Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - positivemind
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 01:49
Já se z těch diod podělám.

Ne, vážně, je opravdu důvod cpát je tam? Řekněte mi to čistě technicky, jaká je šance, že se diody podělají? Já jestli si je nemám pořídit na auto, abych byl stejně cool jako ty Oktavie, Golfy a Transportery, na kterých to potkávám.

Hnus velebnosti :no:

Jinak aby nedošlo k omylu: s-max i galaxy jsou velice povedená auta, velice! :-) sám jsem ho chtěl, ale nebyl dostatek financí...
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 07:51
Diódy sú proste móda. O životnosť by som sa nebál, koniec-koncov, je to až primitívne jednoduchá súčiastka, na ktorej niet veľmi čo skaziť. Skôr by ma zaujímalo, o koľko je vyššia cena takého svietidla voči klasickému, stačí malý ťuk, a je v keli, musíš ho komplet vymeniť. Dnes sú tie plastové krycie "sklá" neskutočne tenké, aj menej ako pol milimetra.

S-Max je dokonalé MPV. Teda, jednu chybku som našiel, za volantom sa mi sedelo zle, pomerne úzke sedadlo s vysokými a tvrdými bočnicami ma nútilo držať nohy bližšie pri sebe ako mi bolo pohodlné. Výsledkom bolo, že ma celý čas tie zvýšené boky nepríjemne tlačili zvonka do stehien. neviem, či sú také sedadlá vo všetkých verziách. Ale bola by to snáď jediná výtka. Dokonca aj tá často kritizovaná palubka je fajn, v množstve tlačítok je docela systém a tiež má svoj štýl. :yes:
Avatar - R32
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 09:16
Neviem o akej značke ohľadne tých plastových krytoch reflektorov hovoríš, no ja som robil nejaký ten čas pre určitú nemenovwanú :-) značku a jednoznačne tieto plasty vydržia viac ako bežné v starších autách používané sklo. Mali sme autá ktorým v zime kamienky rozbili sklenený svetlomet no nepamätám ani na jeden s prasknutým alebo rozbitým plastovým... Dokonca aj pri nehodách sa ten plasťák skôr urval z úchytov ako sa rozbil. ;-)
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 12:16
Jasne, plastový kryt je pružnejší a kamienky neublížia, ak nie sú príliš veľké, alebo neudrí príliš silne. Ale skús zavadiť pri parkovaní napríklad, vtedy sa kryt praskne v momente, v takom prípade sklo vydrží podstatne viac. Sklá z polykarbonátu sú fajn nápad, sú pevné a ľahké, len škoda, že sa ich vlastnosti využívajú až do krajnosti, bez rezervy. pri poškodení musí vymeniť celé svetlo, lebo je to všetko zlepené do jedného celku, u sklených stačilo sklo, obvykle bolo prilepené nejakým silikónom. ;-)
Avatar - Katikakus
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 08:45
Zivotnost diod je mnohem delsi nez klasickych zarovek, takze tady problem nevidim.
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 12:09
Přesně tak.
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 09:39
O životnost bych se nebál, jen mi ty diody na autech vzhledově připomínají doplněk z tuzing shopu od Nguyena na rohu ;-\
Avatar - tofoj
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 10:30
Symsl je jednoduchej. Sám sem to počítal a za 800 000km se mi ta 5tis investice vrátí na benzínu >:D
Avatar - positivemind
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 10:38
>:D :yes:

