Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v prvním pololetí 2010: Ve třídě malých MPV Venga urvala 16,5 %, prvenství má Roomster

70 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes: som to vravel Venga pojde po roomsteri :yes:
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
Jeste aby ne 😄 ale i tak se naslo plno pacientu co si tu obludnou Škodovku koupili >😁
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
A to si predstav, ze se v Cesku proda ani ne 1/10 produkce Roomstera >😁
Milkinin
Roomster je opravdu obludný. Je to ale škoda, tak se bude u nas prodávat i kdyby měla na střeše parohy.
Nástupce Hyundai Matrix - JC, bude taky hodně promlouvat do statistik. Více než Venga.
Avatar - Emel
Emel
Kouzlo Roomstera je jednoduché - vejdou se do něj pohodlně čtyři lidi i s nákladem a s 1,2TSI se dá pořídit za 285 tisíc (ceníková cena). Navíc má samozřejmě bonus domácího vozu... a po faceliftu vypadá o poznání lépe než dřív.
kyklop
styria a batozinou vlezu aj do vengy. Ta cena a tsi je dost velke plus. Osobne by som sa ale nepreniesol cez dizajn.
A este jeden maly detail - batozinovy priestor ma vacsi objem ako venga a meriva, ale vdaka malej sirke mezdi podbehmi sa do vnutra sotva zmesti blba bugina (golfak). Musel som ju tlacit dnu krizom a v kufri ostal priestor len na topanky a nejaku igelitku
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Velkým bonusem zavazadlového prosotru Roomsteru je jeho variabilita. Zadni sedadla Varioflex jsou sklopná, ale i vyjímatelná. Pochybuji, že do Vengy naložím kolo aniž bych ho musel rozebrat, do Roomsteru ho naložím.
kyklop
vengu som neskusal, meriva je variabilna rovanko ako roomster, s tym, ze tu buginu tam dam bez problemov. U toho roomstera som si to vsimol, ked znamy vyberali nove auto, kedze maju cerstveho potomka a stare uz nestacilo.

Popis batozinoveho priestoru a variability vengy je aj na tomto servery v testoch a zle nedopadol.
Ak tie sedacky sklopis, tak predpokladam, ze aj bicykel tam vojde. Minimalne do merivy vojde a tiez sedadla iba posuvam a sklapam. Plusom pre bezny zivot je skor posuvanie zadnych sedadiel ako sklapanie a vyberanie.

PS: z bezpecnostnych dovodov davam bicykle na strechu a nie do interieru
kyklop
a este jeden detail u roomstera - nakladacia hrana - ked nalozis tazsi predmet do kufra, tak si uzijes jeho vyberanie, nemozes ho iba "vytiahnut von". Ak by si priestor zarovnal s nakladaciou hranou ostane ti kufor ako zapalkova krabicka. Toto je mozne u merivy, venga tiez nie je uplne zarovnana hrana s podlahou
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
Delas si srandu? Aut co koupis za 285tis, aby se tam vlezli je mraky >😁
Avatar - Emel
Emel
Například? Poraď lepší auto pro mladou aktivní rodinu...

Netvrdím že je Roomster nejlepší, jen že pro vhodnou cílovou skupinu je to sakra dobrá nabídka.
Rox
Roomster bych řekl, že má paradoxně asi největšího koukurenta ve své stáji. Sám jsem o něm přemýšlel. Ale nakonec zvolím fabii combi, která je asi o cca 30k levnější. A to vlastně jen proto, že fabie má stále akční nabídky, což se mu zatím nepoštěstilo. Takže to buď škodovce stačí a nebo kapacity přesouvala rači na Yety/superb. Kromě zadních sedaček je to vlastně stejně užitečné auto jako combík a roomstra to sráží dólu. Bojim, bojim aby se mu dostal nástupce.
Avatar - Emel
Emel
Větší výška i šířka Roomstera přináší jednoznačnou prostorovou výhodu... hlavně pokud mají v autě cestovat třeba tři lidi s výškou nad 180.

