Mini Countryman se teprve začíná prodávat, už nyní ale automobilka oznamuje záměr nasadit tento model v závodní úpravě do seriálu mistrovství světa rally. Ve vybraných závodech se objeví už v příští sezóně.
Jen tak dál. Chce to zase souboje aspoň pěti automobilek. Sledovat jen Ford a Citroen je nuda. Jediný co mě vadí je, že auta se pořád zmenšují a v nové WRC kategorii nebude žádnej zástupce nižší střední. Za chvíli bude Loeb a spol. jezdit v hračkách typu Fiat 500 nebo C1...
Ona je to bohužel nuda ve více soutěžích. V minulosti nabitý šampionát cestovních vozů je zúžil na BMW, Chevrolet a Seat. Exceletní DTM dokonce jen na MB a Audi. Místo toho vznikají lokální singlezávody jako OctaviaCUP, MeganeCUP, SciroccoCUP atd. Je to škoda ;-\
Na druhou stranu si za to můžeme sami. Není to tak dlouho co jsem pravidelně jezdíval do Mostu, kde byly narvané tribuny desítkami tisíc diváku, zatímco dneska, pokud se nejedná o něco mimořádného, je tam jen pár lidí a to doslova.
Kde nejsou lidi nejsou sponzoři ani peníze.
Problémem rally nejsou diváci. Na některých dosahuje návštevnost půl milionu, v Německu dokonce milion, o takovém počtu si může zdát nejen F1.
Tím hlavním problémem byly peníze, přeci jen vývoj vozu WRC vyjde pro automobilky mnohem dráž než okruhové vozy. A ti, kteří je měli (jako např. Toyota) se pustili do nesmyslného projektu v F1.
CUPy nejsou špatný pro jezdce, ale pro diváky zas není moc atraktivní vidět kroužit na okruhu 25 Octávií.
S těmi diváky jsem myslel spíš ostatní soutěže. Rally si účast ještě celkem drží.
Vidět kroužit 25 Octavií není špatný, hlavně když lítaj plechy v každý zatáčce, ale chybí mi tam ten konkurenční boj automobilek = fandovství.
Miloval jsem cestáky, kde jsou ty časy, kdy bylo možné vidět na trati Alfa Romeo 155/156, Vauxhall Vectra, Ford Mondeo, Renault Laguna, Peugeot 406, Volvo S40, Audi A4, Nissan Primera, Honda Accord ...
proto se radsi nez na F1 koukam treba na BTCC, serii GT nebo americkou Grand Am Rolex, tam je spousta znacek a v nekterych zavodech se to mele jak v mlejnku na maso >:-[] WRC me taky nejak posledni dobou neba
Velikostí aut jsem narážel na fakt, že teď už si asi kvůli vyšší hmotnosti oproti menším autům nikdo nelajzne vstoupit do WRC s autem velikosti nižší střední. A představa, že by třeba Subaru závodilo se Stellou se mi moc nezamlouvá :-)
Nepíše se náhodou, že auto bude splňovat předpisy S2000? Název WRC je v tomhle případě dost zcestnej řek bych. Pokud bude v třídě S2000 tak bude jezdit IRC a ne WRC pokud se nepletu, což je lae jedině dobře, protože WRC je už dávno nuda - právě proto,že jsou tam jen dvě značky aut,kdežto IRC je hodně zajímavá...i proto že tam úspěšně válčí Škodovka s Fabií S2000 :-)
S2000 a nové WRC bude pořád rozdíl hlavně díky přeplňování. Když ještě nebylo určeno, že nový WRC bodou mít motory 1,6T, tak někteří jezdci z WRC testovali S2000 a vyjádřili se v tom smyslu, že by si ještě měli užít závodění v dosluhujících WRC ;-)
IRC je zajímavá? Vždyť tam taky soupeří jen 2 značky (Peugeot a Škoda), třetí Fiat je tam jen do počtu.
Pokud se nepletu, tak motor 1,6 l turbo ma byt tzv. svetovy motor, takze ho BMW vyviji hlavne do WTCC a pouziti ve WRC je spis az sekundarni, ikdyz z meho pohledu fandy rally vyznamejsi.