Novinky
0
0
Nejvýkonnější verze tohoto motoru má mít podle neoficialnich informaci 152 kW (207 k) a největší točivý moment 440 Nm.
0
to zni dobre 😉
0
2,7 V6 , 170kW (231k) , 500Nm
0
hmm zajímavé... jsem zvědavej jakou výkonovou verzi budou dávat do Land Roverů.
Ja bych se zastavil u jine informace. V roce 2006 ma byt 50% novych vozu vybaveno vznetovym motorem. To je nadmiru zajimava informace. Jak to bude asi vypadat s oblibou dieslu po zavedeni filtru pevnych castic. Mozna pak i soucasni milovnici zazehovych jednotek uznaji kvality pohonu na naftu. Vysoky tocivy moment, slusny vykon, priznivejsi exhalace a k tmu vsemu jeste nizka spotreba. Jenom ta cena, ta cena...
Pokud mam dobre informace (a mam je), tak soucasne diesely od Fordu plni Euro IV i bez DPF. Jenom tem Frantikum to bez nich nejde 😉
to jo, ale s filtrem jsou emise pevných rakovinotvorných částic o 90% nižší!! Proto je stejně lepší, když to legislativa výrobce přinutí používat. Filtry žádné ještě účinnější spalování nenahradí...
Jedna glosa z praxe. Proč se stále používají rozvodové řemeny? Musí se měnit, dávat bacha, abych nepřejel interval výměny ( u některých značek praskají jak na běžícím páse i před výměnou). Přitom je rozvodový řetěz naprosto v pohodě. Vydrží celou životnost motoru, hlučnost není taky závratná. Že by se jednalo o výrobní cenu? To asi ne. Myslím, že se jedná další prodej dílů. Prostě, aby výrobce vytáhl ze zákazníka ještě další peníze navrch.
Tohle se rozebíralo v diskusi na tomto serveru. Tím kdo to nadnesl jsem byl já, který to také nepochopil. Mám auto s motorem, který má rozvod řetězem a jak se v servisní knize píše "silent chain" tedy tichým řetězem. To že není slyšet je asi samozřejmé, zajímavější je jeho životnost, která je 500.000 mil, tedy de fakto dvojnásobná životnost auta. Nedá se roztrhnout, nemůže přeskočit a i tak stojí pár stovek kdyby člověk chtěl opravu nový. Pochopil jsem používání řemenů v 80 letech u čtyřválců kdy se začalo dbát více na kultivovaný chod motoru už i z toho důvodů, že čtyřválec nemůže být nikdy příliš kultivovaný už díky fyzickým zákonům, takže se hledalo řešení jak snížit hluk, ok. Ale dnes je rozvod řemenem zbytečné riziko. Taky to nechápu a jsem rád že mám u svého V8 motoru řetěz.
To zni divne, jednak dnes je nejsilnejsi 4valec 2.0 a nikdy vnem V6 nebyl, ani jine auto nizsi stredni nema V6 diesel (nepocitam golf V6, ale ne diesel a to je asi stejne rarite jako Passat W8 a Audi RS4)?