V květnu český trh sice meziročně i meziměsíčně vzrostl, ale největší dovozci většinou příliš nejásají. Pozici upevnila Škodovka a výrazný nárůst zaznamenal Citroën.
Nechapu proc se stale nekdo snazi nacpat Skodu Octavii do stredni tridy. Vzdyt je to auto na platforme Golfu, ktery ve stredni tride nema co delat. Stejne tak porovnavat vedle sebe Superb s E classe a A6 je ponekud mimo.
Je sice moc hezké, že se to řeší v diskuzi, dokonce již několikrát, ale je třeba tuto již několikaleté zkreslování říct někomu oficiálně, a od toho jste tu vy pisálkové, novináři. Je to bordel nad bordel.
Pratele, ani ja jsem se neubranil nadskoceni na zidli, kdyz jsem si cetl zase a znovu o Octavii v tride, o ktere se ji ani nesni. Muzu vas ale uklidnit, ze podobne lobby provadi napr. Spanele, kteri tlaci sve Toledo na stejne platforme take do tridy vyse. Dokonce mezinarodni autopujcovna Hertz, u ktere jsem si zamluvil pred 14 dny ve Spanelsku na pujceni Mondeo nebo obdobne, mi cpala Toledo a kdyz jsem se vztekal, ze auto na Golfovem podvozku mi nemuzou strkat misto Passata, ze od nich mam potvrzenou rezervaci "dospeleho auta", pracovnice u prepazky mi v klidu ukazala tabulku, kde se ve stejne tride objevuje i napr. Cordoba Vario.
Takze podle ceho tedy se ony "automobilove tridy" urcuji? Reknu vam to - podle potreby.
Ja proti Superb nic nemam. Dokonce si myslim, ze je to fajn auto. Bohuzel patri do stejne tridy jako Mondeo, Passat, Vectra, Accord, Laguna atd..
S A6 se da srovnavat E classe, S-Type, BMW 5...
Je zajimave, ze nektere anglicke casopisy toto chapou:)
Vysvetleni od SDA:
od roku 2002 jsme převzali segmentaci obchodních tříd podle JATO, což je
evropská organizace zabývající se touto problematikou. Učinili jsme tak
proto, ze tuto segmentaci používá většina evropských zemí a aby tedy naše
výsledky byly srovnatelné. Každý výrobce si při uvedení nového vozu na trh
zažádá u této firmy o zařazení do určitého segmentu (na základě jakých
kritérií to opravdu nevím) a my s tím nemůžeme nic dělat.