Na český trh právě přichází druhá generace velkoprostorového automobilu značky Peugeot, která nese tradiční označení s nulou uprostřed a poslední číslicí zvětšenou o jedničku. Nový van se jmenuje Peugeot 807.
Já osobně si myslím, že tato čvteřice Eurovanů je mnohem kvalitnější a po všech stránkách lepší než trojice konkurentů z VW koncernu - VW Sharan, Seat Alhambra a Ford Galaxy. V německém časopise Auto Zeitung byl nedávno test a právě Peugeot 807 z něho vyšel nejlépe, následoval nový Fiat - dvojče Peugeotu a teprve potom Ford a VW. Eurovany jsou taky především hezčí a variabilnější. Myslím že se stanou jedny z nejoblíbenějších MPV-ček vůbec. Viděl jsem už na autosalonu Lancia Phedru a je to fakt hezký.
Souhlas, vypadaji moc hezky a maji spoustu vychytavek. Jako majitel fordu sdilim stejny nazor i v tom, ze konkurence jako Ford a VW krute zaspala dobu, ale... Za prve, strasne me "prudi" centralni budiky a nektere dalsi funkcni a designove nesmysly (muj nazor :-) – zajimalo by me, jakymi vyzkumy je overena prakticnost a bezpecnost. A za druhe, nad cenami vsech MPV mi nezbyva nez nepretrzite plakat. V absoulutnich cislech jsou nehorazne.
Souhlas, dostavam, ale kdyz to srovnam se svym slusne vybavenym (ne prevybavenym) focusem combi z nizsi stredni za 600.000, prostornym, se super jizdnimi vlastnostmi a velikym kufrem, tak si rikam, za co bych dal tech trista ctyrista tisic navic. To mi prijde neadekvatni. Navic az na par vyjimek (extra drahy Renault Grand Espace, levna Kia Carnival apod.) jsou vyrobci mimo se zavazadlovym prostorem v pripade sesti- az osmimistneho usporadani – mozna to je zvlastni, ale nekteri lide si MPV kupuji proste proto, ze jich je vic, ne ze se jim tam nevejde nakup z Hypernovy :-) U peugeota to dela smesnych 225 litru. Jo, ale kdyz skoro vsechny ty sedacky vyndam, tak poctive dva kubiky! Na lednicku. A deti a bagaz dam do lednicky...
Myslím, že nemáš vůbec pravdu, když se snažíš porovnávat Ford Focus Combi s MPV vozem. Já mám nyní Octavia Combi a jdu do 807, protože:
čekám 3. dítě
mám velkého psa
občas potřebuju vézt tchýni
Tuto kombinaci nikdy do normálního Combi nenacpeš. Kromě toho je kufr 807 cca 1 200 l bez 3 řady sedadel a to se dá srovnat jedíně s Grand Espace nebo Grand Voyager. Moje oktávka stála 860 000, nyní jsem ochotný zaplatit o 300 000 více, protože se jedná o řádově lepší auto.
Taky cekam treti dite, proto to resim :-) Nerikam, ze 807 neni radove lepsi auto, ve focusu by se deti mackaly jak sardinky, o tchyni ani nemluvim :-)) A je mi uplne jasne, ze ve finale to budu muset rozseknout podobne, ochota neochota... Grand Voyager je prostorem uplne nad touhle kategorii, snad casem dozene nejlepsi i v bezpecnosti (staci mrknout na zalostne crash testy, zmenilo se to?). Nemiluju "korejce", ale Kia Carnival neni nezajimava pomerem ceny k vykonu, cimz mam na mysli treba onen zminovany zavazadlovy prostor pri plnem obsazeni sedadly nebo slusny Common Rail. "Francouze" obecne moc nemusim s jejich pseudoinovacemi jako budiky uprostred, ale slapou do toho nejvic, to se musi nechat. Mozna nakonec dopadnu tak, ze si koupim maleho jeteho sportaka nebo Mini jako druhy samohyb a bude vymalovano :-))) P.S. Takovy prachy za oktavku? Malo mista, kratky tvrdy sedaky... Aspon ma vyvazenou kastli, tvrdy podvozek a nadprumerne jizdni vlastnosti, skoro jako focus... Co ty na to?
No budte rádi co máte....Já splácím leasing na Gran Vojager a za ten rok jsem ho měl snad dva měsíce v provozu bez servisu....samé drobnosti ale už si američana/z rakous,vím/nikdy nekoupim.Když jsem měl 5 let mazdu MPV tak mě museli z servisu volat že mám jít na garanci,posléze na prohlídku....Ale je fak že ta mazda vypadala hrozně.Tu 807 bych za něj hned vyměnil,kamarád má starou 805 a jezdí v pohodě.A levněji.
Kia je v mých očích hrozná a ještě k tomu korejská. Jinak mi cena za moji oktávku nepřipadá přemrštěná, má prakticky všechny extra a je lehce vytuněná (jinak ale do tuningu nejsem blázen, pouze drobné úpravy, abych to svoje auto hned poznal mezi těmi stovkami a tisíci stejných kombíků. Koupit druhé malé auto není řešení. Manželka má Corsu. Ale když někam jedeš jako rodina, tak chceš mít všechny pohromadě nehledě na jízdní vlastnosti malého vozu (nákupní taška a přibližovadlo do práce).
Focus Combi je pěkný, ale myslím, že Oktávka je přeci jenom lepší, mor TDI je skvělý a dá se ještě za levný peníz přechipovat (já se ale spokojil s původním stavem, jede to dle tachometru 210, zrychlení z 80 na 150 (pořád na čtyřku je lepší než u řádově silnějších vozů a tah do kopce je také perfektní. Holt jenom ten prostor vzadu.
Pseudobudíky já osobně vyřeším barevnou navigací, která už začíná pomalu fungovat i u nás a ve světe to fachčí perfektně.
Kia byla donedavna v mych ocich taky hrozna a taky korejska :-) Motory TDI jsou asi skvele, i kdyz ne common-railove, Ford v tomhle trochu zaspal a v nabidce kombinaci ruznych typu motoru a prevodovek a ja nevim ceho jeste jakbysmet, tvoje vyladena oktavka je urcite lepsi – ale zkus nekdy jizdni vlastnosti "fikuse" a uvidis, ze se mu normalni oktavka porad kouka na zada. Nekecam, vyzkousej. Nezavisly zadek je nezavisly zadek :-) Napriklad.
No, k budikum se u me pridava i cela pristrojovka, ale to je ten francouzsky esprit :-) Jinak je docela soda, kdyz se clovek posadi treba do tchanova yarise a zprava nad stredovou konzoli na nej mrka digitalni rychlomer. Vyhodu to ma. Tchyne ani nemrka, protoze tam nevidi... Originalni to teda je!