Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: IRC Rally Madeira 2010 – Škodovky excelovaly, zbytek světa jakoby nebyl (+fotogalerie)

Osmá soutěž série IRC 2010 o víkendu proběhla na Madeiře a po jejím skončení mohli slavit hlavně příznivci okřídleného šípu, jehož znak se objevil na všech třech vozech na stupních vítězů.
Zpět na článek
9. 8. 2010 07:54
9. 8. 2010 09:32
9. 8. 2010 09:45
9. 8. 2010 10:28
9. 8. 2010 13:01
9. 8. 2010 16:18
neregistrovaný "Dandy000"
9. 8. 2010 17:03
9. 8. 2010 20:05
9. 8. 2010 20:28
9. 8. 2010 20:32
9. 8. 2010 20:12
neregistrovaný "Dandy000"
9. 8. 2010 20:45
10. 8. 2010 12:55
neregistrovaný "RallyFan"
11. 8. 2010 13:24
neregistrovaný "RallyFan"
11. 8. 2010 20:17
neregistrovaný "RallyFan"
9. 8. 2010 07:54
Video
Ta první dvě videa jsou výživná ! :yes:

"Na dominanci mladoboleslavského továrního týmu si stěžoval i Olivier Quesnel, šéf sportovního oddělení Peugeotu, který pohrozil odchodem francouzského týmu z IRC"

To je vtip roku >:D 8-s
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Plautus
9. 8. 2010 09:32
Re: Video
Škodovka by mala poľaviť, aby mala v budúcej sezóne súperov >:-[] ;-)
Avatar - pocitac
9. 8. 2010 09:45
Re: Video
To dneska zase do Lídlu pojede závodníku >:D ... Pěkné výsledky Škodovky, gratulace :yes:
9. 8. 2010 10:28
Re: Video
Ono je to tak, ze ucast tovarenskeho teamu v IRC je vec trochu na hrane.

IRC totiz vznikla so zamerom poskytnut sukromnikom, popripade dealerskym / importerskym teamom vyrovnanejsie a lacnejsie zavodenie nez je vo WRC. A Skoda ako jedina ma v IRC skutocne tovarensky team.

Faktom ale je, ze takyto zavazok ostal iba nejakym (takmer) vseobecne akceptovanym stanoviskom. V sportovych predpisoch IRC nie je nikde vyslovne uvedene, ze tam tovarensky team nesmie byt.

Takze Quesnel ma aj nema pravdu. ;-)
Avatar - Special-line
9. 8. 2010 11:22
Re: Video
Myslím že na Dakaru je to podobné, tovární týmy vs. dobordruzi s motorkou a batohem. Ale asi porovnávám neporovnatelné...
9. 8. 2010 13:01
Re: Video
V zasade ano...len na Dakare nikdy nebolo ani povedane, ze by tovarenske stajne nemali byt na starte.

A co sa tyka sucasneho stavu, tak medzi motorkami vpodstate klasicky tovarensky team teraz neexistuje. Firmy sice motorku vyvinu, pripravia a v niektorych pripadoch aj zdarma poskytnu, ale neexistuje motocyklovy team, ktory by startoval pod hlavickou tovarne. Vsetci su teraz sukromnici, ktori si ucast v rallye viac-menej zabezpecuju sami.

V osobakoch je tovarensky team len VW. Plus este cinsky Great Wall a Chery.

V kamionoch je tovarensky iba Kamaz. A s prizmurenim oka Ginaf, aj ked tu je to trosku komplikovanejsie.
neregistrovaný "Dandy000"
9. 8. 2010 16:18
Re: Video
a loni copak Peugeot nemel tovarni tym?
9. 8. 2010 17:03
Re: Video
Peugeot nikdy nemal v IRC nic, co by bolo oficialnym tovarenskym teamom (az na to "ALE" nizsie). Znacka sa venuje vytrvalostnym zavodom a projekt P207 S2000 je komercna aktivita, vramci ktorej bolo vyvijane auto kategorie S2000, ktore je teraz zaujemcom predavane aj s podporou. S Peugeotmi v IRC startuju okrem nejakych sukromnikov importerske stajne z UK, Beneluxu, Portugalska, Turecka a Talianska (?).

ALE - s Peugeotom startuje aj francuzsky team - na ktory zrejme narazas aj s ohladom na minuly rok (tento rok Sarrazin). Auto je v majetku parizskeho flagship-dealera (ktory je majetkom Peugeotu >:D ). Jeho prevadzka je ale financovana sietou francuzskych oficialnych dealerov znacky Peugeot. Cize na kupu, testovanie a prevadzku sa skladaju sukromne (myslim majetkovo s Peugeotom nepreviazane) spolocnosti.
Ergo - minimalne papierovo to tovarensky team nie je.
9. 8. 2010 20:05
Re: Video
Hele, Marko... čím se vlastně živíš? Nejsi ty opravář ledniček? Je něco, co o autech nevíš? >:D ;-)
9. 8. 2010 20:28
Re: Video
Ja sa zivim tymi ladnickami...ked sa teda velmi napadne podobaju autam. >:D ;-) (Inak marketing...momentalne previazany s motorsportom.)

A o autach neviem strasne vela. Z titulu toho cim sa zivim, mam medzery napr. v technickych zalezitostiach. :-( ;-)
9. 8. 2010 20:32
Re: Video
Tak mezery si můžeš doplnit tady na diskusi >:D

Jinak ale :yes:
neregistrovaný "Dandy000"
9. 8. 2010 20:12
Re: Video
Jasne oficialne nemely ale jak Kronos tak PH-Sport spada primo pod PSA a ti delaji servis.. Stejne jak Fiat ma Abarth a Ford M-Sport.. Hlavne ze dokud loni vyhraval tak to nikou nevadilo ale tedka breci..
9. 8. 2010 20:45
Re: Video
Kronos ani PH-Sport nie su dcerske spolocnosti PSA. Su to nezavisle firmy, ktore spolupracuju s PSA + maju vlastny vyvoj.;-) Niektore programy su naviazene na automobilku (napr Junior Team), niektore su vyvijane nezavisle na autombilke / resp. jej sportovom oddeleni.

Abarth je majetkovo v drzani koncernu Fiat - cize tu ide o tovarensku sportovu divizu automobilky.

M-Sport - Wilsononova firma ma poverenie od FoMoCo pomahat pri vyvoji a prevadzkovat ich team vo WRC. Potialto su tovarenskym "partnerom".
Program S2000 ale nie je oficialne podporovany Fordom a tato aktivita je iniciativou sameho M-Sportu. Auta ktore vidime v IRC maju reklamu FORD, pretoze ich podporuje britsky importer.

K tym Quesnelovym staznostiam: myslim si, ze jemmu osobne je to vcelku jedno, ci tam Skoda ma alebo nema tovarensky team. Keby mu islo o princip, uz davno by sa bol ozval.
Vietor myslim fuka od importerskych teamov, ktore nemaju dost volnych prostriedkov na to, drzat vyvojovo a testovanim krok priamo s automobilkou (Skoda). Takze asi povedali Quesnelovi, ze za tychto okolnosti to pre nich nema vyznam. No a kedze projekt S2000 je pre Peugeot komercnou aktivitou a odchodom importerskych teamov by Quesnel prisiel o zakaznikov - za co by ho asi sefovia nepochvalili - tak sa do toho vlozil az teraz.
neregistrovaný "RallyFan"
10. 8. 2010 12:55
Re: Jak to je skutečně
Velkým omylem je tvrdit, že Peugeot přímo jako továrna v IRC nezávodí. Dokázat to můžu snadno zde( [odkaz] ). Jinak Peugeot prostřednictvím Kronosu nasazuje svá tovární auta a když je třeba, vypomáhá i u soukromníků (jako třeba teď jel Magalhaes na Madeiře továrního Peugeota - měl tovární vnitřnosti ne kastli). Podobných příkladů bych mohl jmenovat mnohem více... Peugeot má v IRC tovární účást, jen se tak nejmenuje! Důvody plačtivých výpadů bosse je třeba hledat jinde. Quesnelovo prohlášení přišlo mj. kvůli totálnímu propadáku ve 24h Le Mans a nyní v době, kdy je téměř jisté, že Peugeot ve značkách v IRC (a asi ani jezdcích) nevyhraje.
11. 8. 2010 11:36
Re: Jak to je skutečně
Nie je to omyl. Treba si ujasnit co je a co nie je tovarensky team. Co je dealersky a co importersky team. A co je uplne sukromny team, resp. sukromny pilot.;-) A ak by aj niekoho tovaren podporovala nie je to tovarensky team.

To nie je tovarensky Peugeot. Vid moj prispevok vyssie (k Sarrazinovi). Na prevadzku tohto auta sa sklada dealerska siet Peugeotu a auto nie je ani vo vlastnictve Peugeotu. To ze je niekde na stranke IRC napisane Peugeot Sport nic neznamena - to je napisane pri viacerych autach, ktore zjavnie nie su ani vo farbach dealerskej siete "Peugeot France et son réseau". (Bez ohladu na to, ze niektore auta su prenajate od tovarne - ktora ale neplati ich ucast v sampionate, ani testovanie a trening pilota).
Tento team je to iste ako importersky Peugeot UK, akurat, ze vo Francuzsku pochopilne neexistuje importer. Tak sa to robi cez obchodnu organizaciu firmy v domacej krajine.
Vnutornosti S2000 kludne mozu byt z Peugeotu. Ved je jasne povedane, ze Peugeot toto auto postavil a predava ho + nan predava aj nahradne diely. Team, ktory to prevadzkuje si tak moze vybrat, ci bude kupovat tovarensky vyvoj, alebo si to bude vyvijat sam.

S Le mans to mozno ma tiez suvis, ale nabeton ide hlavne o prachy. Ak Peugeotacke stajne odidu - Quesnel strati dobrych zakaznikov. Ergo pride o peniaze z predaja novych dielov.
neregistrovaný "RallyFan"
11. 8. 2010 13:24
Re: Jak to je skutečně
Marko - pointa celé věci je jinde. Prestiž a peníze v motorsportu generují výsledky a ty lze dosáhnout pouze se špičkovou technikou. A proto je nutné zdůraznit, že všechna auta od Peugeotu nejsou stejně dobrá... Ani být nemůžou - Peugeot si to své nejlepší hlídá pro sebe před konkurencí. Auta lze obecně rozdělit na tovární a netovární. K továrním (ve smyslu kvality auta) pak patří i Pug UK, protože má k dispozici to nejlepší, co je homologované a dostupné (poslední mapy motoru, tlumiče, atd.) Realita je totiž taková, že i když má soukromník peníze a součástka je homologovaná, nelze ji koupit - prostě ti jí neprodají (např. poslední mapu motoru). V tomto smyslu je Pug UK tovární tým a vše ostatní je podružné (počet mechaniků, atd.) - protože ve finále jsou vidět pouze výsledky na trati.
11. 8. 2010 18:52
Re: Jak to je skutečně
Vies, ja si nemyslim, ze to tak je. Viem, ze tento problem je zlozitejsi (aj preto, ze v tejto oblasti pracujem).

Tovarensky team je urcite definovatelny tym, ze konstruuje a testuje auto bud vo vlastnej rezii, alebo tento projekt deleguje na nejakeho exkluzivneho partnera. V svojej discipline startuje tento team pod hlavickou (priamo) vyrobcu. Preto aj sa tomu hovori tovarensky team, ze to do sutaze prihlasuje tovaren. Btw. personal a piloti su zamestancami priamo tovarne, alebo toho exkluzivneho partnera. Cize financovanie tohto teamu ma na starosti tovaren (resp. exkluzivny partner), ktory to moze (aj to obvykle spravi) preniest na sponzora.

Cokolvek mimo tohoto uz tovarensky team nie je. Okrem vylozenych sukromnikov je tu ale este medzistupen v podobe 1.) importerskych teamov (financovanych importerom) 2.) dealerskych teamov (financovanych dealerom) 3.) silnych sukromnych teamov (su vystavane obvykle okolo nejakeho brandu, ktory sa touto formou chce propagovat - napr. Red Bull).

Nech je tento medzistupen akokolvek dobre zabezpeceny, nie je to tovarensky team. Peugeot UK je importersky team z Britanie. Ak by slovenske zastupenie Skody vedelo financovat v IRC vlastny team, tiez by neslo o tovarensky, ale len importersky team. (Ak by aj hned mali teoreticky k dispozicii rovnaku techniku ako mladoboleslavsky team.)

Potom su tu este stajne ako Kronos, ktore sice maju zmluvu s vyrobcom, ale ta je v zasade o tom, že takyto team vždy dostane moznost kupit predposlednu vyvojovu verziu tovarenskej techniky. Teda tu minulu (ak to neohrozuje tovarensky team).

Co sa tyka toho Peugeotu. Ta up-to-date technika je u francuzskeho dealerskeho teamu, Peugeotu UK, Peugeotu Benelux,a mozno Peugeotu Italia tak dobra preto, ze tento typ teamov jednoducho dokaze popri bazalnych marketingovych aktivitach vyprodukovat dost penazi aj nadstavbu v podobe sutazenia. A to dokonca v takej miere, ze si moze dovolit kupovat z "komercneho programu Peugeot 207 S2000" to najnovsie (teda najdrahsie) co je k dispozicii.
Ja zas verim tomu, ze ako sukromnikovi by mi kludne tieto veci Peugeot predal tiez, keby som mal na ne dostatok penazi. Co ale ziadny sukromnik tak lahko mat nebude, pretoze sa financne nepohybuje tam, kde importer. Dokonca je vcelku jasne, ze trebars slovensky alebo cesky importer Peugeotu nemoze byt na urovni toho britskeho, pretoze jednoducho importer na velkom a silnom trhu dokaze vygenerovat daleko viac penazi, ktore mu zabezpecia to, ze do programu S2000 dokaze vrazit viac prostriedkov.

Sukromnici potom musia riesit tieto veci inym sposobom. Bud nakupom starsej techniky, alebo vlastnym vyvojom (alebo nejak inak). Ten rozdiel je ale kazdopadne viditelny. Vznika tak dojem, ze nejaky team je tovarensky a nejaky nie. Co je ale chyba. U Peugeotu si kazdy team plati IRC sam, a kazdy kupuje techniku - bud od Peugeotu, alebo niekde inde (z donutenia nedostatkom prostriedkov). Je len rozdiel v tom, kto ma k dispozicii aky balik, a co si moze dovolit.

Skoda ako tovaren a vyrobca si moze dovolit uplne nieco ine (z pohladu vyvoja a testov), ako len dealersky team Peugeotu UK, alebo Peugeotu France. Dealersky team Peugeotu Italia mozno to toho moze /chce vrazit este menej...a na konci su potom ti skuromnici, ktori to platia bud zo svojho, alebo pracne zhanaju kazde Euro, aby si mohli kupit nove pneu, alebo aspon nieco od nezavisleho vyvojara.
neregistrovaný "RallyFan"
11. 8. 2010 20:17
Re: Jak to je skutečně
Dám sem jeden odkaz z youtube, který možná osvětlí problematiku více ( [odkaz] ). Jedná se o test továrního Peugeotu 207(Peugeot Sport) v podání Kris Meeke a Stephane Sarrazin. Na videu je vidět prototyp Peugeotu s polykarbonátovými skly (a dalšími vylepšeními ;) ), který v IRC ani nikde jinde zatím nezávodí. Prostě Meeke má k dispozici vše poslední homologované a podílí se na vývoji Peugeot Sport. Zjevně posouzení hranice tovární tým-netovární tým záleží na úhlu pohledu (technického, finančního,...). P.S.: Díky za Váš názor, i když se na věc díváme z odlišného úhlu.
12. 8. 2010 21:11
Re: Jak to je skutečně
Mne vykat netreba. ;-) ;-)

Ano, ale to video ukazuje testovacie auto Peugeotu. Ved Peugeot tak ci tak priebezne testuje a vyvija to auto. Nie pre seba, ale prave kvoli tomu aby potom mohol predavat tie diely zakaznikom.
A to ze to ma len Peugeot UK: no, mozno to dostal najskor, lebo je to najlepsi klient, s ktorym je tak urobena zmluva, ze dostane ponuku na kupu novych veci ako prvy. Ale to z neho este nerobi tovarensky team. ;-) Mozno je na to iny pragmaticky dovod.

Kazdopadne, ak si musim kupovat od tovarne diely, software, know-how - nech by som bol pre automobilku akokolvek oblubeny /preferovany (a tisic dalsich pozitivnych adjektiv) - tak nie som tovarensky team.
Tovarensky team si toto vsetko nemusi kupovat. Prave preto, ze je tovarensky. ;-)

Inak dufam, ze toto moje "odporovanie" nie brane nejak ofenzivne. ;-) Takze aj ja dakujem za rozhovor. ;-) :yes: