Klíčová modelová řada nabídky BMW úspěšně vzdoruje novějším modelům Audi i Mercedesu, ale čas je neúprosný. Návrat do čela žebříčků zajistí značce z Mnichova až zcela nová generace řady, interně označovaná kódem F30.
Pouze konstatuju to, že kdyby se lidi nemnožili jak potkani (obecně), a nebo kdyby aspoň vyspělý svět nepodporoval množení Číňanů a podobných etnik (to není o rasizmu, i když mi jejich (ne)kultura vadí) ve jménu "výhodných" obchodů s nimi, tak by těch pár miliónů Evropanů nemuselo hodně dlouhou dobu řešit ubývání fosilních paliv a exhalace.
Zvláštní příspěvěk, ale jedno vypíchnout musím. Dobře jsi napsal "víceválce"... to je dobrý pojem. Prootže nás ubijou 2 - 3 a 4 válce. Nic proti, ale na BMW by šahat neměli co se týče atmo R6. Ale to je jen moje osobní přání.
Kdyby nebylo lidí jako sra*ek, mohli byste s pělititrovejma osmiválcema jezdit do nekonečna. Ale protože chcete všechno co nejlevnější, tak holt kvůli svý lakotě a Číňanům, kteří vám ten sen splní, budete jezdit elektrickejma jednoválcema.
Máš iste pravdu, ale... Sám nelámem nad BMW kríž, ostatne Dinarov blog najlepšie ukazuje, že BMW ostré športové náradie robiť nezabudlo a bude tomu tak iste i v budúcnosti. Skôr mi je ľúto, že tie R6 atmosféry s pravým BMW charakterom budú len na hornom okraji ponuky (ak vôbec budú - skôr to vidím na turbo), kam sa "prepracuje" oveľa menej ľudí. Logicky ak bude mať trojka v ponuke 5 štvorvalcov a jediný R6, bude ich jazdiť podstatne menej ako v dobách, keď už 320i bol šesťvalec, ktorý bol najlacnejšou vstupenkou do šesťvalcového bavorského raja. ;-)
Když odhlédnu (nutno říci, že s úsměvem, neboť to není ani na politování "příspěvkářů") nad pláčem ohledně delšího rozvoru a kratších převisů, nad vyměklou řadou 5 (psali v Autocaru?)...tak jediná věc, která mě zaráží je fakt, že BMW nasadí tříhrnky, když mají výtečnou 1,6THP.
Jinak, kdo chce šestihrnek, stále bude v nabídce a názory, že snad BMW zapomnělo stavět auta pro řidiče jsou povětšinou výmysly brusičů časopisů :-)
no to je jasny ze to udelaj. bude nejaka tabulka dle toho kolik si vydelavas. a podle toho ti urci v jaky cenovy relaci si muzes koupit novejsi vuz co splnuje lepsi emise nez tvuj stavaji. samozrejme se na to bude vazat nejaky srotovny. nebo zustanou u toho ze budou ukrutny dane za emise jak to planuji :-) takze budoucnost je opravdu dokonala.
Říkám to už 2 roky. Nyní je ta pravá doba na pořízení pořádné garáže a nákupu svého miláčka, kterého si člověk nechá na víkendy do konce života.
P.S. V roce 2030 pořádám první ročník antizelené jízdy za emoce a radost. Vstup povolen pouze vozům s 250HP+ a spotřebou 10+ >:D Třeba se nám povede způsobit pár infarktů na správných místech.
Brečí se tu nad nesmyslností těchto pseudo eco snah. Reálný přínos bude velmi diskutabilní. Jde o to, že tento tlak na přičkrcení výrobců, reps. jejich výrobků (aut) nemá nic společného s neexistující eco politikou a eco koncepcí EU a tak se veškeré eco snahy v EU odbývají v rovině "výkřiků", aby se jednotlivý křiklouni dostatečně zalíbili té které skupině. Naopak z tohoto pohledu velmi oceňuji "černé" Lamborgini, které snižuje emise a energetickou náročnost při výrobě svých aut, což ve finále povede k daleko většímu šetření životního prostředí, než snížením "pouhých" emisí výfukových plynů (nota bene pouze "EU" CO2)
Bohužel, je to tak... :-( . A bude ještě hůř... Obávám se, aby "někdy v budoucnu" nějaká EU ještě nezavedla různé emisní kontrole, že by jima neprošla všechna dnešní "normální" auta, ale jenom ty elektro***, ktery přehluší aji sekačka. Holt pokrok v technice je pokrok v technice a má svou (KRUTOU!!!) daň, bohužel.
Hloupé osmiválce ať klidně skončí, mluvíme-li o šestiválcích BMW je to trochu jiná story. Oturbený čtyřválec porovnatelného výkonu bude mít v normovaném cyklu spotřebu o 1 až 2 litry menší, a o to jde, protože menší spotřeba dovolí vykázat menší emise, odškrtáváme si splěno atd.... Bohužel, je v tom zmíněný potěmkinovský prvek, protože v reálném životě při shodném způsobu používání (u bmw předpokládejme časté využívání výkonového potenciálu motoru) bude dlouhodobá spotřeba (a tedy i vypouštěné emise) lepší u toho atmo šestiválce (v provedení BMW). Tolik fakta, to nad čím tu brečíme, je ovšem více v rovině prožitkové a pocitové, želíme ztráty zvuku a charakteru atmosferického víceválce.
Tak uz i BMW... No nevim, ten mega dlouhy rozvor, ktery je jasne patrny z fotek nevesti nic dobreho... Viz nova "5", ktera je znacne jezevcikovita.. Trojka je prece zejmena pro ridice.. A ty motory? No, nevim nevim, ale sestivalec je sestivalej, kdyz je vytoceny v sesti tisicich, tak proste nepotrebujes radio, jak ten motor krasne zpiva.. Holt proste budeme kupovat zachovala auta z prelomu tisicileti, abysme se svezli a do rizeni nefusovala elektronika a jini "asistenti", kteri devalvuji ridice a delaji z nej cvicenou opicku, ktera si jen paruje telefon pres Bluetooth....
bože, to je zas hláška. Nakonec nám budou místo zvuku motoru pouštět zvuk osmiválce z audia, aby to lidi vůbec kupovali. Protože poslouchat zahradní sekačku nikdo nebude chtít.
Je mi to jasný. Ale mrzí mě to. Máme v rodině novou 325i s přiškrceným třílitrem a ten zvuk, kultivovanost chodu a jízdní projev při rostoucích otáčkách je prostě bezkonkurenční. To foukanej čtyřválec nikdy nenabídne.
parada co? Neviem co proti tomu vsetci mate, to sme mohli jazdit ako v 40 rokoch s 8 valcami o objeme 12 litrov a vykonom 70 koni - chvalabohu technika ide dopredu a tak skoncia tie mastodonty pod kapotami.
Fiat nasadi dvojvalce a casom prisu aj dalsi, era hlupych objemov konci, prichadza era rozumu a inteligencie.
Hřiště kolíkují ti, co mají rádi čísílka, plány, odškrtnuté splnění cílů, hlavně, aby to na papíře vypadalo dobře. Tohle zelené antioteplovací tažení čím dál víc připomíná slavné potěmkinovské kulisy. Výrobci aut reagovat musí, do plného nástupu elektriky jsou dvě možnosti, jak na papír dostat splění emisí díky nízké normované spotřebě, obě jsou podobně "papírové", jak hybrid tak downsizing turbo, ta druhá mi ovšem z hlediska jízdního komfortu, dynamiky a projevu přijde o dost lepší než ta první. ;-)
Tyhle motorizace budou při uvedení, postupně by se měla škála motorů měnit tak, že 316 i 318 budou tříválce s turbem, 320i nebude dvoulitr, ale 1,6T, 325i zůstane jako 2,0T, jeho silnější verze nahradí i 328i, 335i tak bude jediný šestiválec. Sodomakomora. V další generaci přibude pohon na solární panely a také verze se stěžněm a plachtami při jejímž pořízení obdrží každý kupec vstupenku do zeleného ráje. :-!
už to začíná, 325i už nebude šestiválec, ale foukanej dvoulitr. Aji BMW se pomalu sune do jednoho pytle pseudomotorů, který na papíře nežerou a v reálu jedou za víc.