Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2010 (vozy stáří 2-3 roky): Japonská a německá auta vedou

Ondřej Láník Ondřej Láník 23. 12. 2009 • 04:33
118
V nejnovějším žebříčku německých technických kontrol TÜV obsadily první místa modely z Německa a z Japonska.

Výsadní postavení v TÜV Reportu má skupina nejmladších vozů. Právě zde se nejméně projevuje vliv pečlivosti údržby a celkové péče majitelů automobilů. Vychází se z předpokladu, že v prvních letech provozu se o nový automobil jeho majitelé starají právě tak, jak jim předepisuje výrobce, velké návštěvy servisů očekává málokdo z majitelů.

V Německu jezdí ke kontrole nová auta poprvé po třech letech, ale existují i výjimky, které mají zákonem stanoven přísnější (častější, časnější) dohled. Sem patří například vozy taxislužby nebo automobily z půjčoven. Jejich počet ale není v celkovém objemu dat příliš významný.

Auto Bild TÜV Report 2010: Kategorie vozů starých 2 až 3 roky

Kategorie 2-3letých vozidel letos zahrnuje automobily, které byly do provozu většinou uváděny v letech 2005 a 2006.

Na nejvyšší příčce se letos objevilo sportovní Porsche 911. Pro běžného smrtelníka jsou mnohem zajímavější vozy na dalších místech. Druhé místo patří lidové Mazdě 2 (2,4 % vozů s vážnými závadami), jde však ještě o předchozí generaci. VW Golf Plus je na třetím místě, společně s velmi populárním Fordem Fusion a Mazdou 3. Ostatní modely TOP10 mají původ v Japonsku.

V první dvacítce je 5 Toyot (!), 5 Mazd, 3 Fordy nebo 2 Porsche.

Prvním modelem, který nemá svůj původ v Německu nebo Japonsku, je Saab 9-3 na 11. místě s relativně vysokým počtem (54 tisíc) průměrně najetých kilometrů. První model francouzské značky najdeme letos už na 26. místě (Renault Clio).

Průměr nejmladší věkové kategorie činí 5,1 %. Domácí Škoda Fabia je nad touto kvótou (4,5 %), Octavia letos spadla těsně pod průměr (5,4 %).

K propadákům na německých STK patří Kia Carnival, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 407, Hyundai Atos nebo Chrysler Voyager.

Auto Bild TÜV Report 2010, kategorie 2-3 letých aut, průměr kat. 5,1 %
Pořadí Výrobce a model podíl aut s vážnou závadou počet ujetých tisíc km
1. Porsche 911 1,9% 35
2. Mazda 2 2,4% 32
3. VW Golf Plus 2,6% 42
3. Ford Fusion 2,6% 34
3. Mazda 3 2,6% 41
6. Toyota Yaris 2,7% 33
7. Toyota RAV4 2,9% 42
7. Mazda 5 2,9% 48
7. Subaru Forester 2,9% 44
10. Toyota Corolla Verso 3,0% 47
11. Saab 9-3 3,1% 54
12. Opel Meriva 3,2% 35
12. Porsche Boxster/Cayman 3,2% 35
12. Toyota Avensis 3,2% 52
12. Mazda 6 3,2% 49
12. Ford Focus C-Max 3,2% 44
17. Audi A3 3,3% 52
17. Mercedes SLK 3,3% 33
17. Ford Fiesta 3,3% 35
20. Toyota Corolla 3,4% 40
20. Mazda MX-5 3,4% 31
20. Honda Jazz 3,4% 34
23. Audi A4 3,5% 69
24. VW Golf 3,7% 47
24. Ford Focus 3,7% 52
26. BMW řady 3 3,8% 57
26. Opel Tigra TwinTop 3,8% 33
26. Renault Clio 3,8% 35
26. Suzuki Ignis 3,8% 37
30. BMW Z4 3,9% 34
30. Audi A6 3,9% 84
30. Mercedes-Benz B 3,9% 44
30. Toyota Aygo 3,9% 35
30. Ford Galaxy/S-Max 3,9% 54
30. Volvo S40/V50 3,9% 63
36. Suzuki Grand Vitara 4,0% 43
36. Audi TT 4,0% 40
38. BMW řady 7 4,1% 71
38. Opel Vectra/Signum 4,1% 63
38. VW Touran 4,1% 65
38. Peugeot 107 4,1% 34
38. Nissan Almera 4,1% 38
38. Smart ForTwo 4,1% 33
44. BMW řady 1 4,2% 46
44. Mercedes-Benz A 4,2% 37
46. BMW X3 4,3% 56
46. Renault Modus 4,3% 34
46. Mitsubishi Colt 4,3% 39
49. Audi A8 4,4% 81
49. Honda CR-V 4,4% 51
51. Opel Zafira 4,5% 54
51. Seat Alhambra 4,5% 64
51. Škoda Fabia 4,5% 44
54. Opel Astra 4,6% 50
54. Honda Civic 4,6% 43
54. Seat Altea 4,6% 48
54. Suzuki Swift 4,6% 37
54. Ford Mondeo 4,6% 68
59. Audi A2 4,7% 41
59. Mercedes C 4,7% 56
59. Nissan Micra 4,7% 35
62. Opel Corsa 4,8% 32
63. VW New Beetle 5,0% 35
63. VW Touareg 5,0% 66
63. Mercedes-Benz M 5,0% 64
63. Citroen C1 5,0% 36
67. VW Polo 5,1% 38
67. Seat Leon 5,1% 49
67. Hyundai Matrix 5,1% 41
70. Nissan X-Trail 5,3% 53
71. VW Fox 5,4% 37
71. Mercedes-Benz S 5,4% 68
71. Škoda Octavia 5,4% 62
71. Smart ForFour 5,4% 42
75. VW Passat 5,5% 82
75. Mercedes-Benz CLK 5,5% 43
75. Hyundai Tucson 5,5% 44
78. Renault Scenic 5,6% 45
78. Hyundai Gettz 5,6% 36
80. Opel Agila 5,7% 35
80. Kia Rio 5,7% 40
80. Chevrolet Aveo 5,7% 37
80. Volvo V70/C70 5,7% 82
84. Peugeot 1007 5,8% 32
85. Honda Accord 5,8% 50
86. Suzuki Jimny 5,8% 35
87. Peugeot 207 5,9% 35
88. Renault Twingo 5,9% 33
89. Renault Laguna 5,9% 59
90. Mitsubishi Pajero 6,0% 60
90. Seat Ibiza/Cordoba 6,0% 41
90. Ford Ka 6,0% 35
93. Daihatsu Sirion 6,1% 36
94. Citroen C3 6,2% 41
95. BMW 5 6,5% 73
95. Chevrolet Matiz 6,5% 30
97. Mini 6,6% 36
97. Fiat Panda 6,6% 35
99. VW Sharan 6,7% 73
100. Mercedes-Benz CLS 6,8% 61
101. Kia Sorento 7,1% 55
102. Mercedes E 7,2% 79
102. Renalt Megane 7,2% 50
104. Hyundai Santa Fe 7,3% 47
105. Alfa Romeo 147 7,4% 45
106. Alfa Romeo159 7,5% 59
107. BMW X5 7,6% 68
107. Citroen C2 7,6% 39
109. Citroen C5 7,7% 62
110. Citroen Berlingo 8,0% 51
110. Renault Kangoo 8,0% 47
110. Kia Picanto 8,0% 35
113. Fiat Punto 8,1% 41
114. Nissan Primera 8,5% 46
115. Renault Espace 8,7% 62
115. Dacia Logan 8,7% 43
117. Citroen C4 9,4% 47
118. Peugeot 307 9,6% 47
118. Fiat Stilo 9,6% 51
120. Fiat Doblo 9,9% 56
121. Chrysler Voyager 10,1% 68
122. Hyundai Atos 10,3% 31
123. Peugeot 407 12,1% 60
124. Chrysler PT Cruiser 13,8% 45
125. Kia Carnival 29,3% 57

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2010?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2008 a končícím červencem 2009. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7.487.460 kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Auto Bild TÜV Report 2010 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich - automobily staré 2-3 roky - uvádíme v dnešním článku, další naleznete na news.auto.cz během následujících dnů.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Témata
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2010 13:25
Re: Bude veselo...
a proc neuvedes jine zazraky jako 407 nebo espace?
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2010 13:21
Re: Bude veselo...
kazdy my svuj nazor, tak se klidni...me se treba nova 6 vubec nelibi (hlavne predek)...
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 02:06
Re: ..
Hodte si tu tabulku do excelu a prepocitejte si ji na statisticky pocet zavad na 1000 ujetych km a seradte si ty vysledky. Vychazi to o dost jinak a potvrzuje to zde jiz mnohokrat uvedene zavery.
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 01:51
Re: O čem vypovídá statistika?
Blbost. S Passatem (pochopitelne TDI 4motion) jsem najezdil 240 tis km za 5 let. V zaruce se menil halogen a opravovalo klepajici sedadlo. Potom az do 170 tis km zadna zavada, jen provozni udrzba (desticky, filtry, zarovky, olej, rozvodovy remen, kotouce). Ve 170 tis ramena predni viceprvkove napravy (prisly tam ty ze Superba, jsou identicke, ale stoji polovinu) a motorek ventilatoru klimatizace. V 215 tis si zacalo popiskavat turbo, proslo proto preventivne repasi za 8 tis kc. Soucasne se menila volnobezka ventilatoru chlazeni. V 240 tis km se vymenil puvodni akumulator za novy. Nikdy jsem nikde nezustal stat. Jsem presvedcen, ze bych s nim bez problemu najezdil klidne dalsich 100 tis km. Nemyslim, ze je to spatny vysledek pomeru ceny a vysledku. V kazdem pripade mnohem lepsi, nez u vozu, ktere zacinaji na F (Fiat, Ford a francouzske...).
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 01:35
Re: Nesmyslná tabulka
Blbost. Ve firme, ktera ma 25 Octavii ruzneho stari a 3 Passaty se za 3 roky neodtahovalo z nich nic. (tedy s vyjimkou jedne Octavie, na ktere bylo 260tis km a potkaly se ventily, protoze v servisu nevymenili rozvodovy remen) Peugeot 407 se za rok ale odtahoval 4x (vzdy elektronika), Rendlik kango 2x (brzdy a upadly vyfuk). Volvo S80 2x (elektronika). Kdyz jezdim po vlastech ceskych, moravskych, nemeckych, slovenskych a polskych, tak nejcasteji se odtahuji Rendliky, Fiaty, Fordy - ale pochopitelne cas od casu take Skodovky a VW, protoze jich je relativne nejvice. Takze s takovymi vyjadrenimi co tu pises tady ze sebe jen delas klauna. :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud