Třeba Grande Punto 1,3 MultiJet v současnosti stojí 246 900, což je méně než nejlevnější Škoda s motorem TSI. Obecně lze říci, že všechny benzínové motory s turbem jsou dražší než nejlevnější nafta v segmentu B.
Jen jestli to nebude tím, že cena nafty neustále roste nad cenu benzínu a úspornost moderních diesel motorů už není ani zdaleka o tolik lepší ve srovnání se spotřebou moderních benzíňáků. U moderních benzínů jde spotřeba dolů, u modeních dieselů s DPF naopak citelně nahoru. K tomu dražší údržba a větší hmotnost dieselu, kdy celá přední náprava víc trpí... To asi už fakt raději levnější benzíňák a namontovat LPG s vícebodovým vstřikem.
Btw. nafťák se vyplatí jen někomu, kdo si dokáže naftu "obstarat" levněji nebo zadarmo, nebo provozuje auto na fritovací olej, jinak se dnes diesel nevyplatí.
chvilu vydrz Ado ti vysvetli, ze do auta patri len nafta :-) . Inac s tym lpg mas pravdu, poznam cloveka, ktory ma vo firme vozidla na lpg aj na naftu a ekonomicka stranka veci nepusti. Nafta prehrava vo vsetkom. Problemom su asi len limitacie lpg - garaze. Pri sucasnych cenach benzinu aj nafty je prestavba na lpg velmi rychlo navratna
toto porovnanie nie je moc relevantne, pretoze modely skoda su vo vacsine pripadov o kusok drahsie ako modely konkurencie.
Predpokladam, ze ak by si sa zviezol s 1,3 multijet a potom s tsi, tak by si multijet asi moc nechcel, pokial nie si velkym priaznivcom nafty
PS:na slovensku je cena punto s multijetom od 11970 eur a fabia s tsi od 9499 eur
byl jsem ted v chorvatsku a benzín je tam opravdu levný.Nechápu proč unás je tak drahý.Pokud chcete levný benzín běžte na lukoil tam je asi nejlevnější
Ano ano, taky jsem absolvoval dovolenou v Chorvatsku. Plná polní (majka, kofola, gambáč, plato vajec) sice letos nebyla, ale zato jsme si užili krásně ucpané a stojící dálnice v Slovinsku, z které jsme nakonec "utekli" na starou silnici. Holt 3éček za měsíční známku byla dobrá investice. Cesta spátky detto. Slovinský venkov je sice krásný, ale v 35stupních v černé limuzíně bez klimošky svoje kouzlo strácí...
Ale abych jen nehanil, ceny v Chorvatsku i Slovinsku jsou velice příjemné. A minimálně v Chorvatsku téměř nejsou rozdíly mezi cenama na dálnici a na zaprděné benzínce v horách. V Praze to skáče klidně o 3kačky ve vedlejší čtvrti, i když na dálnici je cena překvapivě vyrovnaná. Holt konkurence zjevně funguje...
Pěkné ceny, já ještě doplním Řecko, dva týdny zpět jsem tam tankoval N95 za 41.60kč LITR (1.6 EUR/1 litr)! :no: >:-[]Ani se nedivím že Řecko jde ke dnu, po tom, co tam předvedli.. :no: Makedonie cca okolo 28-30kč litr, to je pohoda. Srbsko a Maďarsko to samé, taky pohoda. Jen to Řecko si hraje na zlatokopy, šílený ceny... :no:
Pi cestě do Francie je dobré si zajet do Lucemburska. Ovšem jen za předpokladu, že jedete do Paříže nebo třeba do Normandie. Při cestě někam na Riviéru je to spíš zajížďka, která vám za rozdíl v ceně paliva rozhodně nestojí.