Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Světová novinka od BMW: dvoustupňové přeplňování

Třílitrový vznětový šestiválec dostal dvoustupňové přeplňování. Jde o technologii, kterou do výroby dostalo supersportovní Porsche 959 a kterou brzy nabídne také Opel pro Vectru OPC.
Zpět na článek
18. 2. 2004 11:08
neregistrovaný "morris"
19. 2. 2004 13:59
neregistrovaný "Michal"
18. 2. 2004 11:26
neregistrovaný "nicole"
18. 2. 2004 12:46
neregistrovaný "lovec"
18. 2. 2004 13:11
neregistrovaný "anonym"
19. 2. 2004 00:32
neregistrovaný "mark"
25. 2. 2004 11:21
neregistrovaný "Zdeněk"
25. 2. 2004 11:41
neregistrovaný "lovec"
25. 3. 2004 16:44
neregistrovaný "530i"
18. 2. 2004 13:12
neregistrovaný "mishu"
18. 2. 2004 13:18
neregistrovaný "zigi"
18. 2. 2004 13:28
neregistrovaný "HUFUH"
18. 2. 2004 14:36
neregistrovaný "cello"
18. 2. 2004 17:10
neregistrovaný "DuGalle"
18. 2. 2004 17:35
neregistrovaný "HUFUH"
18. 2. 2004 17:02
neregistrovaný "BMW_POSITIVE"
19. 2. 2004 09:19
neregistrovaný "lovec"
20. 2. 2004 00:12
neregistrovaný "Ace2"
25. 3. 2004 17:12
neregistrovaný "530i"
26. 2. 2004 21:04
neregistrovaný "Dave"
18. 2. 2004 15:01
neregistrovaný "DAN"
18. 2. 2004 15:49
neregistrovaný "roan"
19. 2. 2004 16:47
neregistrovaný "Dan"
19. 2. 2004 10:07
neregistrovaný "Vacmar"
19. 2. 2004 16:41
neregistrovaný "anonym"
19. 2. 2004 17:34
neregistrovaný "HALELUJA"
20. 2. 2004 00:14
neregistrovaný "Ace2"
18. 2. 2004 15:52
neregistrovaný "Tomáš"
18. 2. 2004 16:51
neregistrovaný "Mercedes No.1"
18. 2. 2004 17:08
neregistrovaný "anonym"
19. 2. 2004 00:49
neregistrovaný "Yapa"
20. 2. 2004 00:17
neregistrovaný "Ace2"
18. 2. 2004 22:58
neregistrovaný "dzonek"
19. 2. 2004 00:34
neregistrovaný "mark"
19. 2. 2004 09:59
neregistrovaný "Marek"
19. 2. 2004 12:44
neregistrovaný "anonym"
19. 2. 2004 09:18
neregistrovaný "Mitsi"
19. 2. 2004 10:30
neregistrovaný "HALELUJA"
19. 2. 2004 22:57
neregistrovaný "george"
20. 2. 2004 00:20
neregistrovaný "Ace2"
20. 2. 2004 09:24
neregistrovaný "STAVROS"
20. 2. 2004 10:07
neregistrovaný "George"
20. 2. 2004 10:48
neregistrovaný "STAVROS"
20. 2. 2004 15:16
neregistrovaný "daft"
20. 2. 2004 15:46
neregistrovaný "George"
20. 2. 2004 15:47
neregistrovaný "George"
20. 2. 2004 23:47
neregistrovaný "Levi"
21. 2. 2004 02:23
neregistrovaný "george"
22. 2. 2004 09:06
neregistrovaný "Michal"
neregistrovaný "morris"
18. 2. 2004 11:08
BMW navzdy
ked som novu petku videl na obrazkoch, mal som zmiesane pocity. V skutocnosti je to fakt najkrajsie auto vyssej strednej triedy. A tie motory. Nova 535d bude uplna supa - 6,6 sekundy a je tam stovka, to je uplna pecka. E-tieda a nova A6 sa mozu ist past. Chcelo by to este verziu 535dx.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Michal"
19. 2. 2004 13:59
Re: BMW navzdy
absolutní souhlas. fotogenická moc není ale v reálu je to prostě krása. ono i typ 530d je nejtišší diesel co sem kdy slyšel. ale nevím zda je tak kultivovaný, nebo tak dobře obalený.....
neregistrovaný "nicole"
18. 2. 2004 11:26
BMW
O kráse BMW 5 bych trošku zapochyboval,osobně se mi líbí víc stará "pětka" s emkovým paketem,ale co se týká techniky,je to asi jinde.
