Novinky
Kdesi v odborne diskuzi se cetl, ze benzinove motory pomalu konci, protoze jiz z principu fungovani nemohou parametrove stacit dieslum. Vite o tom nekdo neco? Mam 1.6 VTEC II, komb. spotreba 6,4l.
...to je akademická otázka, momentálně nás výrobci docela úspěšně "tlačí" do dieselu, ale ani jedna varianta nemá vyloženě navrch. Současný trend ve vyspělých automobilových zemích je hybridní pohon a ani to není konečná varianta, spíše přechodové období. Jsem zvědav co to nakonec bude.
Moje rec, najezdil jsem s Octavkou 4x4 1.9 PDI 80 tisic na bionaftu za rok a nema to chybu, nesmrdi to tolik, podporuji nase zemedelstvi a alespon cast toho co spalim se vrati naspatek v repce a nezatezuji CO2 okolni prostredi. Proto ma bionafta budoucnost a je to zatim jediny obnovitelny zdroj energie. Normalni naftu bych uplne casem zakazal prodavat.
Bionafta má naopka minulost. Jednak tím, že se zvýšením DPH (od 1.1.2004) cenově přiblížila normulní naftě, ale hlavně tím, že se od 1.5.2004 zruší úplně - směrnice EU nedovolují takovou podporu bionafty jako je u nás.
No tak to mě zajímá!!! To vlastně nejspíš byla ona směsná bionafta, že? Já fakt nevím, tak mě tady nekamenujte, ale čistá bionafta se nejspíš ani neprodává nebo jo? A co motor? Bylo cítit nějaké snížení výkonu nebo nejaké poškození (slyšel jsem totiž, že bio je dost agresivní na různé pryžové hadičky a podobné srandy, tak si to chci ověřit).
Jako první pisatel jsem na bionaftu najezdil ve své fabii 1.9 TDi cca 100 000 km za rok a nejaky ten mesic-priznam se, ale ze v cizine jsem tankoval obycejnou naftu a tedy odpoved, co se tyká spotreby ci vykonu. Bionafta je oproti nafte od Aralu ci ÖMV ci podobnych zanačkových stanic trochu línější, ale jinak jede velmi dobre. Maximalka u mé fabie pod hranicí 200 je stejná, ale s vyšší spotřebou-bionafty. Při plném plynu je okamžitá spotřeba dle Škoda-počítače při Bionaftě cca 11-13 litrů, u obyčejné nafty až o 2 litry menši-to jsem ted třeba i zjišťoval při cestě zpět na plnou nádrž rakouské nafty. Ale je teda to auto živější na tu rakouskou naftu-to i na Švýcarskou (najeto cca 2000km) či od těch značkovějších čerpacích stanic. V německu jsem netankoval. A co se týká poškození: díky defektu na motoru jsem měl ve začkovém servisu provedenou opravu a neřekl jsem jim, že jezdím na obyčejnou naftu..-a technici, že prý je vidět, že do toho neliji sr..., ale pořádnou naftu. Tak, ať si každý udělá názor, ale podložený zkušeností. Je teda pravda, že tato felicie už má v TP napsanou i bionaftu. A co se týka 22% DPH, nemám slov. Vládnou nám TY, kteří jsme si zvolili. A se vstupem do EU si lámu hlavu-proč nám jí ruší, ale teď při cestě přes německo jsem někde viděl pumpu-pro mě neznámou-a velkým letákem propagovala novinku -EkoDiesel s levnejší cenou. Bohužel jsem to tam jenom kolem toho profrčel. Uvidíme, zda to není jenom výmluva někde ze zhora pro naše mocipány...
tak jsem se nedávno dozvěděl, že v EU se bude do benzínu povinně přidávat určitý podíl paliva z nějakejch kytek (a nemyslím ty pravěký). doufám, že mi pak EU zaplatí novej motor až mi po nějakých 100 000 doběhne.....
Jako se do nafty dava repka, tak se do benzinu(mozna i do nafty) bude pridavat lih. Vsechno kvuli podilu obnovitelnych zdroju(s tim souhlasim) a taky aby meli nasi(hlavne tedy EU) zemedelci co pestovat(to je mi celkem jedno). Jedne ceho se bojim je, ze to bude stejny utok na statni kasu jako je ta repka(to jsem proti).
Od podzimu jsem rozhodnutej - do dvou let vyměním Saxo za Pandu. Ale jakej motor? Byl jsem rozhodnutej pro 1.3 JTD, se spotřebou 4,3l/100 km, ale uvědomil jsem si, že Fiaťácký benziňáky (1.1 a 1.2) plní jen emisní normu Euro 3, která končí s rokem 2005. Předpokládám, že Fiat převezme benzin-motory od Opelu. A ten nabízí tříválec 1.0 44 kW s automatkou a průměrnou spotřebou dokonce 4,8 l/100 km (Corsa Essentia).
Takže budu-li se rozhodovat, jestli nafťák s prům. spotřebou 4,3 , nebo daleko levnější (jak pořizovacími, tak provozními náklady) benziňák se spotřebou 4,8, tak vezmu benzin. Ale zatím je to rozdíl ve spotřebě 4,3 (nafta) ku 5,6(benzín), což je podle mě plichta. Tak se nechám překvapit za takový dva roky. Škloda jen že benzíňák taky nemůže jezdit na nějaký bio palivo, jak nafťák
Tak jako tak to bude Fiat Panda (P.S. jen mě prosím milovníci velkých limuzín neukamenujte, že mám slabost pro lidová vozítka).
Takže budu-li se rozhodovat, jestli nafťák s prům. spotřebou 4,3 , nebo daleko levnější (jak pořizovacími, tak provozními náklady) benziňák se spotřebou 4,8, tak vezmu benzin. Ale zatím je to rozdíl ve spotřebě 4,3 (nafta) ku 5,6(benzín), což je podle mě plichta. Tak se nechám překvapit za takový dva roky. Škloda jen že benzíňák taky nemůže jezdit na nějaký bio palivo, jak nafťák
Tak jako tak to bude Fiat Panda (P.S. jen mě prosím milovníci velkých limuzín neukamenujte, že mám slabost pro lidová vozítka).
Upozornuji, ze nafty se v soucasne dobe (a ani v celkem daleke budoucnosti) neda vyrobit tolik, co benzinu. Benzin se vyrabi nejen z ropy, ale i z ropnych zbytku zpetnou hydrogenaci (hydrokrak). Na setkani ceskych zpracovatelu ropy na brnenskem autosalunu 2003 se shodli, ze v budoucnu bude nafta v kazdem pripade drazsi nez benzin, pritoze je ji vyrobi proste mene, cena bude muset reflektovat nejen poptavku, ale i nabitku.
U benzínu je také možnost, snížit spotřebu a to motory typu FSI. Je to založeno na úpravě spalovacího prostoru, tak aby palivo bylo zažehnuto v malém prostoru, kdy je směs v poměru defacto 1:40 oproti normálnímu poměru asi 1:15 . Pracují na tom u AUDI, MITSUBISHI.
Nechapu, proc je tak velky rozdil ve spotrebni dani na benzin a naftu a z toho plynouci rozdil v cene na pumpe. Az bude cena benzinu stejna jako nafty jako v nekolika malo normalnich statech v Evrope, tak naftovi setrilci snad pochopi, ze ten rozdil uz neni tak velky, aby platili filtry castic, turba, mezichladice, aditiva a jine "naftove" speciality.
a hlavně: největší význam má na spotřebu STYL JÍZDY!!!! americký šestiválec 3,3 benzín jezdí při plavné jízdě za stejně jako Fabia s 1.4 když furt dupete brzda-plyn-brzda-plyn. obojí 8litrů!!!!! a to váží Fabia polovic
V kterým autě?
Dodge Grand Caravan 2001 3,3V6. ale obdobně dobré hodnoty mají všechny silné US motory, pokud jedeš klidně 90kou. tak se nejvíc jezdí v USA, takže jsou konstruované na tuto rychlost.
