Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee’d: Ceny se s vyšší sazbou DPH nemění, začínají na 264.980,- Kč

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Kia nemění ceny Cee’du po zvýšení sazby DPH. Základní provedení s výbavou Active a pětidveřovou karoserií tak lze i nadále pořídit od 264.980,- Kč.

Kia se drží cen zavedených v závěru roku 2009, navzdory nárůstu sazby DPH z 19 na 20 %. Konkurenční a příbuzný Hyundai zvýšil ceny svých nejdostupnějších verzí modelu i30 o 5.000,-Kč.

Před faceliftem v ceníku figurovala Kia Cee’d Ready, základní model s cenovkou 259.980,- Kč. Pokračující akce přibližuje výbavu Active tomuto, dnes už neexistujícímu, vstupnímu modelu. První cena je po slevě nadále 264.980,- Kč, motor 1,4 CVVT má ale od faceliftu výkon snížený z 80 na 66 kW (Hyundai i nadále nabízí v základu verzi s 80 kW).

Maximum točivého momentu zůstalo na 137 Nm při 5000 min-1, kombinovaná spotřeba ale poklesla z 6,1 na 5,8 l/100 km, resp. 5,5 l/100 km se systémem vypínání motoru ISG (+7.000,- Kč). V řádu jednotek decilitrů se snížila také kombinovaná spotřeba ostatních benzinových i dieselových motorizací.

Výbava Active zahrnuje centrální zamykání, rádio s CD/MP3 přehrávačem, USB portem a ovládáním na volantu, dělená zadní sedadla, palubní počítač, elektrické stahování předních oken, volant nastavitelný ve dvou osách a šest airbagů. Ve výbavě jsou výškově nastavitelná obě přední sedadla a kliky dveří v barvě karoserie, chybí naopak klimatizace (+25 tisíc Kč).

Kia Cee'd facelift - ceny benzinových motorů
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT2,0 CVVT
Převodovka5M5M (4A)5M (4A)
Zdvihový objem [cm3]139615911975
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/600093/6200105/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/5000157/4200186/4600
Max. rychlost [km/h]180192 (187)205 (195)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,610,8 (11,9)10,4 (10,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,8/5,56,3/5,9 (6,6)7,0 (7,5)
Cena Active [Kč]264.980,-289.980,--
Cena Active Plus [Kč]304.980,-329.980,--
Cena Comfort [Kč]329.980,-354.980,--
Cena Comfort Plus [Kč]369.980,-394.980,-434.980,-
Cena Exclusive [Kč]-434.980,-474.980,-

Nižší hodnoty spotřeby platí pro vozy s manuální převodovkou a systémem ISG.

Active Plus (o 40 tisíc Kč dražší) přidává standardně klimatizaci, dále dálkový ovladač centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka s kryty v barvě karoserie, aktivní opěrky hlavy a bederní opěru na předních sedadlech. Příplatek za tempomat a přední mlhovky je 16 tisíc Kč, Bluetooth hands-free a připojení na iPod stojí navíc 10 tisíc Kč.

O dalších 25 tisíc Kč více stojí verze Comfort s vyhřívanými předními sedadly a čelním sklem pod stěrači, předními mlhovkami, elektrickým stahováním zadních oken a kůží potaženým volantem a hlavicí řadicí páky.

Comfort Plus (+40 tisíc Kč) přidává litá 16palcová kola místo ocelových 15palcových, dvouzónovou klimatizaci, ESP, asistent pro rozjezd do kopce, elektricky sklopná zpětná zrcátka a boční směrovky integrované v jejich krytech.

Nejvyšší výbava Exclusive má 17palcová kola, zatmavená okna, připojení na iPod, Bluetooth hands-free, tempomat, zadní parkovací senzory a sportovní paket – přední a zadní nárazník, maska chladiče, hliníkové pedály a přístrojový štít ve sportovním designu. Kožené čalounění je za příplatek 15 tisíc Kč.

Kia Cee'd facelift - ceny dieselových motorů
Motor1,6 CRDi lp1,6 CRDi hp2,0 CRDi
Převodovka5M5M (4A)6M
Zdvihový objem [cm3]158215821991
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400085/4000103/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]235/1750-2500255/1900-2750305/1800-2500
Max. rychlost [km/h]172188 (180)205
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,011,0 (12,3)10,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,5 (5,6)5,4
Cena Active [Kč]319.980,-334.980,--
Cena Active Plus [Kč]359.980,-374.980,--
Cena Comfort [Kč]384.980,-399.980,--
Cena Comfort Plus [Kč]424.980,-439.980,-479.980,-
Cena Exclusive [Kč]-479.980,-519.980,-

Kombi Cee’d SW je o 25 tisíc Kč dražší než pětidveřový hatchback, nabídka motorizaci a výbav je stejná. Třídveřový Pro_cee’d je naopak o 15 tisíc Kč levnější než pětidveřový Cee’d, začíná tedy na 249.980,- Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
4. 1. 2010 22:50
Re: no
Clovek nemusi jezdit jako Schu aby ESP potreboval. Pokud pouzijes stejnou logiku, obejdes se i bez ABS a dobrych brzd, a bez airbagu samozrejme taky :-! Do prvni krizove situace...
Avatar - Ricardo
4. 1. 2010 20:28
Re: 0-100 km/h
Navíc točivý moment mají oba motory stejný nebo téměř identický (což má na akceleraci taky velký vliv). Pokud se nepletu tak 66 kW verze má jen snížený špičkový výkon, kvůli daním/pojistce v zemích, kde výkon hraje finanční roli
4. 1. 2010 13:54
Re: no
Řekl bych že pokud se člověk pohybuje v rámci rychlostních limitu a do zatáček nenajíždí jako Schui tak se bez toho ESP obejdeš. ;-) Jinak Ta 1,6 u meganu moc výhoda není protože pokud porovnáš výkonové parametry korejské 1,4 s 1,6 v Meganu tak zjistíš že výkonově jsou na tom podobně a s 1,4 ušetříš ještě na povinným ;-)
Avatar - saldy
4. 1. 2010 13:39
Re: no
megoš taky nemá v základu ESP ale kupodivu nabízí tempomat ale hlavně man.klimu a motor 1.6 je také výrazné +, megan takto cenově útočí nejen proti ceedu a ceníkoví indiáni z něj musí mít velkou radost.