Diody jsou designový skvost, když se umí použít - viz A5, možná i A4. Ale jinak? Pfff... fuj
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 12:11
Časem je budou mít všechny auta. Aź se zlevní výroba, tak je naroubujou všude. Stejně jako ty podělaný úsporný žárovky. :-!
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 12:18
Z diód sa dajú spraviť aj komplet predné svetlá, ibaže by to bolo na dnešnú dobu ešte asi pridrahé. Toho sa dočkáme skôr až na elektromobiloch, aby sa čo najviac elektriny ušetrilo pre pohon.
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 12:31
Tak tak. Ale co vím, tak komplet (snad) přední diodové světla má tuším Audi R8 za velmi tučný příplatek.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 12:45
už i "nová" A8
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 15:00
U diod se kromě již v diskuzi zmíněné nižší spotřeby a delší životnosti uvádí i větší svítivost (=zvýšení bezpečnosti provozu, jelikož jsou líp vidět) a kratší doba rozsvícení - ač je to ve zlomcích se***, odborníci na bezpečnost říkají, že to může zlepšit schopnost vzadu jedoucího vozidla reagovat na vaše brzdění včas...
Avatar - twistedTSD
Diody sem, diody tam
| 15. 12. 2009 16:48
nevidim duvod proc by tam nebyly - zivotnost je veelmi dobra, myslim ze vypadaji hezky, jsou ,,rychlejsi",atd. atd....rekni mi prosimte co je na nich tak spatneho...
Avatar - Bubáq
Nedostatečný facelift
| 15. 12. 2009 06:14
Je škoda, že Ford nevyužil modernizaci také pro změnu přístrojové desky. Její design je zoufale zastaralý (byl už v době premiéry modelu). Ford by si měl vzít příklad z Opelu: opelovské poslední přístrojové desky jsou prostě famózní...
Avatar - R32
Nedostatečný facelift
| 15. 12. 2009 09:19
Skôr by som sa zameral na použité materiály ako na samotný tvar... Tak hnusné tvrdé plasty a tá nastriekaná striebrenka... :-( To už aj Kórejci sú na tom lepšie...
Nedostatečný facelift
| 15. 12. 2009 09:34
S tím vnitřkem máš pravdu. Design palubovky je u S-maxe, Mondea a spol. kapitola samo pro sebe... Jinak se mi S-MAX moc líbí. I přes tu palubovku bych se nakonec přenes. Když jsme vybírali nový vůz, byl pro mě spíše důvod nekoupit si ho třeba jeho strašně malý rejd. Máme takové zapadlé místo v podzemních garážích, s tímhle tankem tam každý den manévrovat (nebo v jakýchkoliv garážích u supermarketů apod.). To byl pro mě bohužel větší problém. Ale docela mě to mrzelo, jinak je S-MAX super kára:)
Avatar - positivemind
Nedostatečný facelift
| 15. 12. 2009 10:39
Jo, s tím rejdem máš recht. Sám na to u své 407 nadávám jak můžu, kde se ostatní vytočí, já vycouvávám :-( a to parkování, to je občas mazec (musíš couvat, popředu je to v podstatě nemožný)
Avatar - manitou
Nedostatečný facelift
| 15. 12. 2009 10:20
no to je věc názoru, mě se oplovské zase nelíbí, zbytečně přeplácané, i když to na pohled vypadá efektně, to jo, ale ergonomie :no:
Nedostatečný facelift
neregistrovaný "ke"
| 15. 12. 2009 10:51
..... s pristrojovkou souhlas, denne mi prijde v aktualnim Mondeu tvarove neodladena, rozporuplna, jakoby jeden zacal a pak to po nem dodelal druhy designer. Materialy jsou alespon v titaniu S v pohode. A ten velky display mezi budiky - convers+, ten je bohuzel z 90% casu totalne funkcne nevyuzity, spis nekdy i rusi......

Motoricky a podvozkove je ale vse ok, ta 2,2 v nafte taha slusne :yes:
Motory ???
neregistrovaný "adalbert"
| 15. 12. 2009 09:57
Budu si za týden přebírat model před faceliftem. trochu mne to mrzí. Ten facelift pomohl, odstranil fádnost, hlavně vzadu (mělo by se to spíše nazývat back lift :-)).
Ale z hlediska motorizací jsem rád, budu mít 2.2 TDCi 129 kW, který zřejmě z nabídky zmizí.
ale obecně - vůbec ty poslední fordovské motorizace nechápu. Zbytečně si hrají na ekologii, odešli od benzinového šestiválce 3.0, dieselový 2.7 z kooperace s Peugeotem dávali jen do Jaguaru, vcelku slušný D5 z Volva nepoužili (narozdíl od T5). Nejvýkonnější Ecoboost jen s automatem ...
Avatar - manitou
Motory ???
| 15. 12. 2009 10:22
sice budeš mít starej kukuč, ale s výborným motorem, tak :yes:
Motory ???
| 15. 12. 2009 10:26
Ja bych ten stary kukuc i docela bral, protoze tahle rozevrena tlama, no nevim nevim. Uz se tesim, az potkam peugeota a tohoto forda, kdo koho sezere :-)
Motory ???
| 15. 12. 2009 12:39
Sezere VW a dalsi podobna nudna auta, alespon zatim se tak u Fordu dari. Podil na trhu stoupa, samozrejme je to i diky kvalitni technice, ale design take prodava. A treba 206/207 s tim take dlouho bodovala.
Motory ???
| 15. 12. 2009 13:49
No a dneska boduje Fiesta. Je to jako mor, už jich jezdí všude mraky. >:D

