících hmot) odladí pro tu kterou karoserii. Vzpomínám si, že i Golf IV a Octavia byly ve zvuku stejných 1,9TDI rozdílné (opět ve prospěch Octavie).
neregistrovaný "Fitipaldi"
26. 3. 2004 12:57
Re: nezávislí novináři
My s dřevěným dvoukolákem problémy s hlučností žádné nemáme.
neregistrovaný "Michal"
24. 3. 2004 16:13
Re: nezávislí novináři
asi tak to samý to bylo s Golfem IV. prostě chválen kde se dalo, ale teď najednou píšou v Autocaru (vím, že je to spíš bulvár, ale stejně...), jak jim Golf V připomněl, jak byla minulá generace špatná (?).

TDI nikdy nebyly kultivovaný a nikdy nebudou. možná bude dobře odhlučněn interiér vozu, ale venkovní pozorovatel pozná při pomalé jízdě typické chrochtání se zavázanýma očima.
neregistrovaný "jiri klempirik"
30. 3. 2004 11:20
Re: nezávislí novináři
ano, alespoň mame dukaz, ze skoda ma svuj vlastni vyvoj. Dostanou polotovar, vlozi ceskeho ducha a kvalita je na svete. Poznamka k hluku motoru. Je mi jedno jak zni motor zvenku. Podstatny je vnitrek. A take bych rad rekl, ze auta at chcem ci ne, jsou o emocich. proto beru, ze ruzni novinari maji ruzne nazory. A neni lepsiho srovnani nez dvou generaci jednoho modelu. Je fakt, ze prostorem se ty GIV a GV nedaji srovnat.
neregistrovaný "jiri klempirik"
30. 3. 2004 11:25
Re: nezávislí novináři
prave subektivni hodnoceni je dost podstatne. On akusticky design je fakt veda. Vemte ten diesel od Hondy, chválí jak je tociví, namerili mu vysokou hlucnost v interieru. Presto je hodnocen velmi vysoko i akustickym komfortem. Duvod je, ze se povedlo sladit vsechny pocity, co ridic a cestujici vnimaji.
neregistrovaný "Svoboda"
24. 3. 2004 08:15
Radost i starost
Mám radost - tolik chvály (a nemyslím to ironicky). Jen škoda že to pajadlo na držení přední kapoy nenahradil nějaký tlumič - škoda škoda. Jo a chtěl jsem se zeptat na detajl zpětného (vnitřního) zrcátka z venku - co jsou to za bublinky nebo co to tam je ? Dík
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Pupik"
24. 3. 2004 08:19
Re: Radost i starost
Zda se mi, ze tenhle clanek tezce zavani PR!! At zijou nezavisli novinari!!
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
24. 3. 2004 11:58
Re: Radost i starost
O žádné PR pochopitelně nejde - popis v textu je nezávislý - nemám žádný důvod popisovat dojmy zkresleně. V textu je napsáno přesně to, co si po půldni jízd o Octavií II myslím. Jde o kvalitní vůz a věřím, že se o tom časem přesvědčíte i vy.
neregistrovaný "RobOL"
24. 3. 2004 23:10
Re: Radost i starost
Server auto.cz mám rád a to jak články vás novinářů, tak tadyhle ty diskuse. Celkem bych i věřil, že novináři mohou v dobré vůli chtít informovat o autech (nakonec ale i o všem jiném) nezávisle a nezaujatě, ale už i jen ten fakt, že Škoda auto pozve české novináře v zimně do Řecka, aby tam zkoušeli její nový káry, prostě každého člověka musí ovlivnit, vědomě nebo podvědomě. Tady zima, tam teplíčko, příjemní lidi, nový auta, kterýma vlastně ještě nikdo nemohl jezdit - vy novináři jste první - pěkně se o vás postaráme atd. Je to normální marketingová strategie a dělají to tak všichni, není na tom vlastně nic špatného a Škodovka by sama sebe diskvalifikovala, kdyby se chovala jinak. Jasný je, že novinář je tímto vším pozitivně ovlivněn, ať si to připouští nebo ne.
Jinak už jinde jsem tuším napsal, že při tom srovnávání staré a novvé oktávky by novináři mohli být trochu objektivní a nesrovnávat jablka s hruškama. Clasic proti comfort, metalýza proti bílé, plecháče proti elektronům, přístrojovka bez navigace proti navigačnímu systému apod., to je dost trapný a o nějaké profesionální úrovní pisatelů to zrovna nesvědčí. (netvrdím, že se to děje zrovna na auto.cz)
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
25. 3. 2004 10:46
Re: Radost i starost
Máte pravdu, že je v tom pochopitelně záměr novináře "dobře naladit", ale pokud jste na takové akci již poněkolikáté, tak se ovlivnění začíná postupně snižovat. Vzhledem k tomu, že jsem již navšívil mnoho takových předváděček, tak vám mohu zaručit, že jsem informoval maximálně objektivně (tedy neovlivněn pěkným prostředím). Zkreslení dojmů může spíše vzniknout z důvodu příliš krátkého času, který je vyhrazen jízdám.
neregistrovaný "jiri klempirik"
30. 3. 2004 11:39
Re: Radost i starost
no, jel jsem v octavi I, mela nav,elektron,kuze, 4x4, TDI, parktronik, xenony, komplet elektro,esp, atd. Nevim, proc by nemela byt nova skoda srovnavana i s timto jejim predchudcem.
neregistrovaný "Cica"
24. 3. 2004 11:27
Re: Radost i starost
Je to destovy sensor
neregistrovaný "Svoboda"
25. 3. 2004 07:02
Re: Radost i starost
Dík
neregistrovaný "Coach"
24. 3. 2004 08:20
Přístroje
Fakt se mi moc líbí, už jsem měl i tu čest vidět ji na živo. Co jsem si ale všiml až tady na fotkách, a je to vážně trapný, je dívat se na siluetu golfu mezi budíkama. To by mě teda štvalo...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "doktor"
24. 3. 2004 10:00
Re: Přístroje
Octavia sa tym hrdo hlasi k najvacsiemu vyrobcovi aut v Europe!
...uz ta to stve menej? Mna to naprikald nestve vobec, pretoze si take budiky nekupim.
neregistrovaný "kuca"
26. 3. 2004 17:01
Re: Přístroje
Hehe, nojo fakt. Hustyyy... asi nemeli na zaplaceni grafika, kterej by nakreslil octavku :)
neregistrovaný "ShakeDown"
24. 3. 2004 08:25
Základní model
Objevil se na prezentaci základní model 1,4 nebo alespon vybava Classic? Na fotkach se tenhle model vubec nevyskytuje a kdyz uz ano, tak jenom velmi zlehka. Docela by me zajimalo, jak vypada....
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
24. 3. 2004 12:01
Re: Základní model
Model 1,4 jsem tam nezahlédl - ale je možné, že tam byl. Výbavy byly především vyšší, jak bývá na obdobných akcích obvyklé.
neregistrovaný "Trap"
25. 3. 2004 08:01
Re: Základní model
Základní model bude mít litrový tříválec a označení Unterwagen.
neregistrovaný "Baldi"
24. 3. 2004 08:32
bez titulku
To ma teda fakt prekvapuje, že verzie ktoré budú stáť okolo 900 tisic dostali takéto hodnotenia. Veď čo možno pre boha za takúto cenu od auta iného očakávať ? Veď za takúto cenu si napr. kúpim slušne vybavenú Vectru!!!! Zvedavý som na lecnejšie a menej výkonné verzie, hlavne v porovnaní s japonskou konkurenciou. Predpokladám, že tam už to také terno nebude.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
24. 3. 2004 12:03
Re: bez titulku
Kvalitní zpracování, hodnotné plasty v interiéru i další vlastnosti vám samozřejmě zůstanou i v nejlevnější verzi.
neregistrovaný "Tydyt"
24. 3. 2004 08:38
Value for money ... no nevim
Uvidime .... kazdopadne me poprve zaujala Skodovka ... kombinace 20TDi a DSG by mohla byt to co me presvedci (az teda Skodovka bude davat vetsi zaruku ) ... mam ovsem obavu, ze potom to bude stat kolem mega a to se zase proste pudu podivat jinam.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Fechta"
24. 3. 2004 12:42
Re: Value for money ... no nevim
kombinace 2.0tdi a DSG mě taky zaujala, ale nechápu proč bych takovou kombinaci měl mít ve Škodovce. Nesnažím se to hanit, to v žádném případě, ale přijde mi to příliš u auta nižší střední třídy.
neregistrovaný "thym"
24. 3. 2004 09:11
redposledni foto
Nejle vydareny model je ten na predposledni fotografi
ale ani ty ostatni nevypadaji spatne cena bude nejdulezitejsi!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jura"
24. 3. 2004 09:30
Střecha
Napadlo mě to už dříve, když se škoda chlubila novou technologii střechy bez viditelných svárů, lae až teď je to vidět na detailních fotkách - zmizela lišta úchyty pro střešní nosič. Zajímalo by mě, jestli existuje nějaký systém, protože jinak to vidím jako určitý problém.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "doktor"
24. 3. 2004 09:51
Re: Střecha
...soudruzi v SRN uz urcite nejaky system vymysleli
neregistrovaný "Clouseau"
24. 3. 2004 10:02
Ať žije přetáčivost!
