Jojo, chtěl sem to editovat..
Myslel sem samozřejmě 4 dveřové...
P.S. Omlouvám se bylo i čtyřdvéřové... mea maxima culpa... Byl sem mimo.. měl sem za to, že bylo jen dvoudveřové... :yes:
Takže ano.. Větší Biturbo... (i když i tak si myslím, že to není zdaleka přesné)
Ty auta byly na základě Biturba, ale měly označení 420,425 a 430. Pravda je, že sem v reálu viděl jedn dvoudveřové, tak sem se nechal ovlivnit.
Biturbo mělo tři verze: kupé, sedan a Spider ;-) Jinak verzí bylo víc, teď si narychlo vzpomenu na 420, 422, 424, 425 a 430, ale je možný, že jsem ještě na nějaký zapoměl. Já osobně už delší čas uvažuju, že si pořídim 424 - ta byla podle mě nejlepší. Letos jsem k tomu měl už opravdu blízko, ale nakonec vyhrála Delta Integrale, takže trojzubec musí ještě počkat:-))
Sedminásobný mezigenerační nárůst prodejů QP... tak na tohle se těším jistě nejen já. A vůbec, nový model... počítám, že to pětkový eMko v tichosti sbalí tak někdy na silvestra 2011, Mercedes pošle AMG do věčnejch lovišť hned po půlnoci a Jaguar nevystrčí drápky z ostrova od podzima. Jistota je jistota.
A nakonec, jakýpak troškaření, od zejtřka razím heslo - Quattroporte do každý rodiny... (jako by to už dávno neplatilo.)
Petře, tak krátce a stručně? No teda.. Rozepiš se nám tady a intelektuálně se obnaž, ať všichni vědí co v tobě je. V čem je ta Panamera teda horší než to Maserati? Co podvozek? Co motor, povídej... Znáš ty rozdíly? Vysvětli nám to Peťo...
Samozřejmě pokud po 911 promočených nocích podlehnu logice, že Porsche je vždy nejlepší protože Porsche je Porsche je Porsche... nebo jestli mě ohromí vyčerpávající seznam nejrůznějších serepetiček a technických fines, které z něj musí dělat lepší auto, protože to jsou inovace a inovace vždycky vedou k lepšímu výsledku - pak bych s tebou musel bezvýhradně souhlasit. Jenže já se snažím vidět svět v jeho pestrosti, vnímat různé názory a zkušenosti. A potom mi z analýzy závěru šťastnějších a zkušenějších motoristických nadšenců vychází, že Quattroporte je už nyní lepší než Panamera.
Teď už jde jen o to vědět, zda ti jde o plakát či o garáž... Na plakátu bych to možná vnímal jako ty. Do garáže ovšem (samozřejmě) tu panameru.
Jinak velmi cením tvou snahu po hledání originalit, jinakostí a pestrosti. Jistě, čím více aut tím lépe. Ovšem to s porovnáváním toho, zda panameru či GP (myslím do garáže) až tak nesouvisí.
Jinak máš pravdu - Je Porsche a pak ti... druzí. A platí to už dlouhá desetiletí.
To ano. to je bohužel přesně pravda... Jde se na to odvrchu. Popravdě je to asi pro koncern lepší řešení. Alfice ale pokud se bdue dařit jistě nezůstane jen tam kde je.
Lancii bohužel potopil sám Fiat :-( Podle mě se nikdy nemělo stát, aby značky Lancia a Alfa Romeo skončili pod jednou střechou. To je jako kdyby BMW a Mercedes - Benz měli jednoho majitele. Ty značky byly v minulosti konkurenti a když je Fiat koupil obě, neměl prostředky na to je naplno utáhnout a podporovat je v motorsportu (byť každá závodila jinde, Lancia v rally a Alfa na okruzích), navíc v dobách, kdy závodili ještě i samotný Fiaty a do toho samozřejmě výsostný postavení Ferrari a jeho F1. Tak Lancii zakázal závodit a překopal jí úplně image. Tim jakoby založil novou značku, protože Lancia ztratila všechny starý zákazníky a musela hledat nový pro svojí "luxusní" image. I když mám Alfy rád, jako skalní fanoušek Lancie zastávám názor, že Fiat neměl Alfu Romeo kupovat, když už léta vlastnil Lancii a měl se zaměřit na rozkvět Lancie! A když už Alfu koupil, měla to být ona, kdo by se uskromnil na výrobnim programu. Už jsem se pomalu smířil s tim, že Lancii už nikdy v motorsportu neuvidim, ale doufám, že se jí podaří alespoň přilákat novou klientelu na současný a hlavně chystaný modely a že značka přežije do budoucna! Já osobně jí koupí nového vozu podpořim hned, jak to peněženka jen trochu dovolí...
Tak mě osobně ta vize Lancia luxus, Alfa sport nějak nevadí. to funguje i jinde a může to fungovat. problé je, že obě tyto divize potřebují hdoně peněz, protože je to drahý špás a ty fiat zřejmě neměl. Mimoto je to doména němců. A tedy buď to Fiat prosadí (měl by začít na domácím trhu) a nebo ty značky to prostě zabalí. To je realita. Po spojení s Chryslerem je ale větší pravděpdoobnost, že přžijí obě. Zvětšil se tak trh¨(a právě ta velikost trhu limitovala obě značky).
Problém je v tom, že Lancia v minulosti zvládla oboje. Modely jako Astura, Aurelia, Flaminia, Gamma, Thema reprezentovali značku na luxusním poli a zároveň byla Lancia vždy pojena i s motorsportem a hlavně modely Fulvia HF, Stratos, 037 Rally a Delta dokázali dobít svět rally. Do toho byla Lancia vždy symbolem pokroku (Lambda jako první auto na světě měla samonosnou karoserii už v roce 1922!) a nechci, aby skončila jako značka, která bude na Chryslery dávat svoje logo a prodávat auta na pár vybranejch trzích. Když se na to kouknu do hloubky, tak Fiat mohl koupit a utáhnout obě značky, ale to by nesměl udělat nejhorší rozhodnutí ve svý historii: dát bolševikům licenci na 124ku a výstavbu továrny v Togliatti výměnou za sovětskou ocel, která zrezla ještě dřív, než se dostala do Itálie. To, co mělo Fiatu přinést relativně levnou cestou materiál na auta, mu nakonec pokazilo jméno víc, než cokoliv jinýho. Vždyť ještě dneska, když se někomu zmínim, že mám rád italský auta, tak se většinou škodolibě ušklíbne, že to jsou rezavý popelnice. Díky tomu samozřejmě Fiatu padala nejen pověst, ale i prodeje. Těžko říct, jestli bolševici prostě neuměli vyrobit kvalitní ocel, nebo šlo o důmyslný plán, jak podkopat ekonomiku imperialistických zemí, ale Fiat na to doplácí dodnes. Kdyby tenkrát auta byly z lepšího plechu, určitě by jich Fiat prodal více a tím pádem měl více financí pro své aktivity, resp. pro svoje značky. Ono dobrá pověst jde zkazit rychle, ale napravit špatnou trvá v automobilovém průmysl dlouhé roky...
Naprostý souhlas, jen dodatek, Lancia nebude dávat svoje jméno na Chryslery, krom IT trhu se bude všecko jmenovat Chrysler. Např. Chrysler Delta, jen v IT Lancia Delta. Aspoň podle mých zdrojů. ;-\
Z mých zdrojů má být všechno v EU naopak Lancia (mimo Británi) a značku Chrysler chytrolíni pro EU zrušili.
Zřejmě žijí v těžkém omylu, že Lancii má v Evropě lepší zvuk a zná jí víc lidí, no schválně zeptejte se v Rusku, švédsku atd. kolik lidí zná Lancii a Kolik Chrysler?
Myslím že to bude tak 3: 15ti :-)
O Lancii tam totiž nemaj páru.
A nalepit znáčky na 300C, Voyager a Jorney je lehký no, zvlášt když sami nic nemaj - ušetří za vývoj.
Jsem zvědavý co tady nabídnou za ty modely Dodge, slibují prý Charger a Challneger a možná nové Magnum(Durango).
Vzhledem k tomu, že nedávno Fiat vrátil Lancii na Britský trh, tak pochybuji, že by jí zase z něho stáhl, to by se mu nevyplatilo. V Rusku bude mít lepší jméno Chrysler, ale ve Evropě (bolševiky do Evropy neřadim) si jsem jistý, že má Lancia lepší jméno.
Jeje, Stratos, to je mocnej kalibr.... Fakt. Von se ale nepíše rok 1976.
Vono to mezitím poskočilo, já vím, že u Lancie maj s časem problém, protože u Kappy si taky v době uvedení na trh mysleli že je rok 1982, ale holt by jim to měli už říct no, že maj nastavený časový pásmo stále na Ulanbátar a Burkinu Faso :-)
Pěkný, ale podobnou studii novýho Stratosu jsem už viděl už tak před dvěma lety (a myslim, že jí neměla ani na svědomí Lancia), ale nevěřim tomu, že se dočká výroby. I když bych si to samozřejmě přál...
nepovídej...
Ten zlej Fiat...
>:-[]
Můžeš být kldiný do půl roku se asi žádného překvapení nedočkáme. I když zenitem byl rok 2011 (ale myšleno průběh), tak uvidíme, co vše přijde. hodně se těším...
Já nemám problém s auty od Fiatu, třeba 500ka je skvělé retro narozdíl od megapropadáku New Beeetle. Ale to, co provedli se značkou Lancia, mi dost vadí...
koncepce prodlouženého hatchbaku (Delta) se přiliš neosvědčila.... Takže bude nástupce Libry (střední třída), Velká Lancie (místo Thesis - vyšší střední ) a stávající Delta se zřejmě "scvrkne" na menší a nižší model ( jméno Deltina ? )
A snad bude i kupátko Fulvia ;-)