Když je v nějaké pastelové barvě, tak je radost na ni koukat. Oproti staré je to obrat o 180°. :yes:
Motory ???
| 15. 12. 2009 16:20
A ja ti nevim, docela ted (asi nahodou) potkavam ty predchozi, ale pomalovane (odhaduju verze ST, jestli neco takoveho je) a moc se mi libi, ten soucasny pohyblivy design mi nejak moc nevyhovuje, polo je urcite daleko vyvazenejsi vuz
Motory ???
| 15. 12. 2009 17:05
Polo je možná vyváženější, ale není výraznější. :-)

Vybírat v této třídě, upřímně musím konstatovat, že by jak Polo, tak i Fiesta byly horkými kandidáty. Polo je dotaženější a má slušné motory, Fiesta má mladistvější look. Polo bych viděl s motorem 1.2 TSI, ale u Fiesty? Skoro stokoňovou 1.4 ? Nevím nevím. Chybí mi tu turbo.
Motory ???
| 16. 12. 2009 01:59
Turbo bude a 1.6 Ti-VCT je take ok.
Motory ???
| 16. 12. 2009 12:01
Ok jo, ale mě už to přijde do takové malé žaby moc. Moc velký obsah.
Motory ???
| 16. 12. 2009 07:58
No ja bych asi preferoval tu vyvazenost pred vyraznosti, ale v tom je kazdy clovek jiny. A popravde na motory jsem u fiesty nekoukal, takze jestli to je jak rikas, ma polo opet navrch. Fiesta neni urcite spatne auto, ale me vubec neoslovila
Motory ???
neregistrovaný "adalbert"
| 16. 12. 2009 10:12
Jo, ty motory ve Fiestě nejsou zrovna špička, ale proč proboha všichni tak padáte na zadek z přeplňovaných motorů. Všichni jste z masáže našich novinářů v žoldu VW zblbli. Takový velkoobjemový atmosférický šestiválec nebo osmiválec nevyhnaný dopingem na hranici možností nebo i dobrý čtyřválec má alespoň charakter. Sice to trošku víc žere, ale nemusíte pořád řadit, nemá turboefekt a nemá zvuk zubní vrtačky. Focus RS je v tomto směru jedinou výjimkou z pravidla, ale tam je objem 2,5 l a válců 5 ... Škoda, že jinak Ford jde taky cestou k autům bez charakteru - elektrické posilovače řízení, maloobjemové motory. Naštěstí alespoň zatím dobře sedí na silnici.
Avatar - tigerbp79
Motory ???
| 15. 12. 2009 22:20
jj. tenhle motor je prý třída.. docela rad bych se svezl až ho budeš mít zajety... kde bude k vidění a slyšeni?
Motory ???
| 15. 12. 2009 12:39
A co sestivalec 3.5 EcoBoost, zatim sice v Evrope neni, ale urcite by do Mondea mohl jit, stejne jako novy sestivalec 3.0 Ford Duratorq, ktery nahrazuje tu 2.7.
Motory ???
| 15. 12. 2009 21:08
Že by mohl neznamená že tu je.

