Hodte si tu tabulku do excelu a prepocitejte si ji na statisticky pocet zavad na 1000 ujetych km a seradte si ty vysledky. Vychazi to o dost jinak a potvrzuje to zde jiz mnohokrat uvedene zavery.
Blbost. S Passatem (pochopitelne TDI 4motion) jsem najezdil 240 tis km za 5 let. V zaruce se menil halogen a opravovalo klepajici sedadlo. Potom az do 170 tis km zadna zavada, jen provozni udrzba (desticky, filtry, zarovky, olej, rozvodovy remen, kotouce). Ve 170 tis ramena predni viceprvkove napravy (prisly tam ty ze Superba, jsou identicke, ale stoji polovinu) a motorek ventilatoru klimatizace. V 215 tis si zacalo popiskavat turbo, proslo proto preventivne repasi za 8 tis kc. Soucasne se menila volnobezka ventilatoru chlazeni. V 240 tis km se vymenil puvodni akumulator za novy. Nikdy jsem nikde nezustal stat. Jsem presvedcen, ze bych s nim bez problemu najezdil klidne dalsich 100 tis km. Nemyslim, ze je to spatny vysledek pomeru ceny a vysledku. V kazdem pripade mnohem lepsi, nez u vozu, ktere zacinaji na F (Fiat, Ford a francouzske...).
Blbost. Ve firme, ktera ma 25 Octavii ruzneho stari a 3 Passaty se za 3 roky neodtahovalo z nich nic. (tedy s vyjimkou jedne Octavie, na ktere bylo 260tis km a potkaly se ventily, protoze v servisu nevymenili rozvodovy remen) Peugeot 407 se za rok ale odtahoval 4x (vzdy elektronika), Rendlik kango 2x (brzdy a upadly vyfuk). Volvo S80 2x (elektronika). Kdyz jezdim po vlastech ceskych, moravskych, nemeckych, slovenskych a polskych, tak nejcasteji se odtahuji Rendliky, Fiaty, Fordy - ale pochopitelne cas od casu take Skodovky a VW, protoze jich je relativne nejvice. Takze s takovymi vyjadrenimi co tu pises tady ze sebe jen delas klauna. :-!
V nadpise je hluboka pravda. Ano, mas poruchoveho smejda. Take jsme jednoho takoveho meli ve firme. Za prvni rok a pul ten kram byl v oprave vic jak desetkrat. Vymenili jsme ho za Passata a je klid.
Jinak ta tabulka pomerne presne vyjadruje realitu a nikdo, kdo autum skutecne rozumi, se nemuze vysledkum divit. Nejnize jsou jako obvykle vozy francouzske a italske provenience, zvlast spatne dopadaji vyrobky od rendliku a tradicne nestastna KIA Carnival. Nejvyse postaveny rendlik Klijo je tak vysoko, protoze jde o vozicek s mnohem mensim probehem km nez ostatni normalni vozy. U nakupni tasky, ktera se pohybuje jen mezi domem a nejblizsim supermarketem se zasadni zavady projevuji az po probehu 40 tisic km. >:-[]
No, neviem či si si to všimol, ale v zásade si napísal to isté čo ja. Aby sme vykreslili nezmyselnosť tabuľky, skúsme porovnávať Mazdu 2 a Mazdu 3, prípadne ostatných Japoncov, ktorý sú podľa tabuľky skvelý, s "neskvelým" Passatom, ktorý je na 75. mieste. Teraz to vyzerá asi tak:
Mazda 2 - 32 tis. km
Mazda 3 - 41 tis. km
Passat - 82 tis. km
budeme ďalej sledovať, aké % vážnych porúch budú mať Mazdy 2a M3 pri 82 tis. km, resp. pri viac km a porovnaáme to s Passatom, ok? Prípadne sledujme aj Toyotu Auris, Corollu, resp. iné, alebo Hondu. Takže čakáme na výsledky starších áut...
Jsem lehce v šoku, že zde jsou do jedné tabulky smontovány vozy s třiceti i osmdesáti tisíci najetými kilometry najednou (počet pravděpodobnosti funguje přece i na Marsu, tak proč ne tady). V dané situaci bych ten mišmaš rozdělil alespoň do tří pásem (do čtyřiceti tisíc, do šedesáti tisíc a nad šedesát tisíc), uvidíte, že ta "statistika" bude rázem mnohem reálnější (např. skupina nad 60 tisíc: 1. Audi A4, 2. Audi A6, 3. Volvo S40/V50).
Přesně tak.Připomíná mi to servis Renaultu, kde jim vlály vlajky,že dvakrát vyhrál F1. No tak mu blahopřejeme, ale co má tato skutečnost společného se sériovým autem?Logo?
Nějaké statistiky spolehlivosti neřeším. Ale fandové mazdy a japonců(doma mám tři) by mohli zkusit přesvědčit paní doris z mazda klubu, že M6 je to nejlepší a nejspolehlivější auto.Má tam nový motor po 30 tkm, o autech ví víc, než běžný čtenář tohoto serveru a její technická zručnost je vysoko nad průměrem populace...[odkaz]
Aha, takže měla smůlu,...
No a co tihle majitelé?Všechny problémy které uvádějí se mi na M6 tce vyskytují též a doplnim o "pikošku" z minulé neděle- v Praze ráno při minus 18C dcera v pohodě nahodila L2 v 1,9 dCi a vesele jezdila, já na M6 při minus 10C ten samý den měl zamrzlý systém. Tankovali jsme stejnou naftu, stejný den,stejná pumpa.Také osud této M6 je zpečetěn.Poprvé za 35 let,co mne traktor táhl na dílnu, aby auto rozmrzlo.
Zde jsou storry těch lidí-resp. názoty na jap. kvalitu.
[odkaz]
BTW:osobně je mi to jedno,mám vybráno co po M6.Stačí pročíst fanda klub mazdy za posl. půl roku a "kocovina ze super hyper kvalit. aut" podle nějakých pitomoučkých statistik je dávno ta tam.
Ale hádat se je možné.Byť Octávku nemám, pak dnes bych jednoznačně klidně připlatil za stejně vybavenou O2 oproti M6, protože kezdý design mne jaksi fakt nikam neodveze, ale funkční auto ano.
Jedna věta závěrem:pokud někdo dělá auta a ta jsou funkční, pak je to tutově Hyundai a Kia,jenže také jim je projektují hloupí němci...a o tom to je.Hezké Vánoce.
vztah uživatele automobilu k jeho stroji. Vychází-li z údajů na STK, tak nevypovídá o ničem jiném, než o tom, jak se majitelé o své vozy starají. Nic víc a nic méně. Jestliže se na voze na STK projeví nějaká vážná závada může to svědčit pouze o tom, že majitel na vůz hází bobek(hodně slušně řečeno), ale nevypovídá to o značce. Vypovídající hodnotu by měla statistika žlutých andělů a kompletní výcuc z databáze servisů o poruchách na vozech dle stáří a počtu najetých kilometrů. Zkrátka a dobře - každé auto má svá plus, své slabiny a záleží na majiteli, jak se s tím vypořádá.
Krásné Vánoce a spokojenost s Vašimi vozy...............
Honza
Čo ma spoločne STK - Túv s kvalitou auta ???, jedine tak s kvalitou úplatku technikovi na STK čo kontroluje akurat tak žiarovky, reflexne vesty,lekarnicku, dezen pneumatík, či si dal vymenit brzdove platničky a funkčnosť katalyzátora. Po takejto ... tabulke si ludia kupuju VW-group a vzniknu takí VW- uchylaci ako je GTI.
to mi chces povedat ze je rozdiel medzi autom co ma nabehane 50 a 80 tisic? Ved to musi byt uplne jedno. Auto musi vydrzat 200 tis bez vacsich problemov. To mi ani nevrav ze passat pri 82 tisicoch sa bude kazit viac ako vectra s 63... Viem co je to unava materialu ale nevrav mi nic pri 2-3 rocnom aute a 80 tis nabehanych o unave materialu tu nemoze byt reci. Na firemnej vectre u nas nabehaju bezne 50 - 60 tis rocne a autu nic nie je.
Preto vravim ze ma to prekvapilo vzhladom na to ako tu niektori jedinci ospevuju VW koncern.
A este poznamka octavka ma v tabulke 62, cize este menej ako vectra-signum...
A porovnavam to specialne s oplom koli tomu ze tu niektori si o neho otieraju hubu a pritom naposledy jazdili s 20 rocnym vrakom.
Prekvapila ťa nízka priečka Passata?? Jossalito ti to napísal veľmi presne, testy merajú opotrebenie vozidla, presnejšie mieru opotrebenia. Asi sám priznáš, keď sa lepšie pozrieš na výsledky, že Passat, s ktorým sa najzadí 82 tis km musí mať väčšie opotrebenie, ako Mazda 2, s ktorou sa za rovnaký čas najazdí len 32 tis km. To asi chápeš, nie? Skús prejsť s Mazdou 2, alebo 3 za rovnaký čas toľko km ako s Passatom, a garantujem ti, že tie autá toľko nevydržia. Pokiaľ sa zaoberáš mechanikou a hovorí ti niečo únavové a cyklické zaťaženia, niet sa o čom baviť. Passat je schopný absorbovať neskutočné tísíce km a dosahuje vynikajúce výsledky, myslím, že len Audi A6 má najzdené viac za rovnaký čas. Len doplním Jossalita, dôležité je vedieť tieto testy čítať a interpretovať, pretože keď sa len na sucho uvedie tabuľka s poradím a čitateľ to zožerie takto naservírované, výsledok je len blud a ďalšia bludná interpretácia...
Statistika TUV se zabývá především stavem - trvanlivostí součástí, které mají přímý vliv na BEZPEČNOST vozu jako celku (bezpečnost je podobor spolehlivosti). Neřeší tedy přímo spolehlivost, jak se tu pár jedinců mylně domnívá.
Někde jsem četl statistiku autoklubu ADAC, který monitoroval výjezdy a vyhodnocoval je na základě značky a modelu. Výjezdy byly k nepojízdným vozům. Už ale nerozebírali, jestli šlo o auto "na suchu" nebo auto se "zadřeným motorem".
Přímou statistiku monitorující parametry, které bys rád, mají k dispozici autorizované servisy a samozřejmě automobilka. Nicméně se jedná o interní důvěrné materiály, takže se k tomu normální člověk nemá šanci dostat. Ono se taky mnohdy není čím chlubit, že... :-!
Nikdy jsem nikoho neurazil jako prvního. Na to si dávám zatraceně pozor, ale velmi dobře si pamatuji, kdo urazil mne a proto se k němu tak i chovám. :-!
nevidim tu ziadny prispevok od GTI-jo neviete co je s nim?
Jossalito to uz rozbehol a zopar vlakien hadok tu uz ma..
Celkovo vzate, o niecom ta tabulka do urcitej miery zodpoveda. Mna prekvapila nizka priecka passata a octavie, dokonca hlboko za vectrou/signum alebo mondeom, ci astrou.. Takisto ma prekvapila nizka priecka Hondy accord, co by som nikdy o nej nepovedal ze bude este pod passatom a soctavkou.
hmm..mazda 3,6 ..najkrajsie auta hned po talianoch..neviem o co ti ide..nova avensis alebo verso nadherne auta
ziadna EU znacka nerobi krajsie !!!!!! :-!
a všichni 407čkáři jsou pošuci, že si tu káru pořizovali. Jenže na fórech modelu 407 si nikdo nestěžuje. Většinou je pohánějí spolehlivá HDíčka. Podvozek je excelentní. Prostě málokdo má s tou károu problém, spíš naopak, řidiči jsou spokojení. Takže tady těm výsledkům moc nerozumím.
Nevím jak v Německu, ale v Rakousku předám auto autorizovanému servisu. Když jim ho dám s prasklou žárovkou, bude to uvedeno na výpisu z technické kontroly jako závažná závada, která byla odstraněna (servis žárovku samozřejmě vymění) a já můžu vesele jezdit dál.
Kloučku, profiluješ se zde jako všeználek, ale jsi příliš povrchní. Neočekávám, že zde narazím na odborníky, kteří se v problematice orientují. Z diskuze jasně vyplývá, že spousta lidí nedovede pochopit vysledek statistiky a co v realu znamená. 8-s
koukám že jelito našlo obět,ignoruj ho kkta,podívej se co za dnešek napsal tři příspěvky a z toho dva urážlivý zamindrákovanej pitomec co nemá na debatu na urovni!!!
Problém je v tom, že statistika vůbec nezachycuje poměrně zásadní části auta jako motor, převodovka a vůbec celé pohonné ústrojí. Čili o "trvanlivosti" těchto částí (včetně souvisejících jako jsou např. turba, vstřikování, startéry...) se nedozvíme NIC...
Ad 1.) Zavady zavazne - auto "nesmi na silnici", necist jen auto.cz a budes to vedet.
Ad 2.) Aritmeticky prumerny pocet km ktery mel ted dany model najeto kdyz poprvy prijel na TÜV. To ti moc nerekne, maximalne treba to, ze lidi kupujici Saaba 9-3 jezdi opravdu pekny porce km rocne, tudiz muzes predpokladat, ze kdyz budes jezdit min, tak se ti toho taky mozna min podela.
Ad 3.) Zas tak casto nove modely nevychazeji, takze kdyz te urcity konkretni model zajima, najdes si, ktere generace se to tyka, viz v teto diskuzi vyse nekdo jasne napsal ktere mesice ktereho roku spadaji do teto tabulky.
Vidím tabulku s víceméně jasným posláním, říct jaké auto prochází nejlépe STK.
Když se, ale začtu pozorněji dochází mi poslání skryté mezi řádky-Ta tabulka je k ničemu :no:
Za 1.)Není jasně specifikováno co jsou ty závady...
Za 2.)Nechápu tabulku počet ujetých KM.Jestli je to průmer z těch 10 000 aut nebo je to bráno jako hranice, v kolika km se ty závady objevují.
Jestli má jedno auto najeto 84 000 km a to druhé pouze 30 000 km tak to rozhodně může mít vliv na ty, nejasně specifikované, závady.
Za 3.)Nebylo by od věci posuzovat i modelové stáří auta.V mnoha případech může dojít k deziluzi, kdy dochází k generační výměně u aut nebo se vyrábí dvě generace s totožným názvem(Viz. naš oktávka).Starší generace může třeba nepěkně narušit skoré té novější.
Dobra, zakladni pojmy tedy mame, zkus mi tedy popsat, co tedy TÜV report znamena a jakych pojmu a jak se tyka. Pro me to nejobecneji zastresuje pojem SPOLEHLIVOST, ktera se sklada z PROVOZUSCHOPNOSTI (zavazna zavada = NEprovozuschopnost) a ZIVOTNOST (tedy ciselne vyjadreni mnozstvi soucastek a komponent ktere maji malou zivotnost, tedy tech, ktere budu muset, bud v zaruce nebo po zaruce ze sveho opravit/vymenit).
Nastuduj problematiku spolehlivosti o které tu tak halasně mluvíš, potom budeš aspoň chápat základní význam. :-!
PS: Jestli tu ze mě mají srandu takoví, jako jsi ty, tak mi to vůbec nevadí. Vadilo by my to nesporně u těch, co o problému něco vědí, ale na ty jsem zde zatím nenarazil. ;-)
Ja nestekam, ja se bavim na tvuj ucet, pravda je totiz takova, ze TY ses ten, z koho maji lidi srandu. :-)
Mozna toho uz pro dnesek necham, Vanoce jsou svatky miru a pohody, ty clovek zly nebudes, takze nebudu ani ja, naopak ti Pepiku preju vsechno nejlepsi a at se tu pristi roky muzeme zase tak hezky bavit :-)
Ano, asi ano. Já spolehlivost studoval, vím o čem je, jak se počítá a z čeho se počítá.
Pokud se chceš o tom se mnou bavit, nebráním se, ale nastuduj nejdříve pojmy a jejich význam, ať tu nedojde k "informačním šumům": spolehlivost, provozuschopnost, opravitelnost, bezporuchovost, životnost, udržovatelnost, diagnostikovatelnost, bezpečnost atd.
Poté se budeš v problému orientovat obdobně jak já a nahlížet na tyto statistiky trochu jiným pohledem.
Pomerne jiste ti ale zmeri zavazne zavady, tedy ty nejnebezpecnejsi a nejdrazsi. Co na tom, ze radio hraje porad dobre, plasty vypadaji porad dobre, kdyz menis cepy, ramena, prevodovky a turba?
Jdi si rejpat do někoho na svý úrovni, je to docela trapný, když tu štěkáš jako krysařík a přitom se v problému nijak zvlášť neorinetuješ. Hlupáci mají k problému vždycky tolik co napsat... :-O
Jak asi vypadáš před těmi, co tomu rozumí?
Jako malý děcko. :-!
Oba nejspis vnimame slovo spolehlivost jinak. Ja tak, ze se auto malo opotrebovava, tutiz porad nestojim v servisu a neplatim za ne nehorazny sumy. Samozrejme taky, ze me nenecha dvakrat do roka ve stychu x km od domova.
Jak teda vnimas spolehlivost ty, to by me zajimalo.
Takze kdyz prijedu na STK a tam mi zjisti zavaznou zavadu tak to nesouvisi se spolehlivosti? Chapu ze se blizi svatky, ale uplne prestat uvazvat snad nemusi nikdo.
Moc nechapu tvou vetu ale pokusim se. V nemecku koupis auto, vetsinou mas min. 2-3 roky zaruku, tudiz jezdis na garancky. Po 3 letech jedes na prvni STK (TÜV) a tak vznikne tento zebricek. Je to slozity? :-)
Zavady ktere se do techto statistik pocitaji jsou pouze ZAVAZNE, tedy ty, ktere znemoznuji bezpecny provoz vozidla. Lidi neumite cist? Nebo si neumite informace najit?
No právě,pokud mě technik upozorní na výměnu nefunkčí žárovky tak to snad nemá vliv na spolehlivost,ale on si udělá čárku u typu auta jako že závada?To by každý 3. auto na silnici mělo závadu a přesto jsou spohlivá.Co technik na stk asi tak dělá,mění turba?Ne jen hodnotí stav,ale řidiče ne.
Znovu opakuji, kdo tady mluví o spolehlivosti? Tato statistika o ní není, já o ni nepíšu. Máš problémy s chápáním psaného textu? To mne vůbec nepřekvapuje. :-!
Asi si chtěl zas jen něco napsat, že to ale není k věci (ani článku, ani k tomu co píšu já) je věc druhá... :-!
Tato tabulka resi nejmladsi auta, tedy ty ktery pravidelne jezdi na garanacky, jsou v zaruce. Proto ma ze vsech rocniku nejvetsi vypovidaci hodnotu - jezdi tam vsichni. Chapes? :-)
Pokud pojedu na stk s vyběhaným autem tak jsem vůl.Proto nechápu proč stk hodnotí spohlivost,když nemá poznatky ze servisů či odtahových služeb.Ty podle mě mají největší přehled,ale otázka zní: zveřejnil by je VW či Renault a další.Stk jen upozorní na závadu a popřípadě zakáže provoz vozidla,ale závady neodstraní a tak nevíme jak nebezpečná či finančně náročná by závada byla.Po každý zimě jedu s autama do servisu na prohlídku podvozku a promazání asi za 500kč za auto což je celkem dobrá prevence,ale kolik majitelů to udělá-25%? ;-)
Proč myslíš, já mu celkem rozumím, jen naráží na to, jak zde někteří VWlezdo***isti překrucují fakta a snaží se nám neustálým opakováním svých blábolů vnutit svůj "oficiální" názor. Bohužel jsme si za mnoho posledních let, kdy jme zažili několik diktatur (někdo jednu, někdo dvě, tři už pamatuje málokdo), oficiálních názorů užili dost. Lidé ale nejsou blbí a nenechají si vnucovat něčí bláboly a udělají si svůj vlastní názor.
Každému, kdo má v hlavě mozek a ne vzduchoprázdno je jasné, že statistika TÜV hodnotí pouze to, co nějakým relevantním způsobem dokáže monitorovat.
V tomto případě je to nepochybně míra opotřebení. Vozy na špici tabulky trpí opotřebením provozních celků méně, než ty na chvostu tabulky.
Obdobnou statistiku produkuje německá DEKRA (u nás STK)
[odkaz]
V této statistice nejsou automobily pouze určitého stářínebo najetého počtu kilometrů. Ale ukazuje vesměs to samé.
Z této tabulky tedy můžete vyčíst, samozřejmě s jistou rezervou, které automobily jsou postaveny z "trvanlivějších" dílů.
Ty jseš mi ale pěknej provokatér. >:D Jinak ale Renault to má pěkně rozložený od nadprůměrných Clia a Moduse až po hóódně podprůměrnýho Espace. Když z toho uděláme průměr za celou automobilku (já vím, je to hovadina :-) ), jsme na hodnotě 6,1% což je lepší hodnota, než například "prémiový" BMW 5 (6,5%). >:D
I přesto, že Espace je ve statistice těsně před nejhoršími, klidně bych si ho s klidným svědomím pořídil, ono totiž koupě auta se neřídí jenom statistikami. :-)
Súc si vedomý metódy zostavovania tejto štatistiky, napriek tomu určitú relevanciu a výpovednú hodnotu podľa mňa má. Ak v ničom inom, do určitej miery formuje vnímanie značiek a ich spoľahlivosti ľuďmi. V tejto súvislosti je zaujímavé postavenie Fordu, ktorý medzi relatívne novými autami zabodoval umiestnením 3 modelov v prvej dvadsiatke. Vysmievaný Fusion na pódiu (!), výborné miesto C-Maxu i Fiesty a dôchodca Focus na jednej pozícii s etalónom kvality (a triedy) Golfom... Možno pomaly vymizne hlúpa "prúpovídka" "Fordom tam, vlakom späť".
Opět rád věřím. Taky mám dojem, že nejkvalitnější a nejspolehlivější auta se vyráběla někdy kolem poloviny 90. let. karoserie už byly perfektně hráněné proti korozi, daly se koupit jednoduché robustní atmosférické benzínové motory a elektronika se ještě držela v mezích - motormanagement + imobilizér, ABS, řídící jednotka airbagů a víceméně hotovo. :yes:
ibaze to asi nie je objektivne....medzi tymi mojimi autami je rozdiel 12 rokov a viac (vsetko leasing 3 roky) a Accord z roku 1997 bude asi iny ako dnesny. Taktiez medzi Passatmi boli rozdiely, niektore boli vydarenejsie, ine nie. Pamatam si GOLF I, II, III....to boli nezmary a sused ma teraz VI a dost na nu nadava.
Podle mého názoru je odpověď skryta ve skutečnosti, že v letošní statistice jsou auta poprvé uvedená do provozu v letech 2005 a 2006, která přijela na německé STK mezi červnem 2008 a červencem 2009. Tím pádem se může dobře stát že se to netýkalo mnoha Ceedu ani i30.
Roomster startoval teprve v létě 2006, Superb v Německu dost pravděpodobně neměl více než 10 tisíc prodaných vozů ročně (celková roční produkce řady činila v průměru cca 20 tisic vozů).
to sem ani nepiš,není možný aby jsi měl tolik aut ,mám podobnou zkušenost,Accord 200t bez problémů,Prelude 350t bez problémů ale o jiných značkách to říct nemůžu ani o Toyotě či BMW
Prajem vsetkym diskuterom pokojne a stastne Vianoce, vela lasky a tolerancie, samozrejme vela zdravia a uspesny novy rok 2010!
Aby vam to fungovalo pocas celeho roka bez poruch, aby ste dobre predali svoje ojazdene, kupili nove s peknou zlavou a dobrou vybavou a pre tych, kto leasuje aby to v pokojne splatili.Samozrejme vela, vela stastnych kilometrov bez nehod. Tak nech sa dari a nech zije automobilovy svet od ALFY az po VW !
to s tebou souhlasím,už nějakej pátek po německu a celé Evropě jezdím a pokud jsou u něčeho ADAC andělé tak je to ve vysokém procentu některá ze značek VW -Group >:D
To co píšu není názor (kromě posledního odstavce), to je jednoduše popis té metody hodnocení. Klidně si to můžeš dohledat v německých pramenech.
Ostatně česká STK hodnotí prakticky totéž, jen nevyrábí statistiky podle značek a typů. Ptali se tě někdy na STK, kolikrát tě auto nechalo stát ve štychu na cestě a co už jsi na něm musel opravovat? Mě nikdy...
presne tak, tato tabulka skor hovori o tom kto sa ako stara o svoje auto. Koniec koncou nie je problem ist pred stk do servisu, zaplatat a zaplatit za nastavenie a kontrolu a ist na stk. Vysledok je po tejto procedure dobry
akurat GTI tu bude onanovat nad 2 miestom GOLF-u Plus ...akosi zabudol pri tych vsetkych predoslych onaniach uvadzat to "plus" ....lebo jeho ikona GOLF je az na 24. mieste ;-)
Touran 38
Beetle 63
Touareg 63
Polo 67
Fox 71
Passat 75
Sharan 99
..a potom..."nekup to!"
este pre matelka alias 507:
Fabia 51
Octavia 71
..ale zase okrem Porsche sa v prvej desiatke umiestnili auta, ktore su uz designom FUJ :-( takze ako "poradca pred kupou" by mi tato tabulka neposluzila ;-)
Asi to tu většina ví a chápe, ale pro připomenutí:
- TÜV (podobně jako česká STK) hodnotí jen závady důležité pro bezpečnost provozu. Čili řeší se brzdy, podvozek, ale taky (ne)svítící žárovky, ruční brzda atd.
- Naopak se NEHODNOTÍ spolehlivost auta během provozu. Čili pokud auto během těch tří let provozu muselo být 17 x odtaženo, měnil se v něm zadřený motor, dvě převodovky a pět turbodmychadel, tak ve statistice TÜV se z toho neobjeví NIC!!!
- Taktéž se nikdo na TÜV nevěnuje závadám, neovlivňujícím bezpečnost. Takže pokud auto nastartuje až na pošesté a nejde řadit trojka, statistiku to taky neovlivní.
- Čili takováto statistika je dokonale nanic... :no::no:
ony jsou stejně trochu zkresleny v "zájmu narodní hrdosti" a veřte že by Britská,Francouzká či Česká s tim samým vzorkem aut vypadala pokaždé jinak,je potřeba to brát trochu s rezervou.
okolo podpriemerneho prassata rendliky...to tu dnes viaceri nerozdychaju, resp. spravia vhodny prepocet a vysvetlia nam ako mame spravne citat tu tabulku
Jestli to vypadá pro někoho špatně, pak tedy pro Peugeot 407.
Pro Renault to zase tak zlé není, dřívější propadáky jako Laguna nebo Twingo jsou v mírném podprůměru, Clio naopak skoro na špičce třídy. Akorát výsledek spolupráce s Nissanem, Primera... to je k pláči, dříve málem nejspolehlivější auto na samotném dně tabulky :-(.
Každopádně... pravdou je, že pokud si chce automobilka vylepšit TUV, stačí nastavit elektroniku tak, aby v případě závady auto prostě nejelo. Pak bude odtaženo do servisu a na TUV už zase v plné síle ;-).
Mně tam zase chybí Škoda Roomster a Superb, že by se jich v Německu prodalo méně, než 10.000? >:D
Vzhledem k tomu, co tady skoro v každé diskuzi píše "Áda", jak je Renault v pr...., tak ten má ve statistice všechny modely. Tomu teda nerozumím. >:D
Tahle tabulka je minimálně 10 let stará, frantíci a makaróni už patří 5 let ke špici ve spolehlivosti. Dal bych to k soudu. A když tak budu sám sobě lhát, tak tomu nakonec uvěřím.