Piezoelektrické vstřikovače jsou příslibem pro další zvyšování výkonu, snižování spotřeby, hluku a emisí ve vznětových motorech. Mezi prvními je zavádí také automobilka Audi ve spolupráci s firmou Bosch.
O tom silně pochybuju. Třílitrový diesel od BMW je jednička. Sice má momentálně jen 160kw, ale 510Nm. Navíc lidi od BMW tvrdí, že má přijít s vyšším výkonem a to něco kolem 260k a krouťak znatelně vyšším.
Podivejte, Vam jde zrejme pouze o vykon motoru, ale kam se podely atributy jako spotreba, kultivovanost chodu, zvukova kulisa, rozsah otacek, vyuzitelnost tociveho momentu, ekologie a v neposledni rade take zivotnost. Dulezitym momentem bude take zvoleni staleho prevodoveho stupne a nasledne pak jednotlivych stupnu. To vsechno a jeste mnoho dalsiho ma vliv na konecny vysledek, na pocit z motoru. Neni smyslem se hadat, ktery ze agregat je nejlepsi, musite ale uznat, ze 3.0 TDI je skutecne povedeny agregat, ktery snese mereni s konkurenci (BMW, Mercedes).
Tak samozřejmě. Tento motor je nový a nikdo z nás o něm nic neví, to je bez diskuze. Jedině, o čem se můžem bavit je přítomnost a to má navrh BMW s dieselama. Nej spotřeba, nej zvuková kulisa (3.0d), velká využitelnost toč.momentu, nevím jak ekologie (jelikož má niní filtr pevných částic, tak určitě velmi dobrá) a spolehlivost vynikající (z praxe-v rodině máme 530d a 330d). Uvidíme, jak dobrý bude.
No právě, že všechny tyto atributy má nejlepší 3.0d od BMW. Nedá se s TDI srovnávat. Mohu jezdit opatrně za 4,8 litrů, laik z dálky nepozná, že se jedná o diesel a točivý moment má plochou křivku od 1.500ot do nějakých 3.600ot....
Jak to tak dobre vis, kdyz ho jeste nikdo netestoval? Uz chapes... Parametry jsou hezka vec, ale realita muze byt trochu jina. 1.9 si klidne muzes precipovat na 150 kW, ale jak dlouho vydrzi, to nevim.
Myslim, ze ten motor bude fakt dobrej :-)) ale necham se prekvapit az jak dopadne v testech. A jen drobna oprava u BMW i oficialni web uvadi kroutak 500(v 2000) a ne 510... bohuzel to nic nemeni na faktu, ze je to vic nez u audi. P.S: Chtelo by to ale celkove srovnat krivku, protoze kroutak u A8 ma vrchol v rozsahu 1400-3250. Priznavam, ze presne neznam krivku u BMW.
Pane redaktore, muzete prosim ve strucnosti laikovi vysvetlit, co znamenaji setrvacne momenty 1. a 2. radu a jejich vznik objasnit na schematu? Predem Dekuji (i za pripadny odkaz).
Tema je vzhledem k prostoru v teto diskuzi pomerne obsahle a proto se k nemu zkusime casem vratit v podrobnejsim clanku.
Prozatim vemte zavdet odkazem na stranku, kde jsou zaklady vyvazovani motoru popsany:
[odkaz]
Kdybyste mel zajem o podrobnejsi info a schemata, jsou dostupna ve vysokoskolskych skriptech nebo odborne literature (VLK:Vozidlove spalovaci motory) [odkaz]
Teto článek se mi moc líbil! Škoda jen, že takovýchto podrobnějších popisů motorů není na Vašem serveru více. Jako student spalovacích motorů na VUT Brno bych to uvítal.
Nekde (myslim ze Svet motoru) jsem cetl, ale uz asi pred dvema lety, ze piezoelekricke vstrikovaci trysky pouziva peugeot u motoru 2.0 HDI. Je to pravda?
Jinak take chvalim tento clanek. Jen malo clanku v mediich se zabyva technikou, vetsina je o designu, cene a interieru automobilu.