Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Čtyřlitrový turbodiesel pro Audi A8

14 komentářů

Tak tenhle motor potahne jako cert. Solidni vykon, super tocivak, z krivky se da vycist, ze to povali skoro rovnomerne plynule od 1200 az do 3800, pak to trochu uvadne do 4000 a cervena! Myslel sem, ze to skonci uz kdesi na 3500. Jakej system byl pouzitej, PD (je to ten primej vstrik?nebo neco jinyho?) nebo CR? Nekde sem to cet, ze to je prej CR...
já si myslím že CR- taky jsem to někde čet a Audi jej už použila u 3.3 V8 TDI. Ale spíš čekám kdo už sakra udělá ten V12 dieselovej..... Ale jinak souhlas tohle je libovej motor.
Tento motor je papierovo dosť dobrý, v praxi by tiež nemal sklamať. Myslím tiež, že je to CR. PD je zatiaľ vyvinutá len pre menšie motory a neporovnateľne viac klepe. Inak klobúk dolu pred tým vyladením (výkon, priebeh krúťáku a spotreba). Jeden známy si tento kus (4.0 tdi) v NL objednával pred cca. 1 mesiacom, som zvedavý, čo to bude (predtým jazdil S😄. Krúťak jak autobus, slušný výkon a v danom segmente veľmi dobré rozdelenie váhy + pohon štyroch kolies. Len tá cena bude škaredá.
V12 asi nebude protože by byl desně težkej.V10 je maximum možna?? Tenhle motor je PARADNI a v systému CR.Sem zvedav co s tim udela Mercedes,AMG maká na 5.0l CDI
To uz by byl nakladak. Ale bylo by to brutalni.
Jo, nidke jsem o nem nezasleh ani zminku, takze fakt asi nebude.
no to jste mě moc nepotěšily. kdyby se dal do pořádnýho auto (myslím tím pořádnej teréňák) tak by těch pár kilo nikomu nevadilo. Mě teda ne 😄
Dle křivky toč. momentu bych řekl, že to rovnoměrně potáhne do chvíle než začne toč. moment klesat, tzn. cca do 2600.
Pak ho ale zastoupi vykon.
nevím, proč se audi obtěžovalo vývojem tohohle motoru, když mohli v klidu použít drtivý V10, bylo by to ještě větší letadlo...ale možná to chtěl oužít i do A6 jako konkurenci E400 CDI a budoucí 540d
V10
V10 bude taky v nabidce, ale pozdeji. Tento motor je ale technicky lepsi (taky je to audi) nez ta V10. Staci si porovnat parametry. A je to common-rail. Co se tyce konkurence, tak mas pravdu, ale audi ma zatim v teto tride nejlepsi parametry. Takze naskok diky technice.
Ta V10 je zajimava akorat kroutakem.
A-osma, to je moje. Na to, ze moc nefandim naftakum, bych se timhle moturkem nechal mozna premluvit. I kdyz 4.2 je 4.2. Kdyz se podivam na tu hnotnost, tak V12 by nemusel byt tak tezky.