Novinky

Zpět na článek

Dacia X-90: auto za 165.000 Kč již v roce 2004 ?

47 komentářů

Vyrobna cena 3000Eur ? Tak to by ma zaujimala vyrobna cena Fabie Junior alebo Easy. Ak toto pride na trh tak skodovka skaredo padne na nos ...
Nic protože kvalita bude úplně někde jinde
nepadne, stejne jako nepadla quli Lade
jenomže Lada stojí 240tisíc ... a pokud vím tak nemá ani západního partnera ... furt je to Ruský auto ... a 2010 co se před tím prodávala tuším za 180tis zas byla hodně stará koncepce ... tahle Dacia by mohla bejt neco trochu jineho ... ovšem otázka ja jaká doopravdy bude cena ... a jaká doopravdy bude ta Dacia 😉)
Problem je, ze Dacia ma v Cechach podobny zvuk ako Skoda v Britanii. Takze dost velka nedovera. Naviac istu ulohu zohra aj loajalita k domacej znacke.
O kvalite to ale velmi nebude. Renault si to postrazi. Naviac ten dizajn je vcelku zaujimavy, takze napr. na Slovensku by to mohol byt trhak (podobne ako svojho casu Daewoo Tico).
Rozhodne to je ale skvely napad!
Nejsem sice nějaký velky fanda škodovek, ale nevim, kde jste přišel na to, že Britové škodovkám nedůvěřují!! Ve Velké Británii mají škodovky naopak velice dobrý zvuk a jsou poměrně oblíbené, čemuž svědčí různá ocenění pro škodovky - např. výborné umístění v Auto roku Velké Británie, různé ankety o spokojenosti s automobily atd. Než někde plácnu chytrácky takovou hloupost, tak si to radši nejprve ověřím!!
briti si zo škodoviek robia srandy odkedy sa vyrábajú, to sa dočítaš v časopisoch medzi riadkami aj dnes. Žiadna chytrácka blbost to nie je, iba niekto sleduje aj nieco ine, ako casopisy a statistiky, co sa k nam dostanu. Clankov s takymito poznamkami som cital viac ako dost, samozrejme nie u nas, takze overit si to mozes akurat tak ty. Naco tie dva vykricniky, to netusim, ale zaujimalo by ma, kde a ako si si tuto tvoju verziu predtym overil, nez si to hodil do diskusie.
Ty umíš číst???????,Vážně????????Tak mi vysvětli proč škodovka dvakrát po sobě vyhrála ve velké británii auto roku , asi vtip týdne.....Angláni jsou tak bohatí , že si kupujou škodovky jen aby se zasmáli , směju se taky , ale lidem , kteří tvrděj , že někde něco četli , ale už si nepamatujou kde a co.Doba, kdy se Angličani smáli škodovce je už pryč.
si z toho nejaky roztraseny, ked pises kazdy treti znak desatkrat. Esteze mas k dispozicii obrazky, tie ti idu dobre. Mal by si sa rychlo prestahovat do Anglicka a kupit vsetky skodovky. Tym by si jej predajnost, statistiky aj nas vsetkych absolutne porazil. Smiat sa mozes kolko chces a nezabudni reagovat na kazdu vyzvu, nech je co citat.
Zaco to vlastne tak tvrdo bojuses? Za skodovku, za seba? Skodovka ma sklamala, nemam ju preco chvalit. Je to taka nedomyslena skladacka, samotne diely su mozno ok, ale dokopy to nejako nehra. (teraz mam 4x4 PD a druhykrat fakt nemusim, ci doma , ci vo firme, stale drobne vady, blbosticky vzdy za par tisic)
No nevím, nevím, pracuji ve firmě škoda , já jsem třeba hrdej na škodovku , i když mi popisuješ jaké máš s ní starosti. Je možný , že jsi si koupil auto , které se nepovedlo , ale to ještě neznamená , že jsou všechny takový.můj známej si koupi Peguota 307 , byl s ní nesmírně unešenej dokud nezačali odcházet takoví věci jako je ostřikovač, senzor na déšť , a nejvíc ho dostalo , když mu začla haprovat převodovka , taky to byly prkotiny za pár tisíc.Přitom vím , že spousty lidí je s Peguetom spokojený , přesto si nemyslím že Francouzi dělaj špatný auta.Dám ti radu , kup si jiný auto , třeba budeš spokojenější ,nebo taky né...
suhlasim s tebou do tej miery, ze ked mas stastie, nemas sa naco stazovat. Ale stale vychylenie naprav a opotrebovanie na dvoch octaviach 4x4 tdi, prietokomery vzduchu na 2 octaviach, riadiaca jednotka na 2 fabiach, riadiaca jednotka xenonov + smeroviek na octavii, motorcek stieracov, ostrekovac, klepanie v zadnych dverach a v kufri, rezonujuce tiehlo rucnej brzdy, spojkova lamela. To by bolo hadam aj dost. Samozrejme , toto je ucet za 6 aut, ale je to od jedneho vyrobcu.