Design je s otazníkem... mě nevadí avantgarda Roomsteru a naopak se mi nelíbí proporce Fabie v kombíku, takže bych asi dal přednost tomu Roomsteru.
Rox
To už je otázka jednotlivce. Mě se nelíbí moc krátká jako spíš kombi stejně jako roomster. Ale kvůli zadním sedadlům, kde je pravda o něco více místa a variabilita, je to o těch 30k více. Kufr je tak na stejno díky většímu rozvoru roomstru. Podle mě se měl více oddělit od fabie, být trochu delší nebo něco ale takhle si lezou do zelí. A řečeno v číslech room pro mě co jsem vybíral by vyšel na 375k a nehledě na to, že bych si asi neodpustil tu panoramatickou střechu, která se mi hrozdně líbí ale nepočítám ji : )) fabia combi je to s elegance start na 340k o 35k levněji. Podle ceníkoví ceny teda.
Klaudius
Čo je "väčšia šírka" u Roomstera? Pozná toto auto vôbec ten pojem?
Roomster jedine s klímou a čiernymi oknami vzadu - ak len nemáš rád skleníkový výpek. Hlavne vzadu si deti slniečka naozaj užijú...
bojler_
Pro verzi Easy má Roomster stejně jako Fabia akční balíček Plus (Climatic, centrální zamykání, navíc oproti Fabii el. ovládaná přední okna). Verze Style má stejné balíčky Sport I. a II. stejně jako Ambiente, navíc je v základu Climatic, takže už není potřeba dokupovat - rozdílně je v balíčku Plus Sunset, litá kola, zadní radar, rádio a sítě v kufru. Akce na FII a R jsou velmi podobné.
Rox
Jj stímhle souhlasím. Ale nic to němění na faktu, že je roomster o 30k dražší. A pro spoustu lidí už je to pádný argument, nehledě na to, kdo se jde podívat k prodejci na auto, může hned tyto dvě auta porovnat, jestli mu stojí za to room nebo "jen" fabia combi. Ale ani jsem nemyslel tyto akce jako spíše magic atd. Na zimu se určitě objeví opěd podobná akce a jelikož teď šla hodně dolu octavia tak jsem celkem zvědavý. U roomstru podobná akce myslím nebývala.
bojler_
Roomster měl místo Magicu Duo, které bylo cenově takřka totožné. Roomster ale potřebuje 63kW motor, tam už je HTP hodně málo. Momentálně je u stejně vybavené Ambiente a Style rozdíl 25k, srovnaly se dost i vyšší verze. S nějakou úpravou nevim jestli Škoda přijde, určitě je pro ňu atraktivnější prodej holé Octavie, ostatně Roomster nijak netlačí.
lulinak
zvazovali jsme Roomster vs. Megane III SW nebo Ceed SW, vyhraly vnitrni rozmery tech dalsich a taky praktictejsi zavazadelnik, bo metorve to muze byt i nstejno, ale u Roomstra je to kratke a vyhnane do vysky, cili vyrazne mene prakticke nez nizsi a delsi zavazadovy prostor kombika.... Jinak Ceed SW s klimou se da za 270-280 bez problemu poridit taky i za hotovku... nehlede na to ze u Roomstra je klima za dalsi 10 vejs....
Avatar - Emel
Emel
Jo, tohle je asi největší konkurence...

S tou praktičností bych byl opatrný, ona ta krychlová stavba karoserie s velkou výškou má pro různá stěhování taky něco do sebe.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Co vlastně nabízí Roomster navíc proti Yetimu? Kromě větších zadních oken...
RS
Ušetřených 100 tisíc 😉
Avatar - Ricardo
Ricardo
To je daň za design a image mizerného auta >😁
Avatar - Emel
Emel
Nevím jestli má Yeti o tolik lepší image... každopádně cenový argument je dost pádný, Yeti je alternativa spíš k Octavii.
Avatar - Ricardo
Ricardo
No však jo, Yeti je už vcelku pořádné auto, Roomster je přifouknutá Fabie se všemi z toho plynoucími důsledky - např. jediný použitelný motor 1,2 TSI nebo odporně vypadající interiér a vysoká palubka (tak trochu evoluce designu Favorit/Felicia >😁 )
RS
Já myslim, že právě teď už má motory bez výhrad. Pro šetřílky 1.2HTP a 1.2TDI. Pro ostatní 1.2TSI a 1.6TDI, každý ve dvou výkonových verzích + automaty.
Na to, že je interiér starý 4 roky, tak vypadá po Merivě stále nejdůstojněji.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Nemylím ani tak to, jak vypadá (některým se ty podivné proporce a prémiově-laciné detaily líbí), ale jak působí - obrovská bezduchá masa bez špetky atraktivity nebo invence.
A co se týká motorů - ty tvoje "šetřílkovské" podmotorizace nemá nikdo jiný v tomto segmentu vůbec odvahu nabídnout a 1,6 TDI je zase cenou hodně mimo. Takže nám zase zbývá 1,2 TSI 😄
Klaudius
:yes:
Rox
Na interier mi nešahej. Jedno zmále nepremiových aut kde se mi líbý . )) černá/bílá nejkrásnější barva podsvícení.
Ani ne z nabubřelosti, jako spíš z víšky palubovky na to si chce chvíli zvikat hlavně u spolujezce.
Avatar - Ricardo
Ricardo
No jak ukazuje tabulka v článku, lidí, kterým to zřejmě vyhovuje je víc než dost. Já se k nim ale rozhodně nepočítám.
Avatar - jazva
jazva
U nás meste(alebo na dedine) to majú skoro všetky pizzerie na rozvoz. S 1,2 HTP... Niektorý to skúšali aj ako taxík, ale cca po pol roku to vzdali. Neviem prečo, radšj som sa nepýtal, pretože u nás sú taxikári dosť divný týpkovci. >😒]
Avatar - chlapecx
chlapecx
nooo roomster s htp dost žere😄 to je motor tak do fabie, kerá je nižší a přece jen malinko aerodynamičtější a asik lehčí😄
chrudoš
wow, sice to jeste nejsou relevantni cisla, Venga jede na vlne novinky, ale i tak, prodeje i v budoucnu budou dost slusne, je to docela pohledene a moderni auticko. Nevim, jak s vnitrnim prostorem oproti roomsteru, nicmene ve srovnani ostatnich konkurentu je to silny hrac, zvlast u nas se ji bude urcite darit, rad jich budu potkavat vic a vic
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Jak jsem už jednou říkal, bude stačit "akce" na C3 Picasso a bude vymalováno. To vůbec nezmiňuji novou Merivu a facelift Roomsteru. Nyní koukám na statistiky prodeje ceedu za červenec, věru smutné čísla...a to bylo juchání v basmati klubu minulý měsíc.
kyklop
co je vymalovane? venga je stale na druhom mieste
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
tomu snad sám nevěříš 😉
Avatar - Emel
Emel
Čteš ty to vůbec? Venga má o polovinu větší prodeje než C3, dvojnásobné než Meriva... a ty napíšeš, že to má spočítané???
Klaudius
Asi bol na školení u Ádu alebo u Wolfíka...
kyklop
proce u vlcka?
Klaudius
U neho to má spočítané elektrika, čítaj aj "ekologické" debaty... >😁
kyklop
som cital ,tam padlo ovela viac volovin
bojler_
v červenci prodeje klesly výrazně prakticky všem, Octavia má necelou polovinu registrací. škoda oproti posledním měsícům padla na cca 24% podílu, tady bude hrát roli ale taky třítýdenní závodní dovolená..
_patrik
Inu, Bobe, kdybys sem poctivě nenapsal při každé zmínce o Koreji, nebyla by tu ani žádná debata. Díky za tuhle pilnou propagaci hyundaiů, kií a spol.! 😉 Hodnocení prodejů na trhu v ČR je ale, jak víme, jenom drobná komedie. Ten trh nemá dostatečnou velikost, aby měl vypovídací hodnotu. Že mají místňáci preference pro Škodu, je správné a kéž jim to dlouho vydrží, ale o úspěšnosti Škody ve světové konkurenci to neříká absolutně nic. A obráceně: i kdyby se tady prodávalo mínus deset Veng měsíčně, je to jedno, protože rozhodovat budou její evropské prodeje. O těch zatím nemáme čísla, takže musíme počkat. Kia tvrdí, že jdou dobře. Fakt je, že Venga je koncepčně mnohem blíž Golfu Plus nebo Fusionu než klasickému MPV, takže těžko říct, jak rychle a jak masivně se ujme. On i ten cee'd, který jsi zrovna pohřbil, potřeboval několik let na to, aby se proboxoval do Top 5 globálních prodejů Kie. Evidentně proto, že je příliš silně evropsky lokalizovaný a že globálnější modely (jako Cerat👋Forte nebo Sportage) ho díky svému většímu trhu přetlačí. Brzy ale dostaneš pod kulomet další tučná sousta, protože nás čekají evropské premiéry Huyndaie a Kie ve střední třídě, středních MPV i v kupátkách. Můžeš začít zbrojit na masakr 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
Trefne napsane, Patriku. Jako vzdycky... :yes:
velitel mesta bugulmy
Už ty Korejce tolik netlačte... Laciná, nemastná a neslaná auta pro Lidl lidi... Jasně, jejich přínos je v tom, že donutili tradiční výrobce zlevnit, ale tím to končí... Uspokojí jen zcela nenáročného spotřebitele, který žádá ten příslovečný přesun z A do B a jen lehce smradlavý interiér... Ale proč se tím zabývat zrovna na fandovském auto.cz, k tomu důvod nevidím. Tak za 20 let, možná.
Klaudius
A na toto si prišiel sám, alebo si to niekde odpísal...?
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Trefná poznámka o tom zápachu z interiéru korejských vozíků. Nejsem tedy jedinný, kdo to zaregistroval. Kia Sportage, nová kára, bílá barva, stálo to na slunci, ten smrad byl cítit na pět metrů od auta, takový klasický smrad z čínské tržnice... ;-\
_patrik
Roztomilé 😉 (Ty chodíš do čínský tržnice?)
_patrik
Ještě že je auto.cz svobodná zóna. Takže můžeš bez žádosti a štemplu ignorovat diskuse o korejských popelnicích a chodit jenom na debaty o těch fárech, která máš doma vylepená z vnitřní strany na příslušných dveřích. Není to prima? 😄
Avatar - Plautus
Plautus
😄 :yes:
Vasut74
Nevim proc ale Roomster bych si umel v klidu predstavit, kdyby se dal vybavit na nejakou rozumnou uroven ... cool auto 😄
_patrik
V komentáři jste omylem dali Matrix na páté i šesté místo. Šestý v pořadí je ale Note. Díky předem za opravu 😄
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Děkujeme za upozornění, je to opravené
Avatar - jazva
jazva
Môže mi niekto vysvetliť, prečo sa Meriva uvádza medzi malými MPV(rázvor 2630mm) a napr. Altea pri rázvore 2578mm medzi strednými MPV?
RS
A proč je Octavia Tour NIŽŠÍ STŘEDNÍ (2515mm) a Peugeot 207 MINI (2540mm) ?
bojler_
Pretože oné tuná hej rázvor nieje to jediný na čem záleží..
Klaudius
ty sa fakt nezaprieš :-!
Avatar - white label
white label
Nezapře, ale má pravdu ten chlapec... :-!
Klaudius
Ja sa nehádam, ale nejde o pravdu ale o štýl a výber slov.
Najlepšie zareagoval patrik - vysvetlil jazvovi, čo mu nebolo jasné. Prečítať povrchne otázku a bez rozmýšľania vystreliť prvé, čo napadne každého, to je výsada len podaktorých.
bojler_
Nejde o pravdu? A o co jde? Podívat se tupě na jedno číslo, ani náznakem nezkusit přemýšlet a pak se divit, že dostane odpověď? A to jsem se výběrem typických slov jeho řeči tak snažil, aby se tady cítil jako doma ;-\
Avatar - jazva
jazva
Tak pokiaľ ti ide iba o pravdu, tak je pravda, že tu sa veľkostné rozdelenie áut podľa tried robí na základe veľkosti rázvoru. Môžeme tu polemizovať o tom či je to správne, alebo nie, ale je to proste fakt.

A k tomu tupému dívaniu a prispôsobovaniu slovníka- nabudúce mi môžeš všetko napísať tak, ako ťa to doma naučili, verím, že sa dokážem znížiť na tvoju intelektuálne zakrpatenú úroveň a pochopím to.
Ako doma sa tu cítim už pekných pár rokov a rozhodne k tomu nepotrebujem tvoje vtieranie sa... :-!
bojler_
Rozvor není jediným aspektem. Stačí se podívat na množství dalších aut, které mají sice rozvor větší nebo menší a přesto do předpokládané kategorie nepatří. Je snad rozdíl třídy mezi Passatem a Superbem? Je druhá generace Superbu o třídu menší než předchozí?
Klaudius
Akurát si zo seba spravil paka. Ako asi by si reagoval, keby tebe nejaký Slovák argumentoval smiešnou lámanou češtinou... :-!
_patrik
Myslel jsem, že ti to někdo normálně napíše, ale asi ne. Meriva stojí na platformě Gamma, stejně jako nová Corsa, takže ji Opel deklaruje taky jako segment "malé". I když rozměrově přerůstá ledacos z nižší s./střední. Ale přerůstání přes standardní hranice segmentů je dlouhodobý trend (viz Škoda). Když se podíváš na starou Merivu, tak ta se ještě rozměrově držela v mezích segmentu. Altea zase stojí na staré VW platformě nižší střední, jako např. Octavia.
Avatar - jazva
jazva
Vďaka za odpoveď. Toto všetko som síce vedel, ale aj tak. 😉
Otázku som položil preto, že mi ide o princíp. Sú tu nejaké pravidlá ohľadom triedenia áut(aj keď nie dokonalé, ale sú) a tie by sa mali dodržiavať. Ak nie, tak potom môže ľahko nastať situácia, že človek veci neznalý, pozrie obe tabuľky a vidí že Meriva je v mini a ALtea v strednej, tak predsa ani nepôjde pozerať tú Merivu do predajne, lebo je malá. Pôjde rovno do Seatu a spol. A pritom tá Meriva je dokonca väčšia. Toto mi hlava neberie... 8-s

Ale inak som úplne normálny a jesť mi chutí... >😁 😉
_patrik
Já bych to nebral tak fundamentalisticky. 😄
Avatar - jazva
jazva
Neboj, ja sa polepším. Ale ešte k tomu tvojmu "prerastaniu" - škodovka u Octavie a de facto aj u Fabie prerastá iba karosériou. Rázvor zostáva na štandardných rozmeroch a je to iba také klamanie telom.
U tej Merivy je to ale o inom. Tam je to presne na opak. Potom sa bežne stáva, že si presadne človek z Octavie do Merivy a povie: "Jéžiš, tu je ale veľa miesta!" A to stále hovorím o teraz končiacej generáci...
bojler_
Zkus si takle sednout do Fabie a Ibizy. Až pak se podívej na vnější šířku. Je to divné, ale papírově rozdíl dvou tříd, ve skutečnosti jde o to, jak prostor obestavíš..
Všem rozumbradům a "odborníkům" na korejská auta (řada z vás nemá patrně ani to) doporučuji test německého magazínu Autobild s názvem "Podľa prieskumu je Hyundai najkvalitnejšia značka v Nemecku". Bože ta hrůza a utrpení pro některé z vás, že i Němci uznávají korejské vozy, viz odkaz níže. P.S. Před 10 lety byla kvalita korejců opravdu jinde, ale to řada z vás nemůže pamatovat, neboť jste si v té době hráli s kyblíkem na písku. No a mteď ten link😒br /> [odkaz]
Klaudius
😉