Mírně přetáčivý = super! Testoval jsem Golf V. s 2,0 TDI, který byl tak neutrální, že nebyla žádná legrace. Už Octavia I. je mírně přetáčivá, proto nejlépe ovladatelná na sněhu a vodě (pod plynem) a nechává všechny tří- a více litry za sebou. Pokud zachováno i pro Octavia II, pak je to vyznamenání pro techniky z Česany!
P.S.
Golf, 2. pád = Golfu
Pěknější (sic!) = hezčí
Ještě, že nepoužíváte název "budíky", děkuji.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Optimit"
24. 3. 2004 15:21
Re: Ať žije přetáčivost!
no to bych chtěl vidět, jak mírně přetáčivá oktávka nechává ze sebou třílitry. Zvláště, jestli mají na zadku napsáno Subaru...
neregistrovaný "Steve"
25. 3. 2004 16:11
Re: Ať žije přetáčivost!
Prober se mladej...Oktávka je NEDOTÁČIVÁ stejně tak moc, jako Golf!!! Jestli umíš Oktuši, nebo Golfa při smyku řídit plynem tak, aby jsi ji přetočil, či dokonce zadriftoval, prosim, napiš mi své číslo a já přijedu pro podpis...BUDEŠ PRVNÍ NA SVĚTĚ!!!
neregistrovaný "dzonek"
27. 3. 2004 13:28
Re: Ať žije přetáčivost!
TY SI MYSLÍŠ ŽE TO NEJDE??? NO JDE VIDĚT ZE JSI TO ASI NIKDY NEDĚLAL ALE FAKT TO JDE
neregistrovaný "Permon"
27. 3. 2004 14:13
Re: Ať žije přetáčivost!
CO TO MELES?!! Ses pod dorgama, ne? Ovladatelna pretacivost plynem u predokolky? Tak jestli to Octavia opravdu umi, tak je to na zapis do Guinessovi knihy rekordu!!!
A ktere ze trii-litry za sebou nechavala octavka s tuhou prickou na zadni naprave? Mozna nejake Avie (ty maj trilitry, nebo se pletu?)
neregistrovaný "King"
24. 3. 2004 11:16
:))
Pěkná slečna
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Duke"
24. 3. 2004 12:28
Hrana batožinového priestoru
Je mi jasné že si nechcete na novinke hľadať veľa chýb no ak sa ne tie fotky pozriem ako laik ktorý pravidelne číta dosť veľa motoristickej tlače (napr. aj AutoTip ) kde som si zvykol čítať trošku viac detailov. Tak som si na fotkách všimol dosť vysokú hranu batožinového priestoru ktorá podľa mňa dosť sťaží manipuláciu s ťahšími predmetmi. Taktiež som sa tu nedočítal o uhloch dverí a či sa na zadné sedadlá bude nastupovať tak ako pri starej Octavii - tj. ako opičák na spartakiáde...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
24. 3. 2004 15:41
Re: Hrana batožinového priestoru
Hrana zavazadlového prostoru je níže než u stávající Octavie.
neregistrovaný "Honza"
24. 3. 2004 12:39
Octávka
Ahoj všem,
myslím si, že Octávka je moderní auto, které nabízí dobrou techniku. Je ale pravda, že si za ni nechá taky dobře zaplatit. Myslím si, že rozhodnout se pro Octávii jen kvůli velkému kufru je blbost. Průměrné rodině - muž, žena a dítě, stačí auto s kufrem okolo 350l. Já bych se spíš rozhodoval podle ceny a výbavy, protože dnes už neexistuje auto (vyjma Lady, Dacie...), o kterém by se mohlo říct, že je vyloženě poruchové nebo špatné. Dobrou alternativou by mohl být třeba Fiat Stilo a nebo Stilo Multiwagon. Obě verze lze sehnat pod 400 000 Kč. Upřímně jsem zvědav na to, co nabídne nová Kia Cerato. Design není špatný a vnitřek vypadá útulně. Bude-li dobře zpracovaná a cena bude pod 400 000 za 1,6, pak si myslím, že ten kdo nebazíruje na tom, jak se jeho miláček jmenuje, získá dobré auto s odpovídající cenou. Teď k Octávce: nechápu, jak je v 21. století možné, že v základním vybavení chybí zadní stěrač?! Kdo někdy jel za deště jistě ví, že zadní stěrač je z bezpečnostního hlediska moc důležitý. Vím o jediném autu na světě s třemi či pěti dveřmi, které zadní stěrač nemá.... Další věcí je el.stahování oken u spolujezdců. Není to nepraktické, když musíte sáhnout až na konec dveří a mačkat spínač v nepřirozené poloze? Vždyť abych to mohl zmáčknout, musím všelijak kroutit ruku,abych jí dostal do správného úhlu vůči spínači. Není pohodlnější mít ruku opřenou o výplň dveří a jen trošku poposunout ruku vpřed aniž bych ji musel zvedat a tak pohodlně ovládat okno? Možná maličkost,ale i taková maličkost může narušit pohodovou letní jízdu. Motor 1,4 55kw je na Octávku slabý. Ano, asi stačí, ale z bezpečnostního hlediska při předjíždění je nedostatečný. Když už bych ho musel mít,asi bych si nechal udělat chiptuning a tak získal min. 10kw navíc, což u slabého motoru je znát. Z hlediska desigenu bych spíš hovořil o větším faceliftu, než o nové generaci. Nemožnost sklopit zadní sedadlo do roviny? No comment! Často převážím kolo, pardón tricykl a ten se nedá položit. Musí stát a každý cm, o který je podlaha vyšší je znát na tom, zda ho do auta narvu, či nikoliv. Dík za případné názory a připomínky na můj příspěvek. Honza.
Rozbalit vlákno
26
neregistrovaný "junker"
24. 3. 2004 13:07
Re: Octávka
s temi zadnimi sedadly souhlasim, takovou vec nechapu. ja sice nevozim tricykl ale zas tam celkem casto spim (na tekknivalech apod.) s cimz nemam v soucasne oktavce problem, tam se v pohode vlezu i se svymi 186 cm. no ale s tim schodem v nove okt. to nepujde...
neregistrovaný "škodovák.."
24. 3. 2004 16:58
Re: Octávka
Tvůj článek si hodně protiřečí.Mam takovej dojem , že ti dělá problém spláchnout si *, protože seš línej natáhnout ruku na splachovač.Počítám , že jsi řidič a tudíž veškerý ovladače na okna máš vedle sebe , lehce dostupný..Záleží jakou máš výbavu , protože elektrický ovládání na zadní okna je jen ve výbavě od ambiente za příplatek.
Další věc , která mě zaráží , je že ti 350 litrovej kufr připadá dostatečnej, ale 560 litrovej už kritizuješ , protože se nedá zvětšit kvůli tvojemu tricyklu.Hold si budeš muset počkat na combi , tam se budou sklápět sedačky úplně .Dál kritizuješ motor 1.4 55kv že je slabej , asi jsi nečetl celej článek , protože jsou nabízeny i jiný motory.K ostatním co pochybujou o objektivnosti novinářů a přílišný chvály na novou oktávku , jedna rada . Počkejte si na vyjádření zahraničních novinářů , protože předváděcí jízdy se v Řecku konaj celý týden a jsou pozváni novináři z celé evropy.
