Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Mam Focus 5D 1,8i ZETEC jako sluzebni auto, takze je skoro zadarmo, ale stejne je to porad v servisu - rizeni, motor, brzdy ... a navic je v tom nad 90km/h HROZNEJ HLUK!!!! Za pul milionu je spousta lepsich aut nez Focus...
Mam presne tento isty model Focusu. Je to jednoznacne najlepsie auto ake som kedy mal. Mal som predtym 406-ku aj Passata a som typ cloveka, ktory skor hlada chyby na autach ako ich klady. Toto auto ale ziadnu chybu nema, nevymenil by som ho za ziadne ine. Je mozne, ze Focus na ktorom si chodil ty, bol kupeny len par mesiacov po jeho uvedeni na trh. Nikdy nekupuj auto hned po uvedeni na trh. Treba pockat aspon jeden rok kym sa vychytaju chyby. Moj kamarat ma BMW rady 5, kupil ho hned ako prisly na Slovensko prve modely. To auto travi v servise viac casu ako v garazi. Mozno to nie je prave tvoj pripad, ale ja na Focusa proste nedam dopustit.
Tak zkus Renault Megane, pak si teprve užiješ! Hned se Ti Focus bude zdát jako limuzína. Mám s tím svoje zkušenosti. Teda s tím Meganem. Mimochodem, nechce ho někdo koupit? Případné podrobnosti na mém mailu.
Mam Focus Trend 1.6i Zetec a za 3 roky nebyla krom vymeny spotrebniho materialu potreba na nic ani sahnout. Spolehlivy, pohodlny, jizda je prijemnym zazitkem.. jezdim denne kratke cesty do 100km a 2xmesicne trasu domazlice brno a zpet. Jedinym nedostatkem je pomerne dlouha doba nez zacne topit a pak lehce osoupana radici paka..
Aniz bych chtel diskutovat o spolehlivosti samotneho Focusu, nemohu nez zpochybnit zpusob vykladu statistiky nemeckeho TUV, jak je aplikovan v predmetnem clanku: ono totiz konstatovani, ze "92,7% vsech Focusu nemelo vubec zadnou zavadu" znamena pouze tolik, ze "technici TUV nezjistili zadnou zavadu u 92,7% kontrolovanych Focusu behem pravidelnych technickych prohlidek", navic podle ryze obecne metodiky sledujici plneni klicovych norem (predmetem zkoumani asi nebude napr. funkcnost tempomatu, ale ani pyrotechnickych predpinacu bezpecnostnich pasu!). Ponecham-li stranou, zda prohlidky probihaji vyhradne staticky tzv. "na dilne" ci je jejich soucasti rovnez zkusebni jizda (jen ta muze odhalit nektere "dynamicke" nedostatky), pak se pri hodnoceni spolehlivosti musim predevsim ptat, kolik vynucenych navstev servisu absolvoval ten ktery vuz v dobe mezi povinnymi technickymi prohlidkami, resp. zda priznivy vysledek jednoho typu (nebo znacky) neni hlavne vysledkem dobre prace znackovych servisu v ramci pravidelnych prohlidek...?
A na to mi statistika TUV nedava zadnou odpoved, byt jistou souvislost mezi zjistenymi vysledky a skutecnou spolehlivosti nepopiram. TUV asi nepodchyti nefunkcnost treba benzinoveho cerpadla, kvuli kteremu jsem nedojel z dovolene domu (ale ani do stanice technicke kontroly TUV), a jen malou utechou mi bude, ze mi v TUV namerili dobrou hodnotu soumernosti ucinku rucni brzdy... Tak jak to tedy je?
Podle meho nazoru je mnohem smerodatnejsim kriteriem hodnoceni spolehlivosti (kdyz uz vam - z pochopitelnych duvodu - site firemnich servisu zadne udaje neposkytnou) statistika vyjezdu servisnich vozidel nezavislych asistencnich sluzeb motoristum v nouzi (ADAC, OAMTC, TCS...) k vozum porouchanym behem cesty nekde na dalnici nebo proste kdekoli na ceste mimo radius "domovskeho" znackoveho servisu. Nevim proc, ale videl jsem jedinou takovou statistiku, konktretne svycarskeho TCS - "Touring Club Suisse". Ze by snad pod vlivem skutecnosti, ze Svycarsko samo zadne osobni vozy (s vyjimkou fy. Sbarro a dalsich specialu, coz neni seriova vyroba) neprodukuje? V kazdem pripade je to statistika velmi poucna. Najdou se v ni i vozy (Focus to, bohuzel, neni), kde v rubrice priciny zavady, resp. duvodu vyjezdu servisniho vozidla najdete jedinou poznamku: "cles". tj. klice zabouchnute ve voze... K nicemu podstatnejsimu totiz nebyl duvod vyjizdet!
A na to mi statistika TUV nedava zadnou odpoved, byt jistou souvislost mezi zjistenymi vysledky a skutecnou spolehlivosti nepopiram. TUV asi nepodchyti nefunkcnost treba benzinoveho cerpadla, kvuli kteremu jsem nedojel z dovolene domu (ale ani do stanice technicke kontroly TUV), a jen malou utechou mi bude, ze mi v TUV namerili dobrou hodnotu soumernosti ucinku rucni brzdy... Tak jak to tedy je?
Podle meho nazoru je mnohem smerodatnejsim kriteriem hodnoceni spolehlivosti (kdyz uz vam - z pochopitelnych duvodu - site firemnich servisu zadne udaje neposkytnou) statistika vyjezdu servisnich vozidel nezavislych asistencnich sluzeb motoristum v nouzi (ADAC, OAMTC, TCS...) k vozum porouchanym behem cesty nekde na dalnici nebo proste kdekoli na ceste mimo radius "domovskeho" znackoveho servisu. Nevim proc, ale videl jsem jedinou takovou statistiku, konktretne svycarskeho TCS - "Touring Club Suisse". Ze by snad pod vlivem skutecnosti, ze Svycarsko samo zadne osobni vozy (s vyjimkou fy. Sbarro a dalsich specialu, coz neni seriova vyroba) neprodukuje? V kazdem pripade je to statistika velmi poucna. Najdou se v ni i vozy (Focus to, bohuzel, neni), kde v rubrice priciny zavady, resp. duvodu vyjezdu servisniho vozidla najdete jedinou poznamku: "cles". tj. klice zabouchnute ve voze... K nicemu podstatnejsimu totiz nebyl duvod vyjizdet!
Mal som asi 3 mesiace prideleneho focusa, 1.9TD rok stareho, najazdnych asi 60tis. km. Moje zkusenosti boli velmi zle. Motor katastrofalny, pri nizsich rychlostiach velmi hlucny, slaby tah. Hoci malo auto ABS pri brzdeni ho vzdy tahalo na lavu stranu. Vypracovanie interieru bolo nekvalitne, vaklave vypinace. Pri zapnutej klimatizacii bol v aute smrad. Celkovy dojem - nikdy viac.
Nevim přesně kde byl problém, ale údajně šlo o to, že někde docházelo ke shromažďování benzinových výparů a jak auto delší dobu stálo na slunci tak to nědělalo dobrotu.