Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2010 (vozy stáří 2-3 roky): Japonská a německá auta vedou

Ondřej Láník
Diskuze (118)
V nejnovějším žebříčku německých technických kontrol TÜV obsadily první místa modely z Německa a z Japonska.

Výsadní postavení v TÜV Reportu má skupina nejmladších vozů. Právě zde se nejméně projevuje vliv pečlivosti údržby a celkové péče majitelů automobilů. Vychází se z předpokladu, že v prvních letech provozu se o nový automobil jeho majitelé starají právě tak, jak jim předepisuje výrobce, velké návštěvy servisů očekává málokdo z majitelů.

V Německu jezdí ke kontrole nová auta poprvé po třech letech, ale existují i výjimky, které mají zákonem stanoven přísnější (častější, časnější) dohled. Sem patří například vozy taxislužby nebo automobily z půjčoven. Jejich počet ale není v celkovém objemu dat příliš významný.

Auto Bild TÜV Report 2010: Kategorie vozů starých 2 až 3 roky

Kategorie 2-3letých vozidel letos zahrnuje automobily, které byly do provozu většinou uváděny v letech 2005 a 2006.

Na nejvyšší příčce se letos objevilo sportovní Porsche 911. Pro běžného smrtelníka jsou mnohem zajímavější vozy na dalších místech. Druhé místo patří lidové Mazdě 2 (2,4 % vozů s vážnými závadami), jde však ještě o předchozí generaci. VW Golf Plus je na třetím místě, společně s velmi populárním Fordem Fusion a Mazdou 3. Ostatní modely TOP10 mají původ v Japonsku.

V první dvacítce je 5 Toyot (!), 5 Mazd, 3 Fordy nebo 2 Porsche.

Prvním modelem, který nemá svůj původ v Německu nebo Japonsku, je Saab 9-3 na 11. místě s relativně vysokým počtem (54 tisíc) průměrně najetých kilometrů. První model francouzské značky najdeme letos už na 26. místě (Renault Clio).

Průměr nejmladší věkové kategorie činí 5,1 %. Domácí Škoda Fabia je nad touto kvótou (4,5 %), Octavia letos spadla těsně pod průměr (5,4 %).

K propadákům na německých STK patří Kia Carnival, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 407, Hyundai Atos nebo Chrysler Voyager.

Auto Bild TÜV Report 2010, kategorie 2-3 letých aut, průměr kat. 5,1 %
PořadíVýrobce a modelpodíl aut s vážnou závadoupočet ujetých tisíc km
1.Porsche 9111,9%35
2.Mazda 22,4%32
3.VW Golf Plus2,6%42
3.Ford Fusion2,6%34
3.Mazda 32,6%41
6.Toyota Yaris2,7%33
7.Toyota RAV42,9%42
7.Mazda 52,9%48
7.Subaru Forester2,9%44
10.Toyota Corolla Verso3,0%47
11.Saab 9-33,1%54
12.Opel Meriva3,2%35
12.Porsche Boxster/Cayman3,2%35
12.Toyota Avensis3,2%52
12.Mazda 63,2%49
12.Ford Focus C-Max3,2%44
17.Audi A33,3%52
17.Mercedes SLK3,3%33
17.Ford Fiesta3,3%35
20.Toyota Corolla3,4%40
20.Mazda MX-53,4%31
20.Honda Jazz3,4%34
23.Audi A43,5%69
24.VW Golf3,7%47
24.Ford Focus3,7%52
26.BMW řady 33,8%57
26.Opel Tigra TwinTop3,8%33
26.Renault Clio3,8%35
26.Suzuki Ignis3,8%37
30.BMW Z43,9%34
30.Audi A63,9%84
30.Mercedes-Benz B3,9%44
30.Toyota Aygo3,9%35
30.Ford Galaxy/S-Max3,9%54
30.Volvo S40/V503,9%63
36.Suzuki Grand Vitara4,0%43
36.Audi TT4,0%40
38.BMW řady 74,1%71
38.Opel Vectra/Signum4,1%63
38.VW Touran4,1%65
38.Peugeot 1074,1%34
38.Nissan Almera4,1%38
38.Smart ForTwo4,1%33
44.BMW řady 14,2%46
44.Mercedes-Benz A4,2%37
46.BMW X34,3%56
46.Renault Modus4,3%34
46.Mitsubishi Colt4,3%39
49.Audi A84,4%81
49.Honda CR-V4,4%51
51.Opel Zafira4,5%54
51.Seat Alhambra4,5%64
51.Škoda Fabia4,5%44
54.Opel Astra4,6%50
54.Honda Civic4,6%43
54.Seat Altea4,6%48
54.Suzuki Swift4,6%37
54.Ford Mondeo4,6%68
59.Audi A24,7%41
59.Mercedes C4,7%56
59.Nissan Micra4,7%35
62.Opel Corsa4,8%32
63.VW New Beetle5,0%35
63.VW Touareg5,0%66
63.Mercedes-Benz M5,0%64
63.Citroen C15,0%36
67.VW Polo5,1%38
67.Seat Leon5,1%49
67.Hyundai Matrix5,1%41
70.Nissan X-Trail5,3%53
71.VW Fox5,4%37
71.Mercedes-Benz S5,4%68
71.Škoda Octavia5,4%62
71.Smart ForFour5,4%42
75.VW Passat5,5%82
75.Mercedes-Benz CLK5,5%43
75.Hyundai Tucson5,5%44
78.Renault Scenic5,6%45
78.Hyundai Gettz5,6%36
80.Opel Agila5,7%35
80.Kia Rio5,7%40
80.Chevrolet Aveo5,7%37
80.Volvo V70/C705,7%82
84.Peugeot 10075,8%32
85.Honda Accord5,8%50
86.Suzuki Jimny5,8%35
87.Peugeot 2075,9%35
88.Renault Twingo5,9%33
89.Renault Laguna5,9%59
90.Mitsubishi Pajero6,0%60
90.Seat Ibiza/Cordoba6,0%41
90.Ford Ka6,0%35
93.Daihatsu Sirion6,1%36
94.Citroen C36,2%41
95.BMW 56,5%73
95.Chevrolet Matiz6,5%30
97.Mini6,6%36
97.Fiat Panda6,6%35
99.VW Sharan6,7%73
100.Mercedes-Benz CLS6,8%61
101.Kia Sorento7,1%55
102.Mercedes E7,2%79
102.Renalt Megane7,2%50
104.Hyundai Santa Fe7,3%47
105.Alfa Romeo 1477,4%45
106.Alfa Romeo1597,5%59
107.BMW X57,6%68
107.Citroen C27,6%39
109.Citroen C57,7%62
110.Citroen Berlingo8,0%51
110.Renault Kangoo8,0%47
110.Kia Picanto8,0%35
113.Fiat Punto8,1%41
114.Nissan Primera8,5%46
115.Renault Espace8,7%62
115.Dacia Logan8,7%43
117.Citroen C49,4%47
118.Peugeot 3079,6%47
118.Fiat Stilo9,6%51
120.Fiat Doblo9,9%56
121.Chrysler Voyager10,1%68
122.Hyundai Atos10,3%31
123.Peugeot 40712,1%60
124.Chrysler PT Cruiser13,8%45
125.Kia Carnival29,3%57

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2010?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2008 a končícím červencem 2009. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7.487.460 kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Auto Bild TÜV Report 2010 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich - automobily staré 2-3 roky - uvádíme v dnešním článku, další naleznete na news.auto.cz během následujících dnů.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Ondřej Láník
Diskuze (118)
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2010 13:25
Re: Bude veselo...
a proc neuvedes jine zazraky jako 407 nebo espace?
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2010 13:21
Re: Bude veselo...
kazdy my svuj nazor, tak se klidni...me se treba nova 6 vubec nelibi (hlavne predek)...
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 02:06
Re: ..
Hodte si tu tabulku do excelu a prepocitejte si ji na statisticky pocet zavad na 1000 ujetych km a seradte si ty vysledky. Vychazi to o dost jinak a potvrzuje to zde jiz mnohokrat uvedene zavery.
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 01:51
Re: O čem vypovídá statistika?
Blbost. S Passatem (pochopitelne TDI 4motion) jsem najezdil 240 tis km za 5 let. V zaruce se menil halogen a opravovalo klepajici sedadlo. Potom az do 170 tis km zadna zavada, jen provozni udrzba (desticky, filtry, zarovky, olej, rozvodovy remen, kotouce). Ve 170 tis ramena predni viceprvkove napravy (prisly tam ty ze Superba, jsou identicke, ale stoji polovinu) a motorek ventilatoru klimatizace. V 215 tis si zacalo popiskavat turbo, proslo proto preventivne repasi za 8 tis kc. Soucasne se menila volnobezka ventilatoru chlazeni. V 240 tis km se vymenil puvodni akumulator za novy. Nikdy jsem nikde nezustal stat. Jsem presvedcen, ze bych s nim bez problemu najezdil klidne dalsich 100 tis km. Nemyslim, ze je to spatny vysledek pomeru ceny a vysledku. V kazdem pripade mnohem lepsi, nez u vozu, ktere zacinaji na F (Fiat, Ford a francouzske...).
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2009 01:35
Re: Nesmyslná tabulka
Blbost. Ve firme, ktera ma 25 Octavii ruzneho stari a 3 Passaty se za 3 roky neodtahovalo z nich nic. (tedy s vyjimkou jedne Octavie, na ktere bylo 260tis km a potkaly se ventily, protoze v servisu nevymenili rozvodovy remen) Peugeot 407 se za rok ale odtahoval 4x (vzdy elektronika), Rendlik kango 2x (brzdy a upadly vyfuk). Volvo S80 2x (elektronika). Kdyz jezdim po vlastech ceskych, moravskych, nemeckych, slovenskych a polskych, tak nejcasteji se odtahuji Rendliky, Fiaty, Fordy - ale pochopitelne cas od casu take Skodovky a VW, protoze jich je relativne nejvice. Takze s takovymi vyjadrenimi co tu pises tady ze sebe jen delas klauna. :-!