Mam aj Leona, predtym sme mali toledo. Na tieto auta nie su staznosti a servis je k tomu lacnejsi, mame jedno Alfa Romeo, a to je uplna katastrofa. Takze tvoju radu beriem do uvahy, ale zatial je najvacsia spokojnost s tym Leonom. Mazda 626 bola velmi zla (prevodovk a motor museli ist pri 80.tis na vymenu - automatika zblbla a motor je padol za obet) Nissan Primera a Maxima som sledoval ako pozorovatel u znameho,drobnosti, nepresna prevodovka, bateria, zly teplomer chladiacej kvapaliny - odchadza k Volvu. Nebudem sem tahat napr. Audi, s tym je spokojnost, len to je za inu cenu. Takze vyber je siroky, ale stastie musi byt na tvojej strane.
Jinak řečeno , na každém autě je něco co nevydrží.Víš zřejmně pracuješ v sevisu a do servisu se jezdí z poruchama.u nás je servis na Citroeny a taky se tam dveře netrhnou . Záleží ale natom , kolik kilometrů auto najede a jaké jsou náklady na jeden kilometr.
Spousty starostí nemůže ani automobilka ovlivnit, třeba řídicí jednotky dodává firma Simens,nápravy se dovážej z Německa,řídicí jednotku dodává pro Xeony taky Simens.Simens nedodává jen pro Škodovku , ale pro více automobilek , takže tyto poruchy se můžou vyskytovat i u jiných značek.Smůlu má ale škodovka , protože ona si vybírá dodavatele a konečnej výrobce je ona..
Martin, mas uplnu pravdu co sa tyka Skodoviek a ich mena vo Velkej Britanii. Je to fakt a nikto to nevyvrati, ze hlavne v Anglicku bola Skodovka etalonom lacneho a mizerneho auta, vo vsetkych vtipoch, kde bolo treba konkretne pouzit znacku nejakeho srotu tak to bola Skoda. Ved hlavne preto bol taky rozruch, ked Octavia RS vyhrala ocenenie sportove auto roka vo VB. Skodovky ziskali nejake ocenenia, hlavne Oktavka, ale nic to nemeni na fakte ze Briti si znich stale robia srandu. Moje osobne skusenosti zo Skodovkami: 120 L - vtedy sa na nicom inom nejazdilo, takze sa to nedalo porovnat. Octavia 1,6 - v pohode auto aj motor na tak nizsky vykon tahal celkom dobre, vyhrady: sramot v karoserii, tlmice sa vymlatili uz pri 40 000, ale inak v pohode. Fabia 1,4 - otras, Leninove sane, auto zaspalo dobu: zly chod motora, zly priebeh krutiaceho mementu, mizerny interier, brzdy ako keby ani neboli, mizerna kvalita karoseria, plasty vrzgali len taka radost, prehlusilo to aj motor. Fabia je horsia ako Felicia, normalne by som si radsej kupil tu Daciu.
No po poslední návštěvě británie můžu konstatovat, že Škoda tam má pořád prachbídnou pověst. Můžou udělat třeba auto ze zlata, ale Škoda tam zůstala Škodou. Takže ceny neceny, Škoda je tam vnímaná jako poslední ksindl.
Ti fakt rozumis skodovkam? Nova Octavka neni nic moc ale neni tak spatna jako Lada a Dacia.
CUTI TU TI MI ZNAS PASSAT JE BOLJI
SKODA OCTAVIA JE OPRAVDU BLBA ALE NENI TOLIK JAK LADA A DACIA
Nechte toho všichni!!!
Tak třeba škodovka je v Anglii fakt oblíbená!
Další fakt je, že Škodovka je předražená (na výbavu a vůbec), Mě cena vadí natož chudším slovákům!
Uvidime jak to nakonec dopadne (třeba Dacia Solenza za 193 000Kč je hybrid mezi favoritem a felicií+nějakej ford... celkem paskvil) jestli bude i X90 stejná tak si každej radši koupí za ty prachy lepší vojetinu!
Ja som skor narazal na tradicny postoj Britov ku Skode, ktory je uz snad legendarny. Pripustam, ze sa casom zmenil. Ale casom by som zdoraznil! Skoda robila v Britanii sutaze typu: Za najlepsi vtip o Skodovke prenajatie najluxusnejsej Skody na tyzden (alebo den) a pod. Takze aj voci Dacii bude urcity odpor/nedovera. Posilnena tym, ze zatialco Skoda v Britanii sa chcela profilovat ako standardny automobil, u Dacie ide komfort na ukor nizkej ceny.