A motory? Ty měly vždy super.A je jedno jestli jsou to benzíny nebo ropáci.
MB a Audi je na řadě,ale myslím,že na BMW v motorech nikdo nemá.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "lovec"
18. 2. 2004 12:46
super výkon, ale k čemu?
Je fantastické jaké motory automobilky dokáží vyrobit. Otázkou ovšem zůstává, k čemu vlastně jsou? Ve většině zemí je maximálka na dálnici 130 km/h. Pokud se pletu, opravte mě (nepočítám úseky v Německu). Na běžnou jízdu je ten výkon také zbytečný ... tak Vám nějak nevím. Řidič v tomhle autě je jak v tanku s raketovým pohonem. Docela chápu, že málokdo odolá sešlápnout pedál až k podlaze a nechat se oblažit tím super pocitem. Jenže nedejbože, aby se něco přihodilo. Raději bych motor úspornější ...
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "anonym"
18. 2. 2004 13:11
Re: super výkon, ale k čemu?
Pořiď si 520TD
neregistrovaný "mark"
19. 2. 2004 00:32
Re: super výkon, ale k čemu?
ja v nemecku mam stale dost prostoru abych jezdil pres 200 samozrejme ze je problem rano, kdyz vsichni jezdi do prace + opravy cest, alej jinac je no limit
neregistrovaný "Zdeněk"
25. 2. 2004 11:21
Re: super výkon, ale k čemu?
No po Německu jsem projel 50% dálnic, sice tak 1-2x za poslední rok, ale.Když je dálnice 3 pruhová, tak má na 95% rychlostní limit (80,100,120,130 hlavně kolem měst a na mostech, ale kolem měst je to klidně 30 km) a když pak není limit, tak je 2 pruhová a rádi tam předjíždí kamióny, takže přes den nic moc. Min týden jsem jel na otočku Frankfurt a na těch 800 km (ráno jsme si zajeli přes Regensburg) po A3, A6, A9 a poddálnicích (A93...) jsme jeli bez limitu asi 100 km, a to bylo pořád 20km 180km/h, kamion 80km/h, akcelerace 2,3,4... 180km/h a zas kamion.
Hlavně když způsobíte nehodu při vyšší rychlosti než je povolená nebo když je bez limitu, tak při rychlosti nad 130km/h (pokud se Vám vůbec podaří přežít), tak se zodpovídáte před soudem, kriminálkou a následně pojišťovnou, proč jste jel tak rychle.
Takže na***, leč ta akcelerace je příjemná.
neregistrovaný "lovec"
25. 2. 2004 11:41
Re: super výkon, ale k čemu?
to jsem rád, že mi konečně dal někdo zapravdu. mám pocit, že někteří lidé tady jezdí ve škodovce a budou ohrnovat nos nad výkonem normálního auta (tím myslím dostupné auto pro lidi), protože ono biturbo je biturbo a jak to nemá krouťák aspoň 450, tak je to nuda ... :) takže ještě jednou děkuji za super příspěvek.
neregistrovaný "530i"
25. 3. 2004 16:44
Re: super výkon, ale k čemu?
Ale jo, jet se da i v nemecku, i kdyz posledni dobou si nejak zvykli jezdit vlevo a nereagovat na rychlejsi auta.
Ale postestilo se mi loni po Octoberfestu se trochu projet. Bylo to v sobotu dopoledne, z Mnichova do Prahy (omylem jsem uhnul na tusim z A9 na A93 kolem Dingolfingu na Zeleznou rudu, jinak jezdim na Rozvadov). Dalnice byla dost prazdna a ma super povrch. Auto jsem celou cestu drzel kolem 250 km/h. Krome obcasnych kolonek, kde jsem radeji zpomaloval (ono dost nuda jet 160 z 250) to vydrzelo celou cestu. Zkouseli jsme dostat z auta max, tachometrove za ciselnou stupnici (cca 255km/d), ale dle nemilosrdne GPS 248km/h, takze snad tech papirovejch 250 nekdy dosahnu. Ale prilezitosti moc neni.
neregistrovaný "mishu"
18. 2. 2004 13:12
nejlepsi motory?
podla mna neni dobry motor ten, ktory ma giganticky vykon, ale ktory ma najlepsi pomer vykon/spotreba... v tom bmw velmi neexceluje... samozrejme negativne prispieva hmotnost a zadny pohon... napr. porovnanie bmw3 a passat, oba diesle s podobnymi vykonmi, passat ma viac ako o pol litra nizsiu spotrebu...
