Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tokio Motor Show: Mercedes-Benz F 500 Mind

Mercedes připravil pro největší asijskou autovýstavu neobvyklou pětimetrovou čtyřdveřovou limuzínu se zadní výklopnou stěnou. Tato mobilní laboratoř bude asi jednou z hlavních hvězd autosalonu...
Zpět na článek
neregistrovaný "Ace2"
21. 10. 2003 16:51
Re: Noční vidění
Jo to je dobrá přípomínka. Nicméně ty na nočním vidění vidíš to co nevidíš světly. Tedy, pokud jedeš lesem kde je to samá zatáčka, tak jsou pro tebe samozřejmě důležitá světla a přepokládám, že i rychlost bude těm podmínkám přizpůsobená :) na normální silnici, a samozřejmě na jakýkoliv dálnici je to systém k nezaplacení. Těžko asi pokryješ všechny jízdní režimy, ale je mi milejší že to vidí půl kiláku přede mě na dálnici kde zvláště v noci zcela určitě nepojedu 130 a už vůbec ne s tímto Cadillac DeVille který má 300 koní... než že neuvidím něco v horských vlásenkách, kde se stejně potáhnu v noci jak smrad se sevřenou *... :)
neregistrovaný "Wilcox"
21. 10. 2003 16:13
Re: Noční vidění
Jestli je ten úhel u Cadillacu moc ostrý, potom je celý systém navíc hůř nepoužitelnej mimo rovný americký dálnice, kde mám před sebou kilák rovnej jak pravítko abych nečučel jenom do pangejtů. A kdyby byl úhel víc tupý, tak by narazili na rozlišovací schopnost při zobrazení tak vzdálených objektů. Stejně mi připadne že použitelnost toho řešení u MB je pro zvýšení bezpečnosti při oslnění světly protijedoucího auta, na obrazovce snad furt něco uvidím.
neregistrovaný "Carlsson"
17. 10. 2003 18:30
Re: Noční vidění
pěkna reklama,ale jak znám Mercedes tak vše nevypustí a hlavně je to STUDIE.
neregistrovaný "Ace2"
17. 10. 2003 15:47
Re: Noční vidění
Zajímavá diskuze. Night Vision (Cadillac) je paradoxně efektivnější na delší až nejdelší vzdálenost a je prakticky nepoužitelný na krátké vzdálenosti, typicky na vzdálenost potkávacích světel, tam je Night Vision zcela nepoužitelný. Jde o to že kamera Night Vision umístěná za mřížkou chladiče snímá objekty na velmi dlouhou vzdálenost pod velmi ostrým úhlem, tedy Night Vision není schopen odhalit co se děje 50m kolem auta, ale za to je schopen odhalit objekt půl kilometru před autem. Je to zcela logické řešení, to co se děje v bezprostřední blízkosti auta odhalí velmi spolehlivě stávající světlomety. Dolů pod příspěvek umístím i nějaké odkazy na obrázky. U Mercedesa jsem se toho zatím mnoho nedočetl, víme zatím efektivní dohled a princip na kterým noční vidění pracuje. Dá se předpokládát, že 150metrů je zatím první pokusný prototyp a další výkonnější a hlavně v praxi použitelné systémy budou následovat. Asi nám nezbyde než počkat, nebo pošťouchnout redakci auto.cz aby buď připravila článek o této zajímavé technologii, popřípadě dodala další informace přímo od DaimlerChrysler.
Odkazy:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

A toto je docela zajímavá televizní reklama na noční vidění Cadillac (1MB .mov)
[odkaz]
Jinak docela zajímavá diskuze zde. Máte ještě někdo nějaké poznatky ?
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 10. 2003 13:26
Re: Noční vidění
no ja myslel spis hacek v kvalite zobrazeni ... napr. jestli u MB neni na tech 150m "95% bezne viditelnosti" a u Cadillacu na 720m "je jeste trochu videt"
proc me to vubec napadlo: prijde mi ten propastny rozdil stejne podivny, jako kdyby ted nekdo uvedl LCD s rozlisenim 1024x768 jako nejakou velkou novinku - taky by mi vrtalo hlavou cim je zvlastni, kdyz konkurence uz dela standardne 1280x1024
pokud v tom zadny hacek neni, pak je tech 150m vazne spis pro legraci
neregistrovaný "geroc"
17. 10. 2003 13:17
Re: Noční vidění
P.S. Cadillac nejspíš používá klasickou infračervenou kameru a Mercedec noktovizor ale dosah 150 m je zarážející. Jen pro tvou informaci to co Cadillac a zřejmě i Mercedes používají je dávno známá technologie z oblasti letectví takže nějaké patentové krytí od automobilek moc nepřichází do úvahy.
neregistrovaný "Ace2"
17. 10. 2003 12:07
Re: Noční vidění
Ano obě automobilky používají rozdílnou technologii. Cadillac používá obraz složený na základě rozdílné teploty snímaných objektů a Mercedes podle podkladů které jsem četl používá technologii snímání rozdílného elektromagnetického pole vyzařovaných objektů, na základě rozdílné frekvenční délky, pak vyhodnocuje a zobrazuje objekty. Alespoň tak jsem to pochopil. Nicméně pokuď noční vidění v Mercedesu funguje na 150 metrů, tedy ani tak daleko kam dosvítí dálková světla, je tento systém prakticky nepoužitelný. Ono je to stejně jedno. Mercedes to uvedene opět jako světovou novinku a zákazníci to stejně budou kupovat a přitom již 3 roky exituje systém zjevně efektivnější. BTW bych se nedivil, kdyby tuto technologii měl Cadillac tvrdě patentovanou, takže ostatní automobilky budou muset hledat odlišné technologie.
neregistrovaný "geroc"
17. 10. 2003 09:59
Technologie
Bylo by dobré u popisů uvádět také z jakého zdroje bylo čerpáno. Protože: neumím si představit "laserové infračervené sondy" zřejmě terminus technicus vymyšlený PR Mercedesu a novináři zopakovaný. Ostatně pokud má dosah jenom 150 m tak je opravdu k ničemu (viz taky Ace2).
neregistrovaný "Yaroukh"
17. 10. 2003 09:55
Re: Noční vidění
Ne ze bych ti to nepral (to ze by ten tvuj Cadillac byl lepsi :o), ale ten rozdil 150 vs. 720 mi prijde natolik propastny, ze bych skoro rekl, ze v tom srovnani bude nejaky hacek ...
neregistrovaný "merc"
17. 10. 2003 09:23
Re: Zajímavé
presne tak, navic si myslim, ze v pokud se jedna o tzv. premium brands tak u MB se jednotlive modely daji velice dobre rozpoznat, coz se neda rici o Audi. O BMW plati to same jako o MB.
neregistrovaný "Tico"
17. 10. 2003 09:03
Re: Zajímavé
Jestli ve špíglu nerozlišíš céčko od esela tak o autech nemáš přehled. Ono je opravdu " těžké " rozlišit sportovní placku od běžného sedanu.
neregistrovaný "cool-hand"
16. 10. 2003 22:41
Zajímavé
Že by první nepáprdovskej medvěd?? Konečně pochopili, že to může vypadat jako mercedes a nemusí to mít 4 oči. Jak tu už někdo napsal, být majitelem SLR, nebo třeba "jen" sl, docela by mi vadilo,že ostatní ve zpětným zrcátku nepoznají, zd jde o něj nebo o Céčko. Středový sloupek je zajímavá myšlenka, světla vypadají, že jsou z LEDek, proč to nepředstavili už ve Frankfurtu? Mezi nabitou německou konkurencí by tím na sebe pozornili rozhodně víc, než tím beznápaditým a bezmyšenkovým nesmyslem...
neregistrovaný "merc"
16. 10. 2003 21:41
Re: motor
neni zac, chyby se obcas stanou
neregistrovaný "Scenic"
16. 10. 2003 18:52
bez titulku
Ten centrálni sloupek by mněl dostat nobelovou cenu za debilní nápad.
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
16. 10. 2003 17:19
Re: motor
Pravda. Diky. Opraveno.
neregistrovaný "Ace2"
16. 10. 2003 15:36
Noční vidění
To jsem myslel, že se Mercedes předvede víc, protože ty některé zámořské značky ( Cadillac ) , které noční vidění nabízí již od roku 2000 má efektivní dosah 720 metrů. Nic proti technologiím, ale na co mi bude noční vidění s dosahem 150 metrů, když a) tam vidím světlama b) při rychlosti 150 km/h je mi dosah 150m v noci stejně na nic. U nočního vidění v Cadillacu vidí noční vidění za dosah dálkových světel což znamená praktickou použitelnost a hlavně mám šanci na 720 metrech něco s autem udělat. Hmm tak jsem zvědav jak to bude u nové S-klasse kde je to už asi 2 roky noční viděí ohlášeno.
neregistrovaný "merc"
16. 10. 2003 13:44
motor
by mel mit celkovy vykon 234 kw a ne 234 kw + 50 kw, coz je pro CDI 184 kw a 50 kw elektromotor.
neregistrovaný "vedeni"
16. 10. 2003 11:51
libi trochu
Celkove to nevypada spatne, ale predni svetla pusobej rozpacite... Jako u ty studie ve Frakfurtu (ted sem zapomnel, jak se to jmenovalo, ale bylo to takovy vinovy :) ). Soucasny ctyri spojeny svetla jsou super, ale fakt je, ze zmenu to chce. Nevim, jestli majitel SLRka bude rad, za ma svetla (podobny) jako C 180. :) Ale lepsi evoluce nez humus ala BMW. Mimochodem - dneska sem opet videl nazivo 5 a - zvlast ve svetlym - to je hruza! :(
neregistrovaný "Yaroukh"
16. 10. 2003 10:47
libi
Chlapci u MBcka se posledni dobou s tema novinkama utrhli. :o) Zeby koncepce ala VelSatis precijenom casem prorazila? Libi se mi, ze to ma klasicky z5ny zrcatka; mozna je to anachronismus, ale muzou vypadat dobre, a zrovna tyhle se mi libi.