Novinky
Český trh v prvním pololetí 2010: Ve třídě malých MPV Venga urvala 16,5 %, prvenství má Roomster
70 komentářů
wow, sice to jeste nejsou relevantni cisla, Venga jede na vlne novinky, ale i tak, prodeje i v budoucnu budou dost slusne, je to docela pohledene a moderni auticko. Nevim, jak s vnitrnim prostorem oproti roomsteru, nicmene ve srovnani ostatnich konkurentu je to silny hrac, zvlast u nas se ji bude urcite darit, rad jich budu potkavat vic a vic
Jak jsem už jednou říkal, bude stačit "akce" na C3 Picasso a bude vymalováno. To vůbec nezmiňuji novou Merivu a facelift Roomsteru. Nyní koukám na statistiky prodeje ceedu za červenec, věru smutné čísla...a to bylo juchání v basmati klubu minulý měsíc.
Čteš ty to vůbec? Venga má o polovinu větší prodeje než C3, dvojnásobné než Meriva... a ty napíšeš, že to má spočítané???
v červenci prodeje klesly výrazně prakticky všem, Octavia má necelou polovinu registrací. škoda oproti posledním měsícům padla na cca 24% podílu, tady bude hrát roli ale taky třítýdenní závodní dovolená..
Inu, Bobe, kdybys sem poctivě nenapsal při každé zmínce o Koreji, nebyla by tu ani žádná debata. Díky za tuhle pilnou propagaci hyundaiů, kií a spol.! 😉 Hodnocení prodejů na trhu v ČR je ale, jak víme, jenom drobná komedie. Ten trh nemá dostatečnou velikost, aby měl vypovídací hodnotu. Že mají místňáci preference pro Škodu, je správné a kéž jim to dlouho vydrží, ale o úspěšnosti Škody ve světové konkurenci to neříká absolutně nic. A obráceně: i kdyby se tady prodávalo mínus deset Veng měsíčně, je to jedno, protože rozhodovat budou její evropské prodeje. O těch zatím nemáme čísla, takže musíme počkat. Kia tvrdí, že jdou dobře. Fakt je, že Venga je koncepčně mnohem blíž Golfu Plus nebo Fusionu než klasickému MPV, takže těžko říct, jak rychle a jak masivně se ujme. On i ten cee'd, který jsi zrovna pohřbil, potřeboval několik let na to, aby se proboxoval do Top 5 globálních prodejů Kie. Evidentně proto, že je příliš silně evropsky lokalizovaný a že globálnější modely (jako Cerat👋Forte nebo Sportage) ho díky svému většímu trhu přetlačí. Brzy ale dostaneš pod kulomet další tučná sousta, protože nás čekají evropské premiéry Huyndaie a Kie ve střední třídě, středních MPV i v kupátkách. Můžeš začít zbrojit na masakr 😄
Už ty Korejce tolik netlačte... Laciná, nemastná a neslaná auta pro Lidl lidi... Jasně, jejich přínos je v tom, že donutili tradiční výrobce zlevnit, ale tím to končí... Uspokojí jen zcela nenáročného spotřebitele, který žádá ten příslovečný přesun z A do B a jen lehce smradlavý interiér... Ale proč se tím zabývat zrovna na fandovském auto.cz, k tomu důvod nevidím. Tak za 20 let, možná.
Trefná poznámka o tom zápachu z interiéru korejských vozíků. Nejsem tedy jedinný, kdo to zaregistroval. Kia Sportage, nová kára, bílá barva, stálo to na slunci, ten smrad byl cítit na pět metrů od auta, takový klasický smrad z čínské tržnice... ;-\
Ještě že je auto.cz svobodná zóna. Takže můžeš bez žádosti a štemplu ignorovat diskuse o korejských popelnicích a chodit jenom na debaty o těch fárech, která máš doma vylepená z vnitřní strany na příslušných dveřích. Není to prima? 😄
Nevim proc ale Roomster bych si umel v klidu predstavit, kdyby se dal vybavit na nejakou rozumnou uroven ... cool auto 😄
V komentáři jste omylem dali Matrix na páté i šesté místo. Šestý v pořadí je ale Note. Díky předem za opravu 😄
Môže mi niekto vysvetliť, prečo sa Meriva uvádza medzi malými MPV(rázvor 2630mm) a napr. Altea pri rázvore 2578mm medzi strednými MPV?
Pretože oné tuná hej rázvor nieje to jediný na čem záleží..
ty sa fakt nezaprieš :-!
Nezapře, ale má pravdu ten chlapec... :-!
Ja sa nehádam, ale nejde o pravdu ale o štýl a výber slov.
Najlepšie zareagoval patrik - vysvetlil jazvovi, čo mu nebolo jasné. Prečítať povrchne otázku a bez rozmýšľania vystreliť prvé, čo napadne každého, to je výsada len podaktorých.
Najlepšie zareagoval patrik - vysvetlil jazvovi, čo mu nebolo jasné. Prečítať povrchne otázku a bez rozmýšľania vystreliť prvé, čo napadne každého, to je výsada len podaktorých.
Nejde o pravdu? A o co jde? Podívat se tupě na jedno číslo, ani náznakem nezkusit přemýšlet a pak se divit, že dostane odpověď? A to jsem se výběrem typických slov jeho řeči tak snažil, aby se tady cítil jako doma ;-\
Tak pokiaľ ti ide iba o pravdu, tak je pravda, že tu sa veľkostné rozdelenie áut podľa tried robí na základe veľkosti rázvoru. Môžeme tu polemizovať o tom či je to správne, alebo nie, ale je to proste fakt.
A k tomu tupému dívaniu a prispôsobovaniu slovníka- nabudúce mi môžeš všetko napísať tak, ako ťa to doma naučili, verím, že sa dokážem znížiť na tvoju intelektuálne zakrpatenú úroveň a pochopím to.
Ako doma sa tu cítim už pekných pár rokov a rozhodne k tomu nepotrebujem tvoje vtieranie sa... :-!
A k tomu tupému dívaniu a prispôsobovaniu slovníka- nabudúce mi môžeš všetko napísať tak, ako ťa to doma naučili, verím, že sa dokážem znížiť na tvoju intelektuálne zakrpatenú úroveň a pochopím to.
Ako doma sa tu cítim už pekných pár rokov a rozhodne k tomu nepotrebujem tvoje vtieranie sa... :-!
Myslel jsem, že ti to někdo normálně napíše, ale asi ne. Meriva stojí na platformě Gamma, stejně jako nová Corsa, takže ji Opel deklaruje taky jako segment "malé". I když rozměrově přerůstá ledacos z nižší s./střední. Ale přerůstání přes standardní hranice segmentů je dlouhodobý trend (viz Škoda). Když se podíváš na starou Merivu, tak ta se ještě rozměrově držela v mezích segmentu. Altea zase stojí na staré VW platformě nižší střední, jako např. Octavia.
Vďaka za odpoveď. Toto všetko som síce vedel, ale aj tak. 😉
Otázku som položil preto, že mi ide o princíp. Sú tu nejaké pravidlá ohľadom triedenia áut(aj keď nie dokonalé, ale sú) a tie by sa mali dodržiavať. Ak nie, tak potom môže ľahko nastať situácia, že človek veci neznalý, pozrie obe tabuľky a vidí že Meriva je v mini a ALtea v strednej, tak predsa ani nepôjde pozerať tú Merivu do predajne, lebo je malá. Pôjde rovno do Seatu a spol. A pritom tá Meriva je dokonca väčšia. Toto mi hlava neberie... 8-s
Ale inak som úplne normálny a jesť mi chutí... >😁 😉
Otázku som položil preto, že mi ide o princíp. Sú tu nejaké pravidlá ohľadom triedenia áut(aj keď nie dokonalé, ale sú) a tie by sa mali dodržiavať. Ak nie, tak potom môže ľahko nastať situácia, že človek veci neznalý, pozrie obe tabuľky a vidí že Meriva je v mini a ALtea v strednej, tak predsa ani nepôjde pozerať tú Merivu do predajne, lebo je malá. Pôjde rovno do Seatu a spol. A pritom tá Meriva je dokonca väčšia. Toto mi hlava neberie... 8-s
Ale inak som úplne normálny a jesť mi chutí... >😁 😉
Já bych to nebral tak fundamentalisticky. 😄
Neboj, ja sa polepším. Ale ešte k tomu tvojmu "prerastaniu" - škodovka u Octavie a de facto aj u Fabie prerastá iba karosériou. Rázvor zostáva na štandardných rozmeroch a je to iba také klamanie telom.
U tej Merivy je to ale o inom. Tam je to presne na opak. Potom sa bežne stáva, že si presadne človek z Octavie do Merivy a povie: "Jéžiš, tu je ale veľa miesta!" A to stále hovorím o teraz končiacej generáci...
U tej Merivy je to ale o inom. Tam je to presne na opak. Potom sa bežne stáva, že si presadne človek z Octavie do Merivy a povie: "Jéžiš, tu je ale veľa miesta!" A to stále hovorím o teraz končiacej generáci...
Všem rozumbradům a "odborníkům" na korejská auta (řada z vás nemá patrně ani to) doporučuji test německého magazínu Autobild s názvem "Podľa prieskumu je Hyundai najkvalitnejšia značka v Nemecku". Bože ta hrůza a utrpení pro některé z vás, že i Němci uznávají korejské vozy, viz odkaz níže. P.S. Před 10 lety byla kvalita korejců opravdu jinde, ale to řada z vás nemůže pamatovat, neboť jste si v té době hráli s kyblíkem na písku. No a mteď ten link😒br />
[odkaz]
Nástupce Hyundai Matrix - JC, bude taky hodně promlouvat do statistik. Více než Venga.
A este jeden maly detail - batozinovy priestor ma vacsi objem ako venga a meriva, ale vdaka malej sirke mezdi podbehmi sa do vnutra sotva zmesti blba bugina (golfak). Musel som ju tlacit dnu krizom a v kufri ostal priestor len na topanky a nejaku igelitku
Popis batozinoveho priestoru a variability vengy je aj na tomto servery v testoch a zle nedopadol.
Ak tie sedacky sklopis, tak predpokladam, ze aj bicykel tam vojde. Minimalne do merivy vojde a tiez sedadla iba posuvam a sklapam. Plusom pre bezny zivot je skor posuvanie zadnych sedadiel ako sklapanie a vyberanie.
PS: z bezpecnostnych dovodov davam bicykle na strechu a nie do interieru
Netvrdím že je Roomster nejlepší, jen že pro vhodnou cílovou skupinu je to sakra dobrá nabídka.
Design je s otazníkem... mě nevadí avantgarda Roomsteru a naopak se mi nelíbí proporce Fabie v kombíku, takže bych asi dal přednost tomu Roomsteru.
Roomster jedine s klímou a čiernymi oknami vzadu - ak len nemáš rád skleníkový výpek. Hlavne vzadu si deti slniečka naozaj užijú...
S tou praktičností bych byl opatrný, ona ta krychlová stavba karoserie s velkou výškou má pro různá stěhování taky něco do sebe.
Na to, že je interiér starý 4 roky, tak vypadá po Merivě stále nejdůstojněji.
A co se týká motorů - ty tvoje "šetřílkovské" podmotorizace nemá nikdo jiný v tomto segmentu vůbec odvahu nabídnout a 1,6 TDI je zase cenou hodně mimo. Takže nám zase zbývá 1,2 TSI 😄
Ani ne z nabubřelosti, jako spíš z víšky palubovky na to si chce chvíli zvikat hlavně u spolujezce.