Já jako zaměstnanec firmy , jsem už psal , že nikomu novou oktávku nevnucuji a že ji dokážou lépe ocenit lidé ze západu než našinci se Slovenskými bratry.
neregistrovaný "Honza"
25. 3. 2004 08:27
Re: Octávka
Ahojky, možná jsem lenoch, ale jsem zmlsaný základní výbavou korejských a japonských (některých) vozů, kde mají el.okna a jejich ovládání není rozhodně někde za kličkou otvírání dveří... Mimo to v létě - alespoň v mém autě - se často otevírají a zavírají okna a tak si myslím, že za ty peníze, co Škodovka požaduje mám nárok na určité pohodlí. Nebo ne? Jnak můj kufr má 250l a když sklopím sedadla, tak tam i ten tricykl lehce narvu. U Octávky, i když má 560 l díky nemožnosti sklopení sedáku tam tricykl nedám, protože opěradlo zadních sedadel při sklopení jde nahoru a tím znemožní vyšší věci tam narvat - leda udělat díru ve střeše. :-) Tím chci jen říct, že můžeš mít třeba 1000 litrový kufr, ale při špatném systému sklápění sedadel ti je ta velikost k ničemu. Ano, máš pravdu, že se nabízí i silnější motory, ale budou také o dost dražší a pak už si říkám, proč platit o tolik víc, když za míň Korun mohu mít stejně silný motor, jen s jinou značkou na přídi. Zajímavé je, že třeba Opel za stejnou cenu místo 55kw nabízí 66kw. Prostě při předjíždění je každá sekunda dobrá. Tak ahoj.
neregistrovaný "Baldi"
25. 3. 2004 09:00
Re: Octávka
Presne tak, dobre si to vystihol a najmä s tými motormi. Ja len dodám, že to čo má začína na Škodovke štvať je pocit, že kašle na svojich verných stredoeurópskych zákazníkov a úplne sa začína orientovať na Nemčúrov s modelmi za vysoké ceny a aby sa nepovedalo niečo podhodí aj chudobnejšej strednej Európe s absolútne nevyhovujúcimy motormi so slabou výbavou, ale už nie nízkou cenou a ešte sa to nehanbí ponúkať ako výhodnú kúpu. Čo by sa stalo ak by sa tu ponúkali silnejšie motory so slabšími výbavami za normálnejšie ceny, ale oveľa lepšími jazdnými vlastnosťami? Takto môže prísť Škodovka o veľa zákazníkov, ktorí sa jej pri zvýšenej životnej úrovni nemusia vrátiť a prejdú ku konkurencii.
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 09:10
Re: Octávka
Chcešli srovnávat Octavii s korejskými pokusy o auta, tak jseš trochu mimo. Pochopil jsi vůbec, proč jsou ta auta tak vybavená. Myslíš si, že tam tu výbavu cpou z charitativních důvodů? Oni by to totiž bez toho neprodali. Je to stejné jako se vším ostatním. Máš volbu- kup si buď auto, nebo si kup něco co auto sice jen připomíná, ale je to super levný a s bombovou výbavou. K jídlu si taky můžeš dát biftek nebo sekanou. To je asi ten důvod, proč Škodovka stojí v holotě 425.000,- a třeba Hnůjdaj 350.000 s klimou. A podle toho co píšeš, máš doma na zahradě už týden novou Octavii a celou neděli si strávil tím, že jsi se pokoušel dostat kolo do kufru. Tak to Ti gratuluju, že máš takové možnosti a už nyní můžeš posoudit co se do toho auta dá naskládat!!! Já ho zatím jen viděl v Ženevě, tak to nemůžu posoudit tak dobře jako ty, ale pokud máš nyní kufr 250l (něco menšího než Fabie), tak na tom nová Octavie rozhodně nebude v praktičnosti hůř.
neregistrovaný "Honza"
25. 3. 2004 10:59
Re: Octávka
Je zajímavé, že až s příchodem nového zákona o zárukách na zboží byla i Škoda nucena zvýšit záruku na 2 roky, zatím co asijaté měli od samého počátku záruku 3 roky. Kde bereš tu jistotu, že korejci nemají kvalitní auta?Protože to jsou korejci a nebo máš zkušenosti? Já měl Kiu Sephii 1,8. Super auto za super cenu. Tenkrát (r.1998)stála 369 tisíc, zatímco Octávka s podobnou výbavou by stála o 100 000 víc. Kia mě nikdy nenechala ve štichu, byla rychlá a hlavně pohodlná.Za tuhle cenu měla 2 airbagy, ABS, el.okna a zrcátka, 82kw - na 100km byla za 9,7s atd. A kvalita zpracování? Nevím ať jsem hledal, jak jsem hledal, vše bylo slícováno dobře. Tož nedávno jsem jel ve Fábii a byl jsem udiven, že na stropě měla nějaké skvrny od barvy, přitom se jednalo o nový vůz.
Nyní mám Renault Clio, což je menší než Fábia, to máš pravdu. Ovšem za 336 000 Kč tam máš 4 airbagy, ABS, el.okna a zrcátka, 55kw, palubní PC... Kolipak by stála česká Fábia? Prostě Škodovka je zbytečně drahá a její motory? K smíchu! 1,4 a má 44kw, 50kw a 55kw? Kde to jsme? Dnes mají 55kw motory o obsahu 1,2! Jsem také zvědav, která Fábia má spotřebu 6 l ve městě jako já s 1,2 55kw? A když jedu po rovině 160 km/h, tak mi počítač ukazuje spotřebu 5,9l. O výši povinného ručení ani nemluvím.
A nakonec: to že kritizuji Octávku ještě neznamená, že říkám, že je to celkově špatné auto. Spíš bych si přál, aby byla v některých maličkostech prostě normální, ne-li lepší než ostatní.
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 12:53
Re: Octávka
Díky za odpověď. Přesně zdůrazňuješ má slova. Proč si myslíš, že ta Tvá Sephia byla za super cenu??? Protože by ji nikdo za víc nekoupil. Je to prostě auto od firmy, která před pár lety vyráběla šicí stroje a auta se jen učí. Nic jiného, než ohromit zákazníky cenou, neumějí! To že jsi byl spokojený, o tom vůbec nepochybuju. Nic jsem ve svém příspěvku nepsal o tom, že by se jednalo o nekvalitní auta!!! Ale pokud se někdo podbízí, má k tomu své důvody... Jinak k tomu Cliu. Znám ho moc dobře, dělal jsem u Renaulta. Nemají špatnou cenu, pravda, ale snad ho nechceš srovnávat s Fabií. Zkus třeba podvozek, prostornost atd. A cena??? Zajdi někdy do Škodovky ať zjistíš kolik vlastně ta auta stojí. Za stejné peníze tam budeš mít i klimu + vše co má Rendlík. Pravda s výkonově slabším motorem 1,2. Motory k smíchu??? 1,4 44kW a 50kW se víc jak rok už nevyrábějí. Nyní jen 1,4 55kW a 74kW a pak 1,2 40kW a 47kW. Dále tam je dvoulitr a čtyři diesely 1,4 TDI, 1,9 SDI, 1,9 TDI a 1,9 TDI 96kW. Je Ti na tom něco k smíchu??? Mrkni na nabídku Renaulta a zapláčeš...
neregistrovaný "Martin"
25. 3. 2004 13:34
Re: Octávka
Hej znalče!!!
Kia Motors Co. je na svete URČITE dlhšie ako ty, takže by si k nej moho zachovávať úctu
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 14:27
Re: Octávka
Čau Martine, jestli je KIA Motors na světe dlhšie ako já, tak to se toho za tu spoustu let moc nenaučili. Jinak k nim fakt moc úcty nemám. Párkrát jsem je vyzkoušel na porovnávacích jízdách a je to prostě auto, který musí být levný. Ale i taková auta mají své místo na trhu a pokud někdo nemá třeba právě na Škoduli, tak se mu hodí třeba právě Kia. Je to jen o tom, kdo chce kolik za auto utratit a kolik za něj chce dostat až ho bude ojeté prodávat.
neregistrovaný "Honza"
25. 3. 2004 14:19
Re: Octávka
No a o tu cenu právě jde! Řekni mi, proč bych měl zcela zbytečně platit za značku, když nemusím? Nikdo ať nevztahuje na sebe to co řeknu, ale jen blbec zaplatí víc za srovnatelný auto, než musí. Pokud mi nabídne jiná značka stejnou ne-li lepší výbavu za nižší cenu, proč neušetřit? Otázka ale je, proč když jiné značky dokážou vyrobit srovnatelné auto za nižší cenu, proč bych to neměl chtít třeba po Škodovce? Proč bych měl platit za značku a image? K čemu mi to je? Všechny auta mají 4 kola, motor....
Motory u Fabie 1,2.... No raději bych se o nich nevyjadřoval. Výkonově jsou pořád cca o 8 kw níž, než konkurence a spotřeba? Tuhle jsem četl test Fabie 1,2 47kw a když jsem četl, že měla spotřebu okolo 8l, tak jsem si říkal, kde je ta díra v benzínovém potrubí, nebo že se jim nezahltila?
Když bych chtěl výbavou a výkonově srovnatelnou Fábii jako Clio 1,2 Dynamique, tak by tomu odpovídaala Fábia 1,4 16V Comfort za cenu 363 900Kč + ABS 17 900Kč + boční airbagy 8 900 Kč centrál 3 500 Kč + 3 opěrky hlavy vzadu 2 400 Kč + mlhovky 2 500 Kč + vypnutí airbagu 1 500 Kč... To jsme na 400 600 Kč což je o 63 700 Kč více! U Verze Classic Plus by to bylo za cca 360 000 Kč - bez palubního Pc.... a u normální verze Classic skoro se vším co mám já pak vyjde na 392 700 Kč. Viz auto na přání na stránkách Škody.
Podvozek Clia? Ano je naladěný spíš na pohodlnou jízdu, ale to mě právě vyhovuje, já totiž s nikým nezávodím. A i když už párkrát mi nějaký * udělal myšku, tak to podvozek zvládl v pohodě..
Jinak motor Clia 1,4 72kw je srovnatelný s 1,4 74kw u Fábie. No a Clio Sport je o něčem trochu jiném, že? Jenže když člověk chce dobře vybavené auto do 350 000 Kč, pak nám zbývá porovnat jen ty 1,2 a 1,4... Tam je Clio lepší.
Nejlevnější Fábia s dieslem vyjde na 356 900Kč. U Clia na 329 900 Kč.
Tak pá.
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 15:03
Re: Octávka
Pá Honzo, vidím, že rád píšeš dlouhé články, ale o autech se ještě budeš muset trošičku učit. Výkon motoru je krásná věc, ale pokud Ti tam chybí kroutící moment, tak Ti jsou ty koně k ničemu. Víš ono to Tvoje Clio má v té verzi s 55kW jen 105 Nm a to je méně než i ta nejslabší 1,2 z Fabie (106Nm). Takže záleží na kritériu, podle kterého chceš auta srovnávat. Podle mého je to Clio 1,2 ku Fabii 1,2. A pak se zase s tou cenou zatraceně pleteš. Prostě je ta Fabie levnější, protože se musíš pořádně dívat. Tak třeba ABS + MSR strojí v paketu společně s bočníma airbagama 16.000,-Kč a ne 26.800,-Kč. Jinak je Clio super auťák, mám ho moc rád a pár tisíc kilometrů jsem v něm najezdil. Jen prostě není tak supervýhodný jak by se zdálo. Kdyby tomu tak bylo, tak by se jich neprodávalo pár kousků měsíčně, ale šli by nadračku...
No a pokud Ti nezáleží na značce a jde Ti jen o cenu, tak přesně pro Tebe tady ty Korejský auta jsou. Už jsem jednou řekl, že mají své místo na trhu. Takových jako ty je tady dost, aby se tu ročně prodalo tolik korejských aut dohromady jako Škodovek za jeden měsíc. Přesně proto si lidi kupujou Matize, Getze apod.
neregistrovaný "Martin"
25. 3. 2004 15:18
Re: Octávka
Radku, teda nie že by som s tým krútiacim momentom nesúhlasil, ale je dosť dôležité aj to kedy ho dosiahneš
Na Káčku 44kW, nesmej sa nie je to moje jediné auto, mám sice iba trápnych 105Nm ale už pri 2500 otáčkach. s tou fábkou by si sa nechytal
neregistrovaný "dzonek"
27. 3. 2004 13:55
Re: Octávka
Omyl zdá se ti to dobrý protože při běžné jízdě ho využiješ casto ale jak příjde na věc tak tě auto se stejnýma parametrama ale s krouťákem položeným výš jednoduše ujede tak to na tom světě chodí a to je prostě fyzika
neregistrovaný "Honza"
25. 3. 2004 15:41
Re: Octávka
Ahojky, bohužel ve verzi Comfort nemohu najít paket za 16 000Kč, možná nemají aktuální nabídku. Ale dobrá, odečti těch 10 000 a jsme těsně pod 400 000Kč.
Ano máš pravdu, že Clio má krouťák 105 Nm, jenže nevím čím to je, ale na stovku zrychlí za 13 s a fabia 1,2 za 15,9 s. Jinak běžně s Cliem jezdím při 50 km/h na 5 stupeň i do kopečka a docela zrychluje. Prostě to nahání kilowatama.
neregistrovaný "Petr"
1. 4. 2004 12:07
Re: Octávka
Nejak to spatne interpretuje fonty takze podruhe
Nechci ti brat iluze o tom jak je renault clio dobre auto , ale mam pocit ze soucasny model se zacal vyrabet v roku 96 a tusim facelift byl v roku 2000, takze je technologicky minimalne 3 roky za fabii, kdyz se podivas dovnitr na ty plasty ... no ja bych clio moc k fabii neprirovnaval spis k felicii (predtim jsem mel feldu a asi 5000 jsem najezdil i v cliu oba po faceliftu)co se stability podvozku tyce taky tak (o fabii se rika ze sedi lepe nez stara oktavka ktera dlouhymi previsy auto dost znestabilni). Kdyz chces porovnavat ceny tak hledej poradne a jukni trebars na [odkaz] kde fabii ve vybave
Exteriér
nová 14” litá kola „Dent”
nálepka s názvem modelu na bocích
tónovaná skla, čelní s šedým pruhem
vnější zrcátka lakovaná v barvě vozu a boční ochranné lišty
světlomety se stříbrným vnitřním rámečkem
všechny barvy z nabídky Fabia

Interiér
originální potahy sedadel Arlet,
- pro větší obrázek klikněte zde
interiér v barvě černá Onyx
malý kožený paket (volant, madlo ruč. brzdy, hlavice a manžeta řad. páky)
chrompaket (vnitřní kličky dveří, pojist. kolíky zámků dveří, tlačítko ruční brzdy, hlavice řad. páky)
vkládané tkané koberce

Komfort
autorádio Symphony s CD + 8 repro (na přání Škoda MS502 s kazetovým přehrávačem)
centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem
elektrické ovládání oken vpředu
elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
palubní počítač


Bezpečnost
orotiblok. brzdový systém ABS + MSR (vč. ASR pro 74 kW)
airbagy řidiče a spolujezdce
přední mlhové světlomety
bezpečnostní světla na výplních předních dveří

Další prvky výbavy
posilovač řízení
výškově a podélně nastav. volant
výškově nastavitelné sedadlo řidiče
dělené zadní sedadlo
kola 6Jx14”, pneu 185/60R14
čtecí lampičky vpředu
sprej na opravu pneumatik
dostanes v 1.4 16V za 366 900,- a ve srovnatelne 1.2 47kw k tvemu cliu za 334 900,-.a combi jenom o 15000 vic Z vlastni skusenosti vim ze i takhle vyhodna cena se da jeste stlacit niz.Podivej se jeste do pojistoven kolik platis za havarijni pojisteni u obou modelu a zjistis ze jen tenhle rozdil ti udela cca 6-10 plnych nadrzi rocne. Tak hodne stesti v koupi sveho milaššška . Ja osobne jsem dal prednost fabii combi a s klimou constructem a alrmem mne vysla minule leto ve verzi creation 1.4 16V coz je neco podobneho jako joy jen mam navic parkovaci asistent 195/15kola (jenom plechove) nejake site v kufru a nemam kozeny paket na 400 tacu.Rozhodoval jsem se mezi civicem(399000 hola + klima),corolou(390000 hola),meganem(399000 holy) a octavkou ambient 1,6 (nic navic za 399000 ) nebo tou fabii kterou jsem koupil v podstate se skoro plnou vybavou.Byl jsem ochoten na auto dat +- 400000 kdybys tu vybavu pocital k verzi classic tak se dostanes nekde tesne pod 500000. Tak se poradne divej a nesrovnavej hrusky s jabkama . Navic clio jde s cenou dolu take kuli tomu ze je na trhu hodne dlouho a uz ho nikdo nechce zatimco fabie se prodava alespon v techto zemepisnych sirkach dost dobre.
