Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Srpen 2003 – 10723 prodaných aut

17 komentářů

Nevím jestli jste tím, že Octavie je kontroverzní mysleli určení třídy, ale vzhledem k tomu, že je postavena na podvozku Golfu je podle mne jednoznačně nižší střední třída. Např. Golf Variant a Octavia Combi jsou naprosto srovnatelné vozy (co se třídy týče). Není to jako v případě Superba, ten je na prodlouženém podvozku Passata a tak např. nemohu souhlasit s větou uveřejněnou včera na jiném českém serveru o autech, že tyto dva vozy jsou identické jak svojí velikostí, tak svým cenovým pásmem. To druhé celkem souhlasí, ale Superb je prostě velikostí Audi A6 a ne Passat čili vyšší střední.
Ano, kontroverznost tohoto razeni zde resime temer kazdy mesic u clanku s prodeji automobilu v CR, ale jiz to zde bylo nekolikrat vysvetleno. Presto dekuji za prispevek do diskuze.
Vysvetleni od SDA😒br /> "..od roku 2002 jsme převzali segmentaci obchodních tříd podle JATO, což je
evropská organizace zabývající se touto problematikou. Učinili jsme tak
proto, ze tuto segmentaci používá většina evropských zemí a aby tedy naše
výsledky byly srovnatelné. Každý výrobce si při uvedení nového vozu na trh
zažádá u této firmy o zařazení do určitého segmentu (na základě jakých
kritérií to opravdu nevím) a my s tím nemůžeme nic dělat..."
No SuperB je fakt Passat jenom je delší rozvor a ke všemu v Číně se vyrábí Passat na tom samém podvozku, takže SuperB Passat je 😊 kvůli pár cm se nebudeme hádat ne 😊
Souhlas, Octavia je jasná nižší střední třída. Podle mého názoru by určujícím kritériem měl být rozvor (možná v kombinaci s rozchodem) podvozku. Např. Vectra B je o 4 cm kratší(!) než Octavia, ale přesto je to střední třída. Krásně je to vidět když tato dvě auta stojí za sebou - předlouhý zadní převis Oktávky oproti velkému rozvoru Vectry.
Díky JATO je v segmentaci v poslední době takový zmatek, že už se v tom nikdo nevyzná.Osobně si myslím,že by se zařazování modelů mělo dít podle jasných kritérií a ne podle toho jak si ta která značka zažádá viz. Škoda s Octavií apod.Docela by mne zajímalo jak a podle čeho jsou nové modely zařazovány.
No přece podle toho, jak se kdo vyspí, ty trubko! 😄 A taky s kým.......
A s kym se mam vyspat, aby konecne Ochcavka vypadla ze stredni tridy?
Chtěl bych mít tyhle starosti, abych musel každý měsíc řešit, jestli je to taková, nebo maková třída....Octavia je úspěšná a můžeš ji dávat do jaké třídy chceš, nebo se stavět na hlavu, bude se prodávat, i kdyby jsi tady fňukal, že ji chceš do AO-klasse.
o prodejních úspěších Octavie tady nebyla řeč, pouze o jejím zcela nevhodném zařazení a navíc se nejedná jen o Octavii, ale další modely jiných značek. P.S. když se chceš účastnit diskuse alespoň by jsi se mohl nějak signovat ANONYME.
zdar, dle mych informaci se toto rozdeleni ridi dle SDA- Sdrutzeni dovozcu automobilu, jenz se zase naoplatku ridi dle ministerstva dopravy, ktere udava jednolive kategorie a vozy do ni zarazene. Coz ovsem nemeni nic na tom, ze je to blbost. U aut delam a napriklad to, ze vidim Porsche Cayenne jako uzitkovy special a ze se tim padem radi do prodeju uzitkovych aut, tak to me fakt nadzdvihava....
Ja tady nefnukam. Jen se podivuji nad zarazenim do te kategorie. Ale koneckoncu je mi uplne fuk, jestli se nekteri "manageri" nesou jak petka do zalozny, kdyz nasedaji do Oktavky a tvari se, jako by jim sofer oteviral dvere u S-klasse Jenom si myslim, ze je to od SAAS nefer vuci tem duverivcum, kteri utrati tezke penize za Oktavku v mylnem domneni, ze maji neco extra ve stredni tride. Jinak samozrejme kazdy sveho stesti strojvudce aje kazdyho valka za co utraci svoje grose Mimochodem, jake mas starosti, kdyz ti pripada jako bezva stav, ze ja se tim muzu zabyvat?
... v závěsu za nimi pak Němci (Ford a Opel)
heh, Ford je nemecka automobilka ... tak to mi nejak nejde do hlavy 😊
A něco jinýho ti tam jde? Hledám, kde je problém...
v geografickém určení Fordu Europe, který jediný dodává na náš trh autoa americké značky Ford, to není...
Pokud me pamet neklame, tak Ford ma v Evrope fabriky v Nemecku, Belgii a Spanelsku. Taky je pravda, ze vetsina produkce prodavane v Evrope se za more nikdy nedostane. Vyjimkou je Focus a tusim, ze jsem videl neco jako Mondeo, ale jmenovalo se to uplne jinak a bylo to trosku odlisne. Sidlo evropske divize je tusim v Nemecku, takze lze Ford povazovat u nas za Nemeckeho vyrobce.
Že by ústup VW z pozic? Měli by se bobánci zamyslet, proč už dva roky dostávají na frak od Frantíků a to jim ještě kůži zachraňují, převážně k německému kapitálu patřící, firmy, které si od nich kupují auta do fleetu a od jiné značky by je nikdy nekoupily. Všechno se nedá vysvětlit jen čekáním na nového Golfa. Něco asi souvisí s tím, že vkus zákazníků se začíná měnit - jinak řečeno - spoustě lidem už se ta ošklivá solidnost přestala líbit. Jen tak dál.
Než dohady o střední či nižší třídě Oktávky mne fascinuje pracovitost našeho národa,protože tolik užitkových Touaregů a Poršátek Cayennských se u nás prodalo...To budou asi montážní vozy pro dělníky,nebo se s tím zavážej obchůdky v horách mlékem a strdím...???
Ja myslim, ze je to jenom dobre. Stat kazdeho z nas pri nakupu noveho vozu nehorazne okrade o 22% z ceny. Potom z nas zdime spotrebni dan na PHM a vsechny ty penize jdou nekam do pr..... a ne do dopravni infrastruktury. Takze myslim, ze je dobre, ze existuje alespon nejaka moznost, jak do bezedne jamy neco nehodit.