Napriklad ked som bol na tohtorocnej Autoshow v Prahe, tak pri stanku Dacie som registroval same posmesne poznamky na adresu nevkusne vyzerajuceho motora: No jo. Dacia, Rumunsko... Pritom tam bol regularny renaultacky motor, akurat nezasvineny ohromnou vrstvou okrasnych plastov. Aspon clovek videl, ako to vyzera "naozaj".
FIAT zbiera tiez rozne ocenenia (niekolkokrat Auto roka) a rovnako si trufam povedat, ze v nasich koncinach (SR, CR) sa, mierne povedane, netesi velkej oblube. Je to dobre auto, ale pre vacsinu je to skratka FIAT.
A podiel na trhu. Skoda mala za prvy kvartal roku 2003 v Britanii podiel na trhu 1,5 %. Spominany FIAT mal v CR za oktober 2003 podiel 2,05 %. Su to sice udaje z roznych trhov a z roznych casovych intervalov, ale ine som nenasiel a na ilustraciu snad postacia. Naviac si nie som vedomy, ze by v Britanii nejaka znacka tak dominovala ako Skoda v CR, ci na Slovensku. Ale toto nemam overene vobec.
Inak som velky fanusik Skodovky! Este stale dufam, ze v rally nakoniec pojde celu sezonu.
tohle platilo tak pred 10 lety, mozna jeste pred 7; ted uz tezko
(ale nektery lidi i dneska vypravej frky o Husakovi)
To je fakt ze pred 10 lety si delaly srandu z favoritu ale dnes kdyz je za nama i doba felicii je vse jinak.Britove vnimaji skodovku jako auto zapadni evropy a hlavne nemecke.Co se tyce prodej tak to je druha vec.30 000 je vcelku malo.Nejvic skoda neproda na "zapadnich vyspelich trzich" ale v CR,PL,SK no a samozrejme v nemecku.Ale pokut si unas koupi skodovku kazdy druhy tak v nemecku kazdy 15.NAvic pocitejte prodej na milion obyvat.Nemecko ma 8x vic lidi nez CR a prodej me nizsi nez u nas.Na druhou stranu je fakt ze do prvni desitky prodeje skoda patri CZ,D,SK,PL,A,GB,F,SPA,H,IT a mozna i nekdo jiny ale vsimnete si ze vse jsou to velke zeme a prodej par desitek tisic kusu tam zas tak velkou senzaci nezpusobi(mimo madarsko a rakousko).
Vyzdvihovať kvalitu škodoviek.Človeče, to nemyslíš vážne, hlavne čo sa týka Fabii.
Baldíku, Baldíku opravdu nejsi víc než drotár , kterej ničemu nerozumí.Major psal otom , že Britové škodovce nevěří , jenže opravdu otom nic neví , protože Fábie dvakrát po sobě vyhrála auto roku , přičemž se nikdo nemůže vymlouvat na novináře ani na Němce , kteří vlastní většinu podílu ve zdělovacích prostředkách u nás.Za totáče dělala škodovka zhruba 170ooo tisíc , přičemž nyní se jen v Německu prodá kolem 75000 tis aut.
V Británii kolem 30000 tisíc , kdyby to bylo auto tak špatný jak píšeš, nikdo by ty auta nekupoval.Letos Škodovka vyrobí něco přes 460000 tisíc aut a většina se prodává na nejnáročnějším západním trhu...
30000 tisic?? nebo 30 tisic....
Baldiku, Baldiku, souhlas s Petrem ... checkni z5ne JDPower (to je world-wide); potom prehodnot svuj prispevek (lidi, ktery si ten zebricek narozdil od tebe obcas nekde prectou, te pak mozna nebudou povazovat za kecalka)
Lenže ja mám info od ľudí vo firmách, kde fabie nakúpili a tí mi vraveli, že už po necelom roku sa na nich objavovali nefungujúce servá, nutnosť výmeny tesnení a iné poruchy, čo si myslím, že na tak nových autách by nemalo existovať.
1) od kolika lidi mas to info? ... hadam, ze JDPower tech nazoru sebralo nejspis o dost vic
2) souhlasim, ze by to nemelo byt, ale nejspis to jinde neni lepsi
romane potažmo všichni na pokecu - možná že auto s velkým A do 200 000 kc nevyrobí nikde, ale opravdu jednoduchou a spolehlivou káru jako byly 2cv, r4, brouk,tráboš,atd. to by asi šlo. jenže lidi mají naboucháno do hlav, že bez rozličnejch elektronickejch berlí auto musí žrát, čoudit a nejspíš ani nepojede. já pevně doufám, že se někde na světě vyloupne firma, která se pokusí vtisknout výrobě automobilu jinou filosofii, než vnucování vlastních představ o tom co je pokrok(vlastní zisk). ze současné světové produkce mně osobně neoslovil ani jeden produkt. chci jezdit a ne navštěvovat s každou prkotinou (většinou elektronické povahy) servis a platit ve většině případů výměnáře dílů.
určitě se najde hodně lidí, pro které bude nejdůležitějším kritériem co nejvíce auta za co nejméně peněz.
samozřejmě patriotismus zabrání většímu propadu Škody. a navíc zapracují i motoristické časopisy, které u nás vlastní všude Němci a testy podle toho dopadají.
... no pokud bude i ve skutečnosti vypadat tak jako na obrázku a kvalitativně bude podobná jako Thalia tak by to moh bejt hyt ...
Je dobře , že Dacia , přišla s tímto vozem , protože spoustu lidí nemá finanční prostředky , aby si kupovali auta jako je Peguot,Škoda.Opel a pod. Na východě včeteně Slovenska je spoustu lidí , kteří nemaj dostatečné finanční prostředky na vyspělejší auto.Ale i dnes si člověk může koupit auto pod 200000tisíc ..
Pokud je mi známo tak neznám auto za víc 200 milionů.
Jinak doporučuji šlapací autíčka, ty jsou ještě lacinější. V zimě nepotřebuješ ani topení, zahřeješ se šlapáním. V létě halt musíš jezdit jen z kopce. Ale to nevadí, je to přece skoro zadara.
Trošku jsem se seknul, ale né tolik jak ty já napsal 2000000mil takže jsem se seknul o 1800000, ale ty o Stodevadesát devět mil....
No já vám nevim... Ale faktem je, že jestli se Rumunům povede udělat to auto za uvedenou cenu - bude-li aspoň trochu vybavený (ty airbagy by tam snad měly bejt) tak do toho klidně pudu... To si radši koupim dvě Dacie než jednu Fabii. Nicméně, uvidím...
Zbyňo, pro Tebe bude nejvýhodnejší koupit 50-100 trabantů.
trabanda doporucuju, sice nema airbagy, ale da se sehnat levnejs nez zminovany slapaci auticka pomer cena/vykon nejlepsi, mozna mu konkuruji skody 100, 1000
No nevím, aby to nebyla doslova plechovka se čtyřma sedačkami. Výbava orvaná na nejnutnější možné minimum. No, budem vidět, nemá cenu spekulovat. Ovšem silně pochybuju že by to bylo jakkoli konkurence schopné auto.
Nevím jak někdo mohl vykouzlit cenu 165 000. To je přece na první pohled úplná blbovina a v této diskusi se nad tím nikdo nepozastavil. Podívejte se za kolik se prodává turecké Clio a o ceně bude jasno.
Z turecka musis pripocitat cenu za dopravu a v rumunsku muzou mit levnejsi pracovni silu a vyvoj soucastek z kterech dacia bude slozena se uz asi nejspis plati z drazsich aut takze jejich cena bude pouze vyrobni
Ukazte mi trotla, kterej si v Cechach sedne do auta, na kterym jako by bylo napsano “shitka pro lidi z rozvojovejch zemi”. V zapadni Evrope je tohle auto neprodejny. Kdybych byl na tom tak zle, ze nemam ani 200 papiru na auto, tak si radsi pujdu koupit ojetou fabku nebo filcku.
tak si vyber. nejdřív řikáš co by si koupilo za trotla auto pro rozvojové země a hned na to by jsi si ho šel sám koupit.
to sedlo.
chlapi - kupte si daewo nexiu -> ani fabia sa snou neda porovnat 😉
velka preistrana , vykonne a usporne motory a ta vybava za tu cenu!
mas pravdu
no nevim, ja mam tu cest sem tam jezdit se dvema Daciema Confort a je to "ultra tragedy"... Kdo nezkusil, neuveri...
"ultra tragedy" ve srovnání s čím - š120;favorit;felicia;fabia...???
Vcera jsem ji videl a uz se da koupit za cenu 186.000,- Myslim si, ze je to skvely tah. Kdyz vidim, jak Fabie maji porad nejake problemy, tak bych se nerozmyslel. Stejne jsem to tak udelal u sveho Clia s batohem- Thalia. Mam diesel a nemam s tim autem sebemensi problem. Skoda Fabia ma velkeho konkurenta!