:-) Křivdu ani nee ... ale uvaž (te) sami - zkuste se posadit do Superbu a pak do E-čka a třeba 5ky nebo A6ky .... kde budete mít vzadu nejvíc prostoru?? Anebo si daná auta postavte vedle sebe .... celkem podobné rozměry nemyslíte?? Nebo byste snad řekli, že velikostně se Superb podobá 3ce od BMW nebo snad C-čku od MB? ... to asi sotva nebo ...? Jistě - opět mi do tváře každý vmete - že třídy určují motory a ne (jen) rozměry vozů ... (Podle mě ale velikost a současně i motorizace určují, jaké auto kam spadá - i kdyby celý současný Svět tvrdil něco jiného >:-[] ). Protože pokud se budeme držet jen motorizace na určení tříd --- pak by se nám brzo mohlo stát, že VW GOLF bude luxusní třída >:D a MB S-Klasse, do které brzo přijde i čtyřválcový motor v rámci downsizingu bude nižší střední nebo dokonce i mini automobil - i když rozměry o tom nebudou zcela vypovídat. A to by bylo trochu na hlavu nemyslíte? :yes::-)
Tu vobec nejde len o motorizácie! Hlavnym tech. parametrom pri urcovani aut do tried je ich razvor a ten zaraduje superb do strednej triedy a to celkom jednoznacne!Superb ma rovnaky razvor ako napr. C klasse, alebo trojkovy bavorak.Ale dokonca aj v strednej triede su auta s podstatne vacsim razvorom ako ma superb a aj napriek tomu vedia, kde je ich miesto. ;-)
Když máš tak rád čísla, tak co například:
Superb rozvor: 2761 mm
Grandeur rozvor: 2780 mm
.. třeba tady je rozdíl jen 1,9 cm ... to má být jako ten vysněný rozdíl mezi střední a vyšší střední ...? To ale v praxi vůbec nikoho nezajímá - každému jde o pohodlí a komfort na dlouhé cesty - k čemu jsou ti dva cm v rozvoru navíc, když se v autě tlačíš jak sardinka? >:D To je přece kravina. Zkus najít lepší argument. ;-)
to je hlavny argument pre zaradovanie aut do tried! Ja nepisem o argumente pre potencionálneho kupca.Inak v praxi plati do znacnej miery,ze cim vacsi razvor, tak tym kvalitnejsia jazda! ;-)
Nevím co tě bolí, ale rád tě poučím, státní správa (a dráhy), jak podivuhodně píšeš, nemohou být ze zákonného principu omezovány ve výběru auta, neboť na tyhle omezovací ptáčky máme v unii poměrně kvalitní háčky. Klidně se těš na dospělost dál. To probuzení jednou ti ale nezávidím. Nejhorší totiž bude, až zjistíš, že svět se nespikl proti tobě, nýbrž že pes je zakopaný jenom uvnitř tebe. Tak zatím... dobrou, bačo 8-s;-):yes:
Nemam vysnene auto,auto je spotrebna vec,kupujem to co potrebujem.Dolezitejsie pre mna je kde byvam.Milujem takych co sa predvadzaju na autach a byvaju v 2-izbovom bytiku v panelacku.
To si pis,ze hej,lepsie ako kazde rano vyjst na zadymenu ulicuv Blave alebo Prahe.Bohuzial tie ovce este nemam.to je len sen na dochodok (ak sa ho dozijem!).
Ano jsou to ta dokonalá auta, ale u nás nejsou bohužel doceněná... Nechci se tady odkazovat, ať se podíváš, jak se Lexus prodává třeba v UK nebo samozřejmě v USA, ale zřejmě si se nikdy žádným Lexem nesvezl. Jinak bys nemohl mít tyto ironické poznámky. V této třídě je to v ČR jen o Audi, BMW a MB... A to je škoda.
Auta jsou to ceněná, ale nesmíš zapomínat, že Evropa je ta, která světu ukazuje, co je v dané třídě, v daném segmentu referenční. Proto je tu tak těžké se prosadit. Je to obdobné, jako když bys měl v ulici dokonalého pekaře a ty bys měl chodit o dům dál jen proto, že se v ulici usadil pekař z japonska. Přičemž celý svět by cenil pekaře stávajícího.
S tím, jak se tu auta cení nekoresponduje tak úplně přesně nákup, neboť je tu ještě jedna věc, a to je schopnost koupit.
Pokud argumentuješ USA, pak právě tam je za tu elitu produkce BMW a Mercedes-Benz, lexus nikoliv.
Žádná škoda, že to tu je o BMW, AUDI a MB. Nic lepšího svět nenabízí.
Jedna věc je, jak je auto "postaveno" (jízdní vlastnosti, použitá technika, motory, podvozek atd....) a další věcí je "síla jména" a image toho jména. U Lexusu jde zatím (bohužel) o rychle a "uměle" vytvořený luxus a s tím spojenou image. V USA má/měl větší šanci se prosadit v luxusním segmentu díky ne tak pevné pozici "klasických" (starých) luxusních značek (MB,BMW). V Evropě už je toto prosazení proti těmto logicky pevněji zakotveným značkám větším oříškem. A nemá to co dělat s technickou definicí auta. Ty auta nemají "potřebnou" patinu značky a zakořenění v mysli lidí. Když vytrvají, tak to za (třeba) 30 let může být jiné.
Nedávej mi otázky na úrovní puberťáka ze zvláštní školy. Jsem evropan, naštěstí z lokality, která dala a stále dává autům jména. Neexistuje jediný (jediný) důvod si nekoupit Mercedes či třeba BMW a dát přednost Lexu. Vedle techniky a vizáže je tu neopomenutelná třetí větev - image, prestiž, rodokmen.
Jsem schopen pochopit, že člověk bez vnitřního rozměru, bez znalostí věci a bez obsahu připustí dilema zda třeba BMW nebo Lex. Znalec ne, ten ví. A to v tvém případě velkoryse nepíši o designu...
Chápeš vůbec, co ti píši? Je to to samé jako s hodinkami. Neexistuje jediný důvod, abych si koupil seika. Když mám pod kopcem legendy legend. Jo, seika taky pěkně tikaj, ale i ty víš, že mistři nosí buďto swiss made nebo něco z Glashutte... A to je vše.
A to, že velkoryse nepíšeš o designu znamená, že třeba Lexus GS je pro tebe něco nechutně hnusnýho a nový E s jeho korejskejma zadníma lampama je skvost?
O designu netřeba snad diskutovat, jakkoli je Lex technicky na výši, jestli se mu něčeho přímo osudově nedostává, je to design.
Chceš-li ty diskutovat na výši, o nějakých korejských inspiracích u mercedesu se tu budeš muset zdržet, tohle není bulvár... doufám.
Design á la Mercedes je nyní (jako vždy) o roky daleko vpředu před ostatními. To je umění v autě, auto v umění. Nikdo (ani BMW, AUDI, JAguar, lex, infi) se Mercedesu v designu neblíží. Mercedes je absolutní designový král.
Kategore - "nechutně hnusný" neznám. Znám jen například - umělá řešení, nejednoznačnost linií, tápání atd... Mimochodem, když Honda připravovala Civika, jel šéfdesignér pracovat na půl roku do itálie, aby nasál design... a vídíš, stejně to nevyšlo. To je princip, z podstaty věci je vyloučeno, aby japončík stvořil pro evropana designovou ikonu. Víš kdo dělá design Nikonů? Studio Giugiaro...
Pokud diskutujeme vyšší střední, pak dominance Mercedesu trvala několik měsíců... nová 5er je rázná odpověď. Její design má totiž mimo jiné výhodu lepší siluety dané delším rozvorem. Samozřejmě, hodnocení je individuální, ale s tvrzením o tom, že je někdo roky v předu, bych byl opatrný.
Co se japonského designu týče, je tu mnoho klenotů... zejména Mazda s RX-7FD, 323F, Xedos 6 nebo kulatou 626... Honda s NSX nebo přidrzlou CRX...
Ach bože, Emele... jen snad k BMW x MB. BMW je v podobě nové 5 pěkný, ovšem jen pěkný. To nové na pohled přivezlo na následujích deset let právě nové E-Klasse.
Mnozí by souhlasili, mnozí ale ne. Když se podíváš do Avantimovy ankety, dostalo E pouhých 11 hlasů... oproti 80 u BMW (o Saabu nemluvě).
Jasně, hlasy se dají všelijak nahnat, i když u BMW si to nemyslím... nedají se ale (snad) zrušit a 11 je prostě hodně málo. Bude tedy potřeba smířit se s tím, že Ečko nějak zvlášť neoslnilo.
Bereš mi myšlenky. Přesně tak - kašlu na něj. Ty jeho rádoby chytrý řečičky už mě fakt unavujou. Bylo by to pořád dokola, protože jestli byl a je MB vždy o roky daleko, co se týče designu, to by se tady mohla rozjet diskuse s tisíci příspevkama...
Já jsem se v Lexusu svezl a nijak mne neoslnil. Podle mne jeden veliký bakelit. I když kvalitní bakelit. Na MB, BMW ani Audi nemá --- protože Němci jsou prostě kvalitou nejlepší. :yes:
Este na jednu vec sme zabudli!Cislom mesiaca je 0,rozumies,taky fantasticky voz ako VW Phaeton a nepredal ani jeden kusok,este aj taky Lexus a starucky Peugeot 607 mu to nandal.Ako toto rozdychas?Takze nie som si teraz diskuzne isty,Phaeton je to to dokonale superpremiove auto od VW?Lexus vali aspon v Japonsku a USA,ale Phaeton je prepadak vsade,ale nejak to majitelia Golfov zan zatiahnu.
A v čem? Snad jen, že je to první auto tohoto segmentu od VW. Jinak své kvality má. Phaeton je jen důkazem, že jde pouze o image a historii. Protože s Bentley má stejnou techniku. A právě Bentley je úspěšnější.
Budeme se - li bavit o kvalitách, tak bezesporu. Ale, jak praví někteří místní, v této třídě jde o rodokmen. A VW je založen na low - endovém lidovém vozítku...
Ne, to jsem netvrdil... mě se Phaeton vcelku líbí, třeba designem světel i provedením interiéru. I nabídka motorů je slušná, držet krok s 5.0TDI nebo co to tam bylo v dlouhým táhlým nebyla žádná sranda. Sice to byl, jak říkáš, ledoborec i na své třídní poměry, ale s tím se dá žít.
Nula se týká prodejů u nás... mimochodem, jen málokteré auto klesá tolik na ceně, takže z bazaru by to mohla být zajímavá koupě.
A ty si myslíš, že ovce se nijak nedělí? Ovce se umí nejen dělit, ale třeba i množit. To jen ty pořád čumíš do počítače, potažmo na měkčené plasty ve své plechovce. Tak se seber, nebo za 20 let budeš mít pocit, že jsi svůj život.... PROPÁSL ;-)).