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "zigi"
18. 2. 2004 13:18
Re: nejlepsi motory?
to znamena,ze na 100 km usetris az 15 Kc? tak to se vyplati bobe!ne vazne zda se ti pul litru na 100 tak markantni rozdil?
neregistrovaný "HUFUH"
18. 2. 2004 13:28
Re: nejlepsi motory?
nesouhlasim ... v posledni dobe udelalo BMW velky pokrok v uspornosti benzinovych motoru ... napriklad moje stra E30 318i brala 15l kdyz sem na ni slapal ... znamej jezdi v 745i a taky na nej dost slape ... prumernou spotrebu ma 12l ... rozdil ve vykoneh tu asi nemusim uvadet ze? ;)
neregistrovaný "cello"
18. 2. 2004 14:36
Re: nejlepsi motory?
Musím s tebou souhlasit... Já jezdil taky E30 - 320 (6-ti vál..) a k 11 sem se dostal mimo město když jsem jel spořivě jinak průměr 12-18l/100. Oproti tomu jsem pak osedlal E36 - ještě větší objem a v pohodě jsem jezdil pod destet uplně v pohodě.. když sem na to šlápl tak si to vzalo... ale to nebyl problém a rozhodně jsem to neřešil.. V těch autech byl výrobně rozdíl asi 2 roky, takže pokrok se DOSTAVIL.....!! Jinak super motory umí Saab - benzínové samozřejmě...!!
neregistrovaný "DuGalle"
18. 2. 2004 17:10
Re: nejlepsi motory?
Co jste to hoši měli za šlupky? S E30, 320i jsem jezdil dost dlouho a i při jízdě brzda-plyn to nikdy nešlo nad 12l. Při spořivé jízdě (90km/h) to žralo kolem 6,5l. Jinak v průměru jsem jezdil za 9-10l. Jó holt něco jiného byla servisovaná E30 s 90tkm, něco jiného jsou ty plečky s 250tkm co tu běžně jezdí...
neregistrovaný "HUFUH"
18. 2. 2004 17:35
Re: nejlepsi motory?
s lehkou nohou sem taky jezdil do 7l, ale kdyz sem na to slapal tak se magicka rucka splahala tezce k maximu ;) ... podle stylu jizdy se dala jet Prah-Bratislava-Praha budto za 1 nadrz nebo taky za 2 nadrze ;)
neregistrovaný "BMW_POSITIVE"
18. 2. 2004 17:02
Re: nejlepsi motory?
asi bys měl dopsat který motory máš na mysli, předpokládám že srovnáváš 1,9 TDi PD (96 kw, 310 Nm ) v Passatu a 2,0 D ( 110 Kw, 330 Nm ) v BMW nebo snad 2,5 TDI ( 136 Kw, 370 Nm ) oproti 3,0 D ( 150 Kw, 410 Nm )...a to trochu pokulhává, protože ty motory jsou výkonově každý úplně jinde, navíc srovnávat Passat s BMW by mne asi nikdy nenapadlo, nehledě na to, že majitelé podobných kousků asi půl litru spotřeby fakt neřeší
neregistrovaný "lovec"
19. 2. 2004 09:19
Re: nejlepsi motory?
ve městě 50, mimo město 90 a na dálnici 130 km/h ... co k tomu dodat. Dodržuji rychlosti a není to o tom, že bych nemohl jet rychleji. Ono totiž jezdit pomalu je umění. Silný motor je fajn do kopců, při předjíždění ... ale také to má své hranice. Jestli mám 300 nebo 600 Nm tu přeci nemůže hrát roli - to auto má zátah jako kráva :) 300 kW je mi ve městě na dvě věci. Na okreskách nechci nikoho zabít, tak jezdím slušně. Takže, k čemu takový výkon? Nestačilo by třeba (pro cizince cumbajšpíl) něco slabšího se spotřebou 3 litry?
neregistrovaný "Ace2"
20. 2. 2004 00:12
Re: nejlepsi motory?
hmm a co třeba vyšší komfort a nížší spotřeba to te bobe nenapadlo :o) nizké otáčky = tišší jízda = méně pracovních cyklů = menší spotřeba. Tedy, pro někoho paradoxně, větší motor bude úspornější. Velké a silné motory jsou o kultivovanosti a o kulturnosti cestování, ne o nutně plným plynem zmit v prachu.
neregistrovaný "530i"
25. 3. 2004 17:12
Re: nejlepsi motory?
