Při nejnovějších crashtestech EuroNCAP se poslední generace VW Golf s 31 body přiblížila téměř na dosah nejvyššímu hodnocení v podobě 5 hvězdiček, ale…
Nechapem, preco sa pridanie jednej kontrolky plus kratkej zvukovej signalizacie hodnoti az dvoma bodmi k dobru. Kto nechce, ten si pas nezapne, aj ked mu bude na pristrojovke svietit vianocny stromcek. Podla mna bod k dobru by bolo akurat. Hoci bez pasov by clovek neprezil ani v Renaulte. Podobny ustupok dosiahol VW aj s Touranom - tiez zo 4 stars na pat.
Znam to z praxe - vono to totiz nejenom sviti (kontrolka poblikava), ale i pravidelne kazdych cca 20 sekund neprijemne pipa, dokud si pas nepripnes. Neda se to vydrzet dyl jak 2 minuty. Nevim jestli v Golfu, ale v amer.Fordu je to nesnesitelny a nejde to nijak vochcat. Nadruhou stranu je mi tento prvek celkem sympaticky.
Jako aktivni prvek bezpecnosti dobry. Verim, ze nejednomu cloveku ve vetsine tezkych kolizi zachranil a zachrani airbagy s pasy zivot. Nevite jestli nekdo dela samouvolnovaci pasy po nehode?
Sice nevim kdo dela samouvolnovaci pasy , ale vim jak ,, vochcat ,, ten pipak , samozrejme , ze jsi totalni odpurce pasu . Musis je prevlect a zapnout za operadlem sedacky , a nebo do svoji karabiny zapnes spolujezdcuv pas . Jednoduche , levne , funguje to . Ale je to jen opravdu pro ty co si nedaji rict .
Nejen VW s touranem ale všichni, i Peugeot a Toyota mají 5 hvězd kvůli kontolce, proto by bylo spravedlivější uvádět počet bodů. Pro svou bezpečnost má každý udělat sám co může, auto má udělat to co já udělat nemůžu a za to má mít body, ne za kontrolku. U VW pozdě pochopili, že 5 hvězd je za kontrolku, za bezpečnou karosérii pouze 4.
Hmm, ale všechny doposud testovaný auta mají za kontrolku 1 bod (což je asi ok). Pouze Touran má kontrolku super dokonalou a dostal body dva. A zřejmě ji dostane i Golf.
Ale stejně, vzhledem k milionům 105tek a 120tek na našich silnicích je to stejně marnost. Zjednodušeně - když do někoho narazím, on bude mít Megane, nic se mu nestane, když bude mít starou škodovku, půjdu sedět za ublížení na zdraví s následkem smrti...
Určitě je ale dobrý chránit aspoň sebe:-)
Mě spíš zajímá, jak dopadne nová generace v testech Thatcham. Ta stávající propadla absolutně.(stejně jako ostatní VW) Jestli máte VW tak nenechte nikoho narazit vám do zadku. jinak(v lepším případě) budete nosit takový ten límec kolem krku. v horším....
Chlubit se nějakýma 5 hvězdama (je vlastne jedno kolika) při nárazuje jen půlka testu. Tou druhou se už málokdo chlubí. Ohleduplnost vůči smetenému chodci. Není problém udělat tank s milion kontrolkama, ale aby to ten chodec nějak přežil... Srážku s takovým SuperBlbem bych teda zažít nechtěl...Německá preciznost...
BY me zajimalo jestli ma golf taky ABS v zakladu jak Megane.
A taky zda Megane ma to pipani na pasi!
JInak co se tyce pasu tak diskutovat o jejim pouzivani a nepouzivani se bezte vratit pred rok 89.Dnes si jej snad dava kazdy normalni ridic+spolujezdec+zadni cestujici (proto tech cca 50% bez pasu jsou pekni krete... nebo policajti.
Tak to se buděš divit, Golf má v základu dokonce i ESP(což znamená, že ABS, ASR, atd. tam již jsou)a také má minimálně 4 nebo 6airbagů a připlácí se jen za 2 zadní. GOLF GO, GO