Zkouška jenom dokazuje, že jízdní vlastnosti SUV a off-roadů všeobecně nejsou nejlepší, pokud si dobře pamatuji tak při podobném testu se málem převrátil také Range Rover někdy před dvěma lety. Za další Američani neumí udělat kvalitní podvozek. Je pravda že je k tomu nic nenutí. Široké rovné silnice, omezená rychlost, kvalitní podvozek (jízdní vlastnosti) není vyžadován.
Co mě trochu zaráží je to, že je to u Daimler - Chrysleru již třetí případ problematických jízdních vlastností. Problémy mělo Áčko, Smart a teď Liberty.
Prevratim jakykoliv auto budu chtit.Je jasny,ze se nemuzete s Jeepem vritit do zatacky jako *.Jeep je na pohodli a do terenu!Kdyz chcete auto co sedi tak si kupte nadupanyho sportaka co je 5 cm od zeme,pokud na to mate.Ja sam vlastnim Jeep Grand Cherokee a kecy typu DALSI KRAM NA PRODEJ me stvou,zvlast od nekoho kdo tomu nerozumi!!!!!!!!!!!!§
Nevim, jak je to u Granda, ale ja mam u Cherokeeho na protislunecni clone vyrazne upozorneni (od vyrobce),
ze "s timto autem neni mozne rezat zatacky".
Na letišti jsem čet AutoBild a v něm byl rozsáhlej článek o tomhle malém problémku a potvrdili přesně co se tady říká... Prostě to zvorali kucí americký... Byly tam dost hrozivý fotky testovacího džípa na dvou kolech... ovšem redaktor to čekal, takže to (na okruhu) srovnal..... docela děs... tohle se stát mladýmu blbečkovi, co mu teče mlíko po bradě ale má na džípa, tak se rozseká
Nojo, takze podle vas vsech by mel kazdy SUV a pokud mozno i offroad takovy podvozek, aby se v techto situacich neprevratil... Jenze pak to dopadne tak, ze vsechno bude vypadat jako BMW X5 a do terenu to bude nepouzitelny. Kdyz chce nekdo neco co se neprevrati, at si koupi Porsche. Pokud chcete ale v terenu neco projet, musite sakra pocitat s tim, ze to na silnici tak sedet nebude. Nedej boze, aby vsechny automobilky zacaly delat SUV a offroady s jedinym zajmem - aby to dobre sedelo na asfaltu. Uz ted se nova auta opravdu vhodna do terenu skoro nevyrabi.
No, jsem fakt rad ze neco takovyho 'slysim'!!! Psal jsem puvodneostrejsi prispevek (Re: Jeep),a lepak jsem se zkrotil - Kery off-roady uznavas?? Ja bezmezne verim na Samuraie a Defendera... a X5 nejni 'ofroud'!!! (-:
Mam X5 jako sluzebak a FAKT to neni zadnej OffRoad. Uspesne sem se s tim zahrabal a tahal me ven traktor. OffRoad je tak Patrol, Hummer, Defender. Je fakt, ze dneska jich uz moc neni. Ze se to prevratilo, neni moc dobra vizitka. Jeep neni cistokrevnej OffRoad a pocital bych, ze amici s tim budou jezdit spis po silnicich nez po terenech. Na to by meli vyrobci brat dost ohled. Doufam, ze upraveji podvozek, jinak z toho kouka pruser. Amici tak milujou zaloby..... , je jenom otazka casu, nez se s tim nejakej cucak vyseka a jeho rodina zazaluje Jeep o miliardu.
...naprosto souhlasim,americane jsou zalobami posedli,vzpomenme napr. na pneumatiky ktere firma goodyear seriove montovala na explorery...A potom,jestli se jeden trouba prevratil s liberty na testu,a pritom nejspis sedel v tom aute poprve...tezko potom muze nekdo posuzovat celou automobilku....ja sam jsem majitele jeepu grand cherokee a musim podotknou ze kvalita jak na ceste tak v terenu je vysoka....a kdo chce,ten prevrati auto kdekoliv...jenom mne mrzi,ze si lidi hned odsoudi celou automobilku kvuli jednomu volovi...predpokladam ze kazdy,kdo tady prispevek podal,nejake suv vlastni....
Vidím, že vycházíte ze zcela zkreslených informací - kromě toho že to nebyly pneumatiky Goodyear, ale Bridgestone/Firestone, tak říci, že Američani jsou posedlí žalobami, když se díky těm vadným pneumatikám prokazatelně zabily desítky lidí mi připadá nefér.
Otázkou je, kolik lidí se zabilo na úplně jiných vadných pneumatikách s jinými auty třeba v Evropě. Tady žaloby opravdu nejsou tak v módě. Mimochodem, Ford se zachoval opravdu slušně i v Čechách, mám díky tomu zadarmo nové pneumatiky na svého Explorera - v 80 tis. km se mi právě hodily.
Jen technicka poznamka. Nebyly to pneu Goodyear, ale Firestone. A spis montuje pneumatiky seriove vyrobce vozu nez vyrobce pneu, ktereho si autovyrobce vybira. Podle e-mailu soudim, ze zijes v USA. Ja po osobnich zkusenostech s americkymi vozy bych si temer zadny neporidil.
S tvým výběrem offroadů docela souhlasím, i když to je diskuse na celé odpoledne... Samurai má tu nevýhodu, že jízdní komfort Defenderu ve srovnání s ním připomíná limuzínu :-) Na druhou stranu, Samurai je jediný auto, s kterým se díky jeho rozměrům a váze dostaneš třeba v lese tam, kam by ses jinak dostal jenom s motorkou - nebo pěšky :-( - to se ale radši budu dřít dvě hodiny s navijákem... Pro takové ty věrné příznivce Hummer only, abych je trochu popíchnul - v tom lese jim kdykoliv ujedu s téměř čímkoliv normálních rozměrů s dobrými terénními pneumatikami, ani Hummer totiž neumí kácet stromy, mezi které se nevejde...
Myslím, že tento trapný poznatek nasvědčuje o tom jakým směrem se ubírá produkce automobilek, včetně těch s takovou historií, jako má Jeep. Důležitost se dává především ziskům, kvalita (včetně vývojového testování) je držena na nejnižší možné hranici investic, jen aby si zákazník v showroomu nestačil zásadních nedostatků všimnout. Za největší absurditu však pokládám fakt, že výrobci se přestávají snažit o maximální zdokonalení časem prověřených technických i praktických součástek a řešení, a naopak se snaží "přicházet stále s něčím novým." Tento "NOVÝ" Jeep Liberty/Cherokee je jednou ze smutných ukázek.