Naprostej souhlas, kdyz si bublas 130 - 160 km/h se trilitrem, tak je to uplna pohodicka a economer si sedi pekne dole. A ten klidek, bez stresu a namahy. Zkuste takhle jet se ctrnactkou. Vezme si to samy a clovek je mnohem vic unavenej. Na D1 je to dost znat, tam je dost kopcu a dostat 1.4 zpatky na 130 treba s 90 to da praci (myslim do kopce).
neregistrovaný "Dave"
26. 2. 2004 21:04
Re: nejlepsi motory?
Jo ale passat jede proti Bmw 3 uplne na * vis?Ze ti to za toho pul litra stoji,radsi si kup oktavku v kombiku...
neregistrovaný "DAN"
18. 2. 2004 15:01
a k čemu????
tabulkověhezky parametry, nic to však nemění na tom, že to je "uhlák". Motor je zbytečně komplikovanej, a za 8 litrů jezdit taky nebude.....takže k čemu je to dobrý?
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "roan"
18. 2. 2004 15:49
Re: a k čemu????
komplikovany sou uz dneska vsechny motory a s timhle tim se bude jezdit urcite dobre. Mam BMW 540i, tabulkove mi to jede jeste o neco lip, ale jezdi to kolem 15litru. Ten uhlak jak pises si patnact nafty asi nevezme a jeste to bude pekne pruzny a pojede to od spodu.
neregistrovaný "Dan"
19. 2. 2004 16:47
Re: a k čemu????
a já mám Lexus LS 430 a jezdím kombinovanou 12-13 litrů benzinů. Bez vybrací, klapání, zbytečného zatížení přední nápravy, atd. Málem bych zapomněl, benzíňák mnohem méně zatěžuje živ.prostředí!!!! Navíc se nezlob, ale koupit si BMW s naftou......???????? Naftový motory je móda, uznávám že jsou dobrý, osobně však uznávám benzin.
neregistrovaný "Vacmar"
19. 2. 2004 10:07
Re: a k čemu????
To by ses divil frajére. Mám zkušenosti s předchozí 530d, navíc v automatu a M-kovými koly (235/45 R17, vzadu 255/40 R17). Za běžného provozu po Praze je spotřeba 8.9 a na dálnici do rychlosti 160 ti klesne až na 6 litrů!!!
neregistrovaný "anonym"
19. 2. 2004 16:41
Re: a k čemu????
jo ale s vytaženou kosatkou
neregistrovaný "HALELUJA"
19. 2. 2004 17:34
Re: a k čemu????
??? bylo by možné k tomuto příspěvku nějaké vysvětlení ???
neregistrovaný "Ace2"
20. 2. 2004 00:14
Re: a k čemu????
nejsem autor, nicméně jako průměrně vzdělaný člověk vím, že kosatka je typ plachty, tedy autor chtěl naznačit, že tuto spotřebu jen za pomocí větru. No jinak u MB 320CDI dokážu udělat spotřebu 6.2, nicméně taky 12.5
neregistrovaný "Tomáš"
18. 2. 2004 15:52
Na jednoho "konkurenta" se zapomnělo...
... a tím je motor, který se zatím dává pouze do 740d. Má 600Nm od 1900 otáček. Pokud jej BMW v budoucnu vyšperkuje také dvojitým přeplňováním, tak může směle pohřbít V10 od VW, který VW vyrábí spíše jako technologický a marketingový experiment k vynucení prodeje Touaregu. Naprosto nechápu, proč bych měl mít v SUV desetiválcový megatěžký diesel, když můžu mít super třílitr s 500Nm (viz X5)...
... vlastně chápu - VW žádný takový nemělo (když zapomenu na směšně zaostalé 2,5TDi).