Promiňte, jakou, že máte spotřebu...? Osm litrů...??? Při této rychlosti 90 km se svou fabii 1.9 TDi 2002 jedu za 4 litry a to ještě Bionafty....!!!!
VW vyrábí motory 1.9TD s výkonem od 110 až po 140 koní. Průměrný zážehový dvoulitr má výkon od 12-130 koní. Pokud pojede po dálnici z Plzně do Prahy (cca 100km), spotřebuje TD při rychlosti 200km/h přibližně 7 až 7,5 litrů nafty. Benzín při stejné rychlosti od 11 do 12 litrů benzínu! Tedy jasně větší výkon a nižší spotřeba pro "naftová kamna"
Dořešení emisí je pouze věcí vývoje. Nezapomeňte, že benzínové motory se vyvíjejí s plným úsilým od vzniku automobilismu. Naprosto vážně a naplno se vývoji dieselů začala věnovat až firma Audi a to zhruba před 15 lety.
A daňová politika? Nezapomeňte na svobodné volby..
Ono u dieselů začíná nyní podobný vývoj. Stačí se podívat třeba na CDI motody od MB, ty s filtrem pevných částic mají nižší výkon a vyšší spotřebu.
Spotreba TDI je prima, ale mam pocit, ze spis plati, ze cim modernejsi TDI, tim vyssi spotreba (nepocitam treba 1.4 trivalec). Snad nejuspornejsim TDI byla puvodni verze s cervenym I a vykonem 81kW.
Jo a k vyhodam a ekologicnosti dieselu se donedavna dala pocitat i moznost jezdit na bionaftu (tedy obnovitelny zdroj) - tedy do te doby, nez genialni spidla zdrazila bionaftu tak, ze je drazsi, nez normalni nafta.
Nicmene nemohu souhlasit se spidli politikou, kde se na jedne strane zdrazi bionafta nad cenu mineralni nafty a kompenzovat se to nekdy v budoucnu chce tim, ze do KAZDE nafty se bude davat 5% MERO, takze clovek se nebude moct svobodne rozhodnout. Co kdyz MERO nechci, co kdyz ho muj motor nema rad, nebo co kdyz proti MERO mam jen predsudky, na ktere ale mam nezadatelne pravo?
Neni nutne na MERO nutit jezdit uplne kazdeho. Do sveho starsiho TDI jsem se to nebal davat, do 1.9TDI PD 110kW upraveneho na 144kW se uz to davat docela bojim, i kdyz to je v technicaku jako schvalene palivo. Ale preci kdyz do toho leju nejdrazsi olej, ktery ma vydrzet az 50000 a presto ho menim nejpozdeji po 15000, tak tam preci nebudu lejt MERO! Mezi BIO a Shell ExtraDiesel preci jen rozdil trochu je.
Ono by stacilo, kdyby na MERO zacaly jezdit vsechny ty Avie, autobusy, kamiony a 10 a vice let stare dieselove sunky (od Golfu GTD po ruzne ty pramercedesy), ktere mnohdy ani nemaji katak. Pro tato vozidla by to mela byt ekonomicky vyhodna varianta. A jejich nepreplnovane nekomplikovane motory (zadny zpetny ventil, zadne PD, ani common-rail, zadne intercoolery, atd...) maji daleko vetsi sanci i mene kvalitni palivo prezit - vzdyt tyto motory jsou casto provozovany treba na pouzity fritovaci olej smichany s redidlem.
Novy Opel Vectra 1,9 CDIT sport od jesena 212PS a 4O0Nm spotreba 6 litr.nafty za 6.4 sec 100km/h nestaci
biturbo Male turbo rycle do 3OOO ot a vetsi turbo paralel od 3000 ot piezo vstrekovanie uz 3 generacie 22O at, ked nemate nove presne informacie tak radsej nepiste len diesel je bucnost technicky je mozne z 1 litroveho motoru 136PS to su fakta z vyvoju len to postupne uvolnia aby mali co ponuknut tak kazdy rok budu lepsie tychsie a vykonnejsie samozrejme bud trosku nizsi vykon alebo sptreba to budu volitelne cenove za viac koni aj treba nieci investovat ale sa oplati