Ekonomika
Škoda se v rámci koncernu měla postavit právě Volvu, že se jí to daří, svědčí o prodeji Volva. Jenomže nyní může být Volvo o polovinu levnější než Škoda. Ale když Škoda dokáže uspět na čínském trhu, proč by to nezvládla i doma.
Jak to tak vypadá, tak Číňani se učí rychle od svých sousedů Japonska, Koreje, Taiwanu, Hong Kongu, ke kterým vzhlížíme z úctou.
Jak to tak vypadá, tak Číňani se učí rychle od svých sousedů Japonska, Koreje, Taiwanu, Hong Kongu, ke kterým vzhlížíme z úctou.
to mel byt vtip ? kterej model skodovky by mel konkurovat modelum volva ? leda tak superb a S40..
Superb vs. S40? Je ti dobře? asi žádné z těchto aut neznáš, panebože
pokud se nepletu tak současá s40 je postavená na základě mazdy 3 a minulá na základě mitsubishi carisma... porovnávat by si to spíš měl s s60... což můžu potvrdit, vzhledem k tomu ze s60 bylo moje minulý auto a superb nynější
.....|.....
---------
.....|.....
.....|.....
VOLVO
Rest in China
P.S. Tohle Ford neměl dělat, jezdím posledním Fordem... ;-\
---------
.....|.....
.....|.....
VOLVO
Rest in China
P.S. Tohle Ford neměl dělat, jezdím posledním Fordem... ;-\
Myslíš Rest in Peace? 😊)
Uvidíme za 2 roky, myslím, že to není špatnej krok.
Uvidíme za 2 roky, myslím, že to není špatnej krok.
Naopak tohle mel Ford Motor Company udelat uz davno, ma vlastni znacky, ktere mel a bude, doufam, dobre rozvijet. Myslim, ze Volvo i Mazda misto aby tahly za jeden provaz s koncernem, ktery je vlastni, okopavaly a okopavaji Fordu kontniky kde mohou. Udajne svedske vedeni Volva primo u Billa Forda Jr. protestovalo proti tomuto rozhodnuti, jako kdyby Ford nebyl vubec majitel. Takoveto chovani si muze dovolit jen automobilka, ktera je nezavisla a neni v cervenych cislech jak je rok dlouhy. To Volvo rozhodne neni.
[odkaz]
[odkaz]
nevim proc nekomu vadi ze se cina vzpamatovava, budu rad kdyz dozene evropu, usa, nakonec se budou mit vsichni lip. Rdsi dva bohate staty nez jen jeden.
Ty už nikdy, nikdy nepiš do diskuzí. Nikdy! Vůbec nevíš, co plácáš. Prosím, já tě prosím, vymaž se odsud a zapomeň na jakékoli diskuzní fóra. Moc tě prosím!
jenze je v tom trochu problem. čína nas dohani kvuli nedodrzovani zednych ekologickych ani lidskych norem. vyrabi levne za cenu bidy lidi a zniceneho ekosystemu. proste se setri na cem muze a casto i na nespravnych mistech. proto napriklad ja nejsem rad z te cinske e😜anze.
Tohle je pohadka, kterou ti ctou pred spanim evropsti socialiste, aby se ti lepe usinalo. Rozvoj v Cine jde na ukor zivotniho prostredi, ale zcela srovnatelne jako se to odehralo v Evrope a USA. Jsem si tom zcela jisty, protoze jsem tam pracoval. Proc doopravdy nemuzeme Cine konkurovat? Loajalita, zaujeti pro praci, ochota drit za par supu. To se nam nemusi libit, ale je to proste nase lenost a pohodlnost a nemame pravo se vztekat. Proste se dobrovolne rozhodneme, ze nebudeme moc makat a budeme se mit spatne. Je to nas boj.