Btw když se bavíme o těch Fordech >:D >:D >:D

[odkaz]
Motory ???
| 16. 12. 2009 02:12
O Fordech? To je jen fikce o jen jednom Fordu.
Toyota jich má více jak 4 000 000!!!! A nejde o fikci.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Motory ???
| 16. 12. 2009 13:33
Škoda, že neumíš číst. Nikde jsem neodkazoval na stahování aut do servisů. Holt ti moc rudnou oči, když někdo šáhne na tvoje božstvo. >:-[]
Motory ???
neregistrovaný "adalbert"
| 16. 12. 2009 03:53
HOAX, HOAX, HOAX ...
Avatar - manitou
PŘEDSKOKANI
| 15. 12. 2009 10:30
Nejdříve facelift dvojice, myslím, že vydařenej, S-MAX sportovně svěží a Galaxy s elegancí. Motory taky dobrý, chtělo by to jen manuál k tomu 2.0 eco, aby to nebylo zase úplně eko. Možná by pomohl i 1.6 eco, výkon má a váha není až tak hrozná. No a pak, pravděpodobně v Ženevě, uvidíme facelift Mondea, motory budou v duchu této dvojice, tak zbývá ještě ten 1.6 eco a nějakej šestihrnek pro prestiž. Musí se pořádně připravit, přijde nějaká nová poštolka >:-[]
PŘEDSKOKANI
neregistrovaný "adalbert"
| 15. 12. 2009 21:56
No kéž by. Teď, když se konečně zbaví Volva, budou potřebovat nějaký prestižnější vůz/motorizaci vlastní značky. I Peugeot/Citroen Škodovka a Renault, které taky nepatří mezi "premiovky" mají vrcholový model a vrcholovou motorizaci. Ale vývoj Fordu v posledních letech na to nevypadá. Neměli se zbavovat Jaguaru ...
Ale, pravda, dostali se ze ztráty do zisku.
Avatar - manitou
PŘEDSKOKANI
| 16. 12. 2009 10:00
Tak sice už nemají Jag a LR, ale nech být, na technické bázi spolupracují pořád , i s Mazdou
PŘEDSKOKANI
neregistrovaný "adalbert"
| 16. 12. 2009 17:26
Ale ani Mazda není premiovka a motorizace v Evropě má zhruba stejné motorizace, jako Ford. Navíc, jako japonské auto je pro většinu fleetových manažerů neakceptovatelným řešením. Taky, alespoň myslím, i pro Jag pořád dodávají nějaké komponenty. To ale s novou generací asi umře.
PŘEDSKOKANI
| 16. 12. 2009 18:11
Lincoln.
PŘEDSKOKANI
neregistrovaný "adalbert"
| 16. 12. 2009 19:03
V Evropě? Už se těším na Mondeo s nálepkou Lincoln, koženými sedadly a o 50% vyšší cenou. Snad by tam pak ale dali nějaké lepší motory. I když v Americe jsou v Lincolnech v podstatě stejné, jako v Taurusu i Fusionu.
Povedený facelift
| 15. 12. 2009 10:57
S-maxu pomohla hlavně výrazná změna zádi, je teď o 100 % lepší, stará záď S-maxu, byla společně se stříbrnou palubkou nejslabším článkem... Jinak tvarově mi přijde přístrojovka S-maxu krásná a po faceliftu evidentně konečně upustili od laciného stříbrného povrchu centrálního panelu. Jinak materiál přístrojovky z klasickýho měkčenýho plastu byl kvalitní už i před faceliftem. Takže facelift S-maxu jednoznačně pomohl a líbí se mi i tvar spodního nasávacího otvoru na přídi, kde k sportovně pojatému S-maxu úprava sedí... Na proti tomu u Galaxy jsem rád, že zachovali konzervativní přístup a změn je minimum. Osvětlení zadní části bylo již u staré verze originální a velmi efektní, tak se bojím, že zadní LED diody by mohly být změnou k horšímu, ale to budu hodnotit až to uvidím na živo... Výbornou zprávou je že konečně vypadne z nabídky žravá a nevýkonná dva-trojka a bude nahrazena oturbeným benzínovým dvoulitrem, věřím tomu, že bude špičkovým motorem jako 2,0TFSI od VW... Času na jeho vyladění měli u Fordu spoustu :-) Takže všem změnám, až na módní LED diody ( ale je to bohužel diktát doby) dávám jednoznačně :yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - tigerbp79
SMAX
| 15. 12. 2009 11:50
Dle mého názoru je S-max a Galaxy hodně povedené auto. Pro lidi jako já, kteří měří více jak 190cm je naprosto prostorné na rozdíl od většiny ostatních automobilek, vzpomínám si že v první verzi oktavie jsem mohl jezdit jedině když za mnou nikdo neseděl, jelikož tam zbyly 2cm...,nová je natom už lépe.. podobně jsem ale byl překvapen i u Mercedesu B a jiných rádoby MPV...sedněte si do S-Maxu, posuňte sedačku co nejvíce dozadu a podívejte se za sebe.
EXTERIÉR:Co se vzhledu - faceliftu týká, i mě se zdá starší verze S-Maxu ze přední časti hezčí.. ten vyboulený předek resp. spodní část mi nějak nesedí..ale je to dojem pouze s fotek, uvidíme jak bude vypadat originál... naopak zadní partie S-Maxu (u galaxy proběhla beze změn) je dle mého názoru dotažení k dokonalosti, kdyby to šlo..bral bych předek starého S-maxu se zadní části Nového...
INTERIÉR: o tom by se dalo povídat dlouho.. nicméně..dle mého názoru je funkční a přehledný, pravda použíté materiály s stříbrné plochy nepůsobi nijak kvalitně, ale alespon slícovaní je na velmi dobré úrovni a hlavně nevrže... Již niže tady zminovaný Opel Insignia... krasný z venku ale uvnitř.. hezký na pohled... a když se podivate ještě blíže katastrofa!Ještě než kluci z Roadluku zkusili sami... udělal to Clarkson v topgearu.. na auto za 3/4 - 1 mega je to katastrofa.. takže z oplu bych si určtitě příklad nebral. S-max má tvrdé plasty, ale ty zase něco vydrží.
MOTORIZACE: Eco-boost je jen otazkou času, ford si odbyl prezentaci u dceřiné společnosti VOLVO a nyní proběhne kompletně ve fordu. Osobně si myslím ,že tyto motory za čas půjdou objednat i s manuálem..byly by proti sobě. Všeobecně downsizing je v trendu, takže už se půjde jenom dolů.. můžeme tak 100% zapomenout na jakýkoliv 6-valec od fordu (už snimi končí vyjma USA)..zbývá volvácky osvědšený přeplňovaný 5-valec od volva, ale ten bude s největší pravděpodobností nahrazen novým přeplňovaným 2,0 litrem, který v pozdější variantě představí snad i ostřejší verzi okolo 170kw (pro sportovnější vozy Focus ST, Mondeo ST).Zaroveň vstoupí i nové 1,6ecoboost do celé modelové řady.
Co se dieslu týče... tak viz.uživatel janseb zřejmě si přebere jeden z posledních skvělých motorů 2,2TDCI 129kw..tomu bohužel zřejmě taktéž odzvoní s příchodém nových 1,6 a 2,0 TDCI motorů v různých výkonových variantách... nech me se překvapit.
Já osobně bych do S-Maxe šel a už hodně dlouho o něm uvažuji.. tedy vzhledem k finančním možnostem spíše do té starší verze.
Myslím že v poměru cena, výkon, užitná hodnota absolutně vede.
Hlučnost motoru
| 15. 12. 2009 16:34
Jak je to s hlukem motoru u nového S-maxe? Měl jsem možnost řídit půl roku starého "Fjůžna" a hluk motoru mě docela překvapil, už při nízkých otáčkách jste neslyšeli vlastní slovo, na rozdíl třeba od Fabky, kde je motor téměř neslyšitelný do cca 3000 ot. A to nebyla žádná 1,2 :-). Jinak interiér u Fordu je kapitola sama pro sebe, stačilo mi, jak jsem chtěl stáhnout kličkou zadní okno a hned jsem věděl, proč si toto auto nekoupit, snad se u S-maxe s ergonomií polepšili.
Hlučnost motoru
| 15. 12. 2009 21:11
Bože můj to je zase příspěvek... Jdi radši blejt ty svý moudra na novinky cézet, tam jako diskutér dokonale zapadneš... 8-s
Hlučnost motoru
| 16. 12. 2009 17:26
nahlásil jsem tvůj příspěvek jako netolerantní administrátorovi serveru
Hlučnost motoru
| 16. 12. 2009 19:12
Nevidím na mým příspěvku nic urážlivýho - je to jen konstatování faktu...
Hlučnost motoru
| 22. 12. 2009 04:40
Hned se pozná, kdo má Škodovku a kdo Forda >:D >:D >:D
spotřeba 2,0 EcoBoost SCTi
| 17. 12. 2009 10:46
Zde se píše kombinovaná spotřeba 8,1, a na autorevue.cz se píše kombinovaná spotřeba 6,8.
kde je teda pravda?

protože mám čím jezdit (galaxy), tak čekám na facelift už od tohoto léta, a v září mi řekli ve Fordu, že novější model se bude dát objednávat v únoru 2010, chtěl jsem si objednat 2,2TDCi, ale jestli mi ho zruší, tak se mi více líbí (kvůli výkonu) 2,0 EcoBoost, tak by mě zajímala spotřeba, spíše vidím jako pravdivý údaj těch 8,1.
cenik Fordu Galaxy v CZ a UK
neregistrovaný "Honza76"
| 5. 4. 2010 23:57
chtel jse si koupit Ford Galaxy krasne auto ktere by odvezlo nasi rodinku pohodlene a celekem bezpecne. Taky velky nakladovy prostor jednoznacne prispel k memu rozhodnuti.
Kdyz jsem se hrabal v cenikach. tak jsem narazil na pomerne divne ni veci:
1. Priklad. DVD navigační systém 7" dotykový barevný displej (pomocí kterého lze ovládat CD, rádio a telefon), audiosystém s přehráváním CD/MP3, zásuvka...atd.
cena 82500 >:D V dnesni dobe kdy DVD navigace se preci jen stava historii a kde si lze vybrat v kazdem obchodaku koupi zarireni s integrovanou pamati ktere funguji stejne i kdyz spis lepe za cenu 3500
Taky jsem si zkousel nakonfigurovat cele Galaxy na www.ford.co.uk kde to same auto beze slev na interetu stoji o tretinu mene nez u nas! Tam nestoji DVD navigace 3030 Liber, tam stoji 1200. Jen enchapu a co komu ve Fordu vlastne jde . :-! :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku