to si zase nějaká parta tunelářů nahrabe do vlastní kapsy. Ještě, že se toho nedožili pánové Schustala, Sviták nebo Ledwinka. Proč se vždycky musí jít cestou totálního rozprodávání. Cizinci se prostřednictvím Tatry dostanou na její trhy, chviliku to tak nějak bude fungovat a po pár letech se řekne, že je celosvětová ekonomická recese, že tatrovky nejdou na odbyt a fabrika s více než stoletou tradicí se zavře. A co naši konstruktéři? Copak se z našeho národa musí stát levná pracovní síla nemající vliv na technický vývoj?
*, destruktivní *! Rozbít, prodat, zničit i to poslední, co tu ještě zbylo. Po nás potopa. Kdybych já dělal v mém zaměstnání takové "boty", byl bych dávno na dlažbě. Bohužel naši korytáři se drží na svých křeslech ať to stojí, co to stojí. Své deficity v rozpočtu látají nevýhodným prodáváním českých firem. Náš stát mi připomíná firmu v totálním krachu - prodává se vše, co zbylo. Copak nejde naopak do takových firem dosadit schopné lidi, ať zajistí odbyt, nechat tak významné podniky státními(Škoda, Becherovka, Tatra....), aby po restrukturalizaci vedení vykazovaly zisky do státní pokladny? Vždyť zahraniční firmy skupují, co se dá jen kvůli ziskům z výroby - náš stát o zisky nemá zájem?!?!
Někdy lituji, že jsem se narodil jako Čech!
Je to velmi smutne, ze k tomu doslo. Byl jsem vzdy hrdy na Tatrovku, jako cesky podnik. Rad bych veril tomu, ze to je nejlepsi reseni v dane situaci, ale to nam ukaze cas. Nemyslim si, ze je nutne pouzivat silnou kritiku, protoze ve svete se prodava co se da. To se bohuzel nedeje jen u nas. Mohu jen uves jeden priklad za vsechny, BHP nejvetsi a jedna z nejstarsich Australskych firem "velky Australan" symbol australie, ktery ma hodnotu nekolik desitek miliard ceskych korun se v letosnim roce spojil s anglickou firmou, protoze by nebyli schopni udrzet rust podniku a museli by zavirat a propoustet zamestnance atd.
Nevím, Tím se nic nevyřeší!!!! Nevím, jaké mají záměry, ale pokud jim nejde opravdu o Tatru jako takovou, tak to vidím, jako tunel a propustku na východ. Tatra by už dávno byla světový výrobce, kdyby tam nebyl takový BORDEL! Části Tatry, které se staly soukromé, tak velice dobře prosperují. A vyváží do zahraničí, ale státní část a ráj neschopných ulejvačských lidí, co nic neumí. Moc dobře tovím, protože tam dělá spusta mý známých. Lidi podlízají a drží si svá teplá místečka! Je to o tom, kdo má kde známého!!
Nový majitel by musel všechny ale úplně všechny vyházet a pak přijímat jen ty, co opravdu něco umí. Je tam spousta lidí, kteří neumí absolutně nic!!!!! Na konstrukci polovina z nic neumí dělat na počítači v grafických programech. Prostě většině lidí tam jde o to tu šichtu nějak přežít. A ti co by opravdu něco chtěli něco měnit nebo zlepšit, inovovat se setkají jen s posměchem a odporem starých struktur, které to chtějí v klidu doklepat do důchodu. Je to opravdový bordel a vedou to lidé, kterým nejde o Tatru, ale o výplatu!!!! Však je to státní, není to moje, že? Je mi z toho smutno, ale Tatra zanikne, pokud to nedostane do rukou člověk, který tomu rozumí a zavede nová pravidla a přezkouší všechny lidi v jejich dovednosti. Aby tam zustali jen Ti co opravdu umí dělat a mají nápady a ne Ti, co mají známe a tatíky, strejdy ve vyšších místech.
Tak s Timhle prispevkem plne souhlasim a nei to jenom Tatra kde to takhle vypada a kde delaji lidi jen proto aby tam byly tech 8 hodin a pak hura domu.Ale zase na druhou stranu mam strach aby prodej nebyl jen levne zniceni konkurence a tim Tatry.
a skončly naprostým fiaskem ( v Tatře ). Ono se ukazuje, že ne každý am. voják je Rambo, a ne každý am. manager je Bil Gates. Je mezi nimi fůra obrblbů, kteří se akorát umí vytahovat, a když dojde na věc, stahnou ocas a potichu se vypaří. Samozřejmě až potom, co se napakují na těch hloupých švejcích z Čech a Moravy. A je to.
Dopadne to stejne jak se Zetorem, stejne jako vz ostatni nechapu proc se prodava cela automobilka, vzdyt i Skodovka se neprodala hned cela, Tatra je na tom sice spatne ale nemyslim ze az tak ze bz se musela prodat, jinak tu davam za pravdu vsem co jsem prispeli. Z Cech se pomalu ale jiste stava jen protektorat EU
mam pocit, ze jsme prave prisli o posledni cesky strojirensky klenot, neverim americanum, to uz jsme je tu jednou meli a vime co udelali....... to snad neni mozne, to opravdu muselo takto dopadnout, fuj at se stydi co za to mohou
S příspěvkem pana Michala musím souhlasit doslovně. Již několikráte jsm měl co dočinění s vedením Tatry s.p. Např. Nabízel jsem zcela zdarma zpracovat profesionalni web page se všemi možnostmi dnešní technologie včetně dílenský příruček, doporučení konstruktérů, aktuálních novinek. Doslovně mně vyhodili s tím, že na to zaměstnají štáby lití a naše firma ať se do toho nemíchá. Trvalo ještě rok než spustili ten krám co mají teď.
V současné době jsem žádal o cenovou nabídku 20 vozů Tatra pro exprot do Rumunska, chtěl jsem zpočítat ceny bez Cla, DPH na našem území a se Clem, DPH a dodávkou do Rumunska. Přišel po 5 dnech absolutně nemožně zpracovaný bez cen, které jsem požadoval. Nevím jestli pro Tatru není zajímavý obchod za 1,2 mil USD. Jak říká pan Michal je to fabrika povalečů a potřebuje totální čistku. Jsem ze severní moravy, můj děda se vyučil v Tatře, moje babička pracovala v Tatře, můj strejda pracoval v Tatře srdcem jsem Tatrovák. Bohužel jen pod tvrdým nátlakem se lidé v této fabrice dají vyprovokovat k nějaké činosti. Například také projekt, který jsem nabízel vedení Tatry v roce 1997 ve kterém se jednalo o vybudování servisní sítě Tatra, osobní automobily, v USA a propagace. Servisní partnery jsem všechny obeslal, obtelefonoval, sehnal peníze na propagaci. Sehnal jsem 50 partnerů ve 49 státech, Tatra však neměla sílu ani chuť investovat čas do lehké modifikace osobního automobilu tak, aby vyhovoval US normám. Prostě jen žádné násilí, v klidu, od výplaty k výplatě.
Na celé věci mne mrzí to, že vše, co tu bylo řečeno, je PRAVDA. Co jsme to proboha za stát, který všechno prodá a nezůstne mu nic než dluhy po všech těch vládách - tedy lidech co si chtějí nahrabat (neříkám, že každý politik je špatný, ale těch dobrých je příliš málo). SNAD POSLEDNÍ ČESKÁ FIRMA S VÝBORNOU TRADICÍ A VÝSLEDKY JE DEFINITIVNĚ V * !!!! PĚKNĚ VÁM DĚKUJEME - VÁM, CO JSTE U TĚCH KORYT.
Mrzí mne, že můžu jen nadávat....... víc s tím asi udělat nemohu...
Podle mého názoru se ta privatizace měla udělat již na začátku 90. let. Nyní už je pozdě a Tatra musela zbytečně vyklidit trhy na kterých v podstatě neměla konkurenci . Je potřeba si uvědomit, že české podniky zaostávaly v mnoha oborech po komunistické éře za světem a bylo tedy potřeba do nich "vrazit" mnoho peněz a know-how. To mohli splnit jenom, ať se nám to líbí nebo nelíbí, zahraniční investoři. Druhá věc je ta, že s privatizací a restruktulizací tady neměl nikdo zkušeností a udělalo se hodně chyb viz. dosazení zmíněných Američanů do Tatry. Ale bylo tady dost i významných úspěchů např. velice úspěšná privatizace mladoboleslavské Škody. To že privatizace přichází až nyní po 12 letech přešlapování na místě je škoda, ale asi s tím toho moc nenaděláme, ale můžeme být rádi, že vůbec přišla. Zachování českých klenotů v českých rukách je bohužel jen sen, v reálném světě to prostě není možné.