Ekonomika
megacruiser
0
Tak to je omyl. Český kapitál je ve velkých investicích trvale znevýhodněn. Pokud přijde zahraniční investor, dostane zadarmo zasíťovaný pozemek a daňové prázdniny. To se jim to potom vyrábí zadarmo a až daňové výhody pominou a haly se začnou rozpadat, hurá o kousek dál na východ. K tomu mají jako bonus levnou a plně kvalifikovanou pracovní sílu. Občan ČR žádné výhody nezíská i kdyby měl sebelepší investiční projekt. Je to paradoxní že jsme ve vlastní zemi diskriminováni, ale je to tak.
Přejít do diskuze
Gilgit
Mohl by ste objasnit co rozumíte pod pojmem montovna. V civilizovaném svete se tento pojem pouzívá pro továrny, které montují automobily systémem SKD (svarovaná a lakovaná karosérie prichází z materské továrny) nebo CKD (svarování a lakování na míste). Továrny Skoda v Mladé Boleslavi a Kvasinách, TPCA v Kolíne a Hyundai v Nosovicích pracují v plném cyklu (lisovna, svarovna, lakovna, montáz), jen závod Skody ve Vrchlabí by se dal oznacit za montovnu. A co Vám vadí na zahranicních majitelích. Nikdo nebrání ceskému kapitálu postavit novou továrnu a vyrábet automobily pod krídly ceských majitelu.
To je jednoduche. Kdyz "cesky" vyrobce nebude v CR prodavat sva auta za jednu z nejvyssich cen v Evrope, pujde to samo. U nas je opacny problem, ze "vlastenectvi" je zneuzivano k oskubani ceskych zakazniku.
V ČR je soukromý autoprůmysl a pak podnikatelé orientovní na přesun peněz ze stát. rozpočtu a evropských fondů. Jestli si myslíš, že ten druhý pilíř české ekonomiky je lepší, tak dál pokračuj ve svých myšlenkových pochodech. Ještě jedna poznámka - tydy nešlo o krizi vyvolanou poklesem poptávky. Masivní propouštění by pak jen vyvolalo ve společnosti ještě větší pokles poptávky po čemkoliv. Udržet zaměstnanost v ekonomice bylo nejlevnější řešení.
Ono to lze vidět i zcela opačně, velká část průmyslu orientovaná/závislá na výrobě aut = při každé krizi nebo poklesu poptávky problém v celé ekonomice. Já se spíše přikláním k tomuto hodnocení protože je celkem evidentní, že v US a EU je přebytek výrobních kapacit a jediná šance je vrhnout se do Číny nebo Indie, pokud ne, bude autoprůmysl zmítán krizí za krizí a nejvíce závislé ekonomiky spolu s ním. A ta krize bude v budoucnu o to hlubší o kolik víc státních peněz hloupí politici (v US i v EU) nasypali do automobilek aby udrželi nad vodou neživotaschopné výrobce kteří měli již dávno zmizet z trhu a nastolit tolik potřebnou rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou.
Národní hrdost ani vlastenectví se nedá vynutit, jedině získat a přiznejme si, že k tomu měl náš národ jen málo příležitostí.
Kdo neskáče není čech, kdo nepije není moravák, kdo nefárá není slezan.
Kdo neskáče není čech, kdo nepije není moravák, kdo nefárá není slezan.
petrumr
je to takový vlastenecký pocit,lidi by měli se taky řídit při koupi co se tady nevyrábí,tak nekupovat. 😄