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Mercedes No.1"
18. 2. 2004 16:51
Re: MB,CLS, 285 PS,CDI
Im Vision CLS dieselt der bekannte, 3,2 Liter große Reihensechszylinder mit Common-Rail-Einspritzung – hier allerdings mit zwei statt einem Turbolader. Das ergibt 285 PS sowie 620 Newtonmeter Drehmoment und untermauert seine sportlichen Absichten.
neregistrovaný "anonym"
18. 2. 2004 17:08
Re: MB,CLS, 285 PS,CDI
boze muj t
neregistrovaný "Yapa"
19. 2. 2004 00:49
Re: MB,CLS, 285 PS,CDI
Vecna pripominka: pokud chces vstupovat do teto diskuse, tak pouzivej bud cestinu, nebo nejakou svetovou rec - anglictinu, spanelstinu, rustinu, francouzstinu .... nebo cinstinu. S lokalnimi jazyky jako je vedle toho tveho takova norstina, keltstina, belorustina a albanstina se tady nedomluvis.
neregistrovaný "Ace2"
20. 2. 2004 00:17
Re: MB,CLS, 285 PS,CDI
No co na tom nechápeš. Prostě MB není pozadu a má v plánu minimálně tyto dva motory 270 CDI bi-turbo (o proti současné 270, tohle bude V6 a ne R5) no a druhý bude 320 CDI bi-turbo, tedy pro ti kteří ještě 2 měsíce před vstupen do EU nerozumí anglicky ani německy MB má připravenou do produkce novou generaci CDI motorů.
neregistrovaný "dzonek"
18. 2. 2004 22:58
Re: MB,CLS, 285 PS,CDI
No myslím že 2.5tdi není směšně zaostalé ,ale velmi podařený motor který obstál 10 let dá se říct nezměněn. Solidní výkon a spotřeba která v té době znamenala revoluci. Dnes je to slabej průměr ,ale je to pořád ten samej motor takže klobouk dolů. Myslím že spotřeba kolem 7 není vůbec špatná. Ale musím uznat že 6ti válce od bmw co si žádají nafty do válců jsou taky velmi povedené hlavně zvuk to je bomba. No inu bmw dělá ty 6 hrnky už 30 let ,takže to by bylo aby se něco nenaučily. Ale v benzínu je stejně nejlepší Honda a tu asi jen tak nikdo nepřekoná.
neregistrovaný "mark"
19. 2. 2004 00:34
Re: MB,CLS, 285 PS,CDI
v benzinu je zase nejlepsi bmw, podivej se na F1 uz 4 roky stavi nejlepsi motory (lepsi jak ferrari) kde se muze zahrabat honda a toyota
neregistrovaný "Marek"
19. 2. 2004 09:59
Re: MB,CLS, 285 PS,CDI
Co to tady kecas, ze se muze jit Honda zahrabat! Kdybys mel alespon trochu prehled taky vis ze Honda dela nejlepsi "maloobjemovy" motory kdezto BMW dela moc dobry "velkoobjemovy" motory. A formuli 1 nemuzes brat jako meritko toho jak kdo umi delat motory, kdyz o jejich presne specifikaci nevime nikdo ani tuk! Ty kecale...
neregistrovaný "anonym"
19. 2. 2004 12:44
Re: MB,CLS, 285 PS,CDI
Preco potom sa Honde tak dari na Americkom kontinente a vo Fedexcart je vzdy medzi prvymi??
neregistrovaný "Mitsi"
19. 2. 2004 09:18
Opravdu světová novinka?
Od BMW možná, ale systém postupného/dvojího/sériového přeplňování používalo nějaké Porsche (typ si nepatuji) už někdy v 70. letech. O žádnou "premiéru" tedy rozhodně nejde! Tehdy šlo o experiment, který skončil na: a/ ropné krizi; b/ přemrštěné spotřebě paliva; c/ značné nespolehlivosti, resp. obtížné servisovatelnosti systému (problémy s nastavením/naladěním, obtížná diagnostika chyb atd.). Dnes je ovšem řídící elektronika někde úplně jinde, tak snad, možná..., kdo ví?
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "HALELUJA"
19. 2. 2004 10:30
Re: Opravdu světová novinka?
1. Přečti si PLS POZORNĚJI hned první odstavec... Nikdo tady netvrdí, že je BMW první na svetě...
2. s tou skopčáčtinou pár příspěvků nade mnou si děte víte kam!! Ale né sem...
