Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Fabia Combi vs. Roomster (1,4 16V): Větší vždy neznamená dražší (srovnání nových cen)
108 komentářů
positivemind
12k za stahování předních oken? >😁 tak to je palba, panečku. To je včetně doživotního mytí, ne?
Nechápu lidi, kteří si to koupí - nepřiplatí si za vyšší verzi výbavy.
Nechápu lidi, kteří si to koupí - nepřiplatí si za vyšší verzi výbavy.
tích 12tisíc nieje len za el. okná, je v tom aj centrálne zamykanie...
Tiež si ale myslím že vyššie výbavy sa oplatia viac.
Tiež si ale myslím že vyššie výbavy sa oplatia viac.
GTI
Za tenhle článek velké - BRAVO :yes: Tohle je přesně to, co člověk, kupující auta, potřebuje - dokonalou orientaci ve třídách a dokonalou orientaci v cenách. Ne nadarmo v autosvětě platí, že co platíš, to dostáváš. Nic nevyjadřuje klasu auta lépe, jako jeho cena. A jestli něco výrobci aut umí, je to cenotvorba. Dokonale.
Kdo by čekal, že (hezčí) Roomster bude i cenově výhodnější volbou? Ono, Fabia kraťas je povedená, bohužel (a jde to napříč všemi výrobci)u mutace kombi, u té se vizuální nadšení jaksi nedostává. Ale stačí se podívat na kombi od Clia nebo od dvěstěsedmy... chtělo by se v tomto kontextu napsat - zlatá dlouhá Fabia... no, já to zde nenapíši, neb u kombi verze spatřuji jisté designové rezervy... a to jak u Clia, tak u 207 a samo i u Fabie.
Kdo by čekal, že (hezčí) Roomster bude i cenově výhodnější volbou? Ono, Fabia kraťas je povedená, bohužel (a jde to napříč všemi výrobci)u mutace kombi, u té se vizuální nadšení jaksi nedostává. Ale stačí se podívat na kombi od Clia nebo od dvěstěsedmy... chtělo by se v tomto kontextu napsat - zlatá dlouhá Fabia... no, já to zde nenapíši, neb u kombi verze spatřuji jisté designové rezervy... a to jak u Clia, tak u 207 a samo i u Fabie.
je to sice fajn tyhle srovnání, ale mohly by už konečně porovnávat aji něco jinyho jak porád dokola škodovky, copak sme národ tupců že nám všude a pořád cpou jenom škodovky...
Jak ktomu pak příjde takovej chudák jako já kterej by si nikdy něco takovyho jako roomstra nebo fábku vlastně jakoukoliv škodovku nekoupil...
Jak ktomu pak příjde takovej chudák jako já kterej by si nikdy něco takovyho jako roomstra nebo fábku vlastně jakoukoliv škodovku nekoupil...
Klid, Kubo, věř, že i ty si tu Škodu jednou koupíš... 😉 tedy, pokud si budeš chtít koupit dobrý a spolehlivý vůz. Například Octavia scout, to je dnes vlastně asi vůbec to nejlepší, co může člověk s pěnězi, co hodlá utratit za auto udělat. Fantastický motor, pohon 4x4, uvnitř doslova exklusivní komfort, jízdní vlastnosti celý rok dokonalé... Nebo Superb na benzínovém šestiválci. DSG, bezmála 300 koní, hladex... ideální rodinný vůz.
P.S. Jinak souhlas, ta cenová srovnání jsou velmi přitažlivá i křížem. Jenže k tomu se druží problém s postavením té které automobilky. Nemůžeš přece "jen" porovnávat cenu Focuse a cenu cee´da...
P.S. Jinak souhlas, ta cenová srovnání jsou velmi přitažlivá i křížem. Jenže k tomu se druží problém s postavením té které automobilky. Nemůžeš přece "jen" porovnávat cenu Focuse a cenu cee´da...
věř, nic co má pohon na předek nebou pseudo 4x4ku bych domů nechtěl, a navíc škodovku? to už vůbec nee.
No já sem to myslel tak že za tyden tady bude srovnání htpčka s htpčkem a oktávka s common railem a s čerpadlo tryska a tak dál, když otevřu nějakej časák, internetovej portál s autama porád sou tam jeno škodovky, to je jak za komačů to tady taky nic jinýho nebylo >😁 (ne, přeháním 😃, ale ano, radší si přečtu srovnání 3ky a Cčka, co by mě fakt zajímalo by byl test subaru impreza (ne vrx sti)obyčejné 2litr diesel boxer vs pseudo 4kolka octavia 4x4, ale to nikdo neudělá, páč by škodovka nevyhrála, tak se testujou a porovnávají jenom mezi sebou...
No já sem to myslel tak že za tyden tady bude srovnání htpčka s htpčkem a oktávka s common railem a s čerpadlo tryska a tak dál, když otevřu nějakej časák, internetovej portál s autama porád sou tam jeno škodovky, to je jak za komačů to tady taky nic jinýho nebylo >😁 (ne, přeháním 😃, ale ano, radší si přečtu srovnání 3ky a Cčka, co by mě fakt zajímalo by byl test subaru impreza (ne vrx sti)obyčejné 2litr diesel boxer vs pseudo 4kolka octavia 4x4, ale to nikdo neudělá, páč by škodovka nevyhrála, tak se testujou a porovnávají jenom mezi sebou...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
cece, ty si kanditat na "blabol roku!"
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
uz neperli prosim ta!!! zostup z reality a prestan si namylat. Uz si trapny!
prave toto su prednosti Focusu😒br />
* kvalitně zpracovaný a prostorný interiér
* přesné a komunikativní řízení
* účinné a nevadnoucí brzdy
* vynikající podvozek
[odkaz]
[odkaz]
prave toto su prednosti Focusu😒br />
* kvalitně zpracovaný a prostorný interiér
* přesné a komunikativní řízení
* účinné a nevadnoucí brzdy
* vynikající podvozek
[odkaz]
[odkaz]
V novým Focusu před faceliftem jsem se svez s jednim obchoďákem a byl jsem opravdu zklamanej spracováním interieru. S tím řazením a řízením to asi také bude pravda - viz test Oktávie a Focusa na titulce.
Kamile, Kamile, co se týče řazení a řízení, tak v tom je Focus na špici ve svém segmentu. S Fabií to ani nelze srovnávat.
Jen s tím interiérem se dá souhlasit...
Jen s tím interiérem se dá souhlasit...
Máš pravdu, na špici v segmentu Focus je, ale Fabie je o třídu níž a při srovnání např. Focusu s Golfem, je řízení jen o malý chloupek lepší ve Focusu, ale řazení je naopak lepší v Golfu...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já jen reagoval na bláboly, že Fábie má lepší řízení a řazení než Focus...
To, že se Focus v těchto vlasnostech dá srovnávat víceméně jen s Golfem vím
😉
To, že se Focus v těchto vlasnostech dá srovnávat víceméně jen s Golfem vím
😉
cece >😁 a jak posudzujes kvalitu interieru?
A jakpak ho posuzuješ ty, já myslel, že máš doma to Ečko, kvalita zprac. int. Focusu nemá ani na Golfa, ani na Octavii a jestli to nepoznáš sám, tak se to můžeš dočíst třeba ve srovnávacích testech...a to i v těch zahraničních a neněmeckých 😉
kvalitu interieru neposudzujem. Nie som na to odborne sposobily. Mozem akurat posudit design a to, ci su plasty makke ale tvrde. Ovsem to ako sa bude interier spravat po 50 tis. km neodhadnem. Niekedy tie tvrdsie nevrzaju ani po 200 000 a naopak tie makke mozu zacat uz po 30 000.
Prave preto som chcel vediet kriteria, podla ktorych ten odbornik posudzuje interier!
Prave preto som chcel vediet kriteria, podla ktorych ten odbornik posudzuje interier!
Pro mě byl/je FF2 jedno z největších zklamání. Proti výbornému FF1 posun "někam uplně pryč". Měl jsem možnost po dobu cca. 4 měsíců na běžné denní použití střídat 1.6 a 1.8, jak benzín, tak naftu a byl jsem vyloženě sklamán. Přesné řízení bylo stejně "umlčeno" tragickým projevem motorů, který eliminoval jakoukoliv snahu a dobrý pocit z jakékoliv rádoby zábavné jízdy a stejně tak i podvozek. Interiér mi i přes generační posun připadal "starší" než v FF1.
Při porovnání s českým "etalonem" a to Oct. II 1.9 TDI, kterou jsem střídal zároveň s FF mě štvala často zmiňovaná hlučnost TDI a pro mne velké problémy s nalezením dobré řidičské polohy za volantem, hlavně díky utopenému pedálu spojky s příliš dlouhým chodem ("vykloubená" levá noha, nebo příliš skrčená pravá). Bohužel pro FF, hlavně díky interiéru bych Oct. jednoznačně upřednostnil. A největší překvapení pro mne byla Astra minulé generace. Velmi příjemné překvapení.
Při porovnání s českým "etalonem" a to Oct. II 1.9 TDI, kterou jsem střídal zároveň s FF mě štvala často zmiňovaná hlučnost TDI a pro mne velké problémy s nalezením dobré řidičské polohy za volantem, hlavně díky utopenému pedálu spojky s příliš dlouhým chodem ("vykloubená" levá noha, nebo příliš skrčená pravá). Bohužel pro FF, hlavně díky interiéru bych Oct. jednoznačně upřednostnil. A největší překvapení pro mne byla Astra minulé generace. Velmi příjemné překvapení.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
fajn...vyzenme Focusy z mesta!! Clovece ty sa strapnujes kazdym slovom viac a viac!!
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Naopak, má pravdu. 😉
Testy to potvrzují.
Konkrétně řazení ve Fordech na koncern bohužel opravdu nemá. :-!
Testy to potvrzují.
Konkrétně řazení ve Fordech na koncern bohužel opravdu nemá. :-!
Jestli má pro tebe Ford do města těžký řízení, tak hledej chybu hlavně u sebe a začni chodit do posilovny >😁
A "brzdy-fabia má o jednu generaci lepší"? To jsi taky hodně ulítl.
A "brzdy-fabia má o jednu generaci lepší"? To jsi taky hodně ulítl.
Pokud z toho smažeš ten "kvalitně zpracovaný interiér", můžem se možná i domluvit... 😉
pravdu mas jedine s tym lehcim rizenim, inak nie >😁 pretoze vo focuse ide volant o dost tvrdsie ako v preposilovanej fabii. Je jasne co preferujes ty. Ja som za tvrdost riadenia vo focuse, za ktoru sa podla mna prihovori vacsina tych co pre nich soferovanie nie je len premiestnovanie sa z bodu A do bodu B.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A teď popravdě, řídil jsi někdy Focuse?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
a kolko ich striedas ty?
Škoda, že nemužu použít smajlík válející se smíchy, poprvé bych ho tu využil..
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ne, ty jsi ridič-žena. Pardon, řidič-špatně řidící žena >😁 Vybere auto s co nejvetsim kufrem na kterej ma, musi v nem prece vozit vzduch, radi jednim prstem, s 1,2 HTP radi (ve meste s limitem 50km/h!) 1-2-4...co dodat >😁 Snad jen "Komu není zhůry dáno, v abatice nekoupí".
Zaverem uz jen prani, at se na silnici nepotkame, nemysleno osobne, ale tobe podobni jsou casto velice nebezpecni.
Zaverem uz jen prani, at se na silnici nepotkame, nemysleno osobne, ale tobe podobni jsou casto velice nebezpecni.
Ale, náš "abatikář", no, co dodat, snad jen: Slovo, které jsi chtěl nejspíše použít, zní apatika, z německého e Aphoteke - lékarna a ne od batikování, jak si asi opět mylně myslíš. :-!
Tak ted jsi mu to hergot nandal! a jeste ten frajersmajlik, no pojdme vsichni zpatky do skolky...staci lehce opravit a ne se hned vysmivat, co rikas?
Tohle je osobní. Nepřekvapuješ mne, že to nechápeš. :-!
Pepiku, je to v uvozovkach, tudiz je to citat, tudiz te mohlo napadnout ze nemusi byt muj. Takze abych te vyvedl z temna nevedomosti, za kterou ale tentokrat moc nemuzes: je to vtip na druhou kterym si muj deda delal srandu z blbcu co ze sebe delaji chytraky. Neodpustim si poznamku, ze by te zajiste rad poznal, urcite by jste stravili par prijemnych chvil naplnenych duchaplnou konverzaci 😄
Takze, jako vzdy: "neco k veci?" >😁
Takze, jako vzdy: "neco k veci?" >😁
Jde vidět, že ani psát a dokonce ani citovat ses nenaučil bez gramatických chyb.
No hlavně, že máš v každém příspěvku vytlemeného smajla. Jak jsem si všimnul, ten, kdo má ducha mdlého, dělá hromady chyb, používá taky tyto emotikony. :-!
No hlavně, že máš v každém příspěvku vytlemeného smajla. Jak jsem si všimnul, ten, kdo má ducha mdlého, dělá hromady chyb, používá taky tyto emotikony. :-!
Tou priestrannejšou kabínou myslíš kufor?A s tou výbavou to tiež dúfam nemyslíš vážne.Vo focuse môžeš mať lepšiu výbavu,len treba zaplatiť.Ale snáď si nečakal,že o triedu väčšie auto dostaneš za cenu fabie.Doma jednu fabiu máme a je to dobré auto.Ale netvrdil by som,že je lepšia ako focus.To sa mi zdá už mimo.
"Například Octavia scout, to je dnes vlastně asi vůbec to nejlepší, co může člověk s pěnězi, co hodlá utratit za auto udělat."
tak toto je na 4 zlate ventilky naraz 😄 auto na podvozku stareho golfa, extremne nespolahlive, a najlepsie v chrochtavej predpotopnej nafte :yes: toto je presne auto, ktore by som si za tie peniaze kupil!!!
tak toto je na 4 zlate ventilky naraz 😄 auto na podvozku stareho golfa, extremne nespolahlive, a najlepsie v chrochtavej predpotopnej nafte :yes: toto je presne auto, ktore by som si za tie peniaze kupil!!!
To je vtipálek, že lepčí než Scout není. >😁 Zkus se někdy projet v novém Legacy Outback a přejdou Tě ty blbé kecy. Pokud, nemáš nikoho známého s takovým autem, přečti si testy kdekoliv na netu.
Podvozek starého golfa??
PS: Jinak někde jsem četl že sám Jeremy Clarkson prohlásil OII Scout jako nejlepší auto vybírané rozumem.
PS: Jinak někde jsem četl že sám Jeremy Clarkson prohlásil OII Scout jako nejlepší auto vybírané rozumem.
prostě se ti víc líbí hatch, dejme tomu, já si ale myslim, že to aspoň vypadá jak auto a ne jak krabice (hatch😄
bnavíc nevím co všichni furt nadávaj, že Combi I bylo hezčí než Combi II, když ten design je skoro stejnej u těch kombíků?
bnavíc nevím co všichni furt nadávaj, že Combi I bylo hezčí než Combi II, když ten design je skoro stejnej u těch kombíků?
Klaudius
obe tieto autá sú iba ako jedlo, čo síce zaženie hlad, ale bez patričného gurmánskeho pôžitku. Čiže radšej si vyberiem niečo iné, ako sa rozhodovať práve medzi týmito dvomi.
Beaumont.
No, kdybych si už opravdu musel vybírat jen z těchto dvou aut (Pán Bůh s námi a zlé pryč), tak bych určitě sáhl po Roomsteru, a to i kdybych si za něj měl oproti Fabii Combi připlatit. Je-li Roomster dokonce o něco výhodnější, tím spíš.
Roomster přece jen nabízí alespoň trochu tvarové osobitosti, je na něm vidět snaha českých vývojářů, alespoň občas se vymanit z role, vnucené Škodovce mateřským (macešským?) VW, tj. vyrábět co nejméně kontroverzní auta se snahou nikoho neurazit. Tomu se Roomster trochu vzpírá a proto by měl z této dvojice můj hlas - i kdyby jen za odvahu škodováků prosadit ho ve Wolfsburgu. Dovedu si alespoň vzdáleně představit, jakou práci to muselo dát...
Nicméně rozhlédneme -li se i mimo české luhy a háje, najdeme hned několik velmi zajímavých konkurenčních modelů. Takže případnému zájemci bych doporučil rozšířit srovnání i o jiné značky... :yes:
Roomster přece jen nabízí alespoň trochu tvarové osobitosti, je na něm vidět snaha českých vývojářů, alespoň občas se vymanit z role, vnucené Škodovce mateřským (macešským?) VW, tj. vyrábět co nejméně kontroverzní auta se snahou nikoho neurazit. Tomu se Roomster trochu vzpírá a proto by měl z této dvojice můj hlas - i kdyby jen za odvahu škodováků prosadit ho ve Wolfsburgu. Dovedu si alespoň vzdáleně představit, jakou práci to muselo dát...
Nicméně rozhlédneme -li se i mimo české luhy a háje, najdeme hned několik velmi zajímavých konkurenčních modelů. Takže případnému zájemci bych doporučil rozšířit srovnání i o jiné značky... :yes:
Chcelo by to vymenovať plusy a mínusy Roomstera Tvojimi očami... 😉
No, popravdě s Roomsterem jsem nejel, pouze si ho staticky prohlížel. "Najeto" mám s Fabií II, u Roomstera předpokládám prakticky stejné (tj. slušné) jízdní vlastnosti, ovládání (řízení, řazení, brzdy...), vyhovující ergonomii vpředu atd.
Roomster nabízí větší variabilitu zadních sedaček (ty má dobře vymyšlené) a připadá mi tvarově mnohem zajímavější než Fabia Combi. O Roomsteru bych dokonce z některých úhlů (zezadu) prohlásil, že se mi docela líbí. U Fabie Combi (ostatně ani u krátké Fabie) takový úhel neexistuje. 😉
Nevýhodou Roomstera proti Fabii Combi může být snad větší citlivost na boční vítr kvůli větší ploše, ale to je pouze můj dohad. Jinak žádný argument ve prospěch Fabie Combi nemám...
Roomster nabízí větší variabilitu zadních sedaček (ty má dobře vymyšlené) a připadá mi tvarově mnohem zajímavější než Fabia Combi. O Roomsteru bych dokonce z některých úhlů (zezadu) prohlásil, že se mi docela líbí. U Fabie Combi (ostatně ani u krátké Fabie) takový úhel neexistuje. 😉
Nevýhodou Roomstera proti Fabii Combi může být snad větší citlivost na boční vítr kvůli větší ploše, ale to je pouze můj dohad. Jinak žádný argument ve prospěch Fabie Combi nemám...
Ja mám voči Roomsteru pár argumentov😒br />
-zadné sedadlá - použiteľné (podmienečne) iba dve krajné, stredné je veľmi úzke a zle tvarované, aj tie krajé sú úzke, treba si dať pozor, aby si neprisadol zámky bezp. páov, dokážu spraviť na zadku aj modrinu. Tiež pozor na výber detskej sedačky, ak nie je práve so systémom Isofix, ľahko sa stane, že jej základňa je široká ako sedadlo Roomstera, položíš ju, a nezapneš jej bezpečnostný pás, lebo prekryješ aj ich zámky.
-vysoké okná vzadu - neviem, či má Škoda v ponuke aj nejaké roletky, ak nie, je to blbé, slnko dokáže cestujúcim vzadu riadne znepríjemiť život
-kufor je fajn, na MPV má však hodne vysoký prah, vyriešilo by to dvojité dno, neviem, či je v ponuke, nezisťoval som
Spoločné mínusy pre Roomster aj Fabiu😒br />
-úzka kabína - za volantom by som najradšej odtlačil lakťom dvere, neskutočne mi prekážajú, predné sedadlá sú na dverách priam prilepené
-stredový panel - široký a hranatý, tlačí do pravého kolena, rieši to až "pololežatý" posed za volantom, čo zbládam, ale radšej mám trochu vyšší posed
-výhľady - kolmé a hrubé A stĺpiky, horná hrana čelného skla hodne vpredu, to sú dve zásadné veci, prečo výhľady nie sú dobré. U Roomstera sa trochu pridáva mizerné presklenie predných dverí s oblým prechodom do B stĺpika
-páčky pod volantom - na môj vkus hooodne dlhé dráhy páčiek smeroviek aj stieračov, navyše idú dosť ztuha, ich ovládanie teda fakt nič moc
Čo si myslíš o týchto veciach?
-zadné sedadlá - použiteľné (podmienečne) iba dve krajné, stredné je veľmi úzke a zle tvarované, aj tie krajé sú úzke, treba si dať pozor, aby si neprisadol zámky bezp. páov, dokážu spraviť na zadku aj modrinu. Tiež pozor na výber detskej sedačky, ak nie je práve so systémom Isofix, ľahko sa stane, že jej základňa je široká ako sedadlo Roomstera, položíš ju, a nezapneš jej bezpečnostný pás, lebo prekryješ aj ich zámky.
-vysoké okná vzadu - neviem, či má Škoda v ponuke aj nejaké roletky, ak nie, je to blbé, slnko dokáže cestujúcim vzadu riadne znepríjemiť život
-kufor je fajn, na MPV má však hodne vysoký prah, vyriešilo by to dvojité dno, neviem, či je v ponuke, nezisťoval som
Spoločné mínusy pre Roomster aj Fabiu😒br />
-úzka kabína - za volantom by som najradšej odtlačil lakťom dvere, neskutočne mi prekážajú, predné sedadlá sú na dverách priam prilepené
-stredový panel - široký a hranatý, tlačí do pravého kolena, rieši to až "pololežatý" posed za volantom, čo zbládam, ale radšej mám trochu vyšší posed
-výhľady - kolmé a hrubé A stĺpiky, horná hrana čelného skla hodne vpredu, to sú dve zásadné veci, prečo výhľady nie sú dobré. U Roomstera sa trochu pridáva mizerné presklenie predných dverí s oblým prechodom do B stĺpika
-páčky pod volantom - na môj vkus hooodne dlhé dráhy páčiek smeroviek aj stieračov, navyše idú dosť ztuha, ich ovládanie teda fakt nič moc
Čo si myslíš o týchto veciach?
na zámky pásů sme zvyklí sedat ze 120cítek😁
úzké to je😄
a páčky pod volantem mi přijdou normální - spíš naopak při couvání a nebo velkým kroucení volantem se o to lehce zavadí a už "stíráš"😁
úzké to je😄
a páčky pod volantem mi přijdou normální - spíš naopak při couvání a nebo velkým kroucení volantem se o to lehce zavadí a už "stíráš"😁
To sa mi stávalo v Passate, naľavo je jedna páčka navyše, ktorá docela prekáža...
Inak na iné pocity pri použití smeroviek alebo stieračov ma privykol akurát ten nekvalitný kaziaci sa šrot značky Renault... >😁
Inak na iné pocity pri použití smeroviek alebo stieračov ma privykol akurát ten nekvalitný kaziaci sa šrot značky Renault... >😁
Máš dobrý postřeh :yes😒br />
Zadní sedadla Rooma určitě nebudou vhodná pro tři dospělé, ale ty bych do auta téhle kategorie dozadu snad ani necpal... Dětské sedačky jsem (zatím ?) neřešil, s nakládací hranou máš pravdu, na to už jsem zapomněl.
Úzká kabina + středový panel ve Fabii jsou jasné, ale s tím bych se celkem dokázal srovnat, v autě sedím vždycky tak nízko, jak to jen jde. Páčky mi nevadily.
Sloupky: souhlas, ale to se bohužel týká mnoha modeních aut.
Hlavní problém Roomsteru vidím jinde - je to sice(pokus o) malé MPV, ale ponechal si celou relativně dlouhou příď Fabie. Konkurenti (C3 Picasso, Meriva, Idea/Musa...) mají celou karoserii od počátku navrhovanou jako MPV, ve výsledku mnohem kratší příď a tudíž využívají víc z délky auta pro posádku a zavazadla. Ve výsledku máš u konkurence buď prostornější stejně dlouhé auto, nebo auto se srovnatelným prostorem, ale kratší a tudíž se snazším parkováním atd.
Konstruktéři koncernu VW tedy OPĚT zvolili řešení šetřící výrobní náklady (podobně jako třeba u tříválcových motorů HTP a 1.4 TDI), zákazník musí akceptovat významné z toho plynoucí kompromisy, ale na ceně ty úspory poznat nejsou... ;-\
Zadní sedadla Rooma určitě nebudou vhodná pro tři dospělé, ale ty bych do auta téhle kategorie dozadu snad ani necpal... Dětské sedačky jsem (zatím ?) neřešil, s nakládací hranou máš pravdu, na to už jsem zapomněl.
Úzká kabina + středový panel ve Fabii jsou jasné, ale s tím bych se celkem dokázal srovnat, v autě sedím vždycky tak nízko, jak to jen jde. Páčky mi nevadily.
Sloupky: souhlas, ale to se bohužel týká mnoha modeních aut.
Hlavní problém Roomsteru vidím jinde - je to sice(pokus o) malé MPV, ale ponechal si celou relativně dlouhou příď Fabie. Konkurenti (C3 Picasso, Meriva, Idea/Musa...) mají celou karoserii od počátku navrhovanou jako MPV, ve výsledku mnohem kratší příď a tudíž využívají víc z délky auta pro posádku a zavazadla. Ve výsledku máš u konkurence buď prostornější stejně dlouhé auto, nebo auto se srovnatelným prostorem, ale kratší a tudíž se snazším parkováním atd.
Konstruktéři koncernu VW tedy OPĚT zvolili řešení šetřící výrobní náklady (podobně jako třeba u tříválcových motorů HTP a 1.4 TDI), zákazník musí akceptovat významné z toho plynoucí kompromisy, ale na ceně ty úspory poznat nejsou... ;-\
Roomsteru k dobrému MPV chýbajú dve zásadné veci😒br />
- lepšie využitie dĺžky, s kratším predkom, tak ako si napísal
- väčšia šírka, na MPV je tento voz príliš stiesnený, skutočne mizerné sedenie vzadu nezachráni ani proklamovaná variabilita - pridať tak 10 cm, bolo by to celkom o inom, aj sedadlá by boli väčšie a pohodlnejšie
-Ja by som ešte pridal (ale to je už iba detail) roletky do okien zadných dverí alebo aspoň v sérii tmavé fólie hneď od prvej výbavy, na tie veľké sklá sa to priam pýta
Ja akurát pokukujem po novom menšom aute (potrebujem vymeniť Formana). Pretože ide o auto na každodenné jazdenie asi 50-60 km, a aby v prípade potreby mohlo plniť aj úlohu rodinného vozu, preferujem skôr nenápadnosť, praktickosť, spoľahlivosť a úspornosť, sila motora, kvality podvozka a image sú na druhej až tretej koľaji. V hre je Megane, Fluence, Thalia, Logan MCV, C3 Picasso, C4, Linea, Accent, Matrix. Najmä posledný menovaný, síce už prežíva jeseň svojho života, má dobré šance. Vyhovuje na úspornú nenáročnú jazdu (diesel 1,5 litra/81 kW), je prekvapivo spoľahlivý, priestorný, dostatočne variabilný a nezaujímavý pre zlodejov a závistlivcov. To všetko za super cenu okolo 12 litrov.
V prípade, že by sa zadarilo lepšie (finančne), mám na muške Grand Scenic E😜ression v 7-miestnom vyhotovení, alebo Peugeot 807, momentálne ponúkaný v extra výbave s motorom 2.0 HDi za neskutočnú cenu necelých 21 tisíc Eur.
Žiaľ, Roomster ani Fabia kombi sa do výberu nedostali. S takou konkurenciou nemajú šancu, hoci nemožno povedať, že sú to zlé autá.
- lepšie využitie dĺžky, s kratším predkom, tak ako si napísal
- väčšia šírka, na MPV je tento voz príliš stiesnený, skutočne mizerné sedenie vzadu nezachráni ani proklamovaná variabilita - pridať tak 10 cm, bolo by to celkom o inom, aj sedadlá by boli väčšie a pohodlnejšie
-Ja by som ešte pridal (ale to je už iba detail) roletky do okien zadných dverí alebo aspoň v sérii tmavé fólie hneď od prvej výbavy, na tie veľké sklá sa to priam pýta
Ja akurát pokukujem po novom menšom aute (potrebujem vymeniť Formana). Pretože ide o auto na každodenné jazdenie asi 50-60 km, a aby v prípade potreby mohlo plniť aj úlohu rodinného vozu, preferujem skôr nenápadnosť, praktickosť, spoľahlivosť a úspornosť, sila motora, kvality podvozka a image sú na druhej až tretej koľaji. V hre je Megane, Fluence, Thalia, Logan MCV, C3 Picasso, C4, Linea, Accent, Matrix. Najmä posledný menovaný, síce už prežíva jeseň svojho života, má dobré šance. Vyhovuje na úspornú nenáročnú jazdu (diesel 1,5 litra/81 kW), je prekvapivo spoľahlivý, priestorný, dostatočne variabilný a nezaujímavý pre zlodejov a závistlivcov. To všetko za super cenu okolo 12 litrov.
V prípade, že by sa zadarilo lepšie (finančne), mám na muške Grand Scenic E😜ression v 7-miestnom vyhotovení, alebo Peugeot 807, momentálne ponúkaný v extra výbave s motorom 2.0 HDi za neskutočnú cenu necelých 21 tisíc Eur.
Žiaľ, Roomster ani Fabia kombi sa do výberu nedostali. S takou konkurenciou nemajú šancu, hoci nemožno povedať, že sú to zlé autá.
Musím říct, že u Matrixe bych byl dost opatrný, je to ještě Korejec "staré školy", tj. podvozek a bezpečnost nestačí na moderní evropská auta.
Z Tvého výběru bych asi uvažoval Citroëny, Lineu a Megane. Mimochodem když Mégane a C4, tak proč ne Bravo? A co Meriva a Scenic?
Z větších MPV je pak velmi zajímavý C4 (Grand) Picasso.
Z Tvého výběru bych asi uvažoval Citroëny, Lineu a Megane. Mimochodem když Mégane a C4, tak proč ne Bravo? A co Meriva a Scenic?
Z větších MPV je pak velmi zajímavý C4 (Grand) Picasso.
Díky. Matrix mám vyskúšaný. Nie je to žiadna sláva, no ber v úvahu, že okrem Scenica jazdím ešte Formanom, a toho Matrix predsa len trochu prekonáva. Moje bežné rýchlosti s druhým autom v rodine sú asi 50-55 km/h v meste a okolo 90 km/h na mestskom diaľničnom okruhu. STaré známe trasy bez exrémov a potreby využívať hoci len polovicu možností moderného podvozku. Čiže postačí. Na Matrixe sa mi páči vzhľadom na vonkajšie priestory až neskutočný vnútorný priestor, vrátane šírky, a posuvné zadné sedadlá, v rozmedzí úctyhodných 20 cm. Plus slušný kufor a síce jednoduché plasty, ale zase ľahko udržiavateľné. Čiže spotrebák na každý deň ako vyšitý. Navyše má ho jeden známy, nijak zvlášť ho nešetrí, spotreba medzi 5 a 6 litrov, poruchy žiadne, okrem garančiek a prasknutej kľučky zadnej dverí v servise nebol. A to má nalietaných asi 110 tisíc km.
Bezpečnosť - iste, dnes sú už autá inde, ale ako si všímam prideľovanie bodov a hviezdičiek, reálny rozdiel medzi auta mi s tromi, štyrmi a a piatimi hviezdičkami nemusí byť až tak extrémny, ako sa zdá na papieri. Plus starý znáy argument - voči 18-ročnému Formanu paráda.
V podobnej cenovej kategórii už nie je v MPV rodine prakticky nič použiteľné.
Voči Bravu mám výhrady, pekné síce, ale pre mňa nie dosť praktické auto, v tejto disciplíne má značné medzery.
Z väčších MPV som spomenul Grand Scenic, je to prakticky konkurent Grand Picassa, cenovo ho však hodne podlieza. Navyše teraz Scenic II mám, takže v prípade dostatku financií takmer jasná voľba. V cene okolo 20 tisíc je ešte lákavý Peugeot 807, ktorý som spomínal. Veľmi lákavý. 😉
Bezpečnosť - iste, dnes sú už autá inde, ale ako si všímam prideľovanie bodov a hviezdičiek, reálny rozdiel medzi auta mi s tromi, štyrmi a a piatimi hviezdičkami nemusí byť až tak extrémny, ako sa zdá na papieri. Plus starý znáy argument - voči 18-ročnému Formanu paráda.
V podobnej cenovej kategórii už nie je v MPV rodine prakticky nič použiteľné.
Voči Bravu mám výhrady, pekné síce, ale pre mňa nie dosť praktické auto, v tejto disciplíne má značné medzery.
Z väčších MPV som spomenul Grand Scenic, je to prakticky konkurent Grand Picassa, cenovo ho však hodne podlieza. Navyše teraz Scenic II mám, takže v prípade dostatku financií takmer jasná voľba. V cene okolo 20 tisíc je ešte lákavý Peugeot 807, ktorý som spomínal. Veľmi lákavý. 😉
Prepáč,že sa vám pletiem do debaty,ale čo tak suzuki sx4 sedan?Nie je to moc pekné auto,ale teraz ho ponúkajú za super cenu 12000 éčok a so super výbavou a 1.6 motorom.
Problém je práve motor. Totiž som rozhodnutý pre diesel. Často má dnes super cenu prakticky na úrovni benzínu, pritom so spotrebou menšou o 20-30%. navyše mi charakteristika diesla viac vyhovuje ako dnešné vysokootáčkové benzínové motory. Takže díky z tip, ale tento model asi nie. 😉
tiež by som ti odporučil zaradiť Merivu. V rodine jedna je a je to fajn vozenie... Inak všetko dobré v novom roku! 😉
Ďakujem, podobne prajem tiež všetko dobré.
Meriva je fajn, žiaľ, neviem preč, Opel si u nás stále drží (voči konkurencii) privysoké ceny. Dobré ceny sú počas akcie 24 hodín Opel, ale vtedy sa dá brať len čo je na sklade, a práve Merivy či zafiry v ponuke príliš nefigurujú. Ale Merivu registrujem ako jednu z lepších volieb. Lákavý je najmä dieslík 1,3 litra, len neviem, ako si vie s dosť ťažkou Merivou poradiť. No cena v lepšej výbave to dosť zabíja.
Meriva je fajn, žiaľ, neviem preč, Opel si u nás stále drží (voči konkurencii) privysoké ceny. Dobré ceny sú počas akcie 24 hodín Opel, ale vtedy sa dá brať len čo je na sklade, a práve Merivy či zafiry v ponuke príliš nefigurujú. Ale Merivu registrujem ako jednu z lepších volieb. Lákavý je najmä dieslík 1,3 litra, len neviem, ako si vie s dosť ťažkou Merivou poradiť. No cena v lepšej výbave to dosť zabíja.
mno eště mi řekni že Fabia není kontrovezní a po*ch*iju se smíchy😄
bojler_
Platí kombinační ceny a cena radia Dance je u Magicu nižší o cenu rádia Beat. Takže ně 8100, ale 3600Kč.
Gangrel
Vzdy jsem zaujimal ke Skode negativni postoj - neb se mi zdalo, ze nabizena kvalita (specialne motorova) neodpovida cene... ale pro rok 2010 se Skoda pochlapila - specialne s Roomsterem.
A svete div se... za tu cenu neni konkurence schopna nabidnout odpovidajici kvalitu (byt o te motorove by se dalo hovorit 😉 ).Ale proc to rikam... jiz se pomalu blizi vymena meho stavajiciho vozu a prichazi nutnost najit vhodnou a praktickou alternativu... moje zraky se upinaly k Venze... jenze KIA prestrelila - cenou.Pro me byla KIA volbou rozumu, ale pri soucasnych cenach je nezajimava - a Citroen - to je vtip.
Tak to nakonec vypada, ze bych se mohl stat Skodovakem, neb volba rozumem jasne tlaci na MPV z Mlade Boleslavi... tak ted uz jen udrzet tyto akce minimalne do Kvetna 😉 a potom dej se vule bozi - Roomster 1.4 v cerne... v DUO... a zbylych 100 klacku na svatbu, kocarek a kupu plen 😉
A svete div se... za tu cenu neni konkurence schopna nabidnout odpovidajici kvalitu (byt o te motorove by se dalo hovorit 😉 ).Ale proc to rikam... jiz se pomalu blizi vymena meho stavajiciho vozu a prichazi nutnost najit vhodnou a praktickou alternativu... moje zraky se upinaly k Venze... jenze KIA prestrelila - cenou.Pro me byla KIA volbou rozumu, ale pri soucasnych cenach je nezajimava - a Citroen - to je vtip.
Tak to nakonec vypada, ze bych se mohl stat Skodovakem, neb volba rozumem jasne tlaci na MPV z Mlade Boleslavi... tak ted uz jen udrzet tyto akce minimalne do Kvetna 😉 a potom dej se vule bozi - Roomster 1.4 v cerne... v DUO... a zbylych 100 klacku na svatbu, kocarek a kupu plen 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To se teda přiznám, že když jsem teďka váhal mezi koupením auta..byla ve hře právě Venga a Roomster. Oběma jsem jel a Venga oproti Roomstru úplně jiný svezení, nádhernej interiér, super výbava. Už v základu ESP, TCS a tyhlety systémy. To má roomster až někde v nejvyšší výbavě a určitě za super příplatky. Holt daleko bezpečnější auto o něco málo dražší. Ale za to novinka. Vemte si, jak dlouho je roomster na trhu - 2006? Což je tedy 3-4 roky stará technologie. Vyzkoušejte obojí a Venga Vás dostane tak jako mě. Je to sice druhý auto v rodině, ale myslim, že jsem se rozhodl dobře 😄
Staci mi pozriet testy a ak su tie testy objektivne (co dam krk, ze na auto.cz ANO) tak zistim, ze Roomster je po vsetkych strankach lepsia volba! :yes😒br />
Vnější rozměry - Roomster/Fabia Combi
Délka [mm] 4205 / 4222
Šířka [mm] 1684 / 1646
Výška [mm] 1607 / 1452
Rozvor [mm] 2617 / 2462
Rozchod vpředu 1436 / 1419
Rozchod vzadu 1500 / 1408
Vnitřní rozměry - Roomster/Fabia Combi
Podélný prostor vpředu 930(1140) / 890(1110)
Podélný prostor vzadu 640(880) / 570(800)
Výška nad sedadlem - vpředu [mm] 1100 / 1010
Výška nad sedadlem - vzadu [mm] 1010 / 930
Šířka vpředu [mm] 1380 / 1380
Šířka vzadu [mm] 1400 / 1390
Délka sedáku vpředu 470 / 510
Délka sedáku vzadu 430 / 480
Výška opěradla vpředu 620 / 610
Výška opěradla vzadu ] 600 / 550
Zavazadlový prostor Roomster / Fabia Combi
Délka u dna [mm] 940 / 960
Délka u plata [mm] 740 / 750
Šířka min. (mezi podběhy) 1000 / 960
Výška po plato [mm] 600 / 580
Vstupní otvor šířka max. 1010 / 1030
Vstupní otvor výška max. 890 / 850
Výška nákladové hrany 660 / 650
Objem zav. prostoru min(max)450(1780) / 426(1225)
A cece, mozes mi napisat, co take dolezite vozis, ze ti zalezi na 16cm?
uz dost petre! Ja puknem smiechom!!!
no roomster halvně má ty sedačky zadní nejen sklopný, ale aj posuvný😄