Myslím, že designem se, oproti stávajícímu modelu, posunul Pathfinder daleko blíže americkému vkusu. Osobně mi vůbec ale není jasné, proč Američani preferujou taková auta, když šířka silnic a vůbec prostor pro řízení v oblastech s hustším osídlením je stejná jako v Evropě. I co se týče některých dálnic (např. pobřežní "magistrála" na východě), jsou na tom s prostorností zhruba stejně. A trasy východ - západ se už dnes autem jezdí jen minimálně. Nedovedu si představit, jak bych s tímhle slonem parkoval třeba v podzemních garážích...
Ja tedy v US nebyl, ale soude podle TV/filmu v US sirka silnic v oblastech s hustsim osidlenim stejna jako v Evrope zdaleka neni ...
(Zkusim si to jeste overit u jednoho ex-Cecha. :o)
cituji:
"Podle me sou tady silnice o dost sirsi... ty ouzky o kterejch si mluvil to sou takovy ty zadni cesty co vedou zezadu do kramu, pro provoz se vubec nepouzivaj... a co vidam zabery z evropy, jak se tam ve mestech mackaj auta vedle sebe mezi barakama to tady snad vubec nevidis... takovy ty ulice kde je sest pruhu na miste kam by se ve statech vesly sotva ctyri a to kdo vi jestli... Navic si amici hodne potrpi na oddeleni pruhu a hodn emista po stranach..."
Já samozřejmě netvrdím, že šířka silnic je všude stejná jako v Evropě. Jen jsem se snažil říct, že to v Usa rozhodně nevypadá všude tak, jako na filmových záběrech z prérie. Já teda byl jenom na východě, takže o velikostech silnic na západě vlastně nic nevím, nicméně můžu zodpovědně prohlásit, že východní města (např. Philadelphia, New York, a menší města okolo) mají vpodstatě stejnou šířku silnic jako v Evropě a manipulovat tam s těma americkýma krávama rozhodně není žádná sranda. Už sem si to párkrát vyzkoušel. Možná počet pruhů je tam vyšší, nicméně to už jde s velikostí měst...
Neni se americanum co divit, benzin za pusu, siroke kvalitni highwaya velke vzdalenosti, moznost vyjet si do divoke prirody par mil za mestem, vsude same policejni hlidky a tudiz nemoznost sportovni jizdy, ale pohodlne plavne a komfortni, lepsi prehled a pocit bezpecnosti, velke americke zadnicepsi. Neni se cemu divit - SUV vladnou USA.
Ja tomu autu vytykam len to, ze ma trochu poriadne tvrde pruzenie a tlmice Kufor z dlzkou cez 2m (po predne sed.) az po 3m (po predne sed) a vacsim miestom na zad. sed. ako na prednych sedackach je perfektny. Na tretej rade ja (1,8< m) sediet nemozem - koli znizenej streche a nizkym operadlam. Oproti Lincolnu Navigator ma vsak vo vnutri o mnoho viac miesta. Trochu lacno? na mna posobia plasty na palubnej doske. Inak ak set sa niekto niekedy zviezol v Touaregu V10 - tak podobny dojem zanechava aj Armada - rozbeh nosorozca je naviac sprevadzanym patricnym zvukom z vyfuku (klasicky V8 - aj ked na uplne iny zvuk V10 od Fordu nema). Neviem, ale mojim favoritom v Severnej amerike ostava Armada s Infiniti QX56 a Cadillac ESV. Tuky