3. Honda dělá taky naprosto výborné benzínové motory... Třeba ten z S2000... huh... Točí jak motorka :D Teda ten z ty starší verze... Ten novější už je prej trošku víc jako motor do auta :DD
4. Je pravda, že díky motorům z F1 nejde říct která automobilka dělá nejlepší motory, ale myslím si, že BMW nejvíc využívá zkušeností a technologie z F1 motorů a že se brzy bude divit i Honda...
5. Jo a 2,5TDI je už dnes velice směšnej motor... Vhodnej tak max do TRAKTORU!!!
BMW Power Forever
neregistrovaný "george"
19. 2. 2004 22:57
Re: trochu zkušeností
je to fajn počíst si na internetu zasvěcený názor.Mám na svém 330d najeto 370 tisíc km samozřejmě s 222ps a 470 Nm a nikdy bych si už benzín nekoupil i když je tohle můj první diesel.Neznám auto které potřebuje jen olej a naftu a ne rozvoďáky a trysky a drahé opravy náprav.BMW to fakt umí není důvod nevěřit novému motoru.Vždyť v sériové podobě odjel letošní Dakar.A řekl bych že ne nejhůř!
neregistrovaný "Ace2"
20. 2. 2004 00:20
Re: trochu zkušeností
no jo no, motory dobrý, jenom ten obal by to chtělo poněkud vylepšit. Ne nadarmo se říká, že obal prodává....
neregistrovaný "STAVROS"
20. 2. 2004 09:24
Re: trochu zkušeností
a jak si stihnul najet 370 tis. km, jelikoz myslim, ze se ten 330d 204 PS dela 2 roky. Jenom se ptam je mi to divny.
neregistrovaný "George"
20. 2. 2004 10:07
Re: trochu zkušeností
Mám 330d r.v. 2000 sériově tam bylo 184 ps, těch 222 ps tam je "načipovaných".
neregistrovaný "STAVROS"
20. 2. 2004 10:48
Re: trochu zkušeností
to George: to docela jezdis jak blazen, ja najedu rocne tak 30 tis.,
neregistrovaný "daft"
20. 2. 2004 15:16
Re: trochu zkušeností
Ale prodavat se to bude jako 170 000 km. Ty digitalni tachometry jsou bohuzel dost nepresny... : )
neregistrovaný "George"
20. 2. 2004 15:46
Re: trochu zkušeností
No asi to tak dopadne , ale mám v plánu ještě tak dvěstěpade pojezdit.
Myslím že pro každýho kdo si to může dovolit, je tří litr diesel od BMW to nejlepší co na trhu existuje.
neregistrovaný "George"
20. 2. 2004 15:47
Re: trochu zkušeností
Pak jedině M3 CSL, najel jsem s ním pár kilometrů a je to zážitek, který bych přál každýmu.
neregistrovaný "Levi"
20. 2. 2004 23:47
Pekný,ale k *...
Měl jsem dvě BMW a musím říct,že už nikdy takhle nesydatě drahý auto nekoupím... Nejde o pořizovací náklady,ale o skutečnost, co všechno se vám u tři roky starýho auta najednou začne * a vy pak platíte jako idioti!!! K čemu mi je, že je všechno hlídaný elektronikou,která neuhlídá sama sebe a ani nejlepší autoelektrikář nezjistí za 6 hodin práce co s tím je??? Za tri roky provozu BMW5 r.v1999 to auto stálo na údržbě cca 310000,- !!! (počítám do toho i věci vyměněný v garanci)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "george"
21. 2. 2004 02:23
Re: Pekný,ale k *...
víš věřím že to co píšeš je fakt pravda.Ono je vždy podstatný od koho jsi auto koupil.Ale osobně zastávám opačný názor a myslím že málokterý výrobce produkuje bezůdržbovější auto.Za 370 tisíc km najetých po českých i zahraničních silnicích jsem vyměnil jen řízení(14780 kč) ostatní díly(tlumiče,čepy,brzdy a olej) beru jako provozní naklady.Žádné rozvoďáky,trysky,těsnění motoru(jako Audi a VW),spojky a podobně.Vše je originální a myslím že servis po 23 tis, km je slušný.Možná je to tím že jsem auto koupil nové....
neregistrovaný "Michal"
22. 2. 2004 09:06
Re: Pekný,ale k *...
zato já ti vůbec nevěřím. obecně nemám důvěru k článkům typu: těhle aut jsem měl pět a všechny byly hrozný...... tak proč si kupuješ pak znovu to samý??????