Tata Motors na domácím autosalonu v New Dehli prezentuje levný užitkový automobil Magic Iris. V oblasti přepravy nákladu a většího počtu osob má způsobit podobnou revoluci jako Tata Nano.
Nejak sa nám indický kolotoč rozbieha. Zdá sa, že Ratan Tata, ako domáci podnikateľ, dobre vie, čo India potrebuje a snaží sa postaviť ju na bezpečnejšie kolesá.
Inak zaujímal by ma význam výrazu "lowendový dizajn". Vzhľadom na určenie by som prácu dizajnéra docela ocenil, nie je jednoduché dať malej účelnej krabičke nejaký výraz, navyše pri zohľadnení minimálnych nákladov na výrobu. S prelismi okolo blatníkov, zaujímavým predným nárazníkom, či bočnou smerovkou na B stĺpiku to vyzerá lepšie a nápaditejšie, ako niektoré užitkáče zavedených výrobcov.
Myslím, že s Japoncami si veľmi nemajú čo vyčítať. Je tu ešte ten rozdiel, že Tata musí byť ešte o kus lacnejšia ako japonský minipracant. Myslím si, že táto Tata vyzerá nadmieru dobre.
Poslední slova, která bych s tímto autem použil je kombinace vypadá dobře nebo vypadá nadmíru dobře. Ono to totiž vypadá strašně. Ano, při těch rozměrech nejde vykouzlit nějakého extra krasavce, ale proboha co je ten "obrovský" přední převis?
Nepripisuj konštrukčnú záležitosť dizajnu. Pri týchto rozmeroch predpokladám umiestnenie motra vzadu (v článku som to nenašiel), čiže trambusová kabína, ak nemusíš brať ohľad na bezpečnosť, je na mieste.
SKús pohľad na prácu diuajnéra v rámci jeho mantonelov - to nejde neoceniť. Svojim spôsobom to vyzerá celkom milo.
Pokud je umístěn motor vzadu tak vůbec nic nebrání tomu, aby byly přední kola v "rohu" karosérie.
Ano, můžeme ocenit práci designera, že to nevypadá ještě hůře, ale také nemůžeme říci , že to vypadá dobře. Protože to zkrátka dobře nevypadá.
což bys měl zase zmenšit zvýšením maximálního úhlu natočení kol, viz třeba londýnské taxíky.
Navíc při celkových rozměrech tohoto zázraku to žádné razantní zvětšení nebude.
Zas sa netvár ako amatér, väčšie natočenie kolies znamená odlišnú drahšiu konštrukciu prednej náprav, navyše v Indii nemajú všetky cesty u nás bežných 6 metrov, krátky rázvor na takomto vozítku má podľa mňa svoje opodstatnenie.
Konstrukcni zalezitost se do designu zapocitavat muze, pokud je tato design vyrazne ovlivnujici. V tomto pripade to je tragikomicky pohled, nicmene s porovnanim s TucTuc 3kolkama jde rozhodne o pokrok i kdyz o tom, ze TATA vali se mluvit neda, produkuje vesmes oskliva vozitka s technikou zahradniho kutila na invalidnim duchodu. Jedine co tedy do Indie prinasi, je moznost vlastnit NOVY povoz, ktery ma misto deky plechy.
Kľudni hormóny, kámo, tváriš sa jak majster sveta, pritom máš stále mlieko na brade. Neviem, ako by si sa tváril na mieste tvorcov Ty, hlavne mi neskús tvrdiť, že by si v ich konkrétnych podmienkach nebol na svoju prácu patrične hrdý... ;-)
Ak chceš hodnotiť odlišný svet áut ako je ten, čo poznáš, musíš k nemu prispôsobiť aj svoj pohľad a trochu o tom uvažovať. Potom nevyznejú tvoje tvrdenia ako bláboly neznalého. ;-)
Nekdo tu napsal drive rozumny nazor, ktery mne nenapadl a to, ze kdyby se kola posunula do prednich rohu, polomer otaceni by se zasadne zvetsil. Paklize nejde o design ani bezpecnost, je stavajici reseni genialni. Kazdpadne je mi z toho do smichu tak, jako tak a od teto chvile je Sandero nadupana kara >:-[] .
Autore, proč, když píšeš o hlavním městě naší republiky, netituluješ ho Prague nebo třeba Liberec jménem Reichenberg... Že je to nelogické? Proč... vždyť i Nové Dillí pojmenováváš anglicky... A nezapomeň, až se pojedeš podívat na Tutanchamóna, říct přátelům, žes byl v Kajróóó...
Mne to prijde jako - pro definovane zadani - dobre odvedena prace. Zajimalo by me, jestli je ten motor s turbem. Zkousel jsem hledat spotrebu, ale nikde jsem ji nenasel. Cekal bych neco jako 2l/100km.
Pokud to má nahradit rikšu, tak to asi ten účel splní. Ale jinak, no nevím. Rozhodně by to chtělo vidět nějak in natura aby se dalo trochu objektivně hodnotit.
slušnej nástupce rikši :-) Když člověk vidí co v Indii běžně jezdí...tak tohle je Mercedes mezi rikšami :-) Ještě to dát Sedopákům nebo letištním tágům :-)
Tak tohleto auticko je prvni po docela dlouhe dobe, ktere me nadchlo. Proporce, tvar, vsechno to na me pusobi takrka dokonale. Nejgenialnejsi je ten predni previs v pomeru celkoveho vyrazu. Za jedna!
Zadání bylo asi hodně omezující, takže musím uznat že zde designér odvedl vynikající práci. Jasně že auto vypadá z našeho pohledu doslova směšně hlavně díky proporcím. Ale taky vypadá "mile", nesnaží se tvářit kdovíjak drsně jako třeba nový Spark. A to na co bylo určeno určitě splní. Ani ta bezpečnost nebude asi úplně hrozná vzhledem k maximální rychlosti 55km/h a sezení hodně vysoko. Na převážení zboží čistě po městě bych si ho dovedl představit i v Evropě - zastaví všude, nezabere žádné místo, minimální spotřeba i emise.