Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2010 (vozy stáří 2-3 roky): Japonská a německá auta vedou

Auto Bild TÜV Report 2010 (vozy stáří 2-3 roky): Japonská a německá auta vedou

Auto Bild TÜV Report 2010 (vozy stáří 2-3 roky): Japonská a německá auta vedou Zdroj: acz

Diskuze (118)
V nejnovějším žebříčku německých technických kontrol TÜV obsadily první místa modely z Německa a z Japonska.

Výsadní postavení v TÜV Reportu má skupina nejmladších vozů. Právě zde se nejméně projevuje vliv pečlivosti údržby a celkové péče majitelů automobilů. Vychází se z předpokladu, že v prvních letech provozu se o nový automobil jeho majitelé starají právě tak, jak jim předepisuje výrobce, velké návštěvy servisů očekává málokdo z majitelů.

V Německu jezdí ke kontrole nová auta poprvé po třech letech, ale existují i výjimky, které mají zákonem stanoven přísnější (častější, časnější) dohled. Sem patří například vozy taxislužby nebo automobily z půjčoven. Jejich počet ale není v celkovém objemu dat příliš významný.

Auto Bild TÜV Report 2010: Kategorie vozů starých 2 až 3 roky

Kategorie 2-3letých vozidel letos zahrnuje automobily, které byly do provozu většinou uváděny v letech 2005 a 2006.

Na nejvyšší příčce se letos objevilo sportovní Porsche 911. Pro běžného smrtelníka jsou mnohem zajímavější vozy na dalších místech. Druhé místo patří lidové Mazdě 2 (2,4 % vozů s vážnými závadami), jde však ještě o předchozí generaci. VW Golf Plus je na třetím místě, společně s velmi populárním Fordem Fusion a Mazdou 3. Ostatní modely TOP10 mají původ v Japonsku.

V první dvacítce je 5 Toyot (!), 5 Mazd, 3 Fordy nebo 2 Porsche.

Prvním modelem, který nemá svůj původ v Německu nebo Japonsku, je Saab 9-3 na 11. místě s relativně vysokým počtem (54 tisíc) průměrně najetých kilometrů. První model francouzské značky najdeme letos už na 26. místě (Renault Clio).

Průměr nejmladší věkové kategorie činí 5,1 %. Domácí Škoda Fabia je nad touto kvótou (4,5 %), Octavia letos spadla těsně pod průměr (5,4 %).

K propadákům na německých STK patří Kia Carnival, Chrysler PT Cruiser, Peugeot 407, Hyundai Atos nebo Chrysler Voyager.

