Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Přehled novinek pro rok 2010

Bez dlhého úvodu Vám predložíme dlhý zoznam budúcoročných noviniek automobilového sveta.
Zpět na článek
25. 12. 2009 10:02
25. 12. 2009 10:55
25. 12. 2009 14:20
25. 12. 2009 14:40
25. 12. 2009 16:50
25. 12. 2009 14:15
25. 12. 2009 16:44
25. 12. 2009 23:42
27. 12. 2009 11:41
25. 12. 2009 15:19
25. 12. 2009 16:50
neregistrovaný "507--"
25. 12. 2009 16:54
25. 12. 2009 17:05
neregistrovaný "507--"
25. 12. 2009 17:09
neregistrovaný "507--"
25. 12. 2009 22:02
25. 12. 2009 17:15
25. 12. 2009 22:04
26. 12. 2009 11:45
25. 12. 2009 18:08
25. 12. 2009 22:50
26. 12. 2009 17:16
27. 12. 2009 09:01
26. 12. 2009 00:04
26. 12. 2009 08:43
26. 12. 2009 00:26
26. 12. 2009 08:45
27. 12. 2009 11:42
27. 12. 2009 11:42
26. 12. 2009 19:55
26. 12. 2009 20:13
26. 12. 2009 23:57
27. 12. 2009 08:41
Avatar - Loptos
25. 12. 2009 10:02
Tešme sa...
Znova bude kopu noviniek, omladeni, testov a zaujimaveho citania. Jupii...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - marek.g
25. 12. 2009 10:55
skvělé
Díky Marko vyčerpávající informace :yes:
Já jsem asi nejvíce zvědav kam se desingově ubere nový Civic.Spíš čekám trochu konzervativnější vzhled oproti současné "kosmické" generaci :-! no a pak jsem velmi zvědav na nový Sharan a tím pádem v následujícím roce zřejmě i Seat Alhambra :yes:
Rozbalit vlákno
3
25. 12. 2009 14:20
Re: skvělé
Alhambra bude podla sefa Seatu az v roku 2010. Na autosalone v Barcelone sa rzorospraval o naovinkach pre nasledujuce roky ana rok 2010 spomenul len Ibizu ST a maly Seat. Alhambru az na rok 2011... ;-)
25. 12. 2009 16:50
Re: skvělé
Pardon za tie preklepy vyssie ;-\ Aj za ten preklep roku 2010. Plati samozrejme ten rok 2011...pre Alhambru :-)
Avatar - PlumJelinek
25. 12. 2009 12:47
Lancia Ypsilon
Jak to tedy bude s tím Ypsilonem? Tady čtu, že se v Ženevě představí nová generace, ve vedlejším článku zase, že se teď představí jen facelift a v magazínu Auto Motor & Sport čtu, že se představí facelift a to až v září..... tak jak?
Rozbalit vlákno
10
25. 12. 2009 14:15
Re: Lancia Ypsilon
No....kauza Ypsilon. Auto uz malo byt vo Frankfurte..aj je hotove. Ked som pisal tento prehlad, stale sa este cakalo, ze posun je len do Zenevy. Najnovsi prehlad Fiatu na roky 2010-11 ale ukazuje auto az na rok 2011 ;-\ Takze zrejme nas caka este viac ako rok do prichodu tohto modelu. (Jedna chyba je tym padom aj vo Fiate, pretoze zruseny je aj facelift F.Bravo).
Za tieto nepresnosti sa ospravedlnujem, ale uz neostal cas na ich opravu. Clanok uz bol nahodeny v systeme.

Inak, ten facelift Ypsilonu nebude njak vyrazny - pojde len o drobne detaily.
Avatar - PlumJelinek
25. 12. 2009 14:44
Re: Lancia Ypsilon
Díky za vysvětlení ;-) Achjo, kam ta Lancie spěje, nakonec fakt půjde ve stopách Saabu tímto tempem....
25. 12. 2009 16:44
Re: Lancia Ypsilon
U Lancie je teraz prioritou spolocny postup so znackou Chrysler. Preto su zrusene/posunute aj vlastne vyvojove projekty. Uvidime ako to cele dopadne... Myslim, ze ak to nedojde do situacie v ktorej bude iba jeden produkt predavany tu ako lancia a na opacnom konci sveta ako Crysler, ale kazda znacka dostane (trebars na "spolocnej" platforme) vlastny produkt...potom ma Lancia viac ako dobru sancu prezit...
Avatar - PlumJelinek
25. 12. 2009 17:11
Re: Lancia Ypsilon
To možná ano, ale v současné době je to všeobecný automobilový trend - prodávat jedno auto pod více značkami, určitě i pro výrobce je to méně nákladné než budovat samostatné modely, takže bohužel právě tuto variantu vidím u Lancie, co se týče spolupráce s Chryslerem, jako pravděpodobnou....
25. 12. 2009 23:42
Re: Lancia Ypsilon
Ano..to je pochopitelne. Na tom sa tu a teraz rado setri (akurat, ze dlhodobo to znacku bezpecne znici).

U Lancie a Chrysleru to ale nie je tak jednoduche. Lancia totiz pripravuje s Chryslerom nove velke auto. A mne sa nechce zdat, ze by malo ist iba o Chrysler 300C s maskou Lancie. Jednak preto, ze takto drsne priamociary badge-engineering by nutne poskodil obe znacky (naviac badge-engineering sa ukazuje celkovo ako katastrofalny postup, ktory nesie istu vinu na krachu koncernov GM a Chrysler) - co musia v Turine vediet. Tak "blbi" predsa nie su.
Ale mam aj iny, rukolapnejsi dovod si to mysliet. Ked si prejdes prezentaciu Oliviera Francoisa k buducej stategii Chrysleru (na [odkaz] ) je tam v dokumente spomenute (aj s ilustracnym obrazkom) budovanie spolocnych dilerstiev Lancie a Chrysleru. Maju byt hotove v Q4/2010 a uz o rok neskor sa ma predstavit velka Lancia na baze 300C. Ak by islo o kompletne prevzatie produktu - potom by predsa nebolo treba predavat 300C v EU - a tym padom by nebolo treba budovat spolocne dilerstva. ;-) Toto teda dava silnu nadej, ze Lancia bude mat svojbytny produkt, a subezne s nim tu bude este nejaku dobu koexistovat aj americky Chrysler 300C. ;-)
Avatar - del42sa
27. 12. 2009 11:11
Re: Lancia Ypsilon
takže by měla přijít nová Lancia Ypsilon.Dále auto na bázi sedanu a kabrioletu Sebring (že by Fulvia ?), dále nový velký model na bázi Chrysler 300C (tedy spíše jeho nástupce viz odkaz [odkaz] )a dále MPV odvozené od Voyageru, které nahradí Lancii Phedra. To jsou celkem nové 4 modely (vlastně 5 když započítám i kabriolet) S takovým porfoliem by Lancia měla mít schopnost přežít ;-)

PS: a to nepočítám stávající Deltu a Musu
27. 12. 2009 11:41
Re: Lancia Ypsilon
Prezit prezije. Len to nesmu byt Chryslery s maskou Lancie, ale svojbytne talianske auta...

Inak, fotky noveho Chrysleru 300C su uz vonku:
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - del42sa
27. 12. 2009 12:30
Re: Lancia Ypsilon
docela se to tomu Chrysleru Nassau podobá...

a taky se již delší dobu hovoří o kratší a kompaktnější verzi Lancie Delta prozatím pracovně nazývaná "Deltina", která klade důraz na líbivější a kompaktnější tvary (s větším důrazem na sportovní notu) [odkaz]

a tady je ta "nová" velká Lancia Flaminia >:D [odkaz]

