Luxusní sedan bez možnosti pohonu všech kol - to byla dosud největší nevýhoda modelu S80. Vše je ale minulostí, neboť severský výrobce začal do těchto vozů dodávat systém pohonu všech kol, nazvaný AWD.
Docela bych ocenil kdyby se k švédským autům nevyjadřovali fanatici k německým autům.Většinou si nevidí ani na špičku nosu a jejich jediným argumentem jsou KW a Newtonmetry.Švédský vozy jsou trochu o něčem jiným.Já mám doma S80 i 9-5.Mně třeba německý auta nevyhovují,protože mimo Mercedesu jsou strašně tvrdá a já miluju pohodlí.Možná, že o něco líp sedí v zatáčkách, ale to klidně oželím.Hmm-a když tak sleduju pravopis těch fandů VW skládaček,BMW a spol., tak mám pocit, že většina zřejmě nemá víc než ZŠ.Mimochodem, netroufl bych si tvrdit, že je lepší Volvo nebo Saab.Oboje jsou to kouzelný auta a já bych už nic jinýho nechtěl.Jedině snad možná Jaguara.
Např. Lexus nebo BMW. Pravdou je, že s Audi jsem toho najezdil celkem málo, s Lexusy, BMW, M-B nebo Volvo jsem toho najel celkem dost. Na druhou stranu musím přiznat, že Audi mne nikdy výrazně neoslovilo. Nejsem zásadně proti žádné značce, ale každá automobilka má něco svého specifického v čem je dobrá. U Volva je to např. maximální míra bezpečnosti, u Audi je to pohon quattro. To samo o sobě, ale ani jednoho z nich nedělá nejlepším na světě.
Vykaslete se na takovyhle obecny porovnavani. Kazda znacka ma neco ma neco do sebe. Napr. XC90 je povedena ctyrkolka. Na volvu mi vadi, ze je podle me cenove vys, nez by melo. Kdyz S60 je (pri stejne vybave) drazsi nez mercedes, tak nevim...
Mas pravdu, ale volvo neni samo, co haldex pouziva (viz vw), ale vsichni pisou o stalem pohonu vsech kol. Na druhou stranu 100 milisekund je docela kratka doba.
Detail, ale pre mna podstatny: spojka Hladex nie je permanentne riesenie 4x4. Preco potom slova: "Systém AWD ve vozech Volvo je založen na stálém pohonu všech kol. Při normální jízdě na suché vozovce je vozidlo téměř výhradně poháněno předními koly.....Základem systému je opět hydraulická spojka Haldex" To si trochu autor odporuje, Haldex a permanent su dve veci, nech si to v zime vyskusa: napr. Haldex vs. Quattro s Torsenom. Rozdiel zbada aj zaciatocnik.
"je to jen Volvo" sa da napr. povedat v porovnani so SAABom. V tomto smere som priamo porovnal 9-5 a S 70 a za tvrdenim si stojim. Volvo je auto kvalitne, ale je dost podstatne, co si vezmes za meritko. Porovnanie SAAB vs Volvo ti rad vysvetli kazdy svedsky priaznivec aut. Aj ja som si nechal poradit a v praxi ukazat.
Vážně, jako třeba která? A když tu mluvíš o Audi, tak mi řekni, kolik už si s vozy této značky najezdil? Protože, bez zaujatosti proti Volvu, Audi je bezpečně před Volvem
Anonym: nevím co jsi chtěl svým příspěvkem říci, ale o Audi tu řeč vůbec nebyla. Mimochodem by mne zajímalo kolik jsi toho s auty Volvo najezdil když píšeš "je to jen Volvo". Ono Audi zas taková bomba není, rozhodně znám lepší auta.
dostala AWD i S80, je jen škoda, že se nemontuje do modelu T6. Zrovna tak by si AWD zasloužila S60 T5. Kdo jste s T6 a T5 jezdil víte jaký je problém přenést 272k respektive 250k na přední hnanou nápravu. Výkon motoru je pak degrdadován zásahy protiprokluzového systému a to ne příliš citlivě. Doufejme, že to Volvo v dohledné době napraví, abychom zase měli radost z jízdy s Volvem.