Auto Bild TÜV Report 2010, kategorie 2-3 letých aut, průměr kat. 5,1 %
PořadíVýrobce a modelpodíl aut s vážnou závadoupočet ujetých tisíc km
1.Porsche 9111,9%35
2.Mazda 22,4%32
3.VW Golf Plus2,6%42
3.Ford Fusion2,6%34
3.Mazda 32,6%41
6.Toyota Yaris2,7%33
7.Toyota RAV42,9%42
7.Mazda 52,9%48
7.Subaru Forester2,9%44
10.Toyota Corolla Verso3,0%47
11.Saab 9-33,1%54
12.Opel Meriva3,2%35
12.Porsche Boxster/Cayman3,2%35
12.Toyota Avensis3,2%52
12.Mazda 63,2%49
12.Ford Focus C-Max3,2%44
17.Audi A33,3%52
17.Mercedes SLK3,3%33
17.Ford Fiesta3,3%35
20.Toyota Corolla3,4%40
20.Mazda MX-53,4%31
20.Honda Jazz3,4%34
23.Audi A43,5%69
24.VW Golf3,7%47
24.Ford Focus3,7%52
26.BMW řady 33,8%57
26.Opel Tigra TwinTop3,8%33
26.Renault Clio3,8%35
26.Suzuki Ignis3,8%37
30.BMW Z43,9%34
30.Audi A63,9%84
30.Mercedes-Benz B3,9%44
30.Toyota Aygo3,9%35
30.Ford Galaxy/S-Max3,9%54
30.Volvo S40/V503,9%63
36.Suzuki Grand Vitara4,0%43
36.Audi TT4,0%40
38.BMW řady 74,1%71
38.Opel Vectra/Signum4,1%63
38.VW Touran4,1%65
38.Peugeot 1074,1%34
38.Nissan Almera4,1%38
38.Smart ForTwo4,1%33
44.BMW řady 14,2%46
44.Mercedes-Benz A4,2%37
46.BMW X34,3%56
46.Renault Modus4,3%34
46.Mitsubishi Colt4,3%39
49.Audi A84,4%81
49.Honda CR-V4,4%51
51.Opel Zafira4,5%54
51.Seat Alhambra4,5%64
51.Škoda Fabia4,5%44
54.Opel Astra4,6%50
54.Honda Civic4,6%43
54.Seat Altea4,6%48
54.Suzuki Swift4,6%37
54.Ford Mondeo4,6%68
59.Audi A24,7%41
59.Mercedes C4,7%56
59.Nissan Micra4,7%35
62.Opel Corsa4,8%32
63.VW New Beetle5,0%35
63.VW Touareg5,0%66
63.Mercedes-Benz M5,0%64
63.Citroen C15,0%36
67.VW Polo5,1%38
67.Seat Leon5,1%49
67.Hyundai Matrix5,1%41
70.Nissan X-Trail5,3%53
71.VW Fox5,4%37
71.Mercedes-Benz S5,4%68
71.Škoda Octavia5,4%62
71.Smart ForFour5,4%42
75.VW Passat5,5%82
75.Mercedes-Benz CLK5,5%43
75.Hyundai Tucson5,5%44
78.Renault Scenic5,6%45
78.Hyundai Gettz5,6%36
80.Opel Agila5,7%35
80.Kia Rio5,7%40
80.Chevrolet Aveo5,7%37
80.Volvo V70/C705,7%82
84.Peugeot 10075,8%32
85.Honda Accord5,8%50
86.Suzuki Jimny5,8%35
87.Peugeot 2075,9%35
88.Renault Twingo5,9%33
89.Renault Laguna5,9%59
90.Mitsubishi Pajero6,0%60
90.Seat Ibiza/Cordoba6,0%41
90.Ford Ka6,0%35
93.Daihatsu Sirion6,1%36
94.Citroen C36,2%41
95.BMW 56,5%73
95.Chevrolet Matiz6,5%30
97.Mini6,6%36
97.Fiat Panda6,6%35
99.VW Sharan6,7%73
100.Mercedes-Benz CLS6,8%61
101.Kia Sorento7,1%55
102.Mercedes E7,2%79
102.Renalt Megane7,2%50
104.Hyundai Santa Fe7,3%47
105.Alfa Romeo 1477,4%45
106.Alfa Romeo1597,5%59
107.BMW X57,6%68
107.Citroen C27,6%39
109.Citroen C57,7%62
110.Citroen Berlingo8,0%51
110.Renault Kangoo8,0%47
110.Kia Picanto8,0%35
113.Fiat Punto8,1%41
114.Nissan Primera8,5%46
115.Renault Espace8,7%62
115.Dacia Logan8,7%43
117.Citroen C49,4%47
118.Peugeot 3079,6%47
118.Fiat Stilo9,6%51
120.Fiat Doblo9,9%56
121.Chrysler Voyager10,1%68
122.Hyundai Atos10,3%31
123.Peugeot 40712,1%60
124.Chrysler PT Cruiser13,8%45
125.Kia Carnival29,3%57

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2010?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2008 a končícím červencem 2009. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7.487.460 kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Auto Bild TÜV Report 2010 hodnotí automobily pěti věkových kategorií. První z nich - automobily staré 2-3 roky - uvádíme v dnešním článku, další naleznete na news.auto.cz během následujících dnů.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Vstoupit do diskuze (118)