tohle taky vypadá zajímavě [odkaz]
Avatar - euro89
28. 12. 2009 12:01
Re: Lancia Ypsilon
Teda jestli se to podaří a Lancia bude mít nástupce za Thesis na podvozku Chrysleru, tak bych se mohl konečně dočkat "vysněnýho ideálu auta" - totiž Lancie se zadnim náhonem! :yes: Nevim, jak na tom bude s podvozkem, ale doufám, že to nebude klasická amerika co umí jezdit jen rovně, ale snad si na něm dali trochu záležet i s ohledem na Evropu. :-)
Avatar - euro89
28. 12. 2009 11:50
Re: Lancia Ypsilon
Taky by mě zajímalo, jestli se pojedu do Ženevy těšit jen na facelift, nebo na novou generaci, na kterou jsem se mimochodem těšil už loni... V každym případě doufám, že se dočkám novýho Ypsilonu v roce 2010.
25. 12. 2009 13:44
Chevrolet Cruze hatchback
Tyto věty o Chevroletu Cruze hatchback jsem tady už někdy četl a zhodli jsme se na tom, že na té fotce není Cruze hatchback,ale staré Lacetii.
Rozbalit vlákno
2
25. 12. 2009 14:18
Re: Chevrolet Cruze hatchback
Na fotke je Cruze hatchback. Narazil som na tu chybu fr. importera uplne nahodou a tento brazok som stiahol spod napisu Cruze. O par hodin tam uz nebol. ;-)
A stare Lacetti to nie je - pozri si na tom malom obrazku profil a porovnaj to s Lacetti: [odkaz]
25. 12. 2009 17:41
Re: Chevrolet Cruze hatchback
No já jsem to právě před tím porovnával, ale jak se teď tak dívám, na ten "C" sloupek, tak ten má opravdu jiný sklon, takže možná máš pravdu, tak pardon ;-)
25. 12. 2009 14:12
Autoprumysl zahnivajici a stagnujici
Diky za pekne shrnuti.
Kazdy, kdo se na to podiva nezaujate a s odstupem vidi, ze rok 2010 bude rokem vrcholici stagnace oboru. Opakovani a vytezovani starych technologii, zmeny strihu a barev inspirujicich se v modnim prumyslu, aby vubec zakazniky primeli k nakupu vicemene stejneho zbozi znovu.
Zato pod poklickou to vre. A teprve na konci roku se priblizime ke konci tri leteho vyvojoveho cyklu, ktery prvni mohl zachytit nasledky propuknuti krize na zacatku roku 2008. A teprve v roce 2011 budeme moci videt v realu - na prodejnach, jak vyvojari automobilek chteji resit do budoucna dusledky krize a rust poptavky po rope. Teprve pak se konecne v oboru budou dit veci.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
26. 12. 2009 11:47
Re: Autoprumysl zahnivajici a stagnujici
Nehul tolik, Drápalíku... :-)
Avatar - Emel
25. 12. 2009 15:19
Těšme se na...
- Peugeot 508, bude zajímavé sledovat, s čím Peugeot tentokrát přijde.
- Nové koncernové minivozy, portfolio Škodovky se pomalu dostává na úroveň velkých automobilek.
- Volvo V60, i když se obávám, že koupě automobilu Volvo může být pro nejbližších pár let nejistá volba.
- Kombi od Astry
- Hyundai i40 jako lepší rodinné auto
- Obě nové Hondy

Novinkou roku bude nepochybně nový Focus, velký význam bude mít i C4. Naopak poněkud pochybně vypadá snaha Fiatu o lowendovou značku, inspirací má zřejmě být Dacia, ale budovat takovou značku na zelené louce... nevím, máš k tomu více podrobností? Možná se jedná primárně o mimoevropský projekt?
Rozbalit vlákno
5
25. 12. 2009 16:48
Re: Těšme se na...
Fiat: viac o tom neviem. Sefovia Fiatu to len opakovane potvrdili na rok 2010. V predvcerajsom prehlade noviniek Fiatu na 2010/11 nefiguruje sice ani Topolino, ani Nouova Uno, ale v Marchionneho "prednaske" k tejto teme sa obe auta spominaju. Dokonca aj srbsky premier pred par dnami spomenul novy model (Topolino, ktore sa tam ma vyrabat prave pod novou znackou) pri prilezitosti odovzdania tovarne Zastava do ruk Fiatu....

(ad. Honda - cim viac pozeram na tu CR-Z tym viac sa mi paci. Akoby sa to vracalo k duchom starych dobrych modelov Hondy... :-) )
Avatar - Emel
26. 12. 2009 13:21
Re: Těšme se na...
Není možné, že by se přece jen použila značka Zastava? No, uvidíme, co se z toho vyvine. V té souvislosti mě napadá... neuvažuje se o nějakém rozšíření působnosti Scionu?

Honda.. CR-Z vypadá mooc dobře, jen škoda, že S2000 končí bez náhrady.
26. 12. 2009 20:07
Re: Těšme se na...
Zastava vraj bola vylucena. Aj Autobianchi a Innocenti...tak neviem co za znacku chcu pouzit...

Scion ostane urcite v USA. Otazkou je ako dlho, pretoze vraj sa s nim nedari plnit ten plan, ktory si Toyota urcila...
Avatar - del42sa
27. 12. 2009 11:20
Re: Těšme se na...
no na ten Peugeot jsem docela zvědavý, protože původní 408 už je v podstatě hotová (testy v reálném provozu už probíhají) a to samé platí o Peugeotu 608 (i když ten je ještě přece jenom více v rozpracovaném stavu a testy prototypů 608 zatím ještě neproběhly, nebo alespoň o nich nevíme protože mohli použít jako mulu Citroen C6) Takže je ted otázka, který automobil z těchto dvou Peugeot nakonec pod novým názvem představí....Ale pokud by chtěli použít stávající koncept nové 408 ( nemyslím si že by to auto jen přejmenovali ) tak asi budou dělat další úpravy na tomto voze, aby pokryli obě třídy (408 i 608 zároveň)
Takže buď tu 408 ještě budou upravovat(třeba natáhnou rozvor, změní některé části karoserie) a nebo pod názvem 508 představí původní koncept 608.... To celé nakonec vysvětluje to zpoždění, protože jinak by se nástupce 407 už prodával...
Avatar - euro89
28. 12. 2009 12:10
Re: Těšme se na...
O lowendový značce Fiatu slyšim sice poprvý, ale když se tak nad tim zamyslim, mohl by Fiat pro tyhle účely oživit jméno některé zaniklé značky, např.: Innocenti nebo Autobianchi, který v minulosti dělali malý levný auta a bylo by to určitě lepší, než vymýšlet nějakou úplně novou značku, jako to udělala před lety Toyota s Scionem.
neregistrovaný "507--"
25. 12. 2009 16:50
YPSILON
Prečo len 5dv., keď je tak úspešný súčasný a ten je 3dv..
Rozbalit vlákno
2
25. 12. 2009 16:54
Re: YPSILON
Lebo Lancia vraj predstavi niekedy v buducnost male mestske auticko typu Smart, ktore bude len 3dv. (toto je ale zatial nepotvrdena informacia) To by prevzalo rolu sucasneho Ypsilonu
neregistrovaný "507--"
25. 12. 2009 17:05
Re: YPSILON
To zas nebude tak veľké. Ach, tí Taliani všetko, čo im prináša zisk zmienia. ;-\
neregistrovaný "507--"
25. 12. 2009 17:09
Lutz
Ten Lutz s tou svojou veľkou hubou to myslí ohľadom Avea lepšie ako Ford v USA alebo ho porovnáva s európskou produkciou Fordu?
Rozbalit vlákno
1
25. 12. 2009 22:02
Re: Lutz
On to porovnava s Fiestou (asi v globale).
Avatar - Shr3k
25. 12. 2009 17:15
Mazda
Připočítejte si facelift Mazdy6 na jaře. Motory EURO5 1.8, 2.0 DISI, 2.5, a 2.2 diesel (129, 163 a 180 koní).
Rozbalit vlákno
2
25. 12. 2009 22:04
Re: Mazda
Uz po dva a pol roku? Ale to bude len nejaky technicky upgrade...nie?! ;-)
Avatar - Shr3k
26. 12. 2009 11:45
Re: Mazda
Facelift zhruba ve stejném rozsahu jako CX-7.
25. 12. 2009 18:08
buducnost aut
Vdaka za prehlad Marko. Ale zaujmal by ma aj tvoj nazor ake budu auta o cojaviem 10 rokov.
Elektromobily, CNG, hybridy, vodik, malolitrazne dvojvalcove superturba... Pride mi to ako take vystrely do prazdna. Kazda z tychto technologii ma svoje hoodne velke ale.

Volakedy sa automobilky nebali byt vizionarmi a ukazovali koncepty - ake budu auta o 10 - 20 rokov. Je ina doba, svet je prirychly, plany sa menia z mesiaca na mesiac, nie je cas na vizie a sny.
Rozbalit vlákno
6
25. 12. 2009 22:50
Re: buducnost aut
Auta o 10 rokov? Viac menej take ako dnes. Ako spravne pises, kazda nova technologia ma velke ALE... Pravda je taka, ze nemame k dispozicii nijake technicke riesenie pohonu, ktore by dokazalo v absolutnom rozsahu nahradit motory na fosilne paliva. Nemame nijake zazracne riesenie...
Teraz bol napr. v tichosti urobeny ustup znacky BMW od vodikoveho pohonu, ktory dlho vyvijali...smerom k popularnym elektromobilom. Lenze aj okolo tych su velke problemy. Ak sa aj vyriesia problemy s dojazdom, mame tu ine tazkosti, ktore priznavaju aj vyvojari z Renaultu - masove rozsirenie tejto techniky je nemozne, pretoze sucasna vyrobna a distribucna siet by nezvladala odber sposobeny dobijanim takeho mnozstva aut. Koncove pripojky by naviac museli byt rozmiestnene tak nahusto, ze by minimalne mesta museli byt kvoli infrastrukture el. vodicov komplet prekopane! Co je za hranicou ekonomickej efektivnosti. Naviac tu je realna hrozba, ze elektrina v dosledku vysokych poziadaviek na odber bude zdrazovat subezne s tym, ako pojdu do prevadzky dalsie a dalsie elektromobily (nehovoriac uz o tom, ze uz teraz je cast krajin EU co sa el. energie tyka nesebestacnych - a dalsie budu v priebehu nasledujuceho desatrocia - a to este nikdo nezakomponoval do vyvoja elektroenergetickeho trhu to, ze by mali masivne zacat pribudat elektromobily).
Este su za alternativu povazovane biopaliva. Ich prva generacia bola uplna katastrofa. Druha generacia, je uz lepsia, lebo nevytlaca potravinovu produkciu a teraz je tu tzv. tretia generacia (napr. izobutanol). Problem tychto biopaliv je ale vo vypustanych exhalatoch - nie je o moc nizsi, nez pri fosilnych palivach. A ked sa bude riesit pouzitelnost noveho typu pohonu, bude treba riesit aj ekologicku otazku.

Niektori zastavaju myslienku, ze sa svet pohonnych systemov aut sa diverzifikuje. Ak by to ale slo, uz to tu mame. Nejde to! Z jedneho prosteho dovodu - a tou je navratnost vyvojovo-vyrobnej investicie. U produktu akym je auto je extremne zlozita (velmi priblizne cca. 60 000ks/rok na jeden modelovy rad v priebehu cca. dvoch generacii - asi 12 rokov) - a to aj pri jedinom systeme pohonu. Ak by mala automobilka ponukat alternativne pohonne systemy (dalsie 2-3) tak by to vytvorilo poziadavky na tak obrovsku vyvojovo-vyrobnu diverzifikaciu, ze financne by to bolo neunosne.

Myslim, ze o 10 rokov budeme + - tam kde sme, akurat, ze tu bude minoritna, ale realna ponuka alternativnych pohonov. A technologicky na vyssej urovni ako dnes. Ale v nijakom pripade nebudeme mat o 10 rokov na zaklade toho co dnes mame k dispozicii nejaku "next big thing". Jedine, ze by sa za pomoci fuzneho reaktora (okolo roku 2017-18) ukazalo, ze dokazeme lacno vyrabat velke mnozstvo vodika. Aj to ma ale svoje velke ALE. Ona "buduca velka vec" sa moze skryvat aj v oblasti genetickeho inzinierstva. Ale to je v tejto chvili len dohad.

Predpovedat kedy urobi ludstvo energeticky prielom sa samozrejme neda. Mozno to bude zajtra rano, mozno o patdesiat rokov, mozno v nedohladne.

Kazdopadne nemozme v tejto chvili realne pocitat s tym, ze o desat rokov budeme mat nieco prevratne ine. Urcite nie na zaklade toho co dnes pozname - nech nadsenci cohokolvek budu vehementne uistovat o pravom opaku.
Avatar - WinDiesel
26. 12. 2009 11:57
Re: buducnost aut
Kéž by měli všichni tolik rozumu jako Ty, Marko... New big thing - to by mohla být revoluce, ale toto slovo ve mě vyvolává mrazení... Evoluce je velmi dobrá věc. :yes:
26. 12. 2009 17:16
Re: buducnost aut
Ako kedy, ropna kriza v 70tych rokoch napriklad automobilovy priemysel trochu umravnila myslim v prospech vsetkych.

Ano ten impulz pre radikalne zmeny musi prist zvonka ako nasledok inych udalosti. Pre dobre fungujuce automobilky je vzdy vyhodnejsia evolucia.
26. 12. 2009 22:33
Re: buducnost aut
Predstavte si, ze je rok 1900, pomalu se rozjizdi vyroba prvnich vetsich serii aut. A nekdo prijde a povida. Benzinova auta?? - Musi se vybudovat husta sit cerpacich stanic, mesta se musi kvuli automobilum cela prekopat, mame nedostatecne kapacity ropnych vrtu - musime vyhledat a otevrit nova naleziste. Navic je tu nebezpeci, ze s rostouci spotrebou ropy poroste i jeji cena. Proste benzinova auta maji budoucnost znacne nejistou. No a do 20ti let od tohoto vyroku jsou zapadni metropole precpany benzinovymi auty. A to museli ropnou infrastrukturu vybudovat z bodu nula, coz se dnesni elektricka zdaleka nemusi. Takze ja bych byl opatrny ve vrseni duvodu proc to nejde.

V podstate je to cele zavisle jen na tom, jak rychle poroste cena ropy. Pokud poroste znacne, nic z vyjmenovanych duvodu nebude prekazkou. Pokud pomalu, bude se vozovy park elektrifikovat desitky let. A jak rychle poroste je ve hvezdach, protoze vedle realnych vlivu tvori podstatnou cast ceny "burzovni nalada". A na burze mohou rust ci splaskavat cenove bubliny totalne nepredikovatelne.

10 let je dost dlouha doba. Podle mne za 10 let bude elektromobil zejmena ve mesta uz beznym zjevem, i kdyz samozrejme bude stale tvorit mensinovou cast parku. Je to prevratne jine nebo ne? Podle mne docela jo.
27. 12. 2009 09:01
Re: buducnost aut
Rok 1900 a 2020 je diametralne nieco ine. ;-)
(Mimo ine, kvoli autam nebolo treba prekopavat mesta - tie sa vdaka boomu rozrastali, a pouzivanie automobilov sa do nich zakomponovavalo priebezne.)
Naviac v tom case nebola k rope nijaka ani trochu realna alternativa..preto sa vybudoval system pohonu aky mame dnes.

To o com vyssie pisem, je ze elektromobil jednoducho nema vyhody benzinoveho auta. A este velmi dlho mat nebude. To, ze by mohla zdraziet extremne ropa a ludstvo by bolo dotlacene k znizeniu standardu a muselo (!) by zacat pouzivat elektromobily je ina vec. Ale to sa do desiatich rokov nestane (pokial nedojde k nejakej globalnej katastrofe).

No a ropa ma este jednu vyhodu - bezny clovek vyuziva produkty z nej len ako palivo do vozidla. Ano, je tu aj cast plastov, ktore kupuje, ale to je uz na zaklade ineho produktu z procesu rafinacie, kory viac-menej tak ci tak vznikne po vo vytazeni a spracovani ropy. Elektrina je ta ista, ktoru mame v bytoch. Akekolvek zvysenie jej odberu sa preto kruto prejavi na mesacnej fakture. A ak by sa cez noc a den dobijalo napriec EU "stado" elektromobilov, mozme cakat aj trosku inu cenu za rozsvietenie obycajnej lampy. Nehovoriac uz o tom co som spomenul, ze sa bude musiet riesit jej nedostatok aj bez elektromobilov.

Posledny odstavec je vpodstate o tom co pisem aj ja. V mestach budu pomerne bezne jazdit aj elektromobily. Ale v nijak zavratnych poctoch.
Uz za par rokov uvidime ako so svojou aktivitou dopadne Renault. Bojim sa, ze to nebude ziadna slava. Spusta ludi je tym napadom nadsena (a priznam sa, ze aj ja), ale medzi nadsenim a kupou takeho auta je obrovsky rozdiel.
27. 12. 2009 23:09
Re: buducnost aut
Jiste. Kazda analogie kulha. Ale co by jsme si z toho meli vzit je, ze nema smysl delat zavery o budoucnosti extrapolaci dnesniho stavu. To obvykle prestava fungovat uz po par mesicich.

Nasazeni elektromobilu neni otazkou technologie. Je to otazka socialne-ekonomicka. Napr. uz dnes existuji baterie s vymennym elektrolytem, do ktere lze cerpat elektrolyt jako benzin a tim mit v podstate neomezeny dojezd. V mediich o tom neni temer ani zminka. Cili technologie jsou, ale ted je treba velkych investic a velke odvahy k jejich prosazeni. Jestli se to stane, zalezi jen na vnejsich podminkach. A pokud by se to stalo, tak je najednou vsechno jinak a kazda z vyse uvedenych namitek proti elektromobilum je bezpredmetna. Ja netvrdim, ze zrovna toto bude budoucnost. Jen chci rict, ze to neni technologicky problem.

Nechapu proc kazdy ma obavu z nedostatku elektriny, kdyz ta se da vyrobit. Jen postavit jaderne elektrarny. Zatimco obava z nedostatku ropy, kterou nevyrobime, netrapi temer nikoho. A to se na nas hrne Cinsko-Indicky automobilovy boom a pri tom zadne radikalni navyseni tezby neni na obzoru. Spise naopak.

Takze budoucnost je otevrena a zalezi jen na vnejsich socialne-ekonomickych podminkach, jak rychle premena probehne. Ja tvrdim, ze za 10 let uz bude zmena v plnem proudu. Pres to co rikam, mam obavu o Renaulti elektromobily i ja. Mam obavu, ze jde o nasazeni "trhaku" hodne daleko pred cilem. To pak konci tak, ze Renault bude v cili prvni, dalako pred pelotonem, nebo mu dojdou sily, a dorazi mezi poslednimi. Pricemz druha alternativa je pravdepodobnejsi, protoze jde o prilis revolucni krok, ktery obvykle na automobilovem trhu nenachazi prilis pochopeni.
Avatar - ROBERTOO
25. 12. 2009 21:24
Kto,resp. čo je Marko??
Nikdy ma to moc nezaujímalo,nikdy to nečítam...kto to je? 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
26. 12. 2009 14:56
Re: Kto,resp. čo je Marko??
Tak čo ťa to odrazu zaujíma? ;-)
Avatar - ROBERTOO
26. 12. 2009 23:00
Re: Kto,resp. čo je Marko??
Ľudská zvedavosť.A vieš,sú sviatky,boli Vianoce,zaujíma ma osud iných ľudí ;-)
Avatar - kolmar
26. 12. 2009 00:04
RAV 4
Zdravim Marko. Niekto hovori o facelifte ty o novej generacii, mas k Ravke viac info? pocul som ze vraj tech. zmeny nebudu.

Velmi som zvedavi na novy Civic, CLS, LRX a po novej 5-ke sa neviem dockat ako to dopadne s X3! len mam zle tusenie ako to dopadne s Cayenne a Touaregom ... tak uvidime...

Inac perfektny prehlad Marko :yes:
Rozbalit vlákno
1
26. 12. 2009 08:43
Re: RAV 4
RAV4 skutocne ostane len na mierne upravenej technike sucasneho modelu. Karoseria ale bude nova. Pojde o to, comu v USA hovoria redesign.
26. 12. 2009 00:26
2010
Tak a všechno víme. Vezmu-li to podle abecedy, pak je nutno registrovat:

- AUDI A1, konečně vstoupí i mezi subkompakty prestiž a image té nejtouženější kategorie,
- AUDI A7, neboť bude jistě krásný jako A5 sportback, navíc s nekompromisními vnitřními rozměry. Odtušuji událost sezóny.
- BMWX3, neboť to byl v první generaci právě on, kdo ukázal všem, jak se má dělat crosska, a tohle bude trvat dál,
- FORD Focus, neboť... jen ať se má GOLF co ohánět...
- MB CLS, vždyť jestli z něčeho prýští image do všech světových stran, je to právě z tohoto vozu. Dokonalá kára pro dokonalé jezdce,
- (polo)PASSAT, událost roku, tvář garáží Evropy, a hlavně... EPOCHA UP, zapomeň na auto, vzhůru do nebe... A pak TOUAREG, eso segmentu.
- VOLVO S/V 60... nebo-li oscar roku 2010 za kostým.

P.S. Marko, pěkně jsi to těm automobilkám nalajnoval ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
5
26. 12. 2009 08:45
Re: 2010
Oni si to tam nalajnovali vo vlastnej rezii. ;-) A co si nalajnovali...to budu mat. :-)
Re: 2010
To je jenom tvůj výběr gti, tak ho nikomu nevnucuj.
Vytiskni si jej, nalep nad postel, ale víc už dělat nemusíš!
27. 12. 2009 11:42
Re: 2010
Je to i tvůj výběr, jen máš strach si to tu veřejně přiznat...
Re: 2010
Opakuji, že je to jen a jen tvůj výběr, kterým chceš ovlivnit. Můj NE a ani ve zlém snu by nebyl!
26. 12. 2009 19:55
Rav4 este raz
Servus Marko. Mohol by si sem hodit zdroj, z ktoreho si sa dozvedel o zmenach RAV4? Ja totiz idem ravku kupovat a tato vec ma velmi zaujima. To co pises som absolutne nikde na celom webe nenasiel. Mozes hodit link?
Rozbalit vlákno
4
26. 12. 2009 20:13
Re: Rav4 este raz
Servus. :-) Novy RAV4 je spominany v severoamerickom plane noviniek Toyoty (urcene pre dealerov) - spomina sa tam novy RAV4 modeloveho rocnika 2011.

Myslim ale, ze je to dohladatelne aj cez internetove clanky - napr. tu: [odkaz]
28. 12. 2009 17:18
Re: Rav4 este raz
Jasne ten obrazok poznam, ale to je iba nakres chalanov - nadsencov a s realitou nema nic spolocne. Ale paci sa mi - ak by takto vyzerala aktualne faceliftovana ravka tak to by bolo ine kafe, bral by som hned.

Takze vidim ze podrobnejsie info ako som zistil ja z nemeckych stranok k aprilovemu faceliftu este nema nikto
Avatar - kolmar
26. 12. 2009 23:57
Re: Rav4 este raz
Tak co ty na to? z predu ujde, no ten zadok ma trochu vydesil... ale stale je to velmi futuristicke a real podoba bude asi umiernenejsia...no na to si este musime pockat...
27. 12. 2009 08:41
Re: Rav4 este raz
Ten obrazok vobec neberte v uvahu. To je len predstava nejakeho externeho dizajnera, ktora vobec nemusi zodpovedat realite. Ide len o tu informaciu... ;-)
Avatar - white label
28. 12. 2009 14:39
Golf VII a Focus III
[odkaz]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
28. 12. 2009 15:00
Re: Golf VII a Focus III
To je jen takové designové cvičení... kdo viděl Golf V a VI, dokáže bez větších problémů nakreslit i VII (viz [odkaz]

U Focusu je to horší, taky to podle toho dopadlo... ten předek působí strašně těžkopádně, nicméně věřím, že je to jen ilustrační foto. Pokud se nic nezměnilo, měla by u Fordu platit vize globálního designu, jejímž by měl být Focus prvním představitelem... Marko?
Avatar - white label
28. 12. 2009 18:05
Re: Golf VII a Focus III
Obávám se , že u toho Focusu už se jedná o relativně velmi reálnou podobu... ;-\
29. 12. 2009 16:50
Re: Golf VII a Focus III
Ten Focus je urcite len nejaka externa kresba. Tazko povedat, ako vzdialena realite, pretoze novy Focus sa prakticky netestoval. Okre muly prebiel vyvoj aj testovanie prevazne interaktivne.

Auto Zeitung sa ale moc do buducich podob netriafa. Druha vec je, ze ten profil auta avizuju skoro vsetky casopisy napriec Europou.

A este na margo toho globalneho dizajnu: vraj to bude evolucia Kineticu. Tazko povedat co si pod tym predstavit - ci nejky raznejsi odklon od sucasnych tvarov, alebo ich dalsie "brusenie"...
Avatar - white label
29. 12. 2009 21:06
Re: Golf VII a Focus III
Přesně tak, velmi podobnou podobu Focusu III, jsem viděl i v několika dalších autočasopisech... :-O ;-\
Avatar - T613
28. 12. 2009 18:12
Re: Golf VII a Focus III
FoFo3? Boha jeho odhazuji svůj modrý ovál v dáli! >:-[]
Avatar - marek.g
28. 12. 2009 19:08
Re: Golf VII a Focus III
>:D :yes: až se toho střepu zbavíš tak Alfa klub čeká... >:-[]
Avatar - white label
29. 12. 2009 01:40
Re: Golf VII a Focus III
Tak tak... Alfa Giulietta sedan už pomalu čeká... :yes: >:D
Avatar - white label
29. 12. 2009 01:37
Re: Golf VII a Focus III
:-) >:-[]