Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

ARES – expresní jezevčík z Karosy

6 komentářů

Myslim, ze toto prolomily uz pred par roky autobusy ze Skody Ostrov, ci kde se to montuje ...
V Brně teď postavili pár opravdu mikro kruhových objezdů, je problém se na nich vymotat i s normálním autem, běžná karosa musí jet přes střed, chtěl bych tam vidět tuto potvoru.
Myslim ze karosa i na toto myslela a proto ma Ares (podobne jako ostatni 15 autobusy) riditelnou treti napravu
Podle me je vystavba mikrokruhacu (ja kruhacum rikam kolotoc) na spuste mist uplna blbost a zbytecnost, to jenom na okraj. Jezdim s autobusem MHD v Ceskych Budejovicich, kde taky par takovejch kolotocu mame, a napriklad s 15-metrovym Solarisem tu nejsou problemy. Vtip je v tej riditelnej 3. naprave, takze o moc vic mista 15m autobus nepotrebuje. Horsi je to s vybocovanim - Solaris, co mame v nasem DP, vybocuje 1,4m, coz je jeste o 0,4m vice nez vybocovaly Ikarusy, se kteryma cyklisti mivali problemy. Nevite nekdo, jak moc vybocuje Ares? Btw. Karosa City Bus 12 ma vnejsi obrysovy prumer zataceni 22,6, Karosa City Bus 18 (kloub) ma 23,4, B952 ma 21m, B961 ma 24m a Ares15 ma polomer se zractky (coz je dulezite) 12,5m, tzn. prumer = 25m, coz mi nperijde tak moc.
Tak se přijed podivat do Děčína jakej paskvil tam udělali misto kruhového obězdu a vytočíme se tam s Aresem v pohodě.
S těmi mikrokruháky je opravdu docela zábava - města je staví i na místech, kdye by být nemusely - ale obvykle se tam nepočítá s provozem těchto busů a třeba i tahačů s návěsy. Je taky pravda, že přes takové křižovatky ARES jezdit nemusí. Provozovatel asi počítá s tím, že se s ním bude jezdit hlavně po širších cestách... Stejně jako si na odvoz třiceti kubíků hlíny na dvorek neobjednáte damper jen proto, že se to do něj vejde naráz.
Mimochodem klasické dvanáctimetrové Karosy mají obrysový průměr zatáčení 23m, patnáctimetrový ARES 25m
Každé auto nenarvete všude. No...a nejen auto...