Asi máš dost peněz když takhle kecáš. Nikdo se nechce dřít a žít od výplaty k výplatě ale mnohdy spousty lidí nemá jinou možnost. Tomu ty říkáš lenost že si nenaloží ještě více? A důchod? Ani se ho nedožijí. A sami chudí dělníci v Číně by se určitě taky chtěli mít líp za to jak makají
Nicmene tento system, ktery nuti sve obcany pracovat hodne za malo penez, nebo jinak receno vystavi je existencnimu tlaku a tim je motivuje drit do umoru, vede po nejakem tom desetileti ve statnim meritku ke spolecnosti vykonne, prudce se rozvijejici, postupne bohatnouci a drive ci pozdeji take ke svetove vedouci ekonomice.
Muzeme se nad tim rozhorcovat, muzeme poukazovat jak tam lide pracuji tvrde a za malo, muzeme rikat, ze my by jsme to nechteli. Ale jedine co tim dokazem je, ze to za par let budeme my, kdo se teto ekonomice bude divat na zada, budeme to my, kdo za par let bude ten chudsi a kdo bude v pozici, ze mu nic jineho nez pracovat usilovne a za par supu nakonec stejne nezbyde. Protoze jinak nase zbozi nebude konkurenceschopne a tim my vsichni chudi, asi jako cinsti pracovnici dnes.
Muzeme se nad tim rozhorcovat, muzeme poukazovat jak tam lide pracuji tvrde a za malo, muzeme rikat, ze my by jsme to nechteli. Ale jedine co tim dokazem je, ze to za par let budeme my, kdo se teto ekonomice bude divat na zada, budeme to my, kdo za par let bude ten chudsi a kdo bude v pozici, ze mu nic jineho nez pracovat usilovne a za par supu nakonec stejne nezbyde. Protoze jinak nase zbozi nebude konkurenceschopne a tim my vsichni chudi, asi jako cinsti pracovnici dnes.
Tak si zkus sam zalovitv poslednich 5 letech kolik zapadnich zemi porusilo ekologicke normy a pravidla ci je ohyba pro vlastni zisk! Pocina to Japonskem a konci Amerikou.
Kecam? V Cine probiha bezprecedentni rust zivotni urovne, desitky milionu lidi se v poslednich letech ze srabu dostali nad oficialni hranici US chudoby. Jde to velmi rychle. Jeste hodne jich je chudych, samozrejme, ale nahoru jdou vsichni. Diky ... a ted se podrz ... kapitalismu.
ale on ti rekl ze kecas uplne kvuli necemu jinymu. tenhle rust je za nejakou cenu. cena otrokarstvi, ekologie apod. ja si radsi zvolim sam, co budu delat abych se uzivil. oni casto nemaji na vyber a museji delat za tech par supu. ale ver mi, kdyby meli moznost jako my, jiste by si zvolili pohodlnejsi zivot. ja napriklad ziju zivot ted a ne za 60 let. to neznamena, ze me nezajima co bude potom (viz KSCSSD) ale neznicim si kvuli tomu v tuhle chvili zivot tvrdou drinou za par šupů.
Tak to uz tu bylo, kdy zapadni staty a jejich prezrane rodiny v UK jsou nauceny ziskat vsechno na dluh, od dovolenych, darku, jidla...kde lide kupuji jidlo na kreditnich karty a predem vedi, ze nebudou mit na zaplaceni... Jdi nekam s takovim myslenim, jako maji dnesni mladi na zapade, proc by se dreli kdyz si vsechno mohou vzit s kapuci nahlave a nozem v ruce a hovorit a respektu a jejich vlastnim pravu na zivot. Preju ti aby jsi nepotkal ci tvoje deti 15tilete chlapce co ti podriznou krk ci deti jen proto, ze se nane na ulici spatne podival. Tito lide ziji take jako ty NYNI!
a co to ma spolecneho s tim o cem se bavime ? mimoto ja nepotkavam 15ti lete co po nocich vrazdi s nozem. ono je to hlavne o vychove a kdyz lidi vychovavaji spratky, neni se pak co divit. ale za to nemuze ani nase ekonomika ani čína ale pouze rodiče. a nákupy na splátky, ktere se nebudou dat splatit jsou taky problém méně inteligentních lidí.
jo a olympijske hry se mohli odlozit kvuli bordelu ve vzduchu, ktery si lidi vymysleli a do televiznich vysilani se to dostalo pocitacovou animaci... to si povidej nekomu jinymu.
pokud tohle chces, muzes se tam odstehovat. ale sem si jistej, ze takove podminky k praci by tu nechtela naprosta vetsina normalnich obyvatel. jsme totiz lidi a ne otroci.
pokud tohle chces, muzes se tam odstehovat. ale sem si jistej, ze takove podminky k praci by tu nechtela naprosta vetsina normalnich obyvatel. jsme totiz lidi a ne otroci.
