megoš taky nemá v základu ESP ale kupodivu nabízí tempomat ale hlavně man.klimu a motor 1.6 je také výrazné +, megan takto cenově útočí nejen proti ceedu a ceníkoví indiáni z něj musí mít velkou radost.
Řekl bych že pokud se člověk pohybuje v rámci rychlostních limitu a do zatáček nenajíždí jako Schui tak se bez toho ESP obejdeš. ;-) Jinak Ta 1,6 u meganu moc výhoda není protože pokud porovnáš výkonové parametry korejské 1,4 s 1,6 v Meganu tak zjistíš že výkonově jsou na tom podobně a s 1,4 ušetříš ještě na povinným ;-)
Clovek nemusi jezdit jako Schu aby ESP potreboval. Pokud pouzijes stejnou logiku, obejdes se i bez ABS a dobrych brzd, a bez airbagu samozrejme taky :-! Do prvni krizove situace...
Navíc točivý moment mají oba motory stejný nebo téměř identický (což má na akceleraci taky velký vliv). Pokud se nepletu tak 66 kW verze má jen snížený špičkový výkon, kvůli daním/pojistce v zemích, kde výkon hraje finanční roli
Mk(Nm) je důležitější v kombinaci s převodovými poměry, odstupňováním převodovky a koncovým převodem, než vůbec tušíš...jak vidím.Nebo se snad domníváš, že motor se trvale točí v otáčkách Pe max(kW)? Já si myslím, že do nich se chodí výjimečně a spíš je důležitá velikost Mk max(při jakých ot/min) a jeho průběh, tj. aby byl co "nejplošší" v širokém spektru otáček. :-!