šumík je trochu extrémista, al v jazdných výkonoch 110 PS hdi vs. 110 PS tdi je ten hdi mierne pozadu. (Porovnanie súčasných modelov). VW má silný nástup a ide rýchlejšie do otáčok, je zato hlučnejší, hdi je tichý, ale ťah je miernejší a dynamika slabšia. Tož nejaká skúsenosť, možno to niekto vníma inak.
pozor příteli. dCi je mnohem tišší. výkonově je mé 2.2dCi bez problémů a na spotřebu moc nekoukám (mám zálusk na nový benzín). a hulí o poznání méně, než TDI
Tak mi řekni proč u dieselových Lagun vídám zčernalý levý bok zadního nárazníku?????? A při každý akceleraci, pokud jedu za nima, mě zahalí černým dýmem. Nechci říct, že TDI nehulí, ale dCi na tom není o nic lépe, spíše nastejno. De facto, nám to může být putna, hlavně, že to pěkně zrychluje.
Múj 1,6 16V vúbec nečudí, tahá z volnobiehu bez turbodíry do 6500ot, má 107k, z 0-100 za 11s, 7,1 l/100km (poctivě evidováno), nízka poistka, žádne žhavení, ticho a bez vibrací. A to je r.v.2000. O čem je tu vlastně žeč ??
Neviem či vieš o čom hovoríš? Nemám čas ti to vysvetľovať, ale
výkon = "krouťák"x 2 Pi x otačky
Je tých vzťahov viac, ale to to je dlhé vysvetľovanie
Netreba len kecať.
nerob som mňa magora a sadni si do auta. Moc teoretizuješ a potom máš otáčky z matematických vzťahov. Tiež nemám za sebou len ludovú, takže dík za tvoj drahocený čas. Okrem toho tu neporovnávame výpočty, ale realitu, a tam je tvoj teoretický krouťák u benzínu akosi malý. Takže to, že tvoj benzín je elastický, žerie ako diesel, ťahá ako diesel a tak podobne, je možno pekná story, ale kedže najazdím 5 tis mesačne na rôznych autách, zostáva mi len Ti oponovať a tvrdiť, že teoreticky ti to možno vychádza, ale prakticky je to blbosť.
to martin: Som rád že si môžeš aj ty na vlastnej koži vyskúšať, že dve autá s rovnakou hmotnosťou a výkonom idú rovnako. Samozrejme pri iných otačkach. To pri akých to komu vyhovuje je na každého vkuse. Ty ako dealer máš asi prístup len k dieslom takže si si asi zvykol. Ale nekecaj tu o "krouťáku", lebo keď máš trochu tech. vzdelania tak vieš že krouťák sa mení sprevodovaním. A diesle majú ťažké prevody. Takže sa to kompenzuje. Atd...
Ja mam 307 1,6 Benzin a po 30 tisicich mam prumernou spotrebu kolem 6,8. Jezdim pravdelne tak na cca 3000 - 3500 otacek. je to tichy a zatim jsem zadnej problem nemel.
Jak vidím, tak sice máte docela nízkou spotřebu na to, že jezdíte na benzin. Ale je to dost na úkor svižné jízdy. Když já jedu natvrdo s TDI, stejně to přes 7l/100km nedostanu. Když jedu v klidu, tak mám bez problémů 4,8l/100km. Go DIESEL Go
Muj 1.9 TDI ma skoro 200k, turbodiru ma velice zanedbatelnou (diky optimalizaci jednotky, vylepsenemu sani), zhaveni je zcela zanedbatelne (navic diky Webastu prichazim do vyhrateho auta).
Ticho? Co asi rve vic? Srovnavejme srovnatelne. Muj TDI pri 4000ot kde ma 200k, nebo tvuj benzin pri 6500ot, kde ma jen o neco vic, nez POLOVICNI vykon? A nebo jeste lepe: ktere auto je hlucnejsi pri srovnatelnem vykonu (a nebo rychlosti), tedy treba pri tech 100k, ktere ty mas v 6500 a ja ve 2000? Ano, 1.6 16v je tissi ve volnobeznych otackach. Ale to je asi tak dulezity argument, ze je ze tissi, kdyz je motor vypnuty.
A spotreba? No, ja ji mam asi vyssi a moc ji nesleduju. Ale znam lidi, kteri dlouhodobe jezdi treba s octavii TDI za 4.5 litru levne bionafty.
Takze uz vis, o cem je tu rec?
Vychazi z verze 1.9 TDI 110kW/150PS.
Ale i TDI 96kW ktere se dava do vsech Skodovek (Fabia, Octavia, Superb) lze zvednout treba na 134kW (i kdyz tam bych uz se asi bal o zivotnost). Na takovych 124kW ale uplne v pohode.
[odkaz]
Ale na druhou stranu, 1.9 TDI jde treba zvednout az na 320 koni (to je ale uz fakt pro odvazlivce) : [odkaz]
Upravy dela dost firem, viz treba diskuse v TDI Clubu na www.DieselPower.cz
A samozrejme neni nutne skoncit u chipu. Lepsi trisky, lepsi intercooler, lepsi sani, lepsi vyfukove vedeni (vcetne svodu) urcite pomuze take.
Díky za tak obsáhlou informaci, možná nad tím zauvažuji, ale až si koupím jiný auto s PD TDI. Já mám zatím 3 roky starší TDI, ale nechce se mi do toho moc investovat, tak s tím počkám na nový auto.
to Leo: Nikdy jsem netvrdil, že benzín je lepší než diesel nebo naopak. Je to preste něco jinýho. V čechách si myslí 30% kupujícich, že lepší volba( neřikam že motor) je nafťák. Ono spotřeba je jen jedna věc z pohledu nákladú. O dynamice vozu vypovída zrychlení.
Mne sa pravidelne dari udrzat si spotrebu od 6,2 do 6,8, pokial chodim ekonomicky, co sa snazim. Inac nie je problem aj na 10 litrov, ked sa prehana... 307, 1,6B.
V Autosalonu na Primě testovali Mazdu 2 1,6 (benzin), cestu asi 100km, pokud jel řidič podle předpisů dosáhl spotřebu cca 4,8l/100km, pokud to honil tak něco kolem 10,5 !!!!!!!!!!!!!!
Tady je zase nekdo chytrej. Bez to rikat lidem, ktere si kupuji velke a drahe Mercedesy, bavoraky a audiny - ve vetsine pripadu s dieselem. Oni davaji 2 miliony za auto prave proto, aby to nejelo, smrdelo a delalo kraval! O nic jineho jim totiz nejde - je to ted ve vyssich kruzich velka moda - kupovat si auta, ktera vubec nejedou, jen smrdi a delaj kraval.
Nebo, ze by si ty diesely kupovali kvuli uspore 600Kc mesicne za palivo? To zni logicky, co - kdyz maj na auto za 2 mega, tak logicky nutne potrebujou usetrit petikilo mesicne na palivu, ze jo ?!?!
Proste asi jsou vsichni magori, ze si za vic penez kupujou horsi, smradlavejsi, hlucnejsi a linejsi auta. Co takhle je vsechny nahnat do cvokhausu? Kdo nema benzinovej 1.4 16v, kterej ma uzasnej vykon 80 koni pri 9500 otackach, tak je proste cvok. Aha. Uz to chapu.
Leonarde, vybodni se na ně. Buď nechtěj slyšet až kam diesely pokročily nebo prostě záviděj když jim dá na*** Fabie s dieselem. Možná ani nevěděj, že moderní diesely maj nižší hodnotu emisí na 100km. Co se týče majitelů luxusních aut, ti určitě nekupujou diesel kvůli finanční úspoře, ale nejspíš kvůli krouťáku, ten je rozhodující pro jízdní komfort, žádné kvedlání s řadící pákou.
Jsem zvedav,jak se zmeni rozlozeni trhu benz vs. diesel az zdrazi od pristiho roku naftu (!!! a BIO taky,mela by prejit do vyssi sazby take !!!). Jinak v cizine se nekde az tak moc nelisi cena paliva,nekde je dokonce nafta i drazsi. Taky moderni benziny se +2-3l priblizuji spotrebe nafty. Sam mohu rici,ze pokud by motor stal stejne,tak bych bral diesel i kdyz benzin je zcela urcite EKOLOGICTEJSI !!!