To víš že nechtěla! Nemají na výběr. Čínská parita je záměrně udržována nízko, proto se jim sypou tolik prachy do klína! Kdyby daly ceny podobné těm našim = zvedly by paritu na úroveň, kde by měla být, pak by se vidělo, jak brutálně by vše zdrahlo!!! No ale jaký vliv by to mělo na přesun ekonomiky a proudy ekonomiky nechce nikdo pomyslet...
se divim že to nekoupí VW >😁
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pokud vim, tak se meni jen majitel, nic vic. To vetsinou konecny zakaznik ani nepozna, maximalne se automobilka nasmeruje trochu jinym smerem, ale ze by druhy den auta zacaly byt vic nebezpecna nebo mene spolehliva je hloupost, stavi je porad stejni lide, ktere ridi porad stejne management (alespon se to da predpokladat). Rozhodne vidim radeji cinsky kapital investovany tady v Evrope, jako evropan, nez v Cine, at se tam deje co chce 😄 O existenci Volva bych se az tak nebal, je to automobilka s jasnou image a pomerne dlouholetou tradici, kterou si neposlapava tak, jako v poslednich letech dost ostatnich automobilek (napada me predevsim BMW a Honda). Navic v poslednich letech nabizi i vic nez jen bezpecnost a konzervativni tvary. Nebal bych se rict krasny a zajimavy design, samosrejme porad tu bezpecnost a i technicky snad zacne ostatni dohanet, kdyz prijdou investice. Myslim, ze i na prodejich v CR se to podepsalo, jestli se nepletu. Jsem moc rad, ze Volvo zatim zustava nazivu, je to jedna z mych oblibenych automobilek, i kdyz charakterem mi jejich auta naprosto nesedi 😉
Geely není státní čínská firma ale taiwanská privátní společnost, která mimo jiné pro čínu volva kompletuje. Jak sdělil Stephen Odell, generální ředitel Volvo, firma Geely garantuje rozvoj firmy ve švédsku. nejde tedy o likvidaci, ale o výnosný obchod pro všechny strany. Podle mě, Volvo díky spojení s Ford Motor Company spíše utrpělo, nyní se otevírá možnost pokračovat ve vlastním vývoji bez zadluženého amerického Fordu.
Utrpelo asi podle tebe tim, ze ho Ford kupu let finacne i technologicky dotoval. Zadluzene by Volvo bez Fordu bylo jeste vice, Ford by bez Volva a cele PAG mel ten dluh daleko mensi, byl by momentalne i v lepsim zisku. Jinak veskere sdileni globalnich Ford platforem je z duvodu snizeni nakladu jak na strane Fordu, tak hlavne na strane u Volva a cele PAG i Mazdy. Sdileni bude nadale pokracovat, jen s tim rozdilem ze Ford si bude vice hlidat sve technologie a to je jedine dobre. Geely doda jen kapital, ktery Ford dale uz do Volva davat nechce.
Trepes! Geely Automobile je sukromna CINSKA firma na vyrobu aut, so sidlom v Hangzhou (to je kdesi na rieke Yangtze ci v kerej prd*li). Rozhodte to NIE JE Taiwanska firma...
A o tom "garantovani rozvoja firmy v Svedsku" si myslim svoje. Asi tak, ze do 2-3 rokov sa prestahuje do Ciny vsetko co ma aku-taku cenu. Si myslis, ze budu platit zamestnancom kdesi vo svedsku 10x viac, ako by platili v Cine? Sa preber...
A o tom "garantovani rozvoja firmy v Svedsku" si myslim svoje. Asi tak, ze do 2-3 rokov sa prestahuje do Ciny vsetko co ma aku-taku cenu. Si myslis, ze budu platit zamestnancom kdesi vo svedsku 10x viac, ako by platili v Cine? Sa preber...
Pobavil mě tento článek [odkaz]
Jinými slovy - chtějí se zbavit 41000 zaměstnaců za cenu okolo 70000USD/zaměstnanec. Tj. 2,8 miliardy USD, tj. přibližně stejná částka, kterou utržili za prodej Volvo.
Jinak Fordu celkem přeju, aby zkrachoval a pohltili je třeba Taiwanci či Indové. Snad by to aspoň trochu otřáslo tou americkou nabubřelostí. Šmejdi
Jinými slovy - chtějí se zbavit 41000 zaměstnaců za cenu okolo 70000USD/zaměstnanec. Tj. 2,8 miliardy USD, tj. přibližně stejná částka, kterou utržili za prodej Volvo.
Jinak Fordu celkem přeju, aby zkrachoval a pohltili je třeba Taiwanci či Indové. Snad by to aspoň trochu otřáslo tou americkou nabubřelostí. Šmejdi
Smula, to jsi uplne spatne pochopil, to ze si muze Ford dovolit dat lidem takto velkoryse odstupne, dokazuje uplny opak, akcie Fordu po zverejneni teto zpravy hned posilily. Takto stedre odstupne si nemuze dovolit dat v soucasnosti jedina evropska automobilka.
[odkaz]
[odkaz]
Noo tak to je trosku nemila predvanocni zprava, ale holt co se da delat. A pokud zustane vyroba v Goteborgu tak to vlastne porad bude evropsky vuz
Kazdopadne doufam, ze to bude mit podobny vyvoj jako Land Rover & Jago
Takze v garazi sedi VW & Geely - 100% jsem letos obmenil vozovy park aniz bych koupil jediny auto - skutecne povedena taskarice ;-\
Kazdopadne doufam, ze to bude mit podobny vyvoj jako Land Rover & Jago
Takze v garazi sedi VW & Geely - 100% jsem letos obmenil vozovy park aniz bych koupil jediny auto - skutecne povedena taskarice ;-\
Vono, hele, nakonec, je jich přes miíliardu, možná teda i víc než švéďáků, a upřímně, kdo z nás si na ně může stěžovat? Od ponožek po kondomy, všechno made in Chína. Vždyť i ty slunečnice od van Gogha jsou vymalovaný nažluto...
P.S. No, Evropo, dostáváš pěkně (dámy prominou) na p*r*d*e*l :-!
P.S. No, Evropo, dostáváš pěkně (dámy prominou) na p*r*d*e*l :-!
Bohužel s tím lze jen souhlasit. Stejně ja na tom i VW akorát že vlastníkjehož podíl bude neustále narůstat) není z číny,ale z Kataru. Ale ono to ve finále vyjde nastejno, nebo se pletu? Neučí nás už 20 let že peníze nesmrdí a jestli někdo má peníze, tak jsou to šejkové, které my všichni živíme, a budou je živt ještě vnuci našich vnuků! Studujte korán a učte se arabsky, bude s e to hodit.
Další automobilka v rukou komunistickejch diktátorů! :no: :-! Místo toho, aby západ tuhle zemi úplně izoloval, tak jí sám dovolil stát se velmocí :no: Za pár spočítáme značky, který číňani nevlastní na prstech jedný ruky... 😒
to vies, "money talks". Cina ma take rezervy, ze si moze dovolit kupit prakticky vsetko co je na predaj. Ford by si inak Volvo strazil ako rodinne striebro (vsak to bola jeho jedina moznost priblizit sa k sub-premiovemu segmentu), ale kriza je svina, treba splacat uvery. Takze hoci nerad, Ford musel predat...
Majetek se začíná přesouvat tam, kde je kapitál. Kde se žije na dluh, tam nelze čekat do budoucna nic pozitivního 😉
VOLVO do výprodeje. Výsledky mizerné, krize na krku jinak to ani nemohlo dopadnout.
Volvo není ještě v tak špatné situaci jako byl kdysi Rover, ten prakticky před prodejem licence do Chiny zkrachoval a Saab, no to je taky jiná kapitola, Spyker by ho mohl dostat.