neregistrovaný "Petr"
1. 4. 2004 11:44
Re: Octávka
Nechci ti brat iluze o tom jak je renault clio dobre auto , ale mam pocit ze soucasny model se zacal vyrabet v roku 96 a tusim facelift byl v roku 2000, takze je technologicky minimalne 3 roky za fabii, kdyz se podivas dovnitr na ty plasty ... no ja bych clio moc k fabii neprirovnaval spis k felicii (predtim jsem mel feldu a asi 5000 jsem najezdil i v cliu oba po faceliftu)co se stability podvozku tyce taky tak (o fabii se rika ze sedi lepe nez stara oktavka ktera dlouhymi previsy auto dost znestabilni). Kdyz chces porovnavat ceny tak hledej poradne a jukni trebars na [odkaz] kde fabii ve vybave
Exteriér
nová 14” litá kola „Dent”
tónovaná skla, čelní s šedým pruhem
vnější zrcátka lakovaná v barvě vozu a boční ochranné lišty
všechny barvy z nabídky Fabia

Interiér
originální potahy sedadel Arlet,
interiér v barvě černá Onyx
malý kožený paket (volant, madlo ruč. brzdy, hlavice a manžeta řad. páky)
chrompaket (vnitřní kličky dveří, pojist. kolíky zámků dveří, tlačítko ruční brzdy, hlavice řad. páky)
vkládané tkané koberce

Komfort
autorádio Symphony s CD + 8 repro (na přání Škoda MS502 s kazetovým přehrávačem)
centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem
elektrické ovládání oken vpředu
elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
palubní počítač


Bezpečnost
orotiblok. brzdový systém ABS + MSR (vč. ASR pro 74 kW)
airbagy řidiče a spolujezdce
přední mlhové světlomety
bezpečnostní světla na výplních předních dveří

Další prvky výbavy
posilovač řízení
výškově a podélně nastav. volant
výškově nastavitelné sedadlo řidiče
dělené zadní sedadlo
kola 6Jx14”, pneu 185/60R14
čtecí lampičky vpředu
sprej na opravu pneumatik

dostanes v 1.4 16V za 366 900,- a ve srovnatelne 1.2 47kw k tvemu cliu za 334 900,-.a combi jenom o 15000 vic Z vlastni skusenosti vim ze i takhle vyhodna cena se da jeste stlacit niz.Podivej se jeste do pojistoven kolik platis za havarijni pojisteni u obou modelu a zjistis ze jen tenhle rozdil ti udela cca 6-10 plnych nadrzi rocne. Tak hodne stesti v koupi sveho milaššška . Ja osobne jsem dal prednost fabii combi a s klimou constructem a alrmem mne vysla minule leto ve verzi creation 1.4 16V coz je neco podobneho jako joy jen mam navic parkovaci asistent 195/15kola (jenom plechove) nejake site v kufru a nemam kozeny paket na 400 tacu.Rozhodoval jsem se mezi civicem(399000 hola + klima),corolou(390000 hola),meganem(39… octavkou ambient 1,6 (nic navic za 399000 ) nebo tou fabii kterou jsem koupil v podstate se skoro plnou vybavou.Byl jsem ochoten na auto dat +- 400000 kdybys tu vybavu pocital k verzi classic tak se dostanes nekde tesne pod 500000. Tak se poradne divej a nesrovnavej hrusky s jabkama . Navic clio jde s cenou dolu take kuli tomu ze je na trhu hodne dlouho a uz ho nikdo nechce zatimco fabie se prodava alespon v techto zemepisnych sirkach dost dobre.
neregistrovaný "matopp69"
14. 4. 2004 21:47
Re: Kvalita fabie
Kvalitu fabie sa da vyjadrit iba
Kamarat ma najazdenych 15 tisic km, pokazil sa motor. Frajerka mala 8 tisic km, menili jej komplet elektroinstalaciu v motore, nehovoriac o problemoch s napravami. A vysledok, bazar plny 2 a 3 rocnych fabii, ktore takmer nikto nechce.
neregistrovaný "Trig"
7. 1. 2005 15:12
Re: Kvalita fabie
musim se usmivat nad temito vyroky panove. Vlastnim vuz kia cerato 1,6 lx sedan, na firmu mam octaviaII se stejnym motorem (jen proto, ze je dle spolecnika reprezntativnejsi). A porovnani? Motoricky - co se tyce jizni agility, naklony v zatackach, spotreba - nevidim rozdil a to najedu cca 40 tis km/rok. Co se tyce interieru, tak vybavenosti jsou taktez oba vozy srovnatelne a zpracovanim jakbysmet. Jedinny rozdil vidim v porizovaci cene. Cerato i s mrizkovanou maskou, sportovnima tlumicema, kvalitnim audiem, barve metalicke se zadnim spojlerem me vysla na 405 tis. Kc. Octavie je nechutne drazsi. Kdyz prijedu do worku, tak se nejedem zakaznik koukne na kiu, oceni vzhled a nasledne ohrne rypak, kdyz uslysi - korejec. Stejny pristup jak vy, panove ma nemec, ktery si vozil *v golfu, bavoru, ci medvidkovi a slysel skoda . ohrnul rypak a nebo se ptal kde, ze je to auto, ze vidi pouze hromadu srotu na kolech ... takze .. panove ... umirnil bych se a byl pri zemi ...
neregistrovaný "miam"
25. 3. 2004 13:56
Re: Kvalita fabie
Honzo, perfektní příspěvek. Já sám mám škodovky moc rád. Ale i renaulty. Fabii a Clio srovnával i časopis Svět motorů A naprosto se shoduješ s porovnáním výbav. Clio je oproti fagii fakt skvěle vybavené už v základu, máš lepší výkon za nižší povinné ručení.
neregistrovaný "Honza"
25. 3. 2004 14:35
Re: Kvalita fabie
Ahoj,abych se přiznal,rád bych si koupil české auto - tedy Škodovku, ale copak můžu, když mi třeba Hyundai nabídne Accent, který je mnohem větší než Fábia za srovnatelnou cenu s lepší výbavou?Mě fakt nejde o image.Jsem normální člověk a peníze na ulici nenacházím a tak si prostě vybírám podle ceny a výbavy.Mimo to kvalita korejců se rok od roku lepší. Jen tak mimochodem v roce 1998 v KII Sephii jsem měl za 369 000Kč o mnoho lepší výbavu než ve Felicii. Tak proč malou Felinu, když můžeš mít prostorné a výkonově o několik tříd lepší Sephii?Ahoj.Honza.
neregistrovaný "Baldi"
25. 3. 2004 12:20
Re: Kvalita fabie
1.Čo to tu trepeš veď už Honda Civic bude vychádzať v podobnej kubatúre lacnejšie ako Octávia. Chceš snáď pochybovať o jej kvalitách a to nevravím o cene napr. Almery, kde budú rozdiely pomaly v 100 tisícoch. To sú podľa teba všetko šmejdové autá?
2. Ľudia, ak nemajú firmy alebo slušné prachy sa väčšinou môžu vyskašlať na neviem akú výbavu keď sa potrebujú VOZIŤ a radšej ako nové si kúpia ojazdené auto. Pozri sa koľko sa minulý rok v ČR predalo nových áut a koľko ojazdených. Áno možeš namietať, že na to existujú "lacné" verzie s 1.4 motorom a pri Fábii s 1.2, lenže aj tieto autá by mali stáť o 100 tisíc menej ako stoja. Ty by si si kúpil novú 1.4 Octáviu, keď za podobnú cenu mám 3 ročnú A4 s 1.9 TDI? Nakašlať.
3. A keď už ojazdené auto, určite nie Škoda.
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 13:01
Re: Kvalita fabie
Jestli si chceš kupovat nějakou ojetinu bez původu - Tvůj problém. Jen mi prosím vysvětli proč by měla být Octavia levnější než Honda Civic??? Jinak rozhodně nepochybuju o kvalitách žádného auta (vyjma Rumunských a Ruských aut). Jsou to všechno stroje, u kterých buď narazíš na slušný auto nebo na zmetek bez rozdílu značky. Jinak "Čo to tu trepeš" se mi moc líbí...
neregistrovaný "Martin"
25. 3. 2004 13:16
Re: Kvalita fabie
prepáčte že sa miešam do vášho súboja, ale nemôžem nereagovať
Octavia a Civic sú autá rovnakej triedy a ich motory sú pri porovnateľnej kubatúre NEPOROVNATEĽNÉ
Preto by mala Octavia stáť menej.
Prehlásenia typu "tá firma začínala so šijacími strojmi" sú argumenty zúfalcov. Ono totiž každý nejak začínal, Laurin s Klementom aj Lamborghini. Rozhodujúca je totiž kvalita a ani nie tak z pred 20 - 50 rokov ale súčasná
neregistrovaný "škodovák.."
25. 3. 2004 15:32
Re: Kvalita fabie
Pročítal jsem všechny články psané nickem Honza , zřejmně né vše jsi psal ty , protože tolik protiřečení v tvých příspěvkách jsem dlouho neviděl.už jednou jsem ti psal , že ti škodovku rozhodně nevnucuju , kup si auto dle tvého gusta , třeba toho Opla , nebo Korejce, Dáčii, či snad Ladu.O kvalitách našich aut nemíním nikoho přesvědčovat , , za škodovku hovoří hlavně to že větší část produkce prodá na náročných západních trzích..Ještě jednu věc , hodně podléháš subjektivnímu pocitu novinářů , protože jsi novou oktávku viděl akorát v televizi , protože se začne prodávat až od června..Nejdřív si vyzkoušej zda se ti ten tvůj tricykl opravdu do toho auta nevejde..
neregistrovaný "Pepa"
25. 3. 2004 11:10
Re: Kvalita fabie
Stěrač potřebuješ u kombíka - tady ne. Jezdil jsem vzdycky kombikama a bez zadniho sterace jsem si zivot nedokazal predstavit. Ted mam od rijna 03 (takze pres zimu) Superba a zodpovedne muzu rict, ze mi sterac vzadu vubec nechybi. V nejhorsim pustim vyhrivani skla.
neregistrovaný "MHPlus"
30. 4. 2004 21:14
Re: Kvalita fabie
U sedanu (SuperB, Š120,...) je zadní stěrač v podstatě nesmysl, protože proudění vzduchu nedovoluje usazování nečist na okně. Jiná je ovšem situace u karosérie typu hatchback (právě Octávia) a zejména combi, kde se naopak usazuje s "nadšením" a stěrač bych u nich předpokládal jako "povinnou" výbavu.
neregistrovaný "Dusan"
24. 3. 2004 13:37
Zamky dveri
Zajimalo by me jestli se nejak zmenila konstrukce zamykani dveri a kufru? Je to opet "loupak" jako jsou soucasne Skody (i VW) nebo s tim konecne neco udelali?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "leon"
24. 3. 2004 17:33
A co tak Altea
Pan redaktor,
stale tu pisete len o Golfe V, A3 a Octavii a asi ste zabudli na novu Alteu, ktora z hladiska designu a zverejnenej vybavy a ceny vyzera bezkonkurencne. Mam taky pocit, ze zamerne vynechavate Seat(y), lebo by mohli byt takzou konkurenciu .
Verime, ze ak nahodou budete testovat Alteu, tak budete objektivny !
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "antileon.."
24. 3. 2004 17:50
Re: A co tak Altea
Myslím si ty tupče , že se tady posuzuje především nová oktávka a Golf především proto , protože oktávka jezdí na stejným podvozku zrovna tak jako A3 a mam takovej dojem že i ta tvoje Altea...
Až bude prezentace Altey tak se tady bav ty trubko...
neregistrovaný "y"
24. 3. 2004 17:59
Re: A co tak Altea
Tu stetku z obrazku by som pojebal.
Ale inac nova oktafka dobry shittt.. mala byt viac zmenena kua.
neregistrovaný "leon"
24. 3. 2004 18:00
Re: A co tak Altea
len aby ste sa z tej vasej "octavky" nepo.... , ale ved asi nic ineho nepoznas (tvoja skoda !)
neregistrovaný "antileon.."
24. 3. 2004 20:13
Re: A co tak Altea
Víš tupost se projevuje především tím , že se někdo snaží bej po slovensky můdrý a přitom si nevidí ani na špičku nosu .Nikdo ti novou oktávku nevnucuje a co se týče zda jsem vyzkoušel i jiný auta tak si piš že jo, ale ty jsi nevyzkoušel ani tu starou ani tu novou , protože z tebe mluví jen závist.Já sním například o Lexusu, ale jen sním nemam na něj..
neregistrovaný "y"
25. 3. 2004 13:56
Re: A co tak Altea
mno, ja nahodou Ochcavku mam a som s nou spokojny, ale je to rocnik 2003 a paci sa mi viac ako ten novy (az na vnutro ktore ma nova krajsie).
Takze moje slova az tak do vetra neboli ;).
A Lexus si coskoro ratam ze kupim tiez (tak do 2-3 rokov)
neregistrovaný "Radek"
25. 3. 2004 09:29
Re: A co tak Altea
Na Alteu jsem se také těšil a až do chvíle, než jsem si ji prohlédl v Ženevě naživo mi připadala fakt dobrá. Bohužel realita je dost smutná. To auto vypadá slušně jen zvenku a vnitřek je totální katastrofa. Je to přesný příklad rádobyoriginality a inovativnosti, která tolik - podle některých kritiků -zaplaťpánbůh chybí v novém Golfu a Octavii.
neregistrovaný "vedeni"
25. 3. 2004 13:24
Re: A co tak Altea
S tim souhlasim. Ve Frankfurtu byla jeste coby studie, ale vpodstate az na par drobnosti stejna jako serie. A ta zad mi prisla fakt odporna. I profil. A ten hnusnej ram okolo celniho skla, kam se po stranach radoby inovativne schovaj sterace - k cemu to je? Je to fakt dost hnusny auto, zvlast az bude standardne na ocelovejch 15". Seat proste Cuore Sportivo neni a nebude, jako Skodovka nebude Volvo a VW Mercedes.
neregistrovaný "milan"
25. 3. 2004 09:44
kde má ruku?
proboha, kde ma ta pani ruku? to si nemuze skodovka zaplatit modelky se dvema rukama?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "milan"
25. 3. 2004 09:45
Re: kde má ruku?
[odkaz]
neregistrovaný "Houmles"
29. 3. 2004 09:24
Re: kde má ruku?
Ruku má za tělem. Víte, když je nějaký předmět za jiným, tak je na něj blbě vidět. Všimněte si že ta ruka tam je ve výšce pupku té dámy. Je tam kousek vidět.
neregistrovaný "Dzosua"
25. 3. 2004 10:23
Skodovka nemumi zadky
NÁZOR: Upřímě řečeno nemám rád značku Volkswagen, ale to neznamená, že nejsem schopný objektivně posoudit jejich produkty. Dle mého názoru Škodovka udělá skvělý auto (myslím tím design, technologie je VW) a páni z Wolfsburgu chtějí tuto originalitu potlačit a prosadit viditelně svojí pokrevní příbuznost. Proto mám vždy na první pohled problém zezadu rozeznat passat od superbu a naopak. Přičemž ze předu se jedná o velmi pěkné modely zezadu jsou stejně odporně "zprzněný" a to je případ i nové octavie, která je celkově velice pěkná jen ten zadek je opět bez nápadu a je na něm jasně patrný rukopis "bříďilů" z Wolfsburgu!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Trap"
25. 3. 2004 11:01
bez titulku
Octavia II je docela povedené auto, ale kdyby nebylo těch propagandistických velkohubých keců kolem! Jestilže Škoda zruší svoje PR oddělení, jejich autům to jenom prospěje. Zákazník totiž není blbec.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Martin"
25. 3. 2004 13:05
Re: bez titulku
s tým môžem len súhlasiť, všetky tie reči ako oktávka patrí niekam vyššie jej len ubližujú, pretože "tam" je suverénne najhoršia
myslím si že škodováci urobili čo mohli (v porovnaní s golfom celkom dosť), otázkou je koľko priestoru im veľký brat nechal, tj. voľba podvozkovej platformy, motory, neviem možno aj kombinácie výbavy... a nakoniec aj tá hlúpa silueta medzi budíkmi
neregistrovaný "pivous"
25. 3. 2004 12:28
Výměna žárovek
Ahoj vespolek, oktávka2 vypadá dobře, určitě bych ji zvažoval při koupi nového vozu. Co mě ale na první pohled zarazilo je, že blatníky jsou protaženy až k vnitřní hraně světlometů. Je to efektní, běžně to na autech neuvidíte, ale už teď se děsím (při pohledu na ten obrázek se zvednutou kapotou) výměny prasklé žárovky. Doufám, že kvůli tomu nebude nutné dorazit do servisu.
U fábky jsem měnil žárovku jednou a je zapotřebí značné zručnosti. Nevíte, jak to u oktávky vyřešili?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "vedeni"
25. 3. 2004 13:19
Re: Výměna žárovek
Toho se nemusis desit vubec, povolis matici, snadno vysunes celej modul a je to. Ukazovali to v casopise a cela demontaz-montaz zabrala asi minutu...
neregistrovaný "pivous"
26. 3. 2004 08:16
Re: Výměna žárovek
Jo, jo, máš pravdu, včera jsem to v jednom časáku už taky viděl. A vypadá to opravdu jednoduše :-)
neregistrovaný "mates"
25. 3. 2004 14:48
Re: Výměna žárovek
Nebylo by to prvni ani posledni auto, ktery by melo takovou musku. Pri siti servisu skodovky by to nebyla zadna tragedie. Prusvih to je u znacek, ktery maj jeden nebo dva servisy v republice.
neregistrovaný "ant"
25. 3. 2004 14:32
CENY
CHCI VIDET CENY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Dottore"
25. 3. 2004 19:03
Nic moc!!!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PHOO"
25. 3. 2004 22:41
Prepadak
Myslim si, tak isto ako u GOLFU V maju odbytove problemy, tak isto to bude u toho modelu Skodovky Octavia II. Cena bude prilis nadsadena, co bude nutit inych porozhliadnut sa po inej znacke. Nevadi skodovkary budu moct ist na dovolenku.
Neva, aspon novy model stlaci cenu stareho, ale to bude asi cely uzitok tejto novej Octavie II.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Amigos"
26. 3. 2004 09:53
Motory
Ach jo. Proč do takto těžkého auta nedávaj nějaké slušné motory? Nejvýkonnější motor 2.0TDI (103 kW), to si z nás snad dělaj *, né? Někdo (tuším, že Radek) o pár řádek výše blábolil něco takového: Výkon motoru je krásná věc, ale pokud Ti tam chybí kroutící moment, tak Ti jsou ty koně k ničemu. No tak to je taky pěkná hovadina. Jak mi teda vysvětlíš, že 1,6FSI/85kW má lepší zrychlení a větší maximálku než 1,9TDI/77kW, když ta 1,9 má o 100Nm větší krouťák!! Jestli to nebude tím, že ta 1,6FSI má víc koní, že? Takže výkon (kW, koně) je to, co potřebuješ, krouťák si uděláš převodovkou. Teda pokud nejsi línej řadit. Pokud línej jsi, tak potřebuješ auto s velkým krouťákem aby jsi alespoň stačil, podstatně "slabším" (podle tebe - menší krouťák, stejný výkon) autům. Proč tam nedávaj 1.8T? A jaké budou ceny? Amigos
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Alesi"
28. 3. 2004 12:05
Re: Motory
Kroutak je vlastne vykon pri urcitejch otackach. Ten tvuj diesel bude mit vykon treba 60 kW pri 2000 otackach a 77 pri 4000 otackach. Benzin 45 kW pri 3000 ot. a 85 kW pri 6000. Rozdil je citit pri normalnim rezimu motoru pri strednich otackach. Pri zrychlovani ten motor tocis nahore, proto ten vykon v tom momentu vyuzivas.
neregistrovaný "Milan"
28. 3. 2004 21:38
Re: Motory
Presne tak. Meli by jste si chlapci koupit ucebnici fyziky. Z kroutaku vykon neudelas ale opacne ano. Muzes mit i 0.3L motor a pokud ho budes schopen tocit 30000ot/min muzes mit z prevodu treba 600Nm. Je to jako na kole, muzes mit sebesilnejsi nohy (kroutak) ale pokud nebudes pri dane zatezi dane prevodem schopen slapat rychle, vzdy ti ujede 'kmital' s lehcim prevodem ale s rychlejsima = vykonejsima, nohama :-)
neregistrovaný "Houmles"
29. 3. 2004 09:20
Re: Motory
Máte pravdu, že dieslové motory se nehodí do F1, ale stejně bych je radši. Když náklady jsou skoro poloviční. A udává se Kroutící moment který dává motor, ne krouťák z převodovky.
Ještě jedna maličkost. Jak uděláte z kW Nm??? To by mě vážně zajímalo. kW budou stejné, i když ´´vylezou´´ z převodovky, krouťák třeba větší, ale otáčky menší. Ty kW se nijak do kroutícího momentu nezmutujou.
Nazdar fyziku.
neregistrovaný "Amigos"
29. 3. 2004 20:07
Re: Motory
To Houmles: Náklady poloviční? A co prosim tě srovnáváš? Srovnáváš stejně výkonné motory? A do nákladů zahrnuješ i něco jiného, než jen spotřebu? Pokud by jsi to udělal, zjistil by jsi, že to až zas tak jednoznačný není. Nafta je (zatím) levnější než benzín a spotřeba je u dieselů trochu nižší (pokud pojedeš stejně rychle), ale pak je třeba taky uvažovat, že nákup dieselu je dražší, obsahem auto spadá do dražší kategorie pov. ruč, servisní výměny jsou dražší, díky těžšímu motoru se plno dílu dříve opotřebuje, .... Takže nakonec ti vyjde, že tak do cca 20-30 kkm/rok (u každé automobilky i modelu je to jiné) tě vyjde benzín levněji. Ty tvé poloviční náklady jsou tedy zhruba u cca 40-60 kkm/rok :-( Jak z kW Nm? No přece tou převodovkou! Když zařadím za 1, pošlu motor do otáček a pustím spojku, tak mi to hrábne. Proč? No protože na kolech mám slušnej krouťák. A proč mi to nehrabe, když se rozjíždím na dvojku, trojku, ...? A proč mi to nehrabe, když se rozjíždím opatrně? Jestli to furt nechápeš, sedni na kolo, najdi si nějakej prudší kopec, měň převody, a šlapej a šlapej, prostě si zkus hrát na motor, třeba ti to dojde :-) A pokud by jsi šlapal tak 18 000 ot/min, tak si budeš hrát na F1 :-) Amigos
neregistrovaný "Tom"
30. 3. 2004 10:53
Re: Motory
kW a Nm se daji prepocitat, ale jou u toho jeste otacky. Bohuzel to nevim to presne, ale bude to neco jako: P=k * omega * q, kde k je nejaka konstanta, omega = 2*PI*f, kde f=otacky/sekundu a q je kroutak.
Kdyz dam prevodovku 1:2, 2x se zvetsi koutak a 2x se snizi otacky, ale vykon na hrideli bude porad stejny.
Jako ukazka (cisla ale nesouhlasi uplne presne !!!!!) benzin 100k ma kroutak 150Nm pri 4000ot, diesel 300Nm pri 2000ot.
neregistrovaný "Tom"
30. 3. 2004 10:56
Re: Motory
Uz jsem to nasel:
Horsepower = torque * revs/minute * minute/60 s * 2*pi * 1/550
To plati zrejme pro "kone", ale jiste vime, ze 1 PS=0,736kW, cili zadny problem
neregistrovaný "Alesi"
28. 3. 2004 12:06
Re: Motory
jo a bude 2.0 FSI Turbo 200 koni. Tak snad ti to nebude malo.
neregistrovaný "saus"
28. 3. 2004 16:22
Re: Motory
Kde jsi to vyděl že bude motor 2.0 FSI Turbo 200 koní, dost by mě zajímaly podrobnější informace.
neregistrovaný "Ranger"
26. 3. 2004 13:50
Video
Nejde mi stáhnout video ani hi nebo low.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Tomas (AUTO.CZ)"
26. 3. 2004 16:02
Re: Video
Teď jsem to zkoušel a funguje to. Máte nainstalován kodek DivX pro přehrávání (viz info v článku u videa)?
neregistrovaný "cool-hand"
28. 3. 2004 22:09
Re: Video
Jde to se stahovákem od Winowsů, ale třeba s DAP to nefachá
neregistrovaný "Radek"
26. 3. 2004 16:10
Octavia v. Evanda?
Chtěl by někdo plně vybavené auto vyšší střední třídy místo poměrně chudé a slabé verze Octavie? Stačí na serveru daewoo-ostrava.cz mrknout na ceník Evandy, ta cena po slevě je přímo k neuvěření! (S Ostravou ani s Daewoo nemám nic společného, jen mě to prostě zaujalo.)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Petr"
27. 3. 2004 13:59
FSI do háje
Myslím si, že OII je slušné auto, interiér je větším pokrokem než exteriér.
Z čeho však mám obavy je cena OII s motorem 1,6 FSI. Podívejte se na cenu Golfa V s tímto motorem (předpokládám, že O II nebude zásadně levnější). Nechápu, jak si koncern může cenit takový motor, který není oproti staré 1,6 nijak zvlášť lepší.
Jestli nezk...í ceny, tak půjdu do 1,6 i, která mě už vozí teď a na to předjetí to stačí.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "BIZI"
29. 3. 2004 09:34
Re: FSI do háje
Podle mého názoru, kdo chce benzín 1,6 - tomu by měl naprosto bez problémů vyhovovat klasický 1,6/75 kW (těch 10 kW navíc u 1,6 FSI za to nestojí). Mám s 1,6/75 kW dlouhodobou zkušenost ve stávající Octavii a motor je to pohodový (tichý, kultivovaný, jen vyšší spotřeba okolo 8 l/100 km). Samozřejmě není moc vhodný na rychlou jízdu na dálnici (vysoké otáčky motoru, ale to je problém všech benzínů), ale do města a mimo město (okresky) je naprosto v pohodě.
neregistrovaný "Huligans"
1. 4. 2004 15:05
Re: FSI do háje
Ale rikal jsi auto a na ty strance prodavaji Daewoo !!!! Nepotrebuji motor, kteremu se pravidelne po 90000km podpaluje tesneni pod hlavou a je potreba GO motoru !!! - mluvim z vlastni zkusenosti a opakuji slova techniku Daewoo, kdyz mi rikali ze po 100000km je to standartni vybava vozu ze praskne tesneni pod hlavou a voda vytece do motoru.
neregistrovaný "ID"
29. 3. 2004 10:46
Video
Myslel jsem si, že na videu uvdím něco zajímavého o Octavii. Bohužel to vypadá jako placená reklama Škodovky s hudbou. Půlku času navíc zabírají záběry na krajinu a nějakou modelku (ne že bych měl něco proti modelkám, ale až se budu chtít dívat na modelky pustím si video s modelkama ne s Octavií ).
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "bob"
29. 3. 2004 23:36
Re: Video
no vono je to tím že na tom paskvilu není co ukazovat ale na krajině a modelkách jo
neregistrovaný "Lanosek"
30. 3. 2004 07:31
Re: Video
kdyby alespoň byla nahá
neregistrovaný "BIZI"
30. 3. 2004 18:46
Re: Video
Jdi se bodnout rejpale - video je ok. Rozhodně poskytne další info oproti fotkám.
neregistrovaný "Jirka"
29. 3. 2004 15:39
bez titulku
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jojko"
31. 3. 2004 15:32
dievcina
nema niekto cislo tej kočky na obrazkoch????????????
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Máňa"
8. 4. 2004 21:10
Pochvala ....
Alespoň za sebe musím konstatovat,že O II je povedená a neváhám říci,že i minimálně v interiéru lepší než G V(s G V jem měl tu čest) - a pokud naživo bude odpovídat videoklipu -> POVEDLO SE!Samozřejmě,že se nejspíše objeví "dětské" vady a ceny nejspíše lidovky nebudou,ale to autíčko má mnho dalších plusů.V diskusi k jinému článku na téma O II jsem taky vypustil mírně jedovatou slinu a musím se přiznat,že to nebylo to pravé ořechové.Nicméně fandům i kritikům přeji co nejvíc OSOBNÍCH pocitů při zkušebních jízdách... - já se teda těším!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Montre"
10. 4. 2004 09:44
Dojem z vozu
Nová Octavia na mě působí velice výborným dojmem. Měl jsem možnost jezdit s novou Octávií a co snese ten podvozek, to jsem fakt koukal. Auto drží stopu jako na kolejích. Zadní víceprvková nápravá má velký vliv na chování vozu. Také brzdy mě překvapily, jejich účinek je poznat již od chvilky, kdy se dotkne brzdového pedálu. Co mi docela překvapilo je, že můžete mít na přání automatické zatmavování vnitřního zpětného zrcátka a vnějších zpětných zrcátek, kontrolu tlaku pneumatik nebo automatické rozsvícení světel např. při vjezdu do tunelu. Slabší dieslový motor má výbornou dinamiku, ještě lepší než u 1,9 TDI 81kW. Spíše podobnější 1,9/ 96kW.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rapid"
12. 5. 2004 17:49
Radia!
Tak jsem se v autosalonu dozvěděl, že i při koupi té nejdražší verze ( elegance) budu muset prikoupit úplně obyčejné radio! Tak to je nářez....ty voporavdu nevědí jak z lidí tahat penize, okrádat je a natahovat.Nebo ste uvazovali o koupi auta se vsemi nesmysli ( kontrola tlaku v pneumatikach) a pritom nemít autoradio?.....ať je to jak koliv kvalitní vůz, toto ČECHÁČKOVSTVÍ jeho úroveň rapidně snižuje! Je to HAMBA A OSTUDA...
PS: Nebo si snad myslite, ze by si tohle takový Japonci dovolili...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Rado"
11. 9. 2004 13:29
Re: Radia!
Najlacnejsia oktavka nema ani tonovane skla!Auto za 500 000Sk-hanba!!!Fuuuj...Za taketo zakladne veci si clovek musi este priplacat...!Inac je celkom simpaticka,az na tu cenovu politiku...
neregistrovaný "anonym"
28. 3. 2005 18:03
Re: Radia!
Navrhuji dávat za příplatek např. volant nebo čelní sklo. Fandům škodovek to určitě vadit nebude.
27. 11. 2020 11:02
Radia
U tohoto auta musel jsem vyměnit cele autorádio! Jelikož je nepříjemné v používaní a provádí hnusnou kvalitu zvuku. Najednou mi mechaniky z https://www.2din.cz/ vyměnili celý audiosystém. Ještě je toho hodně na opraveni, ale alespoň mi teď nesere zvuk.
Rozbalit vlákno
0