Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Frankfurt 2003: filtry také od ostatních výrobců dieselů

Po vlně kritiky, která se snesla na hlavu prestižních německých automobilek, oznámily prakticky všechny německé značky záměr dodávat za příplatek nebo dokonce sériově do vznětových motorů filtry pevných částic.
Zpět na článek
11. 8. 2003 21:35
neregistrovaný "Ace2"
11. 8. 2003 22:27
neregistrovaný "Whirlwind"
11. 8. 2003 22:32
neregistrovaný "Whirlwind"
12. 8. 2003 08:01
neregistrovaný "Tom"
12. 8. 2003 08:51
neregistrovaný "Marek Hojgr"
12. 8. 2003 10:23
neregistrovaný "Jirka"
12. 8. 2003 11:05
neregistrovaný "Marek Hojgr"
12. 8. 2003 12:08
neregistrovaný "Ace2"
13. 8. 2003 12:22
neregistrovaný "sam"
13. 8. 2003 21:22
neregistrovaný "milo"
13. 8. 2003 21:29
neregistrovaný "Ace2"
12. 8. 2003 12:58
neregistrovaný "Jirka"
12. 8. 2003 13:03
neregistrovaný "Jirka"
12. 8. 2003 13:31
neregistrovaný "Marek Hojgr"
13. 8. 2003 09:52
neregistrovaný "Jirka"
13. 8. 2003 11:21
neregistrovaný "Marek Hojgr"
12. 8. 2003 08:18
neregistrovaný "carmik"
12. 8. 2003 12:08
neregistrovaný "Yaroukh"
12. 8. 2003 12:12
neregistrovaný "Ace2"
12. 8. 2003 12:28
neregistrovaný "Yaroukh"
13. 8. 2003 08:38
neregistrovaný "carmik"
12. 8. 2003 12:10
neregistrovaný "Ace2"
12. 8. 2003 16:32
neregistrovaný "Standa"
12. 8. 2003 19:38
neregistrovaný "Ace2"
13. 8. 2003 20:17
neregistrovaný "Standa"
13. 8. 2003 21:18
neregistrovaný "Ace2"
12. 8. 2003 13:06
neregistrovaný "tg"
13. 8. 2003 11:11
neregistrovaný "Niemand"
13. 8. 2003 16:26
neregistrovaný "mex"
13. 8. 2003 21:24
neregistrovaný "Ace2"
13. 8. 2003 23:45
neregistrovaný "Niemand"
14. 8. 2003 23:39
neregistrovaný "Whirlwind"
20. 11. 2003 12:01
neregistrovaný "Rima"
13. 8. 2003 21:57
neregistrovaný "zigi"
15. 8. 2003 11:20
neregistrovaný "jarda"
15. 8. 2003 15:12
neregistrovaný "Whirlwind"
neregistrovaný "Ace2"
11. 8. 2003 21:35
classica
To by to nebyla německá produkce, aby samozřejmost pěkně zákazníkům nenaučtovala. IMHO by to měla být samozřejmost a ne nechávat ekologii na zákazníkovi.... jak pak to asi dopadne. Už vidím jak si za 17.000 kč +dph Čech nechá příplatit za něco co jemu nepřinese žádný užitek. Si radší připlatí za CD přehrávač, než za "něco" ve výfuku co "stejně určitě nefunguje". Francouzům to bylo jasný hned dokonce i Toyota připravila svůj filtr a dokonce bez údržby, kdežto u němců za příplatek a ještě bádají jak ho udělat bez údržby... je to vostuda ovšem kopírující prodejní politiku pradon ojebávku zákazníků.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Whirlwind"
11. 8. 2003 22:27
bez titulku
Nezlobte se na me, ale to je u nemcu normalni vec. Myslim tedy hlavne koncern VW. Vzdycky jsou o krok pred konkurenci a pouzivaji vymozenosti o kterym se jinym zatim jen zda- to tvrdi vzdy jejich propaganda! Ale veskutecnosti je to vzdy naopak. Protoze to umeji v reklame prodat, a tam se vzdy rika jen pulka pravdy. Nehlede na to ze dneska je svaty to co je nemecky a driv to zase platilo pro rusaky.
Uz se tesim, az bude vsude cist clanky, s jakou to nemci prichazeji technickou novinkou! (hlavne u Skodovky, to skoupim vsechny casopisi a pujdu za jejdich sefem a narvu mu je do chrtanu !! )
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "Whirlwind"
11. 8. 2003 22:32
Re: bez titulku
Jo a nejvic me dostala tahle veta: " který by fungoval po celou dobu životnosti automobilu (až 175.000 km) " - Uchvatne
neregistrovaný "Tom"
12. 8. 2003 08:01
Re: bez titulku
koncern PSA jiz ted dela filtr s intervalem aditivovane naplne na 120 000 km - kde se hrabe AUDI ?. V roce 2004 jiz PSA ma mit absolutne bezudrzbove dozivotni filtry - vse v cene all in. Jsem zvedav,jestli i ted Nemci u svych motoru dodrzi vykonove parametry a spotrebu,nebot casticove filtry chteji sve.
neregistrovaný "Marek Hojgr"
12. 8. 2003 08:51
Re: bez titulku
Dovolil bych si zde poopravit nekolik ponekud zavadejich nazoru. Predne, casticovy filtr je v soucasne dobe jen heslo, cimz se zaklinaji ekologove a politici. Pekne to zni a lide maji zrejme pocit, ze se o ne nekdo stara... Jenze je mnoho dalsich cest, jak dosahnout plne srovnatelnych hodnot emisi castic u dieslovych motoru i bez pouziti techto filtru. Jiste, ze jednoho dne dojde i na ne, ale Euro IV stale jeste neni natolik prisna, aby byly DPF (Diesel Particulate Filter) nezbytne. Snizeni emisi na hodnoty Euro IV (a u mensich vozu zrejme dokonce i na pripravovane Euro V) lze dosahnout proste i jinymi prostredky nez nakladnou a technicky narocnou technologii casticovych fitru. Nemecke automobilky ted diky velkemu tlaku spolkove vlady pomalu a nerady prichazi se svymi verzemi casticovych filtru. Jak vyplyva z clanku, chystaji se je zpocatku nabizet za priplatek, nicmene bylo by milne se domnivat, ze vozidla bez techto DPF nebudou splnovat vsechny predepsane emisni limity! Jen tak pro zajimavost, prvni verze FAP (casticovy filtr firmy Peugeot - Filter a Particule) byla pouzita proto, aby vozy Peugeot 607 dohnaly v mnozstvi emisi vyfukovych plynu konkurenci...
Dale tu nekdo zminil zivotnost vozu, coz je momentalne jediny skutecny problem casticovych filtru - t.j. zajisteni jejich bezproblemove funkce bez potreby jakekoliv udrzby. Pokud je mi znamo, firma Eberspearcher (predni svetovy vyrobce katalizatoru a katalickych casticovych filtru a dodavatel technologii pro vetsinu prednich automobilek - skrze treti firmy, kompletujici skutecne DPF) pri navrhu svych zarizeni pocita s zivotnosti automobilu pohybujici se nekde kolem 200-250 tisic kilometru.
Zaverem bych snad jen podotknul, ze v soucasne dobe neexistuje seriozni vedecka studie, potvrzujici prime karcinogeni ucinky dieslovych castic v pripade jejich koncetraci, odpovidajici emisim v doprave. Castice emitovane dieslovymi motory sice obsahuji nektere zname karcinogeni slozky, nicmene to nemusi nutne znamenat, ze takoveto emise budou na cloveka pusobit karcinegene. Castice ovsem zpusobuji nebo zhorsuji alergicke reakce u cloveka. Tedy, castice jsou bezesporu lidskemu zdravi skodlive, nicmene zda-li jsou skutecne i karcinogeni (respektive karcinogoneni v dnesnich koncetracich, a ne v koncetracich tisickrat vetsich) prozatim nevime...
neregistrovaný "Jirka"
12. 8. 2003 10:23
Re: bez titulku
Nechci aby to vyznělo nějak provokativně, ale výrobci cigaret taky léta tvrdí, že spojitost mezi kouřením a rakovinou plic je vlastně něco, co se nikdy nepodařilo dokázat, ale dnes pro jistotu za kouřícím dieselem zapínám vnitřní okruh...
neregistrovaný "Marek Hojgr"
12. 8. 2003 11:05
Re: bez titulku
Ja jsem nerekl, ze castice emitovane dieslovym motorem nejsou zdravi skodlive. Pouze jsem polemizoval nad jejich karcinogenimi ucinky, ktere narozdil od cigaret skutecne nebyly prokazany - a pri koncetracich castic vyskytujici se v doprave (a ne treba v dolech) zrejme hned tak prokazany nebudou. Tezko rict, jsou-li nejake. To je holy fakt, ktery jsem mel moznost v nedavne dobe nastudovat ze vsech dnes dostupnych materialu (zdroje jako jsou SAE, HEI, EPA atd.).
A jen tak mimochodem, zapinate si vnitrni okruh za novym dieslem?
neregistrovaný "Ace2"
12. 8. 2003 12:08
Re: bez titulku
Člověče musím říci že já ano. Když vždy vidím ten černý obláček pár desítek centimetrů přede mnou jak se blíží k sání klimatizace a pak rovnou vší silou do interiéru... řeším to tak, že když jezdím v Praze mám zapnutý vnitřní okruh pořád. Sice někdo argumentu je tím, že saze jsou těžší než vzduch a tedy nejsou tolik škodlivé, ale když vidím jak se to moje auto snaží mermomocí přemístit z nad silnice rovnou do interieru... fakt nechci být čistička moderních turbodieselů... No jinak mezi náma EURO normy jsou dost hadr, chtělo by to svýšit tlak na výrobce. Je ostuda, že USA mají federální limity přísnější a to už nemluvím o kalifornských ULEV... který jsou už na hony pryč od EURO... EURO proti nim vypadá jak ropák největší :) Taky proto třeba CDI motory od MB se nesmějí v USA prodávat. V 7 státech neprošel emisní zkouškou a u nás se mezi tím prodává o závod... tak kde je chyba.
neregistrovaný "sam"
13. 8. 2003 12:22
Re: bez titulku
mimochodem v USA se TDI od VW začalo velice dobře prodávat. Problém je v tom, že u některých pump je nafta dražší než benzín a amíci mají v těch svých hlavách zaryto, že "obsah ničim nenahradíš" a pochybuju, že pokud by si měli vybrat např. mezi A6 2,5TDI a A6 4,2i ,tak většina pujde do benzínu i když jim to bude naprd, protože rychlostní limity jsou dost přísné a já tam vyděl na dálnici max. povolenou rychlost kolem 110km/h.
neregistrovaný "milo"
13. 8. 2003 21:22
Re: bez titulku
hele ace, to s timi cdi motory myslis vazne?
neregistrovaný "Ace2"
13. 8. 2003 21:29
Re: bez titulku
jasně, kdybych se snažil tak bych to ještě snad vyhrabal v archívu. Pokud je mi známo tak prošel jen 320 CDI, který byl spešl upraven. Ostatní neprošli v 7 státech únie, což znamená faktický zákaz. K výsledku se MB vyjádřil v tom smyslu, že jeho motory splní federální emise asi až v roce 2005-6. Nicméně pochybuju že dieselové motory MB v USA nějak trápí....
neregistrovaný "Jirka"
12. 8. 2003 12:58
Re: bez titulku
No pokud vím, tak nové diesely mají částice mnohem menší (díky vyšším vstřikovacím tlakům, atd), což je dle odborníků ještě horší než dříve (velké saze), protože tyto malé částice se nezachytí na průduškách a podobně, ale pronikají až do plic a poté do krve. Takže v praxi bych musel mít zapnutý vnitřní okruh pořád. Popravdě řečeno lituji řidiče z povolání, kteří jsou v tomto prostředí mnoho hodin denně.
neregistrovaný "Jirka"
12. 8. 2003 13:03
Re: bez titulku
Mimochodem - FAP filtr (někde jsem to četl) prý odstraňuje z výfukových plynů až 99% pevných částic. To osobně považuji za tak fantastický výsledek, že bych to nařídil používat všem výrobcům (samozřejmě ať si vyvinou vlastní verze), protože odstranit 99% potenciálně karcinogenního svinstva ze splodin, to je přece paráda ne???
neregistrovaný "Marek Hojgr"
12. 8. 2003 13:31
Re: bez titulku
Mimochodem, dosahnout ucinnosti fitrace 99% neni nic mimoradneho. Casticove filtry filtry bezne dosahuji ucinosti nad 99,5%. Velkym problemem, jak uz tu bylo receno je jejich regenerace (t.j. spaleni lapenych sazi); pokud mozno tak aby nevzrostla spotreba, ridic nic nepoznal, cely system nebyl drahy ani slozity, navic jeste maly a lehky, aby to vsechno bylo bezproblemove... to jsou dnes duvody, proc vyrobci nespechaji se zavadenim techto systemu do osobnich automobilu...
A uvedommime-li si fakt, ze ve filtru se akumuluje jeste popel (z aditiv mazacich oleju, paliv, katalitickych adtiv umoznujicich regeneraci nekteri DPF-systemu) a ze tento popel nejde z filtru jednoduse odstranit (je zapotreby filtr vymontovat a pomerne slozite vycistit) ...zkratka razem tu je mnoho duvodu, proc vyrobci s DPF nikam nespechaji. Zda se jim, ze snizeni emisi castic i za cenu narocneho vyzkumu dokonalejsiho rizeni spalovaciho procesu (ci dalsich pomucek jak napr. nove generace EGR atd.) bude mozna prece jen snadnejsi a levnejsi...
A perlicka na zaver. "Cisty" vzduch ve Vasi kancelari obsahuje radove desitky tisicu castic na jeden kubicky centimetr (pri aerodynamickem prumeru castic radove nekolik stovek nanometru - t.j. rozmer odpovidajici prumerne velikosti bakterii). Vyfukove plyny dieslovych motoru osobnich automobilu pak obsahuji miliony (desitky milionu) castic na kubicky centimetr. V pripade, ze ucinnost filtru je 99,5% si koncetraci castic za takovym dieslem umi spocitat kazdy sam...
neregistrovaný "Jirka"
13. 8. 2003 09:52
Re: bez titulku
Nevíte zda mikrofiltr (je pro Octavii za minimální příplatek cca 250 Kč) například v Octavii filtruje právě tyto částice (alespoň částečně)?
neregistrovaný "Marek Hojgr"
13. 8. 2003 11:21
Re: bez titulku
Jaka je filtracni ucinost tzv. pylovych filtru v osobnich automobilech bohuzel nevim. Nicmene velikost pylovych castic se pohybuje v rozmezi 1-100 mikrometru (Vy jste koneckoncu zminil "mikrofiltr", coz odpovida). Castice sazi dieslovych motoru, pokud jsou vysetrovane z hlediska jejich poctu a ne napr. masy, maji sve maximum v oblasti stovek nanometru (obvykle 100-300). To znamena, ze takoveto castice sice jsou mensi, nicmene bych ocekaval, ze minimalne jejich cast by v danem pylovem fitru mela zustat zachycena.
Jinak castice sazi ktere clovek vidi, cerny kour dieslovych motoru, je slozen z mnohem vetsich castic nez o kterych tu byla rec (stovky mikrometru). Takovym casticim je lidsky organismus schopen se pomerne ucinne branit. Tzn. ze cerny vyditelny kour, emitovany za jistych okolnosti dieslovymi motory je prakticky neskodny...
Mimochodem, lidske telo pracujici jako jakysi organicky filtr je schopne se branit i velmi malym casticim (difuzne se ukladaji jiz prudoskach a do konecku plicnich kanalku se tak nedostanou). Nicmene jako u kazdeho filtr i lidsky organismus ma jakesi okno, oblast s nizsi ucinosti a tedy vetsi propustnosti. Toto okno se tyka castic o velikosti okolo 30nm...

Mimochodem, castice obsazene v cigaretovem kouri jsou priblizne stejne velike jako ty z dieslovych motoru. Nicmene jejich koncentrace je samozrejme mnohem vyssi...
neregistrovaný "carmik"
12. 8. 2003 08:18
Klasický přístup...
...výrobců aut.Zavádět moderní technologie až na základě požadavků zákazníků nebo když se jeden utrhne a ejhle lidi si to žádají tak to tam dáme také, ale s velkou parádou. Automobilový průmysl nevyužívá plně svého vývojového potenciálu.Proč?Protože to stojí prachy a těch není nikdy dost.Až budou lidi řvát tak jim něco dáme a oni zase dají chvíli pokoj. Asi takhle to funguje. Vždy mě nadzvedne slogan typu "náskok díky technice".
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Yaroukh"
12. 8. 2003 12:08
Re: Klasický přístup...
Predpokladam, ze ty bys do aut cpal okamzite vsechno, co by tvi inzenyri vymysleli. A az na konci roku bys (po usi v cervenych cislech) zjistoval, co z toho zakaznici opravdu chteji a na co ti $erou a cim jsi pouze zbytecne zvedl cenu tveho vyrobku (takze se ten stal neprodejnym).
Ty bys letel hodne rychle (a s tebou nejspis i par desitek tisic zamestnancu automobilky tvym vedenim postizene) ...
pobavils' :o)
neregistrovaný "Ace2"
12. 8. 2003 12:12
Re: Klasický přístup...
No ne on to myslel tak, že některý věci jsou do nebe volající. Je jasný, že většina automobilek nebude dělat v základu plně našlapaný auta. Nicméně jsou věci, které se dnes považují za již běžné a standardní a jejich absence v základním provedení je občas do nebe volající.
neregistrovaný "Yaroukh"
12. 8. 2003 12:28
Re: Klasický přístup...
cely prispevek IMHO vyzniva jinak - ze automobilovy prumysl zavadi novoty prilis pomalu vseobecne, tedy ne "do zakladni verze" (hlavne veta "Automobilový průmysl nevyužívá plně svého vývojového potenciálu.")
nesedi mi na tom to rozhorceni nad skutecnosti, ze nekdo chce mit alespon nejakou zaruku, ze jim investovane penize neskonci v )( ... (tou zarukou myslim opravdovy/overeny zajem zakazniku)
ty "samozrejmosti v zakladni vybave" samozrejme zvysuji naklady na vyrobu, a ty zase hraji pri prodeji nezanedbatelnou roli; "proc do zakladni vybavy davat tohle (a tim zvysit cenu o tolik), kdyz bez toho prodam (diky nizsi cene) vic o tolik" ... to, ze se necemu podivujes ty (nebo i ja), neznamena, ze by tvoje (nebo i moje) reseni bylo nevyhnutne lepsi; jinymi slovy tech par samozrejmosti v zakladni vybave by mohlo byt v ocich zakaznikovych prevazeno vyssi cenou
ale pokud to autor nemyslel tak, jak jsem to pochopil, beru svuj prispevek z5 a omlouvam se, nicmene smysl prispevku mi unika :o)
neregistrovaný "carmik"
13. 8. 2003 08:38
Re: Klasický přístup...
mrzí mě,že jsi můj příspěvek pochopil špatně, ale je to moje chyba,nechtěl jsem se příliš rozepisovat.Problematika je samozřejmě mnohem složitější.Nicméně trvám na tom, že v řadě případů nás výrobci pěkně ojeb...jí.
neregistrovaný "Ace2"
12. 8. 2003 12:10
Re: Klasický přístup...
jo to mě taky. Vždy se pak sám sebe zeptám a proboha kvůli jaké technice mají náskok.... vždyť nemají vůbec nic :)
neregistrovaný "Standa"
12. 8. 2003 16:32
Re: Klasický přístup...
...no alespoň nesviní vzduch jako již zmiňovaný Peugeot 607 atd...
jak již bylo řečeno u něterých motorů lže dosáhnout oné přijatelné hranice i jinými prostředky
neregistrovaný "Ace2"
12. 8. 2003 19:38
Re: Klasický přístup...
Jo to víš že jo. Oni používají stejné motory jako VW, ale protože je to v AUDI tak to musí být lepší :))) to víš že jo a co nám povíš o AUDI ještě pěkného ? Třebě jak skvělé je tovární zpracování přistojové desky ?
neregistrovaný "Standa"
13. 8. 2003 20:17
Re: Klasický přístup...
To, že mají stejný motory vím z vlastní zkušenosti a nechápu co tě pálí na jejich palubkách, alespoň k něčemu vypadají
neregistrovaný "Ace2"
13. 8. 2003 21:18
Re: Klasický přístup...
No sorry, ale viděl jsi taky jiné auto než Audi. Adi má bezkonkurečně nejhorší palubky v této třídě. 3 m2 plastu 2 budíky pomalu jak z Avie a středová konsole tak idiotsky udělaná že to svět neviděl. Jenom Audi napadne nahňátat spousty tlačítek na malou plochu pro jistotu ještě stejně tvarované aby se to špatně za jízdy ovládalo a to už nemluvím, že jenom AUDI napadl tak kravský nápad jak dát tlačítka až dolů za volič automatu. Prostě všechno špatně. Když jsem si objednával auto, tak Allroada jsem celkem znechuceně vrátil po 10 minutách jízdy. Neřídil jsem horší auto v této třídě a to stálo 1.9 mega. Ostuda největší. AUDI je jen pseudo luxusní auto, které si na to hraje ale na nějaký náskok díky technice může zapomenout. Proto jsem di vybral E-klasse 320 CDI, který je o několik tříd někde jinde a ještě bylo o 100 tis levnější a to je i lépe vybavené včetně navigace, tv, dvd atd... Takže na mě nezkoušej, nějaký argumenty o tom jak je A6 dobrá, když je to prachsprostej *, neskutečně líné (2.5Tdi), hlučné, neuskokojivě fungující automat, málo vnitřního prostoru.. Připadal jsem si jak ve faceliftované Octavce...
neregistrovaný "tg"
12. 8. 2003 13:06
Emise + STK
Mě osobně nevadí ani tolik moderní osobní automobily, ale to co předvádí skoro každá Tatrovka a Karosa a starší typy zvlášť, to je něco, nad čím bych se pozastavil. Na co vůbec máme STK, já ještě neslyšel, že by někdo "neprošel" na emise....
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Niemand"
13. 8. 2003 11:11
Re: Emise + STK
To je nazor, ktery mi tu chybel. Ja se s nim naprosto ztotoznuji. Moderni dieslove ale i benzinove motory produkuji jista mnozstvi skodlivych latek, ale jedte na silnici za starym traktorem, tatrovkou, nebo autobusem a uvidite, ze moderni motor od Audi je zcela jine kafe. Vemte si kolik je v CR nakladnich automobilu a jake maji stari, nemluve o vozidlech, ktera jenom projizdi. Tam by se mely zamerit policejni kontroly a STK by mely tyto vozy nekompromisne zbavit zpusobilosti provozu na nasich silnicich. Vezte, ze pak se bude nam vsem bude lepe dychat.
neregistrovaný "mex"
13. 8. 2003 16:26
Re: Emise + STK
Ja se hlavne pozastavuju nad tim co vytvari za sebou za kourovou clonu kazda audi, VW, skoda a opel, je to svinstvo takovy smejdy bymely zakazat, jeste k tomu kdyz si to nejakej * chipne a pak tvrdi ze mu to nekouri.
neregistrovaný "Ace2"
13. 8. 2003 21:24
Re: Emise + STK
:-) souhlas. Nadšenci s mastným nárazníkem od černých sazí budou tvrdit, že je jejich auto zcela nezávadné. Jo i s navijákem...
neregistrovaný "Niemand"
13. 8. 2003 23:45
Re: Emise + STK
Tak o tom, kdo je tu zaujaty by se dalo silne polemizovat. Pokud mi chcete tvrdit ze za modernimi naftovymi motory (vsemi bez vyjimky!) vidite kour, pak mate bud vytecny zrak hranicici se supermanem, nebo je to proste nepravda. Ja mam zcela opacne zkusenosti. Jen za zlomkem modernich naftaku vidim kour. Nema cenu se hadat. Lide, kteri nemaji radi naftu z principu asi tezko pochopi jeji prednosti. Avsak mnoho zakazniku kupujicich moderni naftove motory vi sve a trend prodeje je jasne patrny u vsech automobilek (alespon pusobicich v EU).
neregistrovaný "Whirlwind"
14. 8. 2003 23:39
Re: Emise + STK
No ze uz jsem pred s sebou tlacil par modernich dieselu od ruznych znacek, a vzdy kdyz z toho zdimali krev tak byl pri prerazeni videtet malinky oblacek.
neregistrovaný "Rima"
20. 11. 2003 12:01
Re: Emise + STK
Tady bych se ohradil... hlavne motory od VW kouri jako zadne jine. Tak se divim, ze jich tolik procent plni EURO4. Hlavne Superby kouri, ale proc? Nemam poneti. Zeby vsichni cipovali???
neregistrovaný "zigi"
13. 8. 2003 21:57
Zivotnost =175000?!!!
Kdyz jsem procital nazory na kvalitu audi nechtelo se mi verit,ze by byla tak mizerna,ale jestli tam u nich pocitaji s tim,ze mi vydrzi 175000 tak radsi ruce pryc!!!Snad se jen autor prehmatl...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jarda"
15. 8. 2003 11:20
hmmmm
Lidičky, co furt remráte na dýzly?? Vždycky kouřily a kouřit budou.. Mám oktávku tdi a když tomu zatopím, tak kouří.. to je každýmu jasný.. ale jinak při normálním provozu ten kouř není vidět.. a to mám najeto 200tisíc. to, že by tam mohl bej filtr a že by měl být bez příplatku, vo tom žádná..
Jo a těm škarohlídům, co furt nadávaj na audi a spol a berou do huby jejich slogan můžu říct jen jedno: od koho má celej koncern VW dýzláky?? No?? No od AUDI vy chatráčci! já jsem spokojenej a na rozdíl od benzíňáků já jezdím s kombíkem oktávkou za 5 litrů nafty. umažte mi benziňák, kterej zvládne to samý s takhle těžkým autem. tečka, puntík.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Whirlwind"
15. 8. 2003 15:12
Re: hmmmm
Hale clovece? a nemyslis si ze je to blbost mluvit o tom ze ty motory pochazi od AUDI , vzdyt jde o koncernovou zalezitost a to je jedna shodna! automobilka s ruznymi nazvy a mozna designem (je to vubec design). Alespon se domnivam ze to funguje jako vsude jinde. Myslis si ze FIAT vytvari motory pro Alfu Romeo a Lancii, nebo je to tak ze AR vyvyji pro F a L? A jestli nekdo nekdi rekl ze je ma na svedomi AUDI tak ja z toho na*** nespadnu, protoze je to neco jinyho nez u C8, Ullyse, Phedra a 807 - tam opravdu muzes rici ze ten ci onen motor ma na svedomi ta ci ona znacka. A jestli se mylim tak se tu samozrejme rad omluvim.
A dokonce zajdu dal nez ty. A Vis od koho ma AUDI ty tvoje dyzlaky? Od jednoho z vyrobcu tahacu Scania nebo Volvo (nebo snad nejakej jinej-fakt si nejsem jist) kterej je pouziva nejakych 30 let.
A me teda jejich dieseli moc neucarovali, proste mam jinyho favorita.