Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Cadillac míří vysoko - přichází XLR

Americká automobilka Cadillac, která doposud vyráběla luxusní, avšak technicky nepříliš pokročilé vozy, se chystá zaútočit na jeden z nejlepších automobilů současnosti, Mercedes-Benz SL.
Zpět na článek
31. 1. 2003 11:27
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 12:58
neregistrovaný "petr"
31. 1. 2003 14:12
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 16:06
neregistrovaný "Borec Morusovy"
31. 1. 2003 17:35
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 17:41
neregistrovaný "milan"
31. 1. 2003 18:06
neregistrovaný "Ace2"
1. 2. 2003 17:35
neregistrovaný "buro"
31. 1. 2003 13:25
neregistrovaný "brucewillis"
31. 1. 2003 17:30
neregistrovaný "Michal"
31. 1. 2003 17:47
neregistrovaný "Michal"
31. 1. 2003 18:08
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 18:01
neregistrovaný "Ace2"
3. 2. 2003 14:29
neregistrovaný "ace3"
3. 2. 2003 15:56
neregistrovaný "Ace2"
1. 2. 2003 11:44
neregistrovaný "Ondrej"
2. 9. 2004 19:35
neregistrovaný "Johny"
31. 1. 2003 18:19
neregistrovaný "merc"
31. 1. 2003 18:58
neregistrovaný "Ace2"
10. 10. 2004 16:33
neregistrovaný "johny"
31. 1. 2003 19:24
neregistrovaný "Frankie"
31. 1. 2003 19:39
neregistrovaný "Frankie"
1. 2. 2003 01:28
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 19:34
neregistrovaný "carsten"
31. 1. 2003 23:02
neregistrovaný "Pavel"
6. 2. 2003 16:57
neregistrovaný "carsten"
1. 2. 2003 01:31
neregistrovaný "Ace2"
1. 2. 2003 05:12
neregistrovaný "Carlsson"
1. 2. 2003 11:17
neregistrovaný "Ace2"
4. 2. 2003 21:50
neregistrovaný "Alfred"
1. 2. 2003 11:41
neregistrovaný "merc"
1. 2. 2003 12:00
neregistrovaný "Ace2"
1. 2. 2003 17:07
neregistrovaný "Carlsson"
2. 2. 2003 21:23
neregistrovaný "Ace2"
2. 2. 2003 21:44
neregistrovaný "Ace2"
1. 2. 2003 17:33
neregistrovaný "capriman"
2. 2. 2003 09:24
neregistrovaný "justman_"
2. 2. 2003 21:34
neregistrovaný "Ace2"
6. 2. 2003 17:19
neregistrovaný "Zdenek"
3. 2. 2003 17:10
neregistrovaný "alois"
4. 2. 2003 20:02
neregistrovaný "cuisine"
5. 2. 2003 22:42
neregistrovaný "Tom"
14. 2. 2003 20:47
neregistrovaný "Zdenek"
14. 9. 2004 12:43
neregistrovaný "Johny"
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 11:27
pro autora
Hele chlapi já chápu, že když si otestujete 3xx BMW tak jako super věc , ale když už se u značky, která je nejpokrokovější v automobilovém průmyslu odvážíte napsat technicky nepříliš pokročilé vozy tak bych očekával, že to máte něčím podložené. To byl názor čistě subjektivní pramenící z naprosté neznalosti těchto automobilů, což se dá v případě zájmu napravit, nebo jsou to informace z nějakého konkrétního zdroje ? Fakt by mě to zajímalo. Tyhle řeči mě vždycky dokáží vytočit k nepříčetnosti. Nikdo těm autům z novinářů nerozumí, nikoho se nezeptají a pak vytváří zcela špatné závěry.... acho jo...
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "petr"
31. 1. 2003 12:58
Re: Autor článku má asi pravdu
No, v něčem by se s autorem určitě dalo souhlasit...Ty posledni modely jdou, ale dříve - Seville s V8, přednim (!) pohonem a ctyřstupňovou automatikou a jednoduchou TC v době, kdy lídři BMW a M-B měli dávno ESP a pětistupňové převodovky, směšně monstrózní Escalade s šestilitrovým V8 a výkonem jen (vzhledem k objemu motoru) 345k spojený s obligátní čtyřstupňovou automatikou...
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 14:12
Re: Autor článku má asi pravdu
Pření pohon má Cadillac ji od konce 60. let. Přední pohon je totiž výrazně bezpečnější než pohon zadních kol. Na reakce s tím, že zadní pohon je zábavnější tak Ok to sice je, ale Cadillac je limuzína pro co největší pohodlí a FWD je prostě pro většinu řidičů bezpečnější zvláště v USA kde jezdí s autem kde kdo. Jinak ABS v té době pojmenované jako track-master používal Cadillac v roce 1970 stejně jako airbag v 1974 té době pojmenovaný jako Air Cushion Restraint. Takže opatrně s technologií. No pak můžeme klidně vzpoměnou na rok 1966 kdy byl uveden posilovač řízení s automaticky variabilní citlivosti dle rychlosti jízdy. Tedy v době kdy BMW mělo svojí tříkolku s motorem z motorky. Na konci 60. nezávislé zavěšení zadní nápravy.... Ovšem to je již těžká historie. Z posledních let např implementace elektronického řízení tuhosti podvozku v roce 1994 ten reaguje na rychlostí několika milisekund přenastavením tuhosti tlumičů. No pak motor Northstar, který umí fungovat i bez jediné kapky vody v chladící soustavě. Poprípadě v roce 2000 montován systém nočního vidění který promítá za tmy obraz na přední sklo před řidiče s citlivostí tuším, že 690 metrů před vozidlo. Když vám vaše nové BMW chcípne díky prasklé hadici u prostřed ničeho s Cadillacem v pohodě dojedete do servisu. Jinak co bych třeba ještě v krátkosti na co se naráželo. 4st automat. Jasně, a proč by měl být jiný ? Od 91. roku má každý automat Cadillaca implementovánu vnitřní logiku pro nastavování režimu dle chování řidiče. Auta díky V8 mají dostatek výkonu kdy je zbytečné mít více rychlostí převodovku, která jen zhoršuje pohodlnost jízdy. Kdo z v vás řídil auto s Northstarem ví, že 4st bohatě stačí na maximálku 270 km/h a na zatlačení do sedaček :)
neregistrovaný "Borec Morusovy"
31. 1. 2003 16:06
Re: Autor článku má asi pravdu
4 st. automat je spatny z hlediska spotreby paliva, a to ze Sevila muze jet az 270 Km/h tak o tom pochybuju tak silne, ze to snad ani silnejs nejde. Jinak kdo ty auta zna, tak moc dobre vi, ze se to proste s Nemeckejma Luxo-limuzinama neda porovnavat. Je to jako o Jabkach a Hruskach
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 17:35
Re: Autor článku má asi pravdu
No a vidíš. To je ten rozdíl mezi člověkem co má praxi a člověkem co si jen myslí. Minulou sobotu jsem měl tu čest prohnat se s černým Cadillac Eldorado ETC r.v. 1996 po dálnici Brno - Bratislava. Jak známo identický motor se Seville STS. Takže čistě teoreticky, je pravděpodobnější že jsem se spletl a tu vykroucenou ručičku jsem neviděl tak přesně, nebo ty který jsi viděl Cadillac maximálně tak na 2x4 cm obrázku na I-netu ? Tyhle radoby odborný kecy fakt miluju. Rozumíte tomu strašně moc, ale praxe nikde. Dovolím si tvrdit, že jako zakládající člen Cadillac klub Česká Republika, mám větší praxi a více informací zakladajích se na reálných zkušenostech, než drtivá většina odpůrců. Kdyby nebylo Cadillaca tak si své BMW startujete ještě klikou a ne elektrickým startérem, rychlosti řadite mez synchronů. A vůbec mizím od 19 hod mám zasedání klubu
neregistrovaný "milan"
31. 1. 2003 17:41
Re: ručička tacháku
proti gustu žádný dišputát. eldorado je určitě lepší než 320d:) ale žes viděl ručičku tacháku na 270 přece vůbec neznamená, žes tak rychle jel!! to auto se nezmůže na víc než 240 km/h
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 18:06
Re: ručička tacháku
No neříkej že jsi jel s nečím s poslední generace Cadillaca. :-) To auto jede 200 na zamknutou trojku a buď si jist, že 200 je tam velmi rychle. Věř mi, že 270 to auto jede. Na jaře si to natočím na video. jestli má někdo k dispozici radar, tak na ace@senior.cz mi dejte vědět. Rád test na jaře podniknu.
neregistrovaný "buro"
1. 2. 2003 17:35
Re: ručička tacháku
no radar maju fizli, tak ich kludne mozete poprosit

ja by som zase prosil vas aby ste nejazdili tak rychlo
je jedno ci 240 alebo 270

dakujem
neregistrovaný "brucewillis"
31. 1. 2003 13:25
Re: ručička tacháku
Musím uznat, že tahle věta mě taky celkem nadzvedla mandle. Moc se mi líbí uvažování typu - neznám to, takže to nemůže být dobrý...
neregistrovaný "Michal"
31. 1. 2003 17:30
Reakce autora článku
Za svým tvrzením si stojím. Americké vozy jsou zkrátka jiné než evropské a požadavky amerických zákazníků plní dobře. Z obecného hlediska je ale donedávna nešlo považovat za technologicky konkurenceschopné. Některé argumenty zde již zazněly: velkoobjemové motory s malým výkonem, čtyřstupňové automaty namísto pěti/šestistupňových, méně airbagů, měkké jednodušeji konstruované podvozky, atd. Žil jsem v Austrálii a byl jsem i v USA a automobilů neevropské provenience jsem vyzkoušel celkem dost. Seville jsem zkusil a mé zkušenosti jsou následující: za mokra se dá sotva rozjet (prokluz) a pokud s autem vyjedete mimo highway do kopců, převodovka si neví rady. Jednoduše proto, že tam není dost stupňů. Argument, že pro V8 4 stupně stačí, považuji za absurdní. Porovnejte si, jak jede Porsche Cayenne ve srovnání s Cadillacem Escalade...O některých technických výstřelcích se můžeme přetahovat donekonečna, avšak pravda je taková, že pokud nebyli schopni dát technologii dostatečnou kredibilitu, spolehlivost a prodat ji do světa, pak to nikoho nezajímá. A proto velkosériově začali s airbagy i ABS spíše Evropané, byť je Cadillac mohl mít dříve(o tom nevím). Opravdu bohatí lidé si v USA vždy kupují BMW, Mercedesy či Range Rovery a zároveň jsou americké vozy mimo USA prakticky neprodejné...To je dost výmluvné, nemyslíte?
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Michal"
31. 1. 2003 17:47
Re: Reakce autora článku-dodatek:)
Co se ale týče XLR, z tohoto auta jsem na měkko. Vzhledem k tomu, že bude stát asi tak polovinu toho, co SL 500, tak si ho snad přivezu do Čech a stanu se členem Cadillac Clubu:))
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 18:08
Re: Reakce autora článku-dodatek:)
No jo no, ale k tomu připočti 17% clo 22% dph a asi 1250 dolarů za přepravu. Jinak jsi vítán až budeš mít Caddyho jsem na ace@senior.cz nebo na www.cadillac.cz
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 18:01
Re: Reakce autora článku-dodatek:)
No on nikdy nebyl cíl vytvořil velký motor aby měl co nejvíce koní. Velký motor mají americká auta pro co největší komfort. U moderního americkýho auta s V8 nemáte šanci slyšet motor při jakékoliv rychlosti. Pokud tedy není prudce akcelerováno pochopitelně. Motory jsou velmi tiché, respektivě samotné automobily. Dále vyšší objem nahradí technologické obezličky typu variabilní časování všeho co jen jde. Tedy vyšší spolehlivost. Samostatnou kapitolou je životnost motorů. K tomu moderní management motoru (el. vstřikování od 78 rok), díky objedmu extrémně nízké otáčky a tomu odpovídající spotřeba a hle evropská V6 má stejnou spotřebu jakou mnohem tižší a pravda stejně výkonná V8. Proboha vždyť TC od Lincolna jezdí za 9 litrů po dálnici a to je SOHC 4.6 .
Převodovka a měkké nastavení podvozku pramení z jejich mentality potřeby. Čím méně stupňů tím příjemnější jízda. Popravdě 6st automaty chápu jako hi-tech, ale co z toho. Spotřeba je diskutabilní záleží jak je to spřevodované. GM uvádí, že rozdíl spotřeby mezi 4st a jeho novou 5st aut. převodovkou je do 5% tedy zanedbatelný rozdíl v porovnání s vyšší tech. náročností a z logiky věcí menší spolehlivostí. Proto GM horečně vyvíjí svoje CTV pro své auta. I přes projekt 5st a 6st převodovek (pro menší auta) stejně je to tuším j.venture s myslím, že snad Fordem. U CVT je spotřeba již zajímější. Nicméně bude asi až v 2006. No a měkký podvozek je to nejlepší pro 95% jízdy. To že němečtí uživatelé dávají asi přednost k celodenním výletům na kruhovém objezdu je jejich věc. Po ceste z LA do Vegas bych podobně navržené auto daroval smolaři, který prohrál v ruletě i novomanželku.
To že Američani kupují jiné než americké automobily je dáno převážné většině módou. In je Lexus a Německo. Kolik lidí si zde koupí Lexuse ? Téměř nikdo v Evropě nejsou vůbec vidět a když ano tak se jedná o starší modely. Za pobyt v ČR jsem viděl 430 tak 2x z. Německé značky v USA jsou extrémně drahým zbožím a to díky přepravě a clům. Pravda některé vybrané modely se vyrábí na území USA. Když si koupíte fully loaded DeVille z nočním viděním sateletním radiem etc je cena nějakých 55 tis dolarů. S-Klasse atakuje hranici 100 tis. MB je in je to značka high society. Nehledě na, že stále pro ně je to něco exotického. Jsou udiveni prosvíceným tlačítekem a stahování oken, nebo že se zrcátko nastavení při zpátečce... to mám z reálného života. Nicméně z velké většiny jsou to modní auta a auta znamenající že jsem fakt prachatej. Cadillac udělal tu chybu, že slezl velkých cen jen pro ty nejbohatší na ceny konkurence schopné, což se ukázalo jako dobrý tah pro kratký úsek vydělání peněz a počet prodaných aut, ale značka jako taková dost na exkluzivním jménu utrpětla. Naštěstí vedení Cadillacu se nechalo slyšet, že postupně bude šplhat na průměrnou cenu 100 tis dolarů tak aby měla odstup od ostatních a nemusela se potýkat s konkurencí a měla tak volné ruce pro použití drahých technologií, kterým vždy Cadillac dostával. Cadillac je vyjímečně dobré auto a rozhodně není horší než nejlepší německé značky.
neregistrovaný "ace3"
3. 2. 2003 14:29
Re: Reakce autora článku-dodatek:)
jo tak za 9 litru??? tak to se musel nechat tahnout ne??? prosimte, jel sem v seville jenom sem se vez, nemel sem tu cest ho ridit, svezeni celkem slo- pohodli slusny, ale cemu rikas tichej motor? vis proc jsou ty americky sracky tak tichy??? protoze maj dobry odhlucneni a proto taky vazej jako svina a nebejt toho velkoobjemovyho osmivalce, tak se nerozjedou! to auto jede stejne jako honda civic 1,7 125 koni! a kdyz mu slapnes na krk tak nezere tech 9! ale 25 litru!!!!!!!!!
neregistrovaný "Ace2"
3. 2. 2003 15:56
Re: Reakce autora článku-dodatek:)
To žes ses vezl 200 metrů kolem bazaru mi nepřipadne jako zrovna vypovídající a ještě při tom koukat na momentální spotřebu na TC. To auto nevlastníš, nebo si s tím autem nanajezdil tolik co jsem najezdil já. Nehledě na kolegu co s ním najedil 170 tis km. Pravda ten měl průměr kolem 12 litrů, nakonec při jeho jízdě se není čemu divit. Argumenty že to jede jako Civic :))))) no to asi netřeba komentovat. BTW a odkdy jsou americký auta těžký ? 1720kg u konkrétně u Seville mi nepřipadne na 5m dlouhý auto hodně.
neregistrovaný "Ondrej"
1. 2. 2003 11:44
Re: Reakce autora článku-dodatek:)
Vy ze jste zil v Australii? Ale to jste tam asi chodil pesky,ze? Ja jen, ze se nedivim, kdyz clovek z Evropy, co ma skusenosti zejmena s vozy Skoda a VW hodnoti 4st. automaty jako hrozny prusvih.. Cekal bych, ze mate osobni zkusenost. Naprosto nemohu souhlasit. Jiny motor s jinou prevodouvkou nejen ze mohou, ale primo davaji smysl! Nebo si myslite,ze krome Evropy ziji vsude jen technicky nevzdelani pitomci?
Vazeni, vase diskuze je neresitelna. Nejste americane, nezijete tam a nemate jejich potreby. Je potom tezke rikat, Cesky jsou hezci nez Americanky...vite, ona je to otazka vkusu, potreb a tradic.. Proste vyvoj v Evrope sel jinou cestou. Kdo vi, jak by to dopadlo, kdyby u nas byla cena benzinu nizsi nez v USA... Takze: pravdu mate (krome skodovackych teoretiku) vsichni, ale nemuzete plest hrusky a jablka. Me chutnaji vic jablka, vam zase hrusky... Nejlepsi zkusenost je vlastni.. Nebudu preci jezdit s necim, o cem nekdo napise, ze je to technologicla spicka, kdyz to mym ucelum a pocitum absolutne nevyhovuje! Japonci v laboratorich vymysleli take leccos, ale v praxi z toho se uchytilo maloco..teoreticka technologie a praxe jsou dve veci, takze srovnavejte prakticke dojmy a ceny a nebavte se o necem, co nelze podlozit praxi. Vim ze BMW M3 umi dobre slalom mezi kuzely, ze Peugeot 206 WRC si vede v poharu celkem dobre, ale ja si proste nemuzu stezovat na to moje auto a neni to ani jedno z nich.. A argumety, ze si nejbohatsi Americane kupuji BMW a Mercedesy je vazne sproste a hloupe argumetovani kvality. Je to jen a jen prestiz a snobismus, ale rozhodne ne dukaz kvality a pokrokovosti. Nebo si myslite, ze bohaty amik = automobilovy konstrukter?
neregistrovaný "Johny"
2. 9. 2004 19:35
Re: Reakce autora článku-dodatek:)
No tak moment, ja jsem uz neco o americkych vozech ctel, a co se tyce kvality jsou daleko horsi nez ty evropsky. Ale Cadillac a Chrysler jsou jiny, a tym ze Gm chce prodavat Cadillac ted v Evrope tak jiz vypadaji jinak. Je pravda ze poslednich 5-10 let Cadillac evidentne zaostaval za evropskou konkurenci, ale s tymi novmy modeli jako CTS a XLR... to je neco jineho. A muzu vam rici ze sem sedel v XLR a taky v M-B SL(to ale byl 55AMG) a je to pouze dizajn cim se tychle auta lisi. Mne se M-B libi vic. Ale co se tyce CTS (sedan v Matrixu) a BMW 5 nebo Mercedes E, tak jistotne Cadillac. K tomu ta historie kterou Cadillac jiste ma porovnatelni s BMW a Mercedes. A jeste jedna vec. Je pravda ze bohati Americane kupuji Mercedes a BMW ale to protoze je to moc exkluzinejsi a stylovejsi.A vite co? V Evrope je to stylejsi mit Cadillac(je drahsi a lepsi)No a jeste na posledni poznamku- Chrysler, Chevrolet COrvette a Cadillac jsou prodejne ted vsede, v CR a SR to jeste dlouho bude tak ze lide zustanou na BMW, Mercedes a Audi ale to je vec zainteresovanosti
neregistrovaný "merc"
31. 1. 2003 18:19
2 ace
to nechapu, proc ted prechazi Cadillac na pohon zadnich kol. Protoze je samozrejme lepsi. Pohon prednich kol se zacal delat z duvodu ekonomickych, je to levnejsi nez pohon zadnich kol a auto je take lehci. Ale pro auta s vice nez 4,5m je pohon prednich kol usmevny. Tvuj nazor, ze kdy by nebylo Cadilaca, tak se jeste startuje klikou je spatny. Ja ti reknu, ze kdyby nebyl Benz a Daimler, tak zadny Cadilac uz nebude vubec.

Ke srovnani evropskych a americkych automobilu staci zajit na www.caranddriver.com. Je to americky motoricticky casopis. Nikdy se tam nestalo, ze by srovnavaci test vyhralo americke auto. Jsou take vyrazne mene kvalitnejsi. Rozdil je v tom, ze tam je auto spotrebni zbozi a podle toho se take vyrabeji. Dale znas knihu od Nadera Unsafe at any speed.

Vsude na svete co ctu automobilovy casopisy se shoduji, ze technologickym leaderem v automobilovem prumyslu je jednoznacne MercedesBenz.

Zda se mi, ze tve zaujeti pro jednu znacku zatemnuje tvoji mysl.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Ace2"
31. 1. 2003 18:58
Re: 2 ace
Jen krátce, mizím na zasedání. Cadillac vymyslel starter, tak jsem to myslel, pokud ti tento fakt není znám. Knihu pochopitelně znám a týká se vozů SUV a ne sedanů a samotný obsah je dodnes předmětem diskusí. Obsah je poněkud kontroverzní a ani zdaleka většina Američanů ani odborníků z obsahem nesouhlasí. Autor neuvedl všechny fakta, nebo uvedl fakta zavádějící a celý obsah je špíše populismus. Přední náhon byl uveden z důvodů bezpečnosti a to znova opakuji. Konec 60. a začátek 70 by bylo osobní auto s výkonem kolem 400koní nebezpečné pro zákazníky kupující Cadillac. RWD je nyní zcela bezpečné díky vyspělé elektronice zamezující negativním vlivům RWD. Co se týče kvaliti podívej se na testy spolehlivosti a kde najdeš Cadillac Buick tedy nejluxusnější značky General Motors ? Kde najdeš MB, BMW ? Nesrovnávejte auto typu Pontiac (náš Opel) s top brands. Testy čtu a nemám pocit, že při seriózním srovnání jsou srovnatelné US značky pozadu. Použité materiály srovnatelné s tím že US auta nepoužívají km2 plastu (výjimky na obou stranách), kvalita zpracování. Jako uživatel hodnotím zda auto rezne. Srovnej US auta s EU (ročníky na kterých by se rez mohl objevit) interiér. Mě po 12 letech v Cadillacu při přejezdu dlažebních kostek ani nevrzne. Je to špatně nebo to je nekonkurence schopné ? Co dělá Ford, nebo Pontiac mě nezajímá jiné cenové skupina. Co vymyslel Benz tak zajímavého ? POkud máš na mysli legendární vypínání válců kterou představil v 2000 jako "Die welt premiere" a Cadillac to měl už první polovině 80. let tak OK. Dobře přiznávám, má dieselové motory. To fakt Cadillac ještě dlouho mít nebude jestli někdy. Nicméně vážně, MB má maximálně tak v posledních modelech propracované bezpečnostní prvky. Nicméně počkáme si na další generaci Cadillaca.
neregistrovaný "johny"
10. 10. 2004 16:33
Re: 2 ace
jo ted sem se tam koukal. A predstav si ze vyhral. Byl to Cadillac SRX vs. VW TOureg, Porsche Cayenne, Acura MX 45(Honda-neni v Evrope) a to tedi mluvi za neco. A dovopravdy ze GM udelal pokrok za 5-6 to je videt. A reknu t ze v Auto Bilu rikaly ze automobil kteremu nejvic upadlaq kvalita za poslednich par let je prave tvuj M-B.
neregistrovaný "Frankie"
31. 1. 2003 19:24
Plne suhlasim s autorom
Napriek tomu ze tu Ace2 obhajuje cadillac viac ako svedok jehovovy svoju vieru musim plne suhlasit z autorom clanku. Staci si nalistovat americke renomovane casopisty ako Motortrend, Car&Driver ci Road and Truck a clovek velmi rychlo pochopi o co ide. Editory tychto magazinov su neustale obvinovany zo zaujatosti voci americkym autam (co je dost prekvapive lebo vacsina reklam v tychto casopisoch je od americkych vyrobcov) a z preferovania nemeckych a japonskych aut. Avsak ich argument je jasny. Oni testuju stovky aut kazdy rok a po skonceni testov po technickej ale aj subjektivnej stranke jasne dominuju sikmooky a nemci. Ked je luxury car comparo tak caddillac sa tam ani neobjavuje lebo podla tychto katalogov tato znacka jasne technicky zostava za konkurenciou. Boj vedu len Lexus LS, BMW sedmickova trieda, Audi osmickova trieda a Mercedes Skovej triedy.
Argumentacia cenou je tiez mizerna lebo cadillac nie je lacne auto. Ako hovoris normalny seville stoji 55 litrov. Moj Lexus LS 430stal tiez tolko a technicky sa tie auta nedaju porovnat. Cadillac je auto pre starych dochodcov zijucich na floride snivajucich svoj detsky sen ked cadillac bol na vrchole. Terajsia generacia ludi sa na tieto auta uz pozera dost skepticky. A pravom. Mozeme len dufat ze cadillac sa preberie k zivote a neskonci ako Oldsmobile, Mercury na prahu zaniku. Predajne vysledky zatial tomu nasvedcuju.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Frankie"
31. 1. 2003 19:39
Re: Plne suhlasim s autorom
Aby moje argumenty neboli len prazdne keci tu je cast clanku z Motortrendu. Kto vie po anglicky moze citat. Dolezite som zdoraznil. Kdo nechce pochopit nepochopi ale argumenty nepustia.


Lux Among the Ruins: Cadillac Deville DTS vs. Lincoln Town Car Cartier

There are two issues here: (1) Which is best among this pair and (2) how do they stack up against the upmarket imports that have been attacking their market share for the last two decades?
The first answer is: the Cadillac. It outruns, outguns, and outstyles the Town Car in nearly every department but braking performance and the suppleness of its ride quality. Even the latter can be explained, as our tester was a DTS, the sportiest and firmest-riding player in the DeVille lineup. As tested, the Lincoln posts a worthy price advantage, but take away some of the $2000-a-pop technogoodies and the two align much more closely. The new-for-'03 Town Car is markedly better than its predecessor in just about every way. Yet considering how completely uncompetitive that predecessor had become in the marketplace, is that good enough?
The second question is more complex. Lincoln and Cadillac do bring a few bullets to the luxury-car shootout, in relative value from a price standpoint, roominess in nearly every dimension, and considerable marque appeal for those buyers who want to Buy American. Yet in every luxury-car comparison we've conducted over the last several years, neither appears to have the stuff—from design, dynamics, quality, luxury, feature content, or performance standpoints—to take on the best from Europe and Asia. Sure, many of these imports cost more. And based on sales, their customers are more than willing to buy (or lease) them for the privilege.
Our seemingly harsh but honest advice to Lincoln and, to only a somewhat lesser degree, Cadillac is to conceive, develop, and offer modern, truly world-class flagship sedans. Or accept that you're really only playing in a domestic/heartland subset of today's ultra-competitive luxury segment.
neregistrovaný "Ace2"
1. 2. 2003 01:28
Re: Plne suhlasim s autorom
Ok bavme se na nějaké rozumné úrovni. Když už srovnáváme dvě konkurenční auta tak prosím srovnávejme 430 Lexuse s DeVille ne se Seville. To jsou koncepčně rozdílná auta. Seville je sportovní limuzína konkurující 5xx BMW a adekvátním modelům Audi a i když Seville má bezesporu nejlepší léta za sebou tak je to stále směle konkurující auto. Seville dnešní generace se vyrábí již 10 let a ještě se 2-3 roky vyrábět bude. Rozdíl mezi 430 Lexusem a DeVille je zcela minimální. Jsou to zcela luxusní auta, oba mají dobré motory s tím že každý má své technické finesy. Lexus má to své VVTi nebo jak se to jmenuje. Cadillac zase své "limb to home" a vodou chlazený alternátor. O luxusních sarapatičkách v interieru těžko mluvit, to co nemá DeVille má 430 a zcela naopak. Pro Lexus ovšem hraje že je zkrátka v USA v módě. V Evropě po 430 neštěkne ani pes, nakonec po DeVille taky ne.
Co se týče budoucnosti Cadillacu nemám pocit, že by měla problém. Meziročně zvýšila prodej automobilů o 17% což je jedna z nejúspěšnějších značek tohoto roku v USA. Pozitivní a pro Cadillac důležité je, že podíl tohoto růstu mají hlavně dva nové modely a to CTS a Escalade EXT. Tedy nové modely mají své zákazníky. V roce 2004 příjde na trh nová generace DeVille s RWD a V-12 Northstarem s předpokládaným výkonem 500koní a funkcí "displacement on demand"(v Cienu má V12 Northstar asi 720 koní)
Každý tvrdíte, že Cadillac zaostává technicky za ostatníma. Tak kde ? Nikdo mi to nedokážete vysvětlit. Jenom se odkazujete na časopisy v horším případě JPP (Jedna Paní Povídala) Když se vezmu do ruky Car-and-Driver tak test je vždy v tom stylu kdy je představeno BMW 3xx jako premiant bez hlubšího pojednávání v čem je lepší. Jediné co se dočtu o BMW je vynikající jízdní vlastnoti a vkusná přístrojová deska. Ilusustruje to fotka vážně ošklivého interiéru BMW 3xx kde jsou tuny plastu bez nápadu 2 spartánské budíky a konec. Takže co, po přečnení je mi jasné, že u auta je důležité jak dobře vybírá slalom mezi kužely a že palubka musí být strohá a bez nápadu. U dalších porovnávaných aut jsou pak vybíraný naprostý detaily a ty označovaný jako mínus. Recenze beru informativně. S autem se svezu a udělám si názor sám.
neregistrovaný "carsten"
31. 1. 2003 19:34
bez titulku
PANOVE HADATE SE TU JAKO MALI KLUCI A PRITOM NEMATE PRAVDU,US AUTA JSOU *,NEMAM TO SICE Z VLASTNI ZKUSENOSTI,ALE ZNAM CLOVEKA KTERY DELA RIDICE PRO VEJVETSI VIP V CR A JEZDIL UZ SNAD SE VSIM VCETNE TECH US - PSEUDO AUT, AJEHO NAZOR ? - NEJLEPSI JE AUDI TAK PROC TOLIK POVYKU ! MERCEDES JE JEN PRO STARE IMPOTENTNI DEDKY !
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Pavel"
31. 1. 2003 23:02
Re: bez titulku
To me zveda ze zidle jak nekdo rekne: nemam to sice z vlastni zkusenosti, ale znamy rikal... Udelej si ridicak chlapce a kup si nejaky VW TDI jed do pr.... Toto je diskuze pro lidi kteri se chteji o necem pobavit a neco dozvedet a ne pro takove ... jako si ty.
neregistrovaný "carsten"
6. 2. 2003 16:57
Re: bez titulku
haha blbe,kamos je prosionalni ridic z povolani ale ty jsi asi nejaky lojza,ktery asi nesedel v aute drazsim nez 300 ? v ktere pak audi si jel co ?prvni se svez a pak komnetuj *!
neregistrovaný "Ace2"
1. 2. 2003 01:31
Re: bez titulku
Tak to je super názor a podstatné fakta k další plodné diskusi. Pro některé škoda, že fora existují.
neregistrovaný "Carlsson"
1. 2. 2003 05:12
Re: SL500
to sou mi novinky audi je nejlepsi a vcem!!!! jo mas pravdu je vsechno umi okopirovat a to taky porad dela * jeden mam dve A6 a to je zebrinak jak svine.netahej sem debilitiny.vozi VIP.maximalne HNUJ
neregistrovaný "Ace2"
1. 2. 2003 11:17
Re: SL500
No jasně. Audi je jen uměle vytvořená pseudoluxusní značka. Luxusní jí dělá jen ta cena. Žádné zajímavé technologie, žádný luxus nad konkurencí. Jen velmi luxusní cena.
neregistrovaný "Alfred"
4. 2. 2003 21:50
Re: SL500
Tahle diskuse je fakt ulet, ale ty jsi to fakt rozlouskl! S Audi se bez vycpat, naskok diky technice?!
neregistrovaný "merc"
1. 2. 2003 11:41
bez titulku
hosi ja se nechci hadat, ale kazdy kdo se o auta zajima musi uznat, ze nejvetsi roli vudce hraje MB. Vzdy kdyz neco predstavi, tak to pote prejimaji vsichni ostatni. SBC, ASR, EDS, ESP, ABS, ABC a vsechny ty jine serepeticky, to se vse poprve objevilo v MB. Jako prvni dal chladic pred motor a diky tomu vypadaji auta od roku 1910 skoro porad stejne, predtim vypadaly jako kocary. Po valce prisel s deformovatelnymi castmi karoserie. Udelali prvni crashtesty. Jiz pred 1939 experimentovali s primym vstrikovanim paliva. Jiz v roce 1963 predstavili ventilovane kotouce na vsech kolech. Mezi automobily neexistuje marketingove drazsi znacka nez hvezda MB. Ze vsech znacek je na svete mozna znamejsi pouze flaska CocaColy.

Mercedes ma proste to jedno, co jine automobilky mit nikdy nemuzou. Benz i Daimler jsou povazovani za otce automobilismu, jako prvni dali motor i do kola, autobusu a nakladaku. Jeste nez zacali v devadesatych letech snizovat naklady meli 7 stupnu kvality kontroly. Do te doby se jim nikdo nemohl ve kvalite vyrovnat. Jake vozy vidite v televizi, kdyz jsou zabery z Blizkeho vychodu. Pouze taxi MB stare 20 a vice let. Jine vozy v tom prachu proste nevydrzi. I ti co MB nemaji radi uznavaji, ze jsou nejkvalitnejsi.

A jen tak na okraj, pokud se bavite o tech prevodovkach. Do 3 let je tu nova S klasse a s ni nova 7stupnova automatika.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Ace2"
1. 2. 2003 12:00
Re: bez titulku
No nerad ti to říkám, ale první s ABS byl Cadillac a to v roce 1970, v té době pojmenovaný jako Track-Master, v 1974 měl Cadillac Airbag, Cadillac jako první použil vodou chlazený motor V8, když už jsme u toho chladiče. Cadillac jako první použil náraz absorbující sloupek řízení, Cadillac jako první použil nastavovatelný volant, Cadillac jako první použil bezpečností skla. Jako jediná automobilka měl Cadillac již 1954 všechny auta s posilovačem, v 66 pak s porměnlivým účinkem, v 75 elektronické vstřikování v 80 pak i s autodiagnostikou. Mercedes ani zdaleka nikdy nepoužíval takové technologie jako Cadillac. V bezpečnosti má nyní MB náskok to bezesporu, ovšem Cadillac v 2004-5 uvede nové generace modelů. Jinak s tou převedovkou. Je sice pěkné, že za 3 roky bude mít 7 rychlostí, určitě to bude fakt dobrý marketingový tah. Žel Bohu Cadillac rok poté bude mít jen jednorychlostí převodovky, takže uznávám, že v počtu koleček bude mít MB navrch :)
neregistrovaný "Carlsson"
1. 2. 2003 17:07
Re: bez titulku
jj a bude toho asi o neco vic myslim tim novinky,MERCEDES je BOSS v autech a s tim nikdo nic neudela.je to SPICKA PISU TO PORAD,mam 320cdi tak vim o cem pisu.hvezda muze bejt jenom jedna.Cau lidi a budte v klidu
neregistrovaný "Ace2"
2. 2. 2003 21:23
Re: bez titulku
Jo ale Chrysler má o dvě příčky na hvězdě více :))))))))))
neregistrovaný "Ace2"
2. 2. 2003 21:44
Re: bez titulku
No a cos koupil za ty peníze ? Bezesporu drahé auto s průměrnou spolehlivostí, malo vybavené v základním provedení, nebo s příplatkovou výbavou která je patrně nejdražší ze všech seriově vyráběných aut. S drahým pojištěním s vysokým rizikem odcizení. No to už lépe vychází Jaguar ne ? Prd za pojištění, dobré jízdní vlastnosti, slušná výbava a rozumné příplatky a 0 šance odcizení (od 93 nebyl ani jeden Jag v ČR odcizen) Ovšem nedělá diesel :))))
neregistrovaný "capriman"
1. 2. 2003 17:33
Re: bez titulku
Jo, je pravda, ze Mercedesy hodne vydrzej. Ameriky snad ne? Klasicka amerika s obrovskym V8, ramem a zadnim nahonem vydrzi stejne dlouhoh jako ten medved, i kdyz ten bude nejspis lip vyrobenej. Jenomze ta amerika je obycejny auto, kdezto mercedes luxus a tudiz dvakrat drazsi. A kdyz jsme u toho luxusu, kdyz se podivas na dvacet let stary piano, tak tam toho luxusu zasa tolik nenajdes. Us auta mely na zacatku 70. let tempomaty, klimatizaci, vsechno v elektrice etc. ... Ano, ameriky vic zerou a maj mekky perovani - tam jim je totiz spotrebaa jedno, a na delsi cesty je mekci pohodlnejsi. A krome toho, novy ameriky nezerrou tolik, co si vetsinaalidi mysli - spotreba okolo 10l/100km u petiapulmetrovyho auta neni zas tak hrozna. Evropskej trilitr bude zrat vic, a min pojede. Sedmistupnovej automat je jako k cemu? Kdyz do auta dam poradnej motor s poradnym kroutakem (a kdyz mam na to, koupit si mercedes, tak me nevadi ze to bude zrat o litr na sto vic) tak nepotrebuju porad radit. To je stejny jako s dieslama, nechapu, na co je Tdi v luxusnim aute. To ovsem nechapu stejne tak u dieslovejch Cadillaku z 80. let. A kdyz tady nekdo tvrdil ze predni pohon je horsi - uznavam, ,ze ja bych predohrab nikdy nechtel, ale prumernej ridic caddyho neni zadnej zavodnik, a zkuste si nekdy jet autem, ktery ma tri tuny, zadni nahon, 400hp (coz bylo v americe na konci 60. let uplne normalni) a zadnou elektroniku (tu mercedesy v ty dobe taky nemeli). Pak asi pochopite, proc musel Cadillac zavyst FWD. A s tema technologickejma novinkama - ano, mercedes toho vymyslel hodne. Ale Cadillac taky, staci se o to trochuh zajimat. V evrope to nikdo nevi, protoze se to sem nevozi. BTW: treba vybava Cadillaku Eldorad Biaritz 1959 napr. elektricky ovladany okna, sedacky, automaticky ztlumeni svetel pri osviceni protijedoucim, v pripade kabrioletu el. stahovaci strechha, maam pocit ze i klimatizace, posilovac rizeni ... co mel mercedes v 1959?
Nerikam ze mercedesy jsou spatny, ale kritizujete neco, co neznate. Ja osobne bych si nekoupil ani vetsinu mercedesu, ani vetsinu cadillaku, ale stve, me jak taady kazdej hned neco odsuzuje, protoze to nezna ...
neregistrovaný "justman_"
2. 2. 2003 09:24
Re: porovnavani
No,Ace tady vicemene pise,ze vsechny porovnavaci testy vydane americkymi casopisy jsou prikraslovane v neprospech(!)am.vozu a ze spoleha na svuj vlastni usudek,podlozeny kopou nastudovaneho materialu a zkusenosti z vlastnictvi jednoho z nich...(verim,ze se o nej stara prepeclive,takze asi bude opravdu v dobre kondici).Nazor jedince ale asi nikoho moc nepresvedci,nejdulezitejsi je realita kazdodenniho zivota.Vzhledem k memu bydlisti prichazim do styku s am.,japonskymi i (stale vice) s evropskymi vozy a tahle rivalita v oblasti kvality je tady vice mene denne probirana v nejruznejsich mediich(odborne motoristicke casopisy,televizni magaziny s autom.tematikou,internetove diskuze atd.).Nemam pocit,ze by americka natura byla stavena na chvaleni neamerickych produktu,ale v tomhle pripade proste musi ti novinari,redaktori a testovaci ridici uznat,ze japonska(popr.evropska) konkurence miva v konecnem uctovani prevazne vyssi skore.Vzhledem k dnesnimu dobe a zivotnimu stylu se v testech vetsiny vozu nevynasi uz na nejvyssi pricky jak plavne jaky vuz jede,ale spise jakym zposobem ma vyresenou prakticnost pro kazdodenni provoz,variabilnost interieru, snadnost ovladani, a hlavne bezpecnost a uroven zabezpeceni posadky v pripade havarie.V techto kategoriich se vetsina modernich am.vozu uz dost "poevropstily"a muzou smele konkurovat.Ale jak prijde na radu napr.kvalita zpracovani a spolehlivost,konkurence ma porad naskok.A ta spolehlivost je bohuzel jedna z hlavnich veci,mimo ceny,ktera rozhoduje o vyberu vozu...Pro priklad,mam kamarada,ktery je spoluvlastnikem limuzinoveho servisu a maji 6 Lincolnu.Kdyz jsem se ho nedavno ptal,jak jde business,tak rekl,ze to ujde,ale kdyby se pry delaly lima napr.i Lexusy, ,vydelaval by 2X vic.Ne proto,ze by tema japoncema lidi chteli vic jezdit,ale proto,ze by nemusel auta 2X do mesice odstavovat do servisu a nebrzdilo by to ksefty.
Trochu jsem to vzal obecneji,nehazim tady technickymi detaily,ale neni problem si najit na webu odkazy na tady uz nekym uvedene magaziny.Vmem prispevku jsem se nezminoval zamerne o Cadillacich,jelikoz neznam nikoho,kdo by ho vlastnil(nikomu z mych kamaradu neni pres 60 ) a v testech taky nefiguruje zrovna casto,takze nemuzu soudit,ale nevim,jestli se bude nejak vyrazne lisit od zbytku domaci produkce...Tykalo se to am.aut,ktera si kupuje vetsina americanu,to jest od Cavalieru,pres ruzne Taurusy az po Explorery a Blazery. Kazdy ma samozrejme jiny nazor,nebo zkusenosti...
neregistrovaný "Ace2"
2. 2. 2003 21:34
Re: porovnavani
K tomu bych jenom dodal, že v tom 59 měl ty elektrický sedačky i s pamětí pro 2 nastavení. Automatickou klima v 60. letech. Ono Mercedes je jediné staré evropské auto, které jezdí. Ostatní už prostě nejsou. Kdežto ameriky pro spotřební masu jezdí a a ni to není zvlášní jev. Holt kvalita. Udělat drahý kvalitní auto mi nepřipadá jako výrazná dovednost.
neregistrovaný "Zdenek"
6. 2. 2003 17:19
Re: porovnavani
7 stupnovy automat uz ma nekolik let Fiat Punto v te nejlepsi verzi, kdyz jsme u tech prevodovek :)
neregistrovaný "alois"
3. 2. 2003 17:10
zajimava diskuze + par postrehu
tedy panove, klobouk dolu, po dlouhe dobe konecne zajimava diskuze, kdyz tu neni mozno cist vice novych clanku. jsem jen snici studentik, ktery ma rad auta, zadny odbornik, ale rad se dozvim, presto bych si dovolil:
lexusy, ze nejsou videt? nebo jen starsi modely? to je blbost. sice ho nemam, ale vidim ho nekde kazdou chvili. staci se jen pohybovat v nasich velkomestech po chodniku a cucet. cadillac sem to jeste nevidel s vyjimkou predstavovacky limuzin k pronajmu
fakt je, ze ameriky maj povest nejvestich * i ve statech. byl sem tam, mluvil s amikama... ale taky priznavam, ze to byly lidi, kteri na kadaka nebo lincolna nemaj ani s tema jejich leasingama a ze to tam fakt neni drahy auto...
blizky vyhod dnes a 20 let stare mb? videli jste nekdy neco z cuby? ja castra, doutnik, plantaze cukrovy trtiny, pekny lidi a stary ameriky. mnohem starsi nez 20 let ;o) (a to, ze sitam kazdej cubanec je schopnej na kolene vyrobit nahradni dil, diky jeho jednoduchosti je spis plus, ne?)
design (ciste subjektivne, jak jinak): fakt je, ze sedmicka od bmw vypada fajn, zadek nove osmicky od audi taky, ale jinak i uvnitr je to hruza. vzdyt jsou o nicem. zadny vyraz, zadna elegance, jen snaha aby vadily co nejmene lidem. zato cadillac... mne se ty hrany, jednoduchost (nepreplacanost) a osobitost libi vic, ikdyz bych asi sel spis do subaru, lexusu, land roveru ci ferrari (teda kdybych na to nekdy mel ;o)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cuisine"
4. 2. 2003 20:02
Rada
když to tady po vás čtu tak bych Vám jen poradil jedno: Tak si kupte trakař joudové
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tom"
5. 2. 2003 22:42
!
podivejte se do garazi olejovych magnatu v saudske arabii (nekdy ukazuji v tv). najdete tam vsechny auta krome japonskych a americkych. Ferrari, Posche, Bantley, BMW, Mercedes a to od 60 let nahoru ! Japonskych se nedotknou - berou je jako levne kopie evropskych aut. US jsou sroty motorove a technicky nemeckym zaostale.
Staci se podivat na uroven a narocnost F1 od Americke Formule, ktera se jen toci dookola
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Zdenek"
14. 2. 2003 20:47
Re: !
Tak s tím nemůžu než souhlasit. Ale každý může mít svůj názor, ne?
neregistrovaný "Johny"
14. 9. 2004 12:43
Re: !
Jo a taky do americkych filmu- vsichni bohati lide jezdi na Mercedes, BMW a Ferrari, ale ted zacinaji jezdit i na Cadillacu. Uvedu jen par- Zastavte Cartera9S.Stalone)-Seville, Bad Boys 2-Ferarri 575Maranello ale taky Cadillac CTs a Matrix Reloaded-CTS a Escalade EXT. Takze vsichno se meni... A co se tyce ty olejovych magnatu tak voni lacni *jako M.B. tridy S vyuzivaji na noseni batoziny, ale oni maji v garazech opravdovy skvosty jako Ferrari F40,Aston Martin... ale to nejso auta pro ans smrtelniky. Mimochodem lib bych si koupil Cadillac CTS nez M.B. tridy E protoze Ecko je v Nemecku jenom "taxik". a vy by ste dali cca milion Kc aby vam zikali "taxikar"? S tima penezna bych uz radeji slysel snob, mafian, herec, star... Ja jen chci rict ze nove Cadillac-i jsou objectivne tak dobre jak Mb,BMW nebo Lexus, je to jen vec vkusu. A objektinve prumerne US auta jako Pontiac nebo Buick jsou *, ale to je taky VW, nebo Peugeot-ale ty co maji takovy auta si nemuzu dovolit neco ja M.B nebo Cadillac. A ty na blyzikym vychode... to si nechte pro pekny sen...