Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nový diesel 3.0 TDI V6 pro Audi A8: piezo-premiéra

24 komentářů

Hmm... konecne neco lepsiho nez PD. 4.0 TDI je ale do A8 vhodnejsi. Doufam, ze bude i v nove A6. Je to v soucasnosti nejlepsi diesel ve sve tride.
Dobrej motůrek, je vidět, že Audi motory umí,at už vznětové, tak i benzínové
A co třeba nový třílitrový diesel od BMW? Se svými 160 kW a 510 Nm rozseká kdejaké Audi či MB...
O tom silně pochybuju. Třílitrový diesel od BMW je jednička. Sice má momentálně jen 160kw, ale 510Nm. Navíc lidi od BMW tvrdí, že má přijít s vyšším výkonem a to něco kolem 260k a krouťak znatelně vyšším.
Podivejte, Vam jde zrejme pouze o vykon motoru, ale kam se podely atributy jako spotreba, kultivovanost chodu, zvukova kulisa, rozsah otacek, vyuzitelnost tociveho momentu, ekologie a v neposledni rade take zivotnost. Dulezitym momentem bude take zvoleni staleho prevodoveho stupne a nasledne pak jednotlivych stupnu. To vsechno a jeste mnoho dalsiho ma vliv na konecny vysledek, na pocit z motoru. Neni smyslem se hadat, ktery ze agregat je nejlepsi, musite ale uznat, ze 3.0 TDI je skutecne povedeny agregat, ktery snese mereni s konkurenci (BMW, Mercedes).
Tak samozřejmě. Tento motor je nový a nikdo z nás o něm nic neví, to je bez diskuze. Jedině, o čem se můžem bavit je přítomnost a to má navrh BMW s dieselama. Nej spotřeba, nej zvuková kulisa (3.0d), velká využitelnost toč.momentu, nevím jak ekologie (jelikož má niní filtr pevných částic, tak určitě velmi dobrá) a spolehlivost vynikající (z praxe-v rodině máme 530d a 330d). Uvidíme, jak dobrý bude.
No právě, že všechny tyto atributy má nejlepší 3.0d od BMW. Nedá se s TDI srovnávat. Mohu jezdit opatrně za 4,8 litrů, laik z dálky nepozná, že se jedná o diesel a točivý moment má plochou křivku od 1.500ot do nějakých 3.600ot....
Jak to tak dobre vis???
Co je to za blbou otázku???
Jak to tak dobre vis, kdyz ho jeste nikdo netestoval? Uz chapes... Parametry jsou hezka vec, ale realita muze byt trochu jina. 1.9 si klidne muzes precipovat na 150 kW, ale jak dlouho vydrzi, to nevim.
To bylo panu "be", ktery uz predem vi, ze TDI se neda srovnavat. Takovych lidi je mi lito...
Ja taky psal o nynějších motorech a taky jsem psal, že nikdo z nás nemůže hodnotit nový motor od audi, když se s ním nesvezl.
Myslim, ze ten motor bude fakt dobrej 😃 ale necham se prekvapit az jak dopadne v testech. A jen drobna oprava u BMW i oficialni web uvadi kroutak 500(v 2000) a ne 510... bohuzel to nic nemeni na faktu, ze je to vic nez u audi. P.S: Chtelo by to ale celkove srovnat krivku, protoze kroutak u A8 ma vrchol v rozsahu 1400-3250. Priznavam, ze presne neznam krivku u BMW.
Myslel jsem 4.0 TDI.
a co 3,0l od MB? 170kw/3750 a 500nm?
PD má odzvoněno!!! CR rulezzz!!!
Pane redaktore, muzete prosim ve strucnosti laikovi vysvetlit, co znamenaji setrvacne momenty 1. a 2. radu a jejich vznik objasnit na schematu? Predem Dekuji (i za pripadny odkaz).
Tema je vzhledem k prostoru v teto diskuzi pomerne obsahle a proto se k nemu zkusime casem vratit v podrobnejsim clanku.
Prozatim vemte zavdet odkazem na stranku, kde jsou zaklady vyvazovani motoru popsany😒br /> [odkaz]
Kdybyste mel zajem o podrobnejsi info a schemata, jsou dostupna ve vysokoskolskych skriptech nebo odborne literature (VLK:Vozidlove spalovaci motory) [odkaz]
Mam dotaz, nema nahodou X30d dve turba? tim by se vysvetloval ten vetsi kroutak..
u BMW?? v zadnem pripade NE!
Teto článek se mi moc líbil! Škoda jen, že takovýchto podrobnějších popisů motorů není na Vašem serveru více. Jako student spalovacích motorů na VUT Brno bych to uvítal.
Nekde (myslim ze Svet motoru) jsem cetl, ale uz asi pred dvema lety, ze piezoelekricke vstrikovaci trysky pouziva peugeot u motoru 2.0 HDI. Je to pravda?
Jinak take chvalim tento clanek. Jen malo clanku v mediich se zabyva technikou, vetsina je o designu, cene a interieru automobilu.
cital som to aj ja a je to siemens. inak uz davnejsie sa hovorilo o tom, ze audi bude mat cr diesel a vw pd.
No spis bych rek VW 6 a vice valce-CR, 4 valce PD. Novej 2.0 TDI v audi je PD.