Srpen 2003 – 10723 prodaných aut

Domácí automobilka se v srpnu vrátila k méně než polovičnímu podílu na trhu (5286 ks, tj. 49,3% trhu).
Pořadí dalších značek v první desítce dovozců se promíchalo, i když na medailových pozicích jsou stále Francouzi (Renault a Peugeot) a v těsném závěsu za nimi pak Němci (Ford a Opel). Hyundai se vyhouplo díky Getzu na 6. místo a v těsném závěsu je VW. Srpen je po delší době prvním měsícem, kdy je značka Daewoo v první desítce prodejů na českém trhu.
1. Škoda 5286 ks tj.49,3 %
2. Renault 692 ks tj. 6,45%
3. Peugeot 527 ks tj. 4,91%
4. Ford 505 ks tj. 4,71%
5. Opel 476 ks tj. 4,44%
6. Hyundai 401 ks tj. 3,74%
7. Volkswagen 398 ks tj. 3,71%
8. Citroën 300 ks tj. 2,80%
9. Daewoo 253 ks tj. 2,36%
10.Toyota 242 ks tj. 2,26%
Meziroční rozdíly v prodejích mají díky loňské povodni menší vypovídací schopnost, ale i přesto je dobré upozornit na růst Hyundaie (+286% ze 140 na 401 vozů), Fordu (+224%, z 225 na 505 vozů) nebo Hondy (+183%, z 55 na 101 vozů). Nejvíce absolutně ztratil Volkswagen (-171 vozů), což je necelých 70% prodeje z loňského srpna. Za těmito čísly se může schovávat jedna nebo dvě velké flotilové zakázky, které byly vloni sjednány a letos ne. Trh zřejmě také čeká na nový Golf.
Ve třídě mini nic nového: vede Opel Agila (125 ks), následován dřívějším premiantem této kategorie Daewoo Matikem (70 ks) a Renaultem Twingo (39 ks).
Evergreen Fabia samozřejmě drží první pozici mezi malými vozy se 3583 ks (tj. 63% podíl ve třídě), ale její podíl ve třídě klesl meziměsíčně o 7 %. Nejúspěšnějším nečeským vozem této třídy již není francouzský bestseller Peugeot 206 (momentálně až na 3. místě ve třídě), ale jiný Francouz s tureckým rodným listem Renault Thalia (390 ks), následován Hyundaiem Getz (245 ks) a Daewoo Kalos (133 ks).
Nižší střední třídě vládl v červenci opět Peugeot 307 (217 ks), následován starší německou konkurencí, čekající na modelovou výměnu – Ford Focus (186 ks), Opel Astra (108 ks), Volkswagen Golf (79 ks). Až na 5. místě je auto roku Renault Mégane (66 ks), jehož prodej jistě nedělá Renaultu takovou radost jako menší modely. Na paty mu přitom šlape i faceliftovaný Nissan Almera (6. místo ve třídě, 65 ks)
Kontroverzní Škoda Octavia ve střední třídě nemá u nás sobě hodného konkurenta (1426 ks, 62% trhu) a v srpnu jí výrazně pomohly akční modely a leasingové akce. Na dalších místech je tradičně Ford Mondeo (184), VW Passat (137), a Mazda 6 (106). Na 5. místě se usadilo dražší Audi A4 (56 ks).
I další třídě v pořadí (té vyšší střední) kraluje Škoda. Superbů se v sedmém měsíci prodalo 277 kusů, na dalších místech jsou pak podstatně dražší Mercedes-Benz E (46 ks), nové BMW 5 (24), Audi A6 (22 ks) a Audi Allroad Quattro (21 ks).
Měsíční prodeje luxusních limuzín budou asi ještě dlouho počítány na kusy. Nejprodávanější značka Audi prodala v srpnu 16 kusů A8, Mercedes-Benz umístil 8 ks S-klasse, BMW sedm sedmiček, VW jednoho Phaetona a Jaguar jednu novou limuzínu řady XJ.
Nejoblíběnějším sporťákem (společná třída sportovní vozy+coupé+kabriolety) byl Mercedes-Benz CLK, který se 16 prodanými kusy vystřídal letní Citroën C3 Pluriel (v srpnu až na 5.-7.místě se 3 prodanými ks). Druhé je kupé BMW 3 (5 ks), Hyundai Coupé (5 ks) a další malý kabriolet Peugeot 206 CC (3 ks).
Tradičně uvádíme výsledky ve smíšené kategorii SUV a Off Road vozů ve tvaru osobní+užitková verze. Vede Hyundai SantaFe (30+11), následován Toyotami RAV 4 (31+0) a Land Cruiser (9+22), Kia Sorento (23+0). Opět se udalo 17 užitkových VW Touaregů (4+17) a 5 užitkových speciálů Porsche Cayenne (0+5).
Kategorie „MPV“ je asi nejméně přehledná. Vede Citroën Berlingo (22+72), dále se umístil Citroën Xsara Picasso (60+2), nový Opel Meriva (50+11) a Renault Kangoo (15+38 bez verze Express). Duel Zafira versus Touran vede zatím přesvědčivě Opel se 39 